Sziasztok! Nemrég találtam a fórumra, olyan kérdésem lenne, hogy most tervezem régi parapetes konvektoros lakásom átalakítását cirkó fűtésre (54 nm, 2. emelet, körbe van fűtve). Eddig elég horribilis ajánlatokat kaptam, gondoltam inkább én megnézem miből mit tudok esetleg olcsóbban megvenni. A kérdésem a fűtéscsövekre vonatkozik, muszáj lenne lágy rézcsöveket alkalmaznom, nem lenne megfelelő ötrétegű műanyagcső? Árban ez már csak a tizede lenne. Valamint azokat a már meglévő gázvezetékeket is ki kell cserélni ami jelenleg a tűzhelyhez, illetve a kazánhoz megy? (Hozzátenném teljesen laikus vagyok.)
Ha a fórumot nem is, de engem érdekelne.Ha ismert a probléma a szolgáltató előtt, akkor miért fogadta el a gáztervet?Tudta, hogy mi a helyzet, meglévő rendszer lett kibővítve/átalakítva.
A probléma az, hogy évek óta húzódik a dolog, kicsit olyan, mintha nem akarnának foglalkozni vele, most is a borotva élén táncol a rendszer terhelésen(közben nyomáscsökkentő csere is történt, a hiba értelemszerűen nem javult meg, mivel előtte sem ott volt), de legalább már nem áll le a kazán alacsony gáznyomás hibakóddal.
Nekem, akinek padlófűtése van, nem vígasztal, hogy a lapradiátoros lakás többet takarít meg.
Minél kevesebb a megtakarítás annál később térül meg a beruházás.
Ráadásul ez a 30% ez egy számított eredmény, ami , tapasztalataim alapján, soha nem fedi a valóságot, optimista túlzás, a valóságos megtakarítás inkább 20% körül van.
Tehát mivel 4 éve nem volt bekapcsolva a gázkazán, azért biztos nem beruházok, hogy ott díszelegjen a falon.
azert az erted hogy a kerdes elegge akademikus volt, es a mihez kepest volt benne a lenyeg?
ház P típusú fűtéssel ház Laprad típusú fűtéssel gázfogyasztás régi kazánnal: kb. 2000 m3 kb. 2500 m3 gázfogyasztás csúcs-kondenzációs kazánnal: kb. 1400 m3 kb. 1450 m3 megtakarítás: 30% 42%