Szervízkönyv ügyben a válasz: A, s hogy nem szerváltak másik szervízkönyvet az majdnem biztos. Azért mert a kocsi az AVIS-é volt még nem feltétlen jelenti azt , hogy kölcsönzős autó volt, s mindenki nyúzta. Ha az állapota tip-top,van rá esély hogy lizingelt autó volt, s csak egy ember használta. A flotta kezelők között /mint az AVIS is/ a Vectra B és a C is a kategoriájában a legkedveltebb autó Europában. Én Németországból hoztam ilyen Vectra C-t, s biztos vagyok benne /az állapota miatt/, hogy lizingelt és nem kölcsönzös autó volt. Vagy 50-60 Vectrából választottam ki az enyémet, láttam milyen amit kikölcsönöznek.
A gumi oldalán van egy kódszám amiből ki lehet olvasni a gyártás évét, hetét. Ezt összeveted az első forgalomba helyezés dátumával, és eldönthető hogy hihető-e a km.
nem titok, apám ismerősének kellett hét személynek a hely mert mentek vmerre és addig ideadta az övét ami ez a vectra volt. így került hozzánk és volt egy hétig nálunk. jah fiatal vagyok, 12-én leszek 18 :) jogsim van, már csak a GTS hiányzik ;) neked milyen autóid voltak eddig?
Ha nem titok, pár szóban írd már le, mér' vót nálatok a vekcsi; És ha nem túl szomorú a story, hogy most mán mér nincs... Egyébként, (közhely:) ha v.mit nagyon el akarsz érni / meg akarsz szerezni, előbb utóbb meg is fogod. Ahogy kivettem eddig, Te elég fiatal vagy még, fogsz még GTS bivaly motoros Vectrával csajozni. Ha v.miről lemaradtam, félreértettem, vagy nem rám tartozik, akkor bocs...
Más: nem tudja valaki véletlenül, hogy az autókölcsönzős kocsiknak ugyanúgy szokás vezetni a szervízkönyvét, mint a civil szgk-két ? a) variáció: ezeknek vezetik csak igazán, b) házon belül oldják meg c) mittomén
Azér' kérdem, mert ma felmerült bennem a gyanú, hogy az általam megvett vekcsi Belgiumban kölcsönzós autó lehetett. Ez nem feltétlenül baj, mert ezeket az autókat, - bár sokan nyúzzák, de - komolyan rendben is tartják, szervízelik, stb. Ugyanakkor 2002.10.23. óta biztosan lényegesen nagyobb a futásteljesítményük, mint 20Ekm...
Az autóban ugyanakkor van fr. nyelvű szervízkönyv; Ebben akadt meg a szemem egy kézzel odafirkantott "AVIS" felíraton. (Ez ugyebár kölcsönző, ha jól tévedek...), de a 30.000-es szervízt eszerint még nem végezték el.
Namármost: ha eredeti a könyv és szokás vezetni, akkor minden O.K.: nagy átb....ás nem lehet. Ha új szervízkönyvet szerváltak, akkor minek írták bele, hogy AVIS ?
Egyetlen baj az lehet, ha az ilyen cégek nem vezetik hagyományos módon a könyvet, mert akkor akármennyi km is lehet a kocsiban. Egyébként a kocsi kinézetre, kívül, belül (kopások, motortér, gumik, stb.) szinte újszerű, de hát ezeket sokat pucoválják, a gumik meg cserélhetők. Nekem csak az nem mindegy, hogy kb. mostanában jön a 30 ezres service, vagy már 100E körülire készüljek. Megmondja eztetet a computer? (a szervizes)? Hja kérem a használtautó vásárlás szépségei...
ami nálunk volt az fekete színű, bár ahogy a képet néztem tényleg másnak néz ki, de nem :) hm de a szívemhez nőtt az a gép... nem is hallottam hogy az újaknak krómozva van a belsejük. szép lehet. a zafiránál 5000pengőbe kerül a műszerek körül a krómozás. jah a térképzsebekkel tényleg spóroltak. de igazad van legalább nincs ott sok szemét. ne tudd meg hogy néz ki a zafiránk belülről :D az anyósülésnél van vagy három fél literes flakon, cd-k, adatkábel, zsebkendő, baseball sapka, újság meg mittomén még milyen hülyeségek :) 1xűen lusta vok elpakolni :)
hátsó szivargy. csatlakozó kupak ügyben nem tudok nyilatkozni mindenesetre érdekes :) majd HaPZi elmondja neki hogy van amint eljut ide a fórumra...
Ahogy visszanéztem a topicot, a 47-es hozzászóláshoz mellékeltél egy képet. Úgy látom : ez az a szín, ami nekünk is van (?) S. metál kék, de egy kicsit szürkés/indigós, sőt néha valami minimális zöldséget is vélek felfedezni benne. (Prestige, vagy business vagy valami ilyesmi színkódra emlékszem) Szerintem frankó. De igazán a belseje fogott meg, ui. a fabetét faszínű ((nem cenzúrázni a hozzászólást!!!)) , nem szürke. Plüss feketék az ülések, stb. Sajna ebben még nincs a 2004-es krómkeret a műszerek, ill. a váltó körül. Érdekes, hogy hátul egyáltalán nincs térképzseb (az ajtókban), elől meg hangyányi. Valószínűleg célzatosan nem akartak szemetest tenni hátra. Nálunk pl. a mondelyó mindig tele volt pzs-vel, pelcsivel, kiflivéggel, stb. Qrvára idegesített.... Most nem fog....
Kérdés: a hátsó szivargy. csatlakozó kupakja (v. bennéke) hiányzik. Eddig semmi nem illett bele, ill. rá (pl. a mostani céges Astrám sz.gyújtója sem !!!?). De nem akarom, hogy a kölkök az ujjukat dugdozzák bele. Lehet ilyet szerezni? ( Ja!, az első szivargyújtó sem illik hátra !!!??, még ilyet....)
hát gratula az autóhoz :) örülök hogy tetszik. csatahajó? hm, igen ez a jó szó rá :)
sztem ott vmi tévedés volt mert amúgy normálisan kéne mérnie a fed.komp.-nak. nekem legjobban az tetszett amikor padlógáznál pill fogyira kiírt ilyen 35 litereket :) igaz ez 2.2-es vectra volt. rádióügyben én nem emléxem hogy lenne vmi furfang, tehát így jártál :) ez most kb. olyan helyzet amikor nálunk volt a vectra és az istennek se találtam meg a fed.komp. kezelőszerveit. ugye elméletileg a bajuszkapcsolón kéne lennie, de ott nem volt... azóta se tom hogy hol lehetett pedig tuti volt benne. a tempomat viszont nagyon tetszett nagyon élvezetesen lehet vele vezetni. milyen színű a vectrád?
Most csak röviden, az első benyomásokról. (Még csak hazajött az autó Bp-ről (170 km) és kb 50-et tettem meg vele városban. Tényleg olyan, mint amilyennek írod; Nekem az az egyszavas jellemzés jutott eszembe róla, hogy: CSATAHAJÓ.
Suhan, gyors, tekintélyes, stabil, nyugodt, kivasalja a hullámokat...etc.
Volt időm végig a fed.komp-pal és a tempomattal bizgenytyűzni. Az utolsó 30 km-t hazafelé valóban kísérteties felhőszakadásban, dörgés, villámlás, stb tettük meg; Az autó végig biztonságot, nyugalmat sugárzott. Mint a mondellyo reklámban...
Más: Az előbb tankoltam bele 20 l-t (volt is még v.mennyi). A fed.komp közlése a még megtehető km-ekről: még 89 km (???!!!) A városi átlagfogyi, az álló nézegetés, motorjáratás, digitklíma próbálgatás miatt 14, 5 l. Tehát ez még ezzel együtt se' jöhet ki... No sebaj, nem voltak különösebb illúzióim a fedkompok pontosságát illetően, de akkor mennyire bízhatok a fogyasztás adataiban? (Bp-ről haza, csúcsforg, terelés, légkondi, felhőszakadás, 150 körüli kímélő tempó mellett 9,1 l - nem olyan rossz ....).
Más: nem tudom kikapcsolni a rádiót!!! Biztosan tudom, hogy hogyan kéne, de nem reagál a gomb megnyomására. Szerintem elb.....ódott a kapcsoló, de ha van v.milyen furfang amit én nem ismerek, akkor szóljatok. Egyébiránt nem túl nagy gond, mert csutkára le tudom halkítani, meg amúgy is ált. hallgatom, node mégis ....
hát nézd sokat számít az is hogy ez a motor egy rendkívül nyugodt járású és a vectra olyan csendes hogy abban nem is nagyon veszed észre a sebességet. szóval olyan hogy nem gyorsul rosszabbul mint a kategóriatársai (pl. monddelyó) csak kevésbé veszed észre. jaa hogy már 100-al megyek? jééé észre se vettem...
hát amikor mentünk vele 160-nal az érzésre olyan volt mint a g astránál a 120.
Ja, bocsesz; Elcoitáltam az évszámot. Of course 2002-es a Vectra. (Az már más...) Isten ments a B Vectrától !!!
Nem Tőled hallom először, hogy kicsit "öreguras" az 1.8-as cucc. Nem értem, ennek mi az oka. Én a Mondeot (ami csak 1.8-as, 110pacis volt) egy rakétának éreztem. (Most szándékosan nem írok sebesség és egyéb izom adatokat, mert azt hiszitek: itt egy újabb hangember...), Na a lényeg, hogy több, mint tempósan mozogtam vele (mindig tele csomagtartóval). Igaz a benzin céges Shell-kártyáról folydogált..., azt se' tudom mennyit zabált.
Visszatérve az értetlenkedésre: előttem vannak a gyári adatok: könnyebb, erősebb, jobban gyorsul a Vectra. Lehet, hogy az én szubjektív megítélésemmel van a baj, vagy mégis elb...-tak valamit az Opelék ?! Na erre leszek kíváncsi.
Mellesleg a próbautakban nem igazán hiszek. Az autóval együtt kell élni.
Ha minden igaz, 07.18-a, hétfőtől birtokba veszek majd egy 2000-es évj-ú Vectra 1.8 Elegance -t, 20E körüli km-rel. Érdekes, hogy korábban kifejezett A/B Vectra gyűlölő és Mondeo fan voltam. (Utóbbi talán még vagyok is). Ráadásul dízel autó választása lett vóna az ésszerű. Mégis ebbe a járgányba 1 perc alatt szerettem bele.
Későbbi tapasznyalatokkal és egy Mondeo 1.8 vs. Vectra 1.8 tartós összehasonlítással tennék hozzá a topichoz. Kíváncsi vagyok a NEW VECTRA fílingre. Reméljük, nagyon nem szexuál(t) át a kereskedő (kicsit biztosan), mert a famili sok örömét szeretné lelni a vasban.
HaPZi!
jah ezen én is filóztam de a probléma ott kezdődik hogy a jobb lábamon nehezebb a cipő ;)))) persze nem úgy kell elképzelni hogy úgy vezetek mint egy őrült, csak egy picit gyorsabban mint ahogy azt a szabályok előírják. igazából a probléma ott lesz hogy ha vége a sulinak egész délelőtt a városban fogok vezetni és az a baj hogy két évig csak próbajogsi van tehát ha elkapnak vmi hülyeség miatt kezdhetem megint az egészet előről... :((((((
"egy-két olyan necces helyzetem volt friss jogsival amiből komoly baj is lehetett volna."
de azért ez kellett neked is hogy helyre jöjjön az eszed nem?
Hulla: Egy jó tanács, ami nem vicc bármennyire is banálisnak hangzik. Az első fél évet vagy 5000km-t vezesd extrém nyugisan, még akkor is ha a helyi HMCS-k szivatnak az úton. Nekem egy-két olyan necces helyzetem volt friss jogsival amiből komoly baj is lehetett volna. Persze utána sem árt óvatosnak lenni, de az elején kimondottan veszélyes engedni a "friss jogsi sötét oldala" csábításának... :-)
Szóval csak óvatosan.
Egyébként pedig gratula a jogsihoz!
Hali!
nah akkor nyáron meg lesz a 10000. Gondolom haza fogtok majd nézni, vagy mentek nyaralni vagy nemtom. a hónap közepén meg lesz a jogsim, ki se fogok szállni az autóból ;)
Átléptem a 9000km-t. Mióta nyári gumik vannak rajta sokkal kevésbé csúszik meg egy-egy erőteljes kigyorsításnál. Nem hittem volna, hogy a nyári gumi ennyit számít. (Téli: Uniroyal, Nyári:Bridgestone). A klímát is elkezdtem használni, jól megfogja a motort, főleg az 1-es és 2-es közötti váltást kell feljebb rakni (jobban kihuzatni). Mostanában a hátsó fékek felől hallok egy klattyanást amikor 2üben gurulva finoman fékezek. Kb. akkor amikor befognak a fékek. Se erőteljesebb fékezésnél, se gyorsabban menve, se második ráfékezésnél nem hallom. Csak gurulva és akkor ha legalább egy fél perce nem fékeztem előtte. ??? A fékhatáson nem érzek változást.
Valaki tapasztalt hasonlót?
Gami:
Sajnos (vagy inkább szerencsére) nem nagyon tudok neked típushibákról mesélni, nekem még nem jelentkeztek, remélem ez a fék-kattanás is csak valami piszkos tárcsafelület vagy valami ilyesmi miatt van. Olvasd vissza a fórumot, ott leírtak pár tapasztalatot, bár nekem úgy tűnt inkább egyedi jelenségek voltak mint tipikusak. Ha biztos akarsz lenni, vidd el egy állapotfelmérésre szakszervízbe, nekik tudni kell minden típushibáról.
Hulla: Biztos van nyári munka, csak meg kell keresni. Kérj tippet a nagykövetségtől, diákszervezetektől, nézd a francia honlapokat, stb.
Jelenleg egy Vectra A típusú gépkocsi tulajdonosa vagyok, és a közeljövőben tervezek vásárolni egy 1-2 éves használt Opel Vectra C autó mobilt.
Szeretném a tapasztalataitokat kikérni, hogy mit érdemes megnézni a vásárlás előtt.
Gondolok: Rejtett és nem rejtett hibákra stb.
Vezetésben már volt részem és igen meggyőző volt. Főleg átülni A-ból C-be.
Sajnos eladósorba került a Vectrám :((((. Ha valakit érdekel, dobjon egy mailt. Ami bajom volt vele, azt mind megírtam a topicban. Még garis, iá 3,96MFt
HaPZi!
hm jó lehetett :) a "bűvös" 200-at azért elérhetted volna. olyan hülyén hangzik hogy 195 ;)))) a fogyasztás az tényleg jó.
( szerinted franciaországba szoktak vinni magyar diákokat nyári munkára?) :)
Husvetre otthon voltunk, megvolt az elso igazan nagy utja az autonak. Meghajtottam es a fogyasztast is mertem. 350km-en 140-es atlagtemponal es egy par perces 180-as nyomulassal 7.25-ot evett. Szerintem ez nagyon jo, foleg ha azt is megnezem, hogy az 1.2-es Corsa ugyanitt (mogottunk jott) 6.2-ot evett ugyanilyen tempo mellett (a 180-nal azert lemaradt... :-) ) Egyebkent egy BMW kesztette ki a nagy tempot, mert kivancsiva tett amikor 140-nel elhuzott mellettunk, hogy mennyivel is mehet. Hat 170-nel ertuk utol, aztan 195-ig meg gyorsultam, de tovabb nem mertem nyomni, a Lindau kornyeki autopalya ahhoz tul kanyargos, legalabbis az en idegeimnek. 170-ig gond nelkul gyorsult mintha 140 lenne, 170-180-ig egy picit mar lassabb volt es 180 folott mar erezhetoen lelassult. Bar hozza kell tenni, hogy 2 felnott + 1 gyerek es fullra pakolt csomagtarto mellett es meg a hatso uleseken is csomag volt. A futomu nagyon meggyozo, 180-ig ugy hasalt az uton mint 130-nal.
Ja, a BMW-s persze kekeckedni akart, egy ido utan utanunk jott es 180-nal tolni kezdett. Nem vettem a lapot, visszaalltam 140-re es elengedtem. Egy uj 5-os volt, ugyhogy biztos minimum 50Le-vel tobb lehetett benne. Masreszt a kis Corsa is nagyon lemaradt es be akartuk mar varni.