Fölvázoltam, hogy én kb. hogyan vezetnék néhány "gyorsforgalmú" utat:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
A térkép alapja a Népszabadságban megjelent, korábban már beidézett rajz. Nálam sem feltétlenül pályák, egyes szakaszok 2X2 sávos gyorsutak, sőt esetleg 2X1 sávos, de keresztezés nélküli, az új 2-eshez hasonló, településeket elkerülő főutak. Szerintem nem kéne a 7-es tranzitforgalmat közvetlenül a Balaton térségébe vinni. A tó mögötti, most az M7-nek tervezett nyomvonalon épülhetne valamilyen gyorsút, csak a regionális forgalom számára (nem jelöltem). Az M6-M7 közös nyomvonalon vezetése kb. Dombóvárig szerintem nem drágább, bekapcsolja Kaposvárt, Pécset. Gondolom, még az előbb említett Balaton déli part alatti főút, a 6-os gyosúttá építése (ezt sem jelöltem) Dunaújvárosig is belefér ugyanabba a költségvetésbe, mint az M6 és M7 külön-külön kiépítése a mai 6-os és 7-essel nagyjából azonos nyomvonalon. Az M8-ba beépülhetne a jelenlegi autóút szakasz, a veszprémi elkerülő déli pontjától viszont nem a 71-essel párhuzamosan vinném, hanem keletre, Fehérvár alá, hogy a Balaton északi partjára menő forgalmat is "egyenesen" vigye (Fűzfőnél válna le). Utána Dunaújváros fölött át a Dunán, Kecskeméthez és Szolnokhoz is közel haladna el. (A térképen nem jelöltem az M0, M1, M5-öt sem).
miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni
Ha jól követem újságolvasóként az aktuális "hivatalos" terveket, az Mn ma már nem jelent feltétlenül autópályát, csak valamilyen "gyorsforgalmú utat". Volt idő, amikor S8, S9 neveket használtak (talán "sebes" esetleg "schnelle"). Aztán kiderült, esetleg a régóta sztrádaként elképzelt "kereszt" egyes részei (M3, M7 vége) sem feltétlenül pályaként épülnek, mert nincs rá pénz. Gondolom ezért (is) lett egységesen M a jel, ami nekem személy szerint tetszik.
Egyébként bonyolultabb a helyzet. Egy 2X2 sávos, korszerű vezetésű, településeket elkerülő, keresztforgalom nélküli, azaz különszintű csomópontos út sok helyen jó, de ha hosszú, erősen számít, hogy milyen sebességet engednek. Borzalmas volt a 8-as 4 sávos szakasza, amíg 80-nal kellett menni (fájt!), ráadásul gyakran mértek. Már szerencsére egy szakasz autóút, úgyhogy előbb 100, most 110 a max. (Tényleg, miért is nem M8 az a szakasz?) De az új 2-esen most is (igaz, néhol csak 1 sáv van irányonként) csak 90. Megjegyzem még, nagy az M marketingértéke. Egy csomó büfé, kocsma, bolt pl. "M2", "M11", "M8" néven fut.
Köszönöm a kivételezést :-) Már csak az a kérdésem, hogy miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni? Egyébként éppen ma jártam Debrecen felé (pontosabban most is a környéken vagyok) és megállapítottam, hogy a 2x2-sávos kiépítés már tökéletesen megfelelne, erre élő példa a Szolnok és Törökszentmiklós közötti rövid szakasz, ahol egészen emberhez méltó módon lehet autózni.
En meg ugy tanultam rendkivul-sotet-bunko-de-azert-szakmailag-jo Benyei proftol, hogy a fak optikai vezetest biztositanak, ezert az ut mellett hasznosak. Tenyleg osszevontak az ut es a vasut tanszeket? Mikor?
Na ez az, nálam papírból csak egy lap fordul elő és az nem a Népszabadság ...
Na akkor csak Neked és csak most! :-)
(A többiek pedig pokolra kívánnak engem, mert ez egy kicsit "szétfeszíti" a topik kereteit):
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Persze hagymázasan összekevertem a dátumokat, szóval tegnap és ma az 8. és 9. ma a térkép az 5. oldalon, az Online-ban nincs, csak a cikk a Hazai hírek között Megépülhet az országot átszelő sztráda - Feltűnően rövid határidők – A Pénzügyminisztérium számításba vette az előkészítés költségeit címmel.
Tegnap (július 4., szerda, 4. o.) még elengedtem a szemem mellett, de ma (júlis 5., csütörtök, 5. oldal) is megismételte a Népszabadság az M8-asról készült borzalmas térképet. Így hát már nem hagyom szó nélkül, hátha egy kicsit ezzel is élet kerül ebbe a mostanában nem túl pörgő topikba. A legjobb ezekben a rajzokban, hogy az M8-as Szolnokot hatalmas déli ívvel közelíti meg, kis jóindulattal háromszor, de akár ötször (!) is keresztezve a Tiszát! Namost vagy nagyon jó üzlet valakinek Tisza hidat építeni ( :-) ), vagy már megint olyanok rajzolták, ellenőrizték a térképet a Népszabóságnál, akiknek nemcsak hozzáértésük (ez valjuk be, elfogadható - én is firkász vagyok), de affinitásuk, sőt mondhatnám természetes intelligenciájuk sincs a térképekhez. Az egész nyomvonalról az látszik, hogy a fent jellemzett emberek szóbeli vagy írásbeli forrás (tegnap az MTI, ma a Híd Egyesület szerepel forrásként) alapján rajzolnak, tehát nem kapnak térképvázlatot. Annyi eszük meg nincs pl. maguktól, hogy a gyorsforgalmi utat ne a városok közepét jelentő pöttyön vigyék keresztül, vagy, hogy ne rajzoljanak értelmetlen kunkorokat. Ez az eljárás egyébként rendszeres a Népszabiban (is), és a tegnapi térképen meg a szövegben ezen kívül is van számos hiba.
A cikkek érdemi része persze sok érdekességet tartalmaz, az M8-M4, M6, M7 nyomvonaláról pl. szívesen értekeznék itt, ha akad partner...
Aki még nem ismerne, más közlekedési topikokban (pl. városi és elővárosi közlekedés) elő szoktam fordulni.
Én eddig egyszer jártam arra és töksötét volt, szóval nem számoltam a gödröket. Szerintem a legkalandosabb útminőségek Budapesten vannak.
Egy másik topicban felmerült egyébként a kérdés, hogyan lehet a buszsávot, ill. a busz és a villamos közös pályáját úgy leválasztani, lezárni, hogy más jármű ne használhassa szabálytalanul. Erre kinek vannak ötletei?
Az utaknak en csak hasznaloja vagyok, de azert erdeklödö.
A legrosszabb közut, amit Magyarorszagon ismerek, az a Törökszentmiklos-Kengyel-Martfu összekötö ut. Borzalom, embernagysagu gödrök valtjak egymast a ket oldalan, köztuk kell szlalomozni, baj akkor van, ha mindket oldalon egyszerre jön a gödör.
Sziasztok
Én is úttervező vagyok, de most csak arról érdeklődöm, tudja-e valaki, milyen a főutak állapota Erdélyben? Jövő hónapban oda megyek túrázni a családdal, és egy kicsit izgulok, mert állítólag nagyon döcögős lesz. Ha van valakinek közelmúltbéli tapasztalata efelől, szívesen venném, ha megosztaná velem. Brassó, Békás-szoros, Kolozsvár a fő úticéljaink.
Vanilla
most azt dobom fel itt, hogy örömömre újraaszfaltozták a Balatonkenese-Fűzfőgyártelep utat a papkeszi elágazásig. a másik felére is ráférne, főleg a gyártelep felőli végén vannak ráfröccsent betonfoltok (azok, ugye?), amelyek gonoszul rázzák az autót. tudja egyébként valaki, hogy volt-e (és hol volt) ezen az úton még egy vasúti átjáró, ahol a két fűzfőgyártelepi iparvágányt összekötő delta áthaladt?
múlt pénteken mentem Bp-ről Sopronba és nem akartam az autópályát igénybe venni. És hogy valami kaland is legyen, az útvonal: M1 az M0-ig, 1 (ex 100) Tatabányáig, Környe-Kisbér-Veszprémvarsány-Tét-Mórichida-Árpás-Kapuvár-Sopron. Vannak olyan minőségű alsóbbrendű utak, hogy éppencsak felszántva nincs. Nem mertem 80 felett menni, mert a gödröket folyamatosan kerülgetni kellett (fejleszti a szemet és a reflexeket ...)
láttam már olyan térképet évekkel ezelőtt, amely ezt építés alatt állóként jelölte
Nekem olyan is van, amelyik késznek jelöli. Menni nem próbáltam rajta :-) Egyébként igen, erre gondoltam, roppant bosszantó szakasz.
Család otthon vár, kolléga mellettem ül, tárgyalás napközben, munka másnap, szóval akad néhány utazás időpontjának szabad megválasztását korlátozó tényező. És azt hiszem, többen vagyunk így, mint úgy.
Éjszakai repülés Például Prágából dőltem egyszer haza (Keszthelyen át), éjszaka, de ugye akkor álmos is az ember, a kis cikcakkos dunántúli utaknak rosszul látni a szélét, szóval ilyenkor eszembe sem jut sebességrekorddal próbálkozni, inkább ébren és úton maradni...
OFF: hát a vasutat ragoztuk eleget "odaát", csak azért említettem meg szerényen, mert én még mindig hiszek benne, hogy esetleg felfedezhető némi összefüggés. És most nem (csak) a személy, hanem inkább a teherforgalomra gondoltam.
"olyankor ritkán vagyok úton,"
én igyekszem így megválasztani a repülés időpontját. Szerencsére általában önállóan dönthetek.
"az Érdet elkerülő szakasz hiányzó szakasza"
ez a nagytétényi S-kanyartól az érdi elkerülő derékszögű kanyarjáig értendő? láttam már olyan térképet évekkel ezelőtt, amely ezt építés alatt állóként jelölte
"a dunaparti másik két sáv az fölött. A fenti terv nyilván tartalmazza ezeket is."
rémlik, hogy a 11. kerületi önkormányzat rövid távú elképzeléseiben szerepel a 2x2 sáv a Budafoki úttól az M0-ig.
"a szekszárd-paksi vasútvonal"
először abból kellene élni, ami van - nézd meg a menetrendet, hogyan (nem) lehet pl. Budapestről Paksra eljutni vonattal. No de ez már off lenne itt!
Éjszakai repülés másik szép példája:
Szombathely 2:37 - Pécs 5:53
Jaaaaa, olyankor én is a hatoson megyek, nem én lopom én a benzint.... Na, de olyankor ritkán vagyok úton, akárcsak sokan mások, amint olyan jól megtapasztaltad.
Autóút Dunaújvárosig: nagyon jó, az a legzsúfoltabb szakasz, értelemszerűen. (Nem írtad, mettől dunaújvárosig. Pécstől sem volna rossz. :-))
Nagyon hiányzik még az Érdet elkerülő szakasz hiányzó szakasza, és a dunaparti másik két sáv az fölött. A fenti terv nyilván tartalmazza ezeket is.
Másik vesszőparipám, hogy hiányzik továbbá a szekszárd-paksi vasútvonal, amely a megye két nagy városa közötti forgalmat lebonyolíthatná. Viszont ha igazak a rémhírek a vasúti szállítás részesedésének romlásáról, akkor esetleges megléte sem segítene rajtunk sokat.
A 6-os út is teljesen járható tud lenni, csak jól kell megválasztani az időpontot! ;-) Kedvencem pl: Budapest 4:30 - Pécs 7:00, teljesen békés. Eddigi csúcs: Pécs 5:00 - Budapest 7:30 _pünkösdhétfő_hajnalban_. Dunaföldvárig én előztem egy autót és engem előzött egy másik, ennyi volt a forgalom.
A szélsőségektől eltekintve: a hvg-ben olvastam, hogy az autópályaprogram keretében autóúttá építik ki a 6-os utat Dunaújvárosig. Mi erről a véleményed?
Gyerekek, sajnálom, de nekem az útépítésről elsősorban az út szigorlatom jut eszembe, ami miatt elsőre visszaírtak... :-((
De utána 4-re sikerált, úgyhogy EKS!
(Na meg eltölthettem +1 boldog évet Sopronban! :-)))
A hatos út forgalma az én esetemben már rég eltolódott a 66-611-61-(iregszemcse)-65-M7 irányra. Arra SOKKAL kevesebb teherautó jár, és sokkal könnyebb előzni, összesen fél órát könnyedén lehet nyerni, annak ellenére, hogy 20 km-rel hosszabb. Nekem úgy tűnik, így sem lenne sokkal rövidebb, legfeljebb kevésbé görbe.
Sugárzás? Ezt meg kellene mérni, addig csak valami mumus, amivel a kis polgárkákat lehet ijesztgetni. Nem hiszem, hogy jelentősen magasabb lenne a szokásos Pécs környéki háttérsugárzásnál, úgy hallottam, azért is gazdaságtalan a Pécsi urán, mert csak roppant kis koncentrációban fordul elő.
És melyik utat váltaná ki? Ahogy én értelmezem, Sásd-Orfű-Kővágószőlős-Pécs lenne az irány a Sásd-Oroszló-Mánfa-Pécs helyett. Ezzel a Bp. felé menő forgalom valamennyire eltolódik a 6-os útról a 66-611-61-65-M7 irányra.
Szépségben és egészségügyi jellemzőkben összemérhető az árpádtetői szerpentinnel és az oroszlói hullámvasúttal az uránbánya kisugárzása?