Igazad van, ha a motorokat nézem szinte semmivel nem korszerűbb a vektrosz. Egyébiránt én az a fajta autós vagyok, aki mindig azt az autót próbálom szeretni, amit éppen (tartósabban) vezetek. Ez a pedálos moszkvicsom óta a mostani Vectráig, 1-2 kivétellel sikerült is. ( A kivételek: IV-es Golf 1.6, Skoda Octavia 1.6?) Biztosan az Omegában is találtam volna szeretni valót, pláne ha nem hagy cserben.)...
Szasztok! Érzem én, hogy belegázoltam az omegások lelkébe... Nem akartam ! Nem ismerem igazán ezt az autót. Mindösszesen arra gondoltam, hogy már bőven ráférne egy kis "ráncfelvarrás", v. totál áttervezés. Semmi izgit nem találok abban az autóban; És ezt már 3-4 éve is leírhattam volna. Bumszli. (szerintem)
Ami képet felnyomtatok, az viszont tuti!!! Egyébként néhány barátommal vannak vitáim, hogy számít-e az autóknál a formaterv. (kis huncut lámpácska elől-hátul, bent tárolórekeszek, ötletek, jó anyagok, stb.) Én azon az állásponton vagyok, hogy ma már ez is lényeges. Bár vannak aranyfóliába csomagolt kakik is. (ld Peugeot...)
De hát ez ugyebár egy vectraC fórum.
Akku ügyben: valóban nem (lenne) normális a 3 nap alatti lecuppantás. Csakhogy ez az autó 1. összetört vhol Belgiumban (jobb e. ajtó), vmikor tavaly, 2. leállították, 3. kitették törötten, ácsorgott, 4.vmi. magyar üzletet látott benne 5 hazatrélerezte (megint idő), 6 megcsináltatta (továbbra sem mentek vele) 7 autókereskedő (már tavasz van!), 8 nyárig gyakorlatilag ácsorog az autó, időnként rá-rá tőtenek a murván, hogy be lehessen indítani 9... stb. stb. 10. én meg a vásárlás után 1 hétre beraktam a garázsba... Szóval ez az autó nem egyenesen a gyárból jött.
Rádió gomb: szóval nem tudtam kikapcsolni, csak lehallkítani. Ezzel a hibával egyelőre meg is barátkoztam volna, ha nem kellett vola az akkutöltés után újrakódolni a rádiót. Ehhez viszont ki-meg-be kellett kapcsolni a Blaupunktot. Na: ismerős autóvillamosságis, tovább autórádióservice, tovább márkaszervíz, majdnem tovább Bp.. Ekkor kigyütt a drágaember az Opel Sajóból (Miskócia), oszt megnyomta emberessen aztat a gombot. Oszt működött neki... Aszonta: szokott ilyen lenni, ha a síboxba tett síléc fékezéskor bébassza a gombot. Szerintem ez kissé hihetetlen, de azóta legalább elméletileg ki tudom kapcsolni a rádiót (csak Fékete Lácikóm kő hozzája).
Az autó eddig összességében fasza, a mütyűr hibái nekem megérnek cca. másfél-2 millcsi Ft-ot. (Ennyivel vót kevesebb, mint az új).
vectra kormányzásába nekem az tetszett hogy nagy precíz volt. kanyargós úton minden kis mozdulatra reagált az autó, míg a zafira ehhez képest olyan kis lomhának tűnik.
6 évig Omegám volt A is B is, egyik se hagyott ott sehol, ámbár az ADAC-vel kapcsolatban igazad van, de a 1998-as modellévtől nagyot javult a minőség a német tesztek szerint. 2003. 06. 25. megszünt a gyártás.
Mi tünik elavultnak, illetve mitől korszerűbb a Vectra?
Ha 3 napi állás alatt lemerül az akku azért az nem normális. Az enyém most 10 napig állt.
Omega ügyben nem vagyok egy szagértő, de - amennyire én tom, - vezetni szokta az ADAC meghibásodási statisztikát. Nem akarok senkit megbántani, de egy elavult konstrukciónak tűnik. (Gyártják ezt még egyáltalán?)
Akinek nem elég egy C Vectra helykínálata, az vegyen buszt. Aki meg 160 kg, az foggyon le. (ez senkinek nem szól itt a topicon!!!)
Dízel contra benyó: örök vita és dilemma. Van róla külön topic. Nekem úgy tűnik, hogy mostanában a benzinesek előnyeit nem nagyon hangsúlyozzák, pedig van nekik!!!... De ezzel véletlenül sem szeretnék itt ilyen irányú vitát nyitni, csak megemlítettem.
Ma kicsit teszteltem a saját járgányt. Nagyon vegyes ( és rossz) úton, kb 200 km, végig légkondi, helyenként spórolósan, helyenként kifejezetten nem...: szóval 7.5 l-es átlagfogyival nagyon elégedett voltam. (Autópálya holnapután, 800 km...)
A lemerült akksi témához: jelentem meggyógyult. Az opeles a.villamosságis aszonta, hogy olyan nagy a vectrák nyugalmi áramfelvétele, hogy akár 3 nap alatt is képes egy akksit lecuppantani. A rádió gombját is meggyógyította a drága ember...
Úgyhogy most minden hepi... kopp-kopp-kopp... A váltó azért továbbra is csak négyalá, de ha kell én a seprűnyéllel is tudok váltani. Ez ilyen konstrukció. A Mondeo ebben biztosan jobb volt, dinamikusabb is. Ezzel együtt az összbenyomás eddig a vektrosz felé billen. (mondjuk, azért felszereltségben a céges moncsit és a mostani v-t nem lehet egy lapon említeni...)
Meg nem bántam, mivel a mostani viszonyok /reg. adó, autó árak / között, az Omega egy pénz temető lett volna ha azt hozok, pedig volt néhány kívánatos darab./2,5 TD 150 LE automata duli-fuli/.
Elöl szélességben nem, de hátul a lábtér szükebb.
Azért a hátsókerék hajtás egy másik világ, a futóműről nem is beszélve!
Eddig gépen kivül voltam azért csak most tudok jó nevelt lenni --Kössz a gratulát--, az autót nem sokat használtam, haza hoztam Németországból /1100 km/ és most várom a rendszámom, ami holnap meglessz.
Az autópályás benyomásaim nagyon jó, a rugalmassága jobb mint a meglévő Omegámé /2.5 V6/. Én benzinesre akartam lecserélni az Omegát, de hát a reg. adó döntött s úgy érzem nem volt rossz választás. De az igazi 1,9 CDTI 150 LE 315 Nm.
"Az Astra után a Vectra is megkapja az IDSPlus nevű aktív lengéscsillapító-rendszert. A szerkezet szeptemberben lesz elérhető a jelenlegi legnagyobb Opelekben, méghozzá a karosszériaváltozattól függetlenül: a rövid tengelytávú limuzin és csapott hátú ötajtós mellett a hosszabb Caravan és Signum is felszerelhetővé válik a pillanatnyi viszonyokhoz alkalmazkodó futóművel. A hírek szerint a V6-os motorral felszerelt változatokhoz alapáron jár majd az IDSPlus, a kétliteres turbóhoz és az 1,9 literes 150 lóerős dízelhez pedig némi felár ellenében rendelhetik meg a vásárlók. Emellett az összes Vectra változaton apróbb módosításokat végeznek, így többek közt bővítik a típus fedélzeti számítógépének szolgáltatáskínálatát, és átdolgozzák a Signum orr-részét is. A változtatások teljes listája a frissített típusok szeptemberi megjelenése után lesz elérhető. "
1Felhívtam az eladót; tisztázódott az XY Kft-s ügy. (eccerűen ők hozták be az autót)
2A nocturno (éjkék) a Te 18 évedhez kissé talán öreguras, de nekem teccik. (Egyébiránt én is aug-ban leszek majdnem 2x18).
3Ma reggelre akksi: se kép se hang... Egyelőre abban bízom, hogy nagyon sokat állt az autó az elmúlt hónapokban. A múlt héten (minő mazochizmus!) elő sem vettem a garázsból olyan kakszi idő volt errefelé. Inkább nyúztam a céges gastrát. A hozzáértők aszongyák, a kevés használat képes ilyet tenni az akkuval. Egyesek még v.mi lerakódó szulfátokat v. miket is emlegettek, amitől megnő a szerkezet belső ellenállása. Mindenesetre most tőtöm. Legfeljebb átrakom a gastrából a pipec akksit, aztán vetetek a céggel egy újat :P (magyar virtus).
Ha nem hagytam békapcsolva semmilyen fogyit sem, akkor mi csinálhat még velem ilyen csúfságot? Zárlat, elektronika ördöge ?... idegesíccsetek !!!
4Olvastam az egyik Opel klubos / vectrás cikkét az autójáról, és aztat írja, hogy olyan furcsa a váltó, mintha nem lenne benne olaj. Na én is uezt ériz(t)em. Nem kellemetlen, pláne nem ijesztő, de kicsit tényleg furcsa. Tod, egy hasonlattal: a mignon is puha süti, meg az isler is, de ha az utóbbiba harapsz, az v.hogy kicsit karcosabb. Na ilyen a vectra váltó (pl. a mondellyohoz képest, de a gastrához hasonlítva is!) Tehát már 2nknek van ilyen érzése; Ti milyennek tapasznyaljátok a váltót ?
tom hogy már megint kék lesz a neved de copyzni egyszerűbb :D ha felmész a mobile.de-re akkor NAGYON meglepő árakkal fogsz találkozni! a nocturno kéket majd megnézem hogy milyen. ma láttam egy kombi vectrát meg egy signumot is mind2 kék volt de az a kék szerintem vmi rohadt jól néz ki. nemtom mi a neve pontosan, de gyönyörű...
A tulajdonos cserékre a pontos választ nem tudom, csak sejtem, idegesíteni pedig nem akarlak sejtésekkel. DE hátha más tud válaszolni Neked, hogy lehet-e átirni autót rendszám nélkül. Hisz az első tulaj a kft. Te pedig priváttól vetted meg és akkor lett rendszámod.
10 hónapos; 2,2DTI ; Shadowline kivitel +navi, tolató radar stb; moonlandgrau szin /ez jó/; de a kárpit ...Texas fekete, a dekor léc moondstein, de hogy ezt a sok sötét tonust miert kedvelik az Opelnál ami most a Vectrákba van nem tudom! A B-be szebb kárpitokat lehetett választani szerintem.
Az autót itthon (Bp) vettem. Ők (az autókereskedő és tsai.) hozták be, asszem májusban (!). Ők is marha sokat vártak a papírokra (valami MGA, vagy miaszösz; Szerintem Te is erre vársz most ....). A vásárlás napján lett rencámom*.
Felmerült bennem, hogy mennyiért vehették kint, ha az árban már regisztrációs adó, nyereség, meg minden kutyaf.....a benne van (?)
Más: Lepo, erre válaszolj nekem légyszíves, ha tudsz:
Az eredetvizsgálati papíron a szgk. tulajdonosa XY kft. (valszeg ők hozták be; de ez nem az a kereskedés, akitől vettem) A mi adásvételinken pedig már az említett bp-i autóker. egyik társtulajdonosának a saját neve, adatai, stb. szerepelnek., mint eladó,- az XY Kft: sehol. Nincs ebben vmi. lehetetlenség, vagy vmi, amiből nekem később bajom lehet ? Nagyon beszari vagyok most a gyanús dolgokkal kapcsolatban, mert a család gatyára kiköltekezett és még sokáig fogjuk nyögni a Vectrát.
Hulla!
A pontos szín "Nocturno kék"(36U). Először aszittem Prestige, de nem...
Ma megnéztük az ősök új Astráját (az meg "villám ezüst"). Belül feltűnőek a vectrás vonások, azzal együtt elsőre nekem a G Astra valahogy masszívabbnak, sőt nagyobbnak tünik. De ez csak 2 perc blikk volt. Rendszámot *(ugye, hogy le tudom írni :)) a jövő hétre kap.
Lepo. írj v.mit a Te gépedről (motor, szín, felszereltség), ami még a konspirációs szabályokon belül mozog. Ugyebár nem itinert akarunk adni az autótolvajoknak....
Köszi a kérdést, de nem voltam ideges, ui. az autó annyira tiptop, hogy :))... nagyon.
Vasárnap kipucováltam, kívül-belül csili-vili. Most az összes icipici karcolást, kopást, stb-t. szemrevételeztem, és: ez az autó - lájk nyú.(oroszul kevésbé tudóknak: mint az új)... az illata is !!! Azért nagyon köszi LEPO-nak az info-t, valszeg tényleg ez lehetett a sztori. Én nem 50-60-ból választottam ki az autót, csak 1ből, de biztos benne lett volna az első 3-ban bármelyik h.a. telepen.
Off: Hullá-nak a válasz, hogy milyen járműveket nyúztam eddig: pedálos Moszkvics-bicikli hegyek-3xSimson-2xkispolák-Lada1500S-Samara-Volga M21!!!-BMW320-BMW324D- VW Polo -"rendőr"Astra-G Astra 1.7 soft turboD- Ford Mondeo/ S.Octavia- G Astra 1.8 NJoy / VW Golf IV 1.6 - Opel Vectra C (most) Egyéb rövidebb, érdekesebb liezonok: Saab 900, UAZ, Peugeot partner, Seat Altea, MIG23 (földön...;nem hülyéskedek!!!), stb.
On: 9-én megyünk az ősök új Astrájáért. Kiváncsi leszek a Vecta-kistestvérre is.
Most már bátrabban odalépegetek a Vectrának..... Szóval megy azért ez is, csak vagy óvatoskodik, meg takarékoskodik az ember, vagy halad....