Ma jutottam el odáig, hogy tüzetesebben utánnanézzek, hogy mi nem kerek a Gigantomban (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138074408&t=9128101). Sikerült megtlálnom a hiba forrását, de nem tűník javíthatónak házilagosan. Sajnos nem csak simán van szétesve a hajtás, hanem mert a képeken bugyizöldel jelölt alktrész (ez kapcsolódik a vázaban lévő "kereszttartóhoz") egyik füle le van törve (igazából még a helyén van, csak mivel mégis el van törve nem kapaszokodik bele a másik alkatrészbe). Szerintetek hol tudnék ilyen cserealkatrészt beszerezni? (Sajna nem tudom egyértelműen beazonosítani az alkatrészt, illetve a az ACME honlapját végignéztem, de ott sem találtam rá)
Amennyiben valaki képes lenne Faller vízpumpáját szétszedni, és a belső dugattyú-szelep rendszerről pár fotót ide feltenni azt megköszönném. Az enyém biztosan hiányos, nem akarja emelni a vizet. Mi hiányozhat, ill. milyen sorrendben kell összerakni?
Jelenleg épül egy ilyesmi Miniatur Tirolerland néven. Voltunk kint megnézni, beszélgettünk az ötletgazdával. Tervei szerint novemberben nyitnak majd. Alapvetően hétvégéken, szünetekben lesznek nyitva.
Tudomásom szerint Bécsben nincs általad kérdezett állandóan látogatható modellvasút kiállítás, csupán időnkénti kiállításokat rendeznek. Ezekről információt a nagyszámú bécsi modellvasútat árúsító boltban lehet szerezni, ezek egyrészében viszont eléggé nagyméretű (működő) modellasztal található. A boltok címeit a Google-ban megtalálhatod.
Fuggerth-kerekek (középső fogaskerekes hüvelybe valameddig benyomott két féltengely), fém forgóvázmaszk; a szokásosnál kisebb tűrésű váltók; az üzeminél némileg nagyobb zárlati áram.
Megalapítottuk a "Zircre az MD-vel hibátlanul bejárók klubját", a találkozó végéig senkinek sem sikerült bekerülnie :)
A Setrack egy összedugdosható elemekből álló geometria 67mm-es vágánytávolsággal, és 22,5 fokos kitérőkkel, a Streamline pedig flexibilis sínnel való építkezéshez való váltókat takar.
Nekem egy rövid ideig volt egy Pilz összefont kitérőm (átmenő sinekkel az U profiloshoz), de örültem, hogy megszabadultam tőle. Nem szorította semmi a csúcsínt a tősínhez, a rövidebb mozdonyaim (pl. BN 150-es) állandóan megálltak rajta. Az állítóműve rosszabb a sokat szidott régi Pikónál.
Az asztalom 2008 óta áll, azóta működnek. Illetve volt talán kettő, amelyikkel gond lett, de a csere annyi volt, hogy betettem helyére egy másik 1000 (v. 1500 Ft-os darabot. A váltókat mind használtan vettem, igaz, volt közöttük nagyon újszerű is. Bár pont az egyik ilyen adta meg magát - ha jól emlékszem.
Se BR75-ösöm, sem BR64-esem nincs, viszont van azonos hajtású BR24-esem. Annál középen is van áramszedő, tehát a kerekek egyforma méretűek. A 89-esnél a középső kisebb átmérőjű. Nem ér a sínhez.
Az asztal alatti csak asztal alá mehet. Beépítés után nem hinném, hogy sok dolog lenne velük, mert elég megbízhatóak. Nekem a legrégebbi 5 éves, és soha semmi nem volt vele. Létezik felszíni állítómű is igaz az 1500-al drágább.
Nyúlon a mi állomásunkat is rendesen végigponthegesztette "egy" nyomtávproblémás MDmot, de a dolog komolyabb fennakadást nem okozott. Csak a műhelyben vettük észre a pöttyöket.
Egyelőre nem látok a feketeség miatt műszaki problémát. Szerintem csak kisebb esztétikai problémát okozott. Szombaton pár kör erejéig ment egy BR89-es, aminek tényleg merev tengelyei vannak, nem észletem semmit. Esetleg még megpróbálhatok egy BN150-est is megfuttatni, az érzékenyebb, kisebb a "lendkereke".
Egyébként sinek: gondold végig: így csak a régi PIKO sineket feketítette meg itt-ott. Ha ezt egy új, pl. PECO-val tette volna...
Mivel cserélni nem tervezted őket, a PIKO-val is fennakadást okoz a dolog. Viszont egy I-profilú sínt normálisan le lehet dörgölni sínradírral, nem kell félni, hogy lekopik róla a krómozás – ellentétben a PIKO-val. Legfeljebb a sínfej kopik el úgy 60-70 év intenzív dörgölés után :)
Megnéztem a Mediker honlapját, valóban van 4300-5800 között váltó, de az angol már önmagában kicsivel kevesebb csak, mint 15.000. Állítóművet nem találtam. Az asztal alatti állítóműtől idenkedem, mert vén vagyok én már ahhoz, hogy ha valami gáz van, az asztal alatt bújkáljak, meg egyébként is idegenkedek az asztal meglukasztásától. Azt csak asztal alá lehet beépíteni?
Egyébként mi a különbség a Setrack és a StreamLine között? Mindkettő 2,5-ös...
Én a Peco-is megnézném 5000 körül vannak a váltóik, és 2000 hozzá az asztal alatti állítómű. Ja és elég masszív megbízható mind az állítómű mind a váltó.
Vettem egy Vitrinmodellt ami nem ment soha. Hosszú évekig a dobozában pihent, tehát még csak a tengelyén sem állt. Na ennek a gépnek a "karmocskái" nem engedik lötyögni a tengelyt függőleges irányban.
Biztosan ki lehet fogni használtan jó áron is, de ahhoz sok idő kell. Egyrészt, hogy ne drágán, nepperektől vegye meg az ember, másrészt a mennyiség miatt.
Persze igaz, ha másik pályát építenék, annak a geometriája is más lenne.
Nem, azzal nincs gond, mert nem csak a váltónál van fekete nyom. A folyópálya sínnél is látszik, nézd meg az alsó képet.
(Egyébként a váltó gyárilag tényleg nem volt tökéletes, egyes mozdonyoknál okozott siklást a nem megfelelő nyitási távolság, de egy kis fogóval könnyen lehetett segíteni a bajon. Már csak a BRAWA Talent hajlamos rá - bizonyos irányból jövet. De ez teljesen más történet.)
Hát ezt honnan veszed, hogy merev, rugózatlan tengelyek? Az egyik tengely rugózott, maga az áramszedő rugóztatja. Terheletlen állapotban el is tud forogni a kerék.
Amúgy próbáltam számolgatni, hogy a nyúzópróba alkalmával eddig mennyit ment: kb. 70 órányit. Ha 1 km/ó sebességgel számolok, akkor a Nyugatiból már lemehetett volna Ceglédig.
Egyébként sinek: gondold végig: így csak a régi PIKO sineket feketítette meg itt-ott. Ha ezt egy új, pl. PECO-val tette volna...