"2004. március 31-ig az Opel márkakereskedőknél minden Vectra (Vectra, Vectra GTS vagy Vectra Caravan) vásárló új autójához a vételártól függően akár 800 000 forint értékű ajándék extrát kaphat."
hm jól hangzik nem? :)
A menekülő emberke tényleg a riasztó ikonja. Más kérdés, hogy amikor kipróbáltam átvételnél a kocsit és meghallottam a gyári riasztó hangját akkor inkább elmosolyodtam mint menekülni kezdtem... Nem volt túl ijesztő...
Valószínűleg egy váltózárat még berakatok majd mellé.
Tschaby:
Hát most elültetted a kisördögöt. Én is nézegetni fogom az olajszintet... A többiek (hky, peckes) nem panaszkodtak olajfogyásra? Bár jól eltüntek a fórumból sajnos, pedig kiváncsi lennék mi van az ő gépeikkel! A hangszóró téma most már egyre jobban foglalkoztat. Megnéztem a magyar, német, francia Opel honlapot és mindenhol 7 darab hangszórót írnak a CDR-2005-ös hifihez. Ezzel szemben én 8 darab hangfalat találtam a kocsiban (első ajtókban 1 nagy + 1 kicsi, hátsó ajtókban 1 nagy + 1 kicsi) amiből 6 darab szól, mert a hátsó ajtóban lévő kicsi mintha nem lenne bekötve, vagy a műanyag burkolat alatt nincs is igazából semmi, a lényeg, hogy nem szól. De akkor hol a 7. ? Vagy ha tényleg csak 6 van akkor miért írnak az Opel honlapok 7-et? Na erre varjon valaki gombot! :-)
Hulla, az a bácsi a tolvaj bácsi, aki menekül a gyári riasztó szirénája elől.
Az olajfogyasztásról annyit, hogy a márciusi álítólagos olajcserét követően a 3/4 litert kellett ősszel utánnatölteni. Akkor kb 42000 km volt benne. Nem tartom drasztikusnak, csak javaslom kb kéthavonta a pálcát megnézni.
azt mondja meg nekem vki hogy ez micsoda a középkonzolon:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] egy bácsi aki szalad és mögötte van három vonal. ez volt abban a vectrában ami nálunk volt de fogalmam nincs hogy mi az, más vectrában se láttam még ilyet.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Hát, ez az új Vectra rohadt jól néz ki ! Ma is láttam egyet, és azt kell hogy mondjam, hogy majdhogynem a Mazda 6-nál is jobban néz ki ! És amiket olvastam róla itt is meg máshol, qrvára kényelmes, csendes, szóval nagyon jó. Ha a minőséggel sem lesznek gondok( mint a korábbi Opeleknél ), akkor ki lehet jelenteni, hogy a kategória legjobbja. Én azért nem mernék még venni( nem is tudnék ), mert olvastam, hogy a korábbi Opelekkel mekkora szívások vannak. A B Vectráról is olvastam rosszakat. De ha az új Vectra erre rácáfol, akkor nyugodtan meg lehet venni.
Kicsit sok a meló mostanában, szabadidőmben pedig Vectra-zunk a családdal, így nem jutott időm előbb írni! :-)
Szóval NAGYON meg vagyok elégedve a kocsival, így az első 750km megtétele után. Motorikusan persze még nem mertem igazán tesztelni, mert a bejáratós 1500km-t meg akarom adni neki. De azért így is éreztem, hogy jó lesz olyan téren is. Persze a sok kis méregzsák GTi-k, RC-k, CC-k, Type-R-ek, biztos lenyomnának egy lámpás gyorsulásnál, de abból már rég kinőttem. Meg nem is illik ehhez a nagyautós feelinghez az ilyesmi. Berakom a tempomatot 130-ra, 140-re (itt nem ajánlatos többel menni, mert tele vannak az utak radarokkal, másrészt nem is érdemes) aztán halk zenét hallgatva suhanok miközben majdnem suttogva beszélgetünk a feleségemmel, nehogy a kislányunk felébredjen. Élvezem a teret belül, kinyújtóztatom a lábam ha elzsibbad (tempomat rulez). Ha éppen ráúszok egy lassabb autóra akkor egy pöccintés az index-re (3 jelzésű mód rulez), elsiklok mellette, majd folytatom a "hajókázást".
Hátul a párom keresztbe tudja tenni a lábát maga előtt és végre nem fázik a lába sem hála a hátsó befúvókáknak. A gyári hifi nagyon szépen szól, már hallkan is van ereje, az én nem éppen vájt fülemnek tökéletes, de szerintem egy audiphile is jónak tartaná. A csomagtartó impozáns, majd ha tavasszal hazamegyünk jól meg is lesz pakolva.
Remélem fog még esni egy kis hó errefele is (tudom otthon nincs hiány benne), mert szeretném az ABS-TC-ESP szentháromságot tesztelni egy kicsit. Ha meglesz a bejáratás akkor egy-egy padlógázas gyorsulást is ki fogok próbálni. A fogyasztása jónak tűnik a fed.comp szerint átlag 7-7,5-öt eszik 130-nál, ami kb. 800km távolságot jelent, vagyis hazáig nem kell csak egyszer tankolnom útközben. A Corsa is 7-körül evett 130 mellett, így a Vectra-val meg vagyok elégedve. Az 1.2-es Ecotec motor a Corsa-ban ugyan kisebb lökettérfogatú, viszont többet is pörög. Míg a Vectra csak 3500-at pörög 130-nál, a Corsa 4000-et pörgött, így jöhet ki a csak kicsivel kevesebb fogyasztás a Corsa javára.
Apropó Ecotec, Tschaby azt írtad, hogy ehet olajat az 1.8 ecotec? Neked is eszi? Én egy ideig gondolkoztam ugyanis egy B-Vectra vásárláson használtan és akkor fórumokból ismerősöktől azt szűrtem le, hogy a 1999 előtti Ecotec-ek tényleg ettek olajat, de az utániak már nem. A Corsa-ban is 2000-2001-es Ecotec van és nem evett az 55000km alatt egy deci olajat sem. Akkor ez most hogy van?
Egyébként nagy utakra mindíg viszek magammal 1l olajat, de inkább csak babonából teszem...
Végül pár negatív tapasztalat, mert azért az is van. Szerencsére egyik sem zavaró és csak esztétikai, nem funkcionális. Szóval a B oszlopnál felül az ajtókeretek gumicsíkja nincs 100%-osan egy vonalban, olyan mintha a hátsó ajtó felső gumicsíkját a szoftverhibás robot vagy a részeg török vendégmunkás pár milivel lejjebb ragasztotta volna pont amikor a B oszlopnál lévő sarkához ért vele... Csak közelről látható, de azért egy 6M-es autónál nem vártam volna. Belül a hátsó ajtóban van két "kamu" csipogó, vagyis pici hangszóró. Papíron 7 darabnak kell lennie, amiből én 6-t találtam meg. 2 nagy és 2 csipogó az első ajtókban, 2 nagy a hátsó ajtókban. Ez eddig hat. De hol van a hetedik? Van valahol egy rejtett mélynyomó??? Vagy csak a leírás rossz? És mi az a két kishangszóró a hátsóajtóban a nagyok fölött amiből nem jön hang? Vagy az csak az egyel nagyobb hifihez lett volna bekötve? Ja, 2005-ös van egyébként benne. Végül a harmadik kicsit bosszantó dolog az, hogy a B oszlopon belülről a két fajta kárpit (menyezeti és az oldalsó) találkozásánál a menyezet "szőrős" anyaga nem fut be műanyag oldalkárpit alá, hanem pont egymás mellett végződnek és egy-két "szőrszáll" "kikandikál" oldalra. Persze az is igaz, hogy én meg szőrszállhasogató vagyok. Annak idején amikor a Corsa-t vettem és észrevettem, hogy ha elindulok, beteszem egyesbe és felengedem a kuplungot akkor kicsit halványabban világítanak a lámpák, mintha az aksi vagy a generátor alul lenne méretezve. Ezt annyire komolyan gondoltam, hogy vissza is vittem a szervízbe, ahol bemérték a töltést és azt mondták, hogy minden rendben van. Egy hónap múlva már fel sem tűnt... :-)
Az olajjal kapcsolatban érdemes a szintetikust használni. A gyári adatok 0W40, vagy 5W40-t ajánlanak, szerintem ettől nem célszerű eltérni. Ha viszed garanciális javításra, ott valószínű nem fogják megkérdezni :)
Javaslom, hogy legyen nálad ez első néhány ezer kilométernél egy tartalék 1l-es olaj, főleg ha hosszú útra indulsz (hasonló karakterisztikájú, mint ami a kocsidban van). És rendszeresen nézegesd az olajpálcát! Az ECOTEC motor gyári előírása alapján is szereti az olajt.
Hát akkor elsőként gratulálok neked!!!!!!!!
tudtam hogy tetszeni fog :)
"Halk, nagy és baromi kényelmes"
ezt én is alátámasztom és ez engem annyira megfogott hogy ha nagy leszek nekem is kellesz egy ilyen vectra :)
aztán mesélj hogy milyen volt az első tapasztalat :)
Végre megvan az autó! Halk, nagy és baromi kényelmes! :-) Direkt kipróbáltam, egy fekvőrendőr sorozatnál (ami a vasúti átjárók előtt szokott lenni, hogy felrázzon ha elbambul az ember) amin átmenve a Corsa jó nagyokat pattogott, ott a Vectra szinte átsiklik...
Még bejáratósan szeretném vezetni egy 1000-2000km-t, de azért így is érzem, hogy erősebb a "kistesójánál", szerintem az én vezetési stílusom mellett nem lesz hozzá kevés az 1.8-as motor. Tényleg nektek milyen olajat raktak bele elsőnek? Nekem 0W40 szintetikus Opel olaj van benne, de azt mondták, hogy a 10W40 félszintetikus is jó hozzá. Az biztos, hogy variálni nem szeretném, valszeg ha szintetikussal indul akkor a többi cserénél is azt rakatok bele.
Most megyek tesztelni aztán majd írok egy átfogó élménybeszámolót.
Aki esetleg nem ismeri. Van egy új OPEL alkatrészekkel foglalkozó WEB-áruház a www.partsnet.hu címen. Szinte minden alkatrészt lehet rendelni, nemcsak gyári OPEL-t. Vannak szervíz könyvek is, sajnos Vectra-C-hez még nincs.
Itt néztem a sebváltó zárat, eddig mindenhol 50eFt-ért mondták, itt 35eFT. Van valakinek erről tapasztalata?
a tempomat nagyon rulz 100-as tempó országúton és nézed a szépséges tájat :)
a fed.komp.-nál bírtam mikor mutatta a pillanatnyi fogyasztást, odalép egy kicsit az ember és ilyen 32litereket szó nélkül kiírt :)))))
Remélem minél hamarabb megkapod az autódat! Ha magyar nyelvű kezelési leírást, ha kell, lehet hogy tudok szerezni.
Én most voltam az Opelnél, mosás után a jobb hátsó lámpabúra felső része bepárásodott (természetesen belülről :)) Garanciába kicserélik. Mivel már volt egy hasonló jellegű gondom az első ködlámpával, az első mosások után nézd át alaposan a lámpákat!
Fedkomp. lesz benne, de nem a navigációs, hanem az egyszerűbb. A tempomat miatt lesz csak, mert a tempomatot csak csomagban lehetett kérni amiben a Fed.komp is van. Asszem a szokásos rizsa adatokat tudja (fogyasztasok, hátralevő út, stb.) Bár kiváncsi vagyok pontosan miket is fog jelezni, a francia brossúrán nem volt teljesen világos számomra.
Köszi! 1.8-as lett. A Vectra-ra egyszerűen jobb ajánlatot kaptam a végén, meg az Opeles vérem... :-)
Off:
A Corsa-t a szüleim fogják használni. Így néha még láthatom/vezethetem majd. A listaárhoz képest ~30%-al olcsóbban jutottam hozzá. (-20% áfa, -10% kedvezmény). Így lett durván átszámítva 4M a 6M helyett. Sajnos ezt egyszer játszhattam meg, különben autóimporttal foglalkoznék... :-)