Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2002.09.10 0 0 101
Nem tudom hányan szokták olvasni ezt a topicot, de felvetnék egy témát:
MIndkét főbb debreceni polgármester jelölt hiányolja a belső körút nyugati oldalát és szerené megépíteni. szerintetek mennyire van erre s zükség? Mennyire változtatná meg a forgalom áramlását?
mestska Creative Commons License 2002.08.07 0 0 100
Nem igaz, hogy csak engem és RadiX-ot érdeklik ezek...

Egy cikk az nsz-ban:
a zöld után a kék jön

Mondjuk van amit én ebből megkritizálnék, dehát ha ez az EU norma, akkor ez az EU norma.

Amúgy már több helyen feltüntek ezek a kék táblák. Volt ahol néztem is miért kék.

mestska Creative Commons License 2002.07.29 0 0 99
Magyar Nemzet

Régi sztrádatervek az új kormánytól
2002. július 29. (1. oldal)

Putsay Gábor
A gazdasági és közlekedési miniszter csak augusztus végén, szeptember elején terjeszt részletes autópálya-fejlesztési ütemtervet a kormány elé, holott az új koncepciót múlt hét péntekre ígérte.

Jelentős változások az eredeti útépítési tervekhez képest – amit az előző ciklusban fogadtak el – nem várhatók. Új gyorsforgalmi utak építéséről nem hoznak döntést, legfeljebb egyes szakaszok építési ideje módosul – értesült a Magyar Nemzet. A 2002–2004 között kezdődő beruházások – az M3-as, az M6-os, az M7-es továbbépítése, a dunaújvárosi híd, az M0-s keleti szektorának első szakasza – előkészületi munkálatai a kormány állításával szemben korábban megtörténtek.
Az Orbán-kormány 2001. október 19-én fogadta el a 15 éves autópálya-fejlesztési programot, amelyben elsődleges célként fogalmazták meg az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópályák országhatárig való kiépítését, illetve a 4-es, a 6-os és a 8-as főutak gyorsforgalmi úttá fejlesztését. Prioritásként szerepel az M0-s budapesti körgyűrű szakaszainak bővítése, az újak megépítése, emellett határozat született az M4–M8-as gyorsforgalmi út megépítéséről is, amely Budapestet elkerülve Székesfehérvár, Dunaújváros és Szolnok között teremt kapcsolatot.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) eddigi tájékoztatása szerint folyamatosan továbbépülnek az M3-as és az M7-es autópályák, ezek mellett elsőbbséget élvez az M0-s körgyűrű és az ahhoz kapcsolódó új, északi Duna-híd. Az M7-es autópálya, az M70-es, az M3-as azért épülhet tovább, mert az előző kormány idején elvégezték a szükséges előkészítő munkákat.
gy például mind a négy szakasz esetében rendelkezésre állnak az építési és környezetvédelmi engedélyek, s a területek kisajátítása is a tervek szerint halad. (A GKM szándékai ellenére – mint ismert – nem versenytárgyalás útján választják a kivitelezőket, hiszen múlt szombat óta minden esetben közbeszerzést kell alkalmazni.) A tervezett dél-balatoni nyomvonalon egyetlen esetben nincs építési engedély Zamárdi és Balatonszárszó között – itt tízéves vitára nem sikerült még pontot tenni –, ám a kőröshegyi völgyhíd próbacölöpözési munkálatai már megkezdődtek. Rendezésre vár még az M3-as Görbeháza utáni nyomvonala, amiről az érintett hatóságok augusztusban hoznak döntést.
Kiemelt feladatként tartja számon a tárca az M6-os és az M56-os gyorsforgalmi utak mielőbbi megépítését. Az M6-os Budapest és Dunaújváros közötti szakaszának építése 2003-ban kezdődhet a tervek szerint, hiszen ebben az esetben is megtörténtek a szükséges előkészületek, várhatóan nyomvonal- és kisajátítási problémák sem hátráltatják az építkezéseket. Az M6-os mellett ugyancsak 2003-ban indulhat a dunaújvárosi híd építése. A Nemzeti Autópálya Rt. ütemtervében eredetileg az szerepelt, hogy a szekszárdi Duna-híd átadása – 2003. június 30. – után még abban az évben a dunaújvárosi átkelő építésére kerül sor.
Az M0-s autóút keleti szektora, amely az M3-as és M5-ös autópálya között biztosít a jövőben közvetlen kapcsolatot, 63 kilométer hosszú lesz: a kivitelezési munkák az M5-ös sztráda és a 31-es főút között kezdődhetnek meg elsőként az idén ősszel, de legkésőbb 2003 elején. Erre a szakaszra rendelkezésre áll elfogadott és a hatóságok által engedélyezett nyomvonal. A 31-es főúttól északra több szakaszon hiányoznak a környezetvédelmi és építési engedélyek, nincs elfogadott nyomvonalterv az önkormányzatok és civil szervezetek ellenállása, valamint a szakhatósági fellebbezések miatt. A keleti szektor első szakaszát a tervek szerint 2005-ben, a 63 kilométeres autóutat pedig 2007-ben nyitnák meg a forgalom előtt. Ugyanerre az időpontra készülne el az északi Duna-híd is, amely a 2-es és a 10-es főutat köti össze. Az M0-s északi és keleti szektora kétszer két sávos autópályává fejleszthető autóútként épül meg, a déli szektor szakaszait pedig kétszer három sávos osztott pályás úttá bővítik.
Nagy kérdés az M5-ös autópálya továbbépítése, hiszen Kiskunfélegyházától a határig az Alföld Koncessziós Autópálya Rt. kezdheti meg a beruházást, 2003. december 31-ig. A kormány azt ígéri, hogy továbbépül az M5-ös autópálya is, emellett kiterjesztenék a matricás rendszert. Az M4–M8 autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út 2004–2008 között épülne meg a tervek szerint, az előkészítő munkálatokat még nyomvonalproblémák hátráltatják. Székesfehérvár körzetében ugyanis három lehetséges nyomvonal képezi a vita tárgyát: valamennyi érintett település azt szeretné, ha a hozzájuk közelebbit fogadnák el. Az egyik lehetséges változat szerint az autóút a Balaton északi partját érintené, a másik esetben viszont Székesfehérvárhoz közel haladna. Köztes megoldásként felmerült egy harmadik terv is, ám az érintettek szintén nem tudnak megállapodni arról, hogy Sárbogárdot milyen irányból és milyen távolságban kerülje el az autóút.
A 15 éves program szerint ugyancsak a 2004–2008 közötti időszakban építenék ki a gyorsforgalmi hálózatot Dunaújváros– Szekszárd–Udvar (M6), Bóly– Pécs–Szentlőrinc (M56), Nyíregyháza–Barabás, illetve Záhony (M3) és Miskolc–Tornyosnémeti (M30) között.

Bocs a bemásolásért, de rosszalkodott az mn szervere.

mestska Creative Commons License 2002.07.24 0 0 98
Szerintem is teljesen jó kezdeményezé saz, amit az MDF javasolt tegnap, hogy az autópályaépítésekből visszamaradó pénzt(ti. a Vegyépszer kontra többi árajánló közti különség)az M0 biztonságosabbá tételére kell fordítani.
De!
Be kell látni, hogy a jelenlegi M0 egy félig elkészült autópálya amire ráengedték a forgalmat.
Tehát az igazi megoldás mindenképpen az lenne, ha vennék az illetékesek a fáradságot, és végre megépítenék a másik felét is.
A tervekben egyébként ez szerepel. Majd meglátjuk mikor is lesz valami belőle.
Előzmény: GEORGIE (97)
GEORGIE Creative Commons License 2002.07.24 0 0 97
Egy szépséghibája van ezeknek a terveknek:
Hiányzik a jelenlegi M0-ás biztonságossá tétele!!!
Többször mentem arra és az a röhej, hogy pl. Szeged és Hódmezővásárhely között, ahol helyenként 4 sávos a 47-es, nagyobb biztonságban éreztem magam:(((
Talán egy BTR-80-assal a külső sávban..., de a 80-as lassújelet a külső sávban sem tarják be, általában 100-as a tempó, a belső sáv meg nagyon rázós:((((
Helyhiány miatt a rendőrök se túl sok helyen tudnak befigyelni.

Van-e még hely leállósávok építésére?
Vagy itt is telekspekuci van, mint az M3-asnál?

RadiX Creative Commons License 2002.07.24 0 0 96
Az elsö blokk elvileg elkeszul iden, ugye?

A közepsöböl pedig ma szerzödnek darabokra.

Előzmény: mestska (95)
mestska Creative Commons License 2002.07.24 0 0 95
Elég megnézni a középső "tömböt", mennyi is kezdődött el...
Előzmény: RadiX (94)
RadiX Creative Commons License 2002.07.24 0 0 94
Vajon meg ervenyes ez a terv:

A Széchenyi Terv autópálya-építési programja
A Széchenyi Terv - már konkrét források hozzárendelésével - a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programjának első szakaszában, 2000 és 2002 között megvalósuló fejlesztéseket foglalja magába.

A 2002 és 2002 között megvalósuló (és forgalomba helyezendő) autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M3 autópálya Füzesabony-Polgár közötti szakaszának, és a 36.sz. főút Polgárt elkerülő szakaszának a megépítése 61,1 + 4,0
Az M7 autópálya rekonstrukciója Budapest-Zamárdi között, a jobb pálya megépítése Balatonaliga-Zamárdi között, a bal pályán harmadik sáv építése Budapest-Székesfehérvár között 73,7 + 20,0
A szekszárdi Duna- híd és a kapcsolódó autóút szakasz megépítése a 6. sz. főút és az 51.sz. főút között. 18,6

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.

A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programja szerint 2007-ig további útszakaszok forgalomba helyezésére is sor kerül és megkezdődnek olyan építések is, amelyek forgalomba helyezése túlnyúlik a 7 éves fejlesztési időszakon. A következőkben külön szerepeltetjük azokat a fejlesztéseket,

amelyek munkálatai már 2000 és 2002 között elkezdődnek, és azokat,
amelyek munkálatai 2002 után kezdődnek el.
A 2000 és 2002 között elkezdődő és a hétéves program további éveiben befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M30 Emőd-Miskolc közötti szakaszán autópályává fejleszthető autóút megépítése 24,0
Az M0 útgyűrű K-i szektor (M3 és 51.sz. főút között) autópályává fejleszthető autóút és a 4.sz. főút Üllő-Vecsés elkerülő út építésének megkezdése 57,0
M7 Zamárdi - Balatonszentgyörgy között autópályává fejleszthető autóút 59,2
M7 Nagykanizsa - Letenye - országhatár között autópályává fejleszthető autóút 27,0
M70 Letenye - Tornyiszentmiklós (országhatár) között autópályává fejleszthető autóút 20,0
M3 Polgár - Nyíregyháza között autópályává fejleszthető autóút 57,0
M35 Polgár - Debrecen között autóút 24,0
M5 Kiskunfélegyháza - Röszke között autópálya 61,0
M0 Északi szektor / Duna-híd /(2.sz. főút -11.sz. főút között) autóút 3,0
M0 útgyűrű Déli szektor (M1 és M5 között) 2x3 sávos autópályává fejlesztése 24,0

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.

A 2002 után elkezdődő és a hétéves program további éveiben, valamint azon túlnyúlóan befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi
út hossza (km)
M43 autópályává fejleszthető autóút az M5 autópálya - országhatár között 58,0
M7 autópályává fejleszthető autóút Balatonszentgyörgy - Nagykanizsa között 35,2
M8 autóút a 6.sz. főút - 51.sz. főutak között és a dunaújvárosi Duna-híd 4,5
M6 autópályává fejleszthető autóút Budapest - Dunaújváros között 61,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Dunaújváros - Szekszárd között 66,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Szekszárd - országhatár között és Pécsig bekötés 70,0
M3 autóút Nyíregyháza - országhatár között 72,5

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.

RadiX Creative Commons License 2002.07.10 0 0 93
Hídbontás miatt lesz útzár a 6-oson

július 10. 11:04
[MTI]

Lezárják a 6-os főutat Dunaföldvárnál szerda este nyolc órától csütörtök reggel hat óráig; a forgalmat ez idő alatt Bölcske-Madocsa-Dunakömlőd irányába terelik - tájékoztatta az MTI-t a Tolna Megyei Állami Közútkezelő Kht. osztályvezetője. Guld István elmondta: az útlezárásra a 6-os út felett átívelő dunaföldvári vasúti híd lebontása miatt van szükség.
Szavai szerint a földvári Duna-híd felújításával a hídon megszűnt a vasúti forgalom, az egykori vasúti töltés helyén pedig megkezdődött a várost elkerülő tehermentesítő út építése. Az osztályvezető közölte azt is, hogy a hídbontás utómunkálatai miatt a vasúti hídnál csütörtök reggel hat órától július 15-én délután négy óráig félpályás útlezárás lesz, emiatt torlódásokra lehet számítani.

mestska Creative Commons License 2002.07.09 0 0 92
Biztos vagyok benne hogy meg fogom érni. Tartom annyira fiatalnak magam....:)

Szörnyűek ezek a telekspekulációk amúgy. Már az én szemszögemből nézve. Lézetik ugye egy belső kör, akik magasabb szinten (döntéshozó) helyezkednek el, s ennek folyományaként döntéseik előtt mehetnke a kis telekspekulációk.
Meg majd utána milyen beépítés lesz mellette. Nevetséges.
Törökszentmiklóson is a rendezési tervben véderdő szerepel az elkerülő és a város között. Kiváncsi leszek mennyi valósul meg. Ott vissza kellene állítani az eredeti vizes élőhelyeket, az lenne a tényleges megoldás, dehát...

Előzmény: RadiX (91)
RadiX Creative Commons License 2002.07.09 0 0 91
Hat akkor ott lesz majd kis telekspekulacio, föleg a Pete-szigeten. Ha megerjuk egyaltalan.
Előzmény: mestska (90)
mestska Creative Commons License 2002.07.08 0 0 90
Püspöki és Szajol között.

Egyébként én is teljesen meg vagyok elégedve a T.miklós és szajol közötti 4-es szakasszal.

Előzmény: RadiX (89)
RadiX Creative Commons License 2002.07.08 0 0 89
En szajoli vagyok szuletes szerint.

Ha valaha megepul az M4, az nem most lesz (ugye most 2015-ben tervezik kezdeni), ergo addig a jelenlegi utat kell bövitgetni, elkerulöket epiteni, miegymas. Szerintem uj nyomvonal kellene neki, de hol hoznak at a Tiszan? Puspöki fölött? Vagy Puspöki es Szajol között?

Egyebkent kellene a fenenek M4, ha a 4-es vegig 2x2 savos autout lenne, ami minden telepulest elkerul. Mondjuk az mar szinte M4 lenne ;-)

Előzmény: mestska (86)
RadiX Creative Commons License 2002.07.08 0 0 88
Az elkerulöt ertem föirany alatt, ott mar le is van aszfaltozva, es a törökszentmiklos felöl jövö sav lesz atvezetve feluljaron fölötte. Kicsit olyan, mint a 4-40-405, csak egy irannyal kevesebb van.
Előzmény: mestska (87)
mestska Creative Commons License 2002.07.08 0 0 87
Tényleg mit értesz főirány alatt? A jelenlegi, Törökszentmiklósra bevezető szakaszt, vagy az elkerülőt? Csakhogy képben legyek.
Előzmény: RadiX (85)
mestska Creative Commons License 2002.07.08 0 0 86
Jövőhéten Törökszentmiklóson leszek, azt hiszem kimegyek megnézni.
Nem tudom hol laksz, de egy kérdés: szerinted a leeendő M4-nek melyik nyomvonal lenne jobb Törökszentmiklósnál?
Visszahozva és felfejlesztve a most épülő elkerülőt, avagy ettől legalább 2 km-re északra?
Szerintem egyértelmű, de azért érdeklődök.
Előzmény: RadiX (85)
RadiX Creative Commons License 2002.07.08 0 0 85
En is jartam otthon nemreg. A törökszentmiklosi elkerulön dolgozgatnak, bar nem ugy nez ki, mintha iden elkeszulne. A szajoli vegen mar alakul a feluljaro (eleg bonyolult, a föirany megy alul), a masik vegen meg nem nagyon latszik, hogy lesz megoldva.
Előzmény: mestska (84)
mestska Creative Commons License 2002.07.08 0 0 84
Csak hogy legyen hozzászólás:)
A hétvégi debreceni kiruccanásom eredménye ezen a téren:
Az Ic-ből megfigyeltem a szoboszlói elkerülő munkálatait. Szombat hajnalban nyomták ezerrel.
A felüljáró töltése késznek mondható, kiváncsi vagyok honnan szedték az anyagot. A pillérek szintén állnak. Ameddig el lehet látni, a földegyengetés mindenhol megtörtént.
kiváncsi vagyok mekkora forgalom lesz rajta, így hogy félig épül meg.
mestska Creative Commons License 2002.06.10 0 0 83
mostanában nagyjából ez a hivatalos álláspont. Kb.
mestska Creative Commons License 2002.06.10 0 0 82
Na végre, képet is fel tudok rakni:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
mestska Creative Commons License 2002.05.29 0 0 81
macibb:

A Veszprém-Székesfehávár közötti négysávosítás már alapja az M80-nak. Azt, hogy Várpalotát hogy fogja elkerülni, fejből nem tudom , de hamarosan utánanézek.
Várpalotától északra tényleg katonai területek vannak, ez tett keresztbe több Veszprémet északról elkerülő autópályanyomvonalnak is.
Egyébként Székesfehárvárnál (ezt meg én láttam..) épül a keleti elkerülő, ami viszont a leenő M81 alapja lesz.
Székesfehérvár körül tehát szép nagy autópályacsatlakozások lesznek.
A fentebb említett szakaszok az okai annak (többek között), hogy az M8 fejér megyei szakaszának máig nincs igazán hivatalosan eldöntött nyomvonalvezetése.
Az M8 egyébként szerintem ki fog épülni Veszprémtől a Dunig, a Dunaújvárosi híddal párhuzamosan.

Radix:
Ezt a hajdúszoboszlói elkerülést én is hallottam. A déli elkerülőt tudomásom szerint a szoboszlói önkormányzat kényszerítette ki a város északi részén levő fürdő miatt.
Mikor legutóbb tényleges adatokat olvastam erről(1 éve) akkor az volt a terv, hogy két ütemben építik ki. Atz első szakasz a hajdúszováti útig tartana(4804 számú, pont a HB megyei közúthálózati térkép van előttem), mégpedig a keleti oldalon. És a második ütemben épülne ki a többi.

mestska Creative Commons License 2002.05.29 0 0 80
Igen, így fog megépülni az M0
Előzmény: RadiX (75)
mestska Creative Commons License 2002.05.29 0 0 79
Igen, kb. bár néhány helyen azért még épül elkerülőút majd.
Az M7 balatonszárszói szakasza biztos hogy nem épül meg.
Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.23 0 0 78
Allitolag lesz elkerules a 4-esen Hajduszoboszlonal is, megpedig altalam ismeretlen okokbol del felöl, tehat ketszer fogja keresztezni a 100-as vasutvonalat.
Előzmény: Törölt nick (77)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.21 0 0 77
Amivel még kiegészíteném, mert láttam:

8-as út négysávosítása Veszprém-Székesfehérvár között. Most két szakaszon folyik a munka:
- Székesfehérvár határától kb. a 14. szelvényig
- Várpalota és Csór között, a szelvényszámra nem emlékszem.

Mindkét helyen kinn vannak a Széchenyi-terv dicsőségét hirdető táblák, kár, hogy a km-szelvények tanúsága szerint fel vannak cserélve ;-)

Érdekes, hogy tudomásom szerint Várpalotát nem fogja elkerülni az út, mert északról katonai terület, délről pedig mocsár képezi az akadályt és nagyon drága lenne.

Macibb

Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.10 0 0 76
Építik az M5-ös bevezető szakaszát

NSZ • 2002. május 10. • Szerző: Munkatársunktól

Négy újabb útfejlesztés kezdődik napokon belül a fővárosban: bővítik az 5-ös és a 6-os főutak bevezető szakaszát, valamint díszburkolattal látják el a Szabó Ervin teret, illetve a Nagymező utca egyik szakaszát – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján. A beruházások összköltsége mintegy 6 milliárd 7 millió forint, hangzott el.

Tegnap kezdték meg az M5-ös autópálya bevezető szakaszának még hiányzó részét kiépíteni az Ecseri út és a Határ út között. Az 1,3 kilométer hosszúságú kétszer kétsávos új útpálya megnyitásával megszűnhet a Gyáli út terhelése. A 3,2 milliárd forintba kerülő beruházást november 10-én fejezik be, de az utat várhatóan már augusztus 25-én megnyitják. Júniusban kezdődik a 6-os főút bevezető útvonalának kétszer kétsávossá bővítése a Hauszmann Alajos utca és a Galvani út, valamint a Kitérő út és a Vilmos utca között. A közbenső szakasz Galvani út és a Kitérő út közötti teljes kiépítése a térségben létesítendő bevásárlóközpont finanszírozásában valósul meg. A 2,9 milliárd forint költségű beruházás a tervek szerint október-novemberre fejeződik be.

RadiX Creative Commons License 2002.05.08 0 0 75
Ezt kifelejtettem, pedig talan a legfontosabb:

M0 delkeleti-keleti szakasza, lehetöleg az M3-ig vegig. Ez ugye azt is jelenti, hogy a jelenlegi nyomvonalbol egy darabot fel is kell hagyni (legalabbis atszamozni, a csaomopontokat atepiteni), es az uj nyomvonalat az 51-es csomopontjatol kell vinni Gyalon, Vecsesen kivul.

Előzmény: RadiX (74)
RadiX Creative Commons License 2002.05.08 0 0 74
Szerintem a következö 4 evben ezek fognak epulni:

Autopalyak es egyeb gyorsforgalmi utak:

M1+M15: kell itt meg valamit csinalni? Esetleg az M15 teljes autopalyava bövitese, ha a forgalom megköveteli.

M3: Polgar-Nyiregyhaza(kelet), az eredeti nyomvonalon, prodi kiterö nelkul. M30 autout Emöd-Miskolc köze + miskolci felgyuru (delröl eszakra: 3-as ut- M30 - 3-37 közös szakasz - 26-os ut)

M5: jo kerdes, szvsz ha Szegeden szoci polgarmester gyöz, akkor elkezdik a Kiskunfelegyhaza-Szeged-Röszke szakaszt.

M7: Talan a Balcsi nyugati csucskeig.

Föutak:

10-es uj nyomvonala az egy hosszabb munka lesz, talan belekezdenek.

2/a folytatasa?

3-as: hatvani elkerules, miskolci felgyuru (lasd fent)

4-es bevezetö szakasz felujitasa + Vecses, Ullö elkerulese eszakrol, repteri bekötö szelesitese (2x2 sav), abonyi elkerulö(eszak), törökszentmiklosi elkerulö(mar epul)

Tovabbi ötletek?

Előzmény: mestska (73)
mestska Creative Commons License 2002.04.25 0 0 73
OFF
mail ment
ON

Az utóbbi időben eléggé meghhalt ez a fórum. Pedig témában nem lenne hiány. PÉldául mit gondoltok a ez elmúlt hetekben bekövetkezett ezarmillió alapkőletételről? Vagy például arról, hogy a leendő szocialista kormány milyen autópályapolitikát fog folytatni? (Mert azt elismerhetjük, hogy a Fideszének nagyobb volt a füstje, mint a lángja). Bár az is lehet hogy csak idő kellett volna, hogy beérjenek. Na mindegy. Téma felvetve.

Előzmény: erminavet (72)
erminavet Creative Commons License 2002.03.08 0 0 72
Nem is azért írtam, mert azt hittem, a Tiszán fog cikázni, csakhogy fikázzam a Népszabó gagyiságát.

ti

Előzmény: tszilagyi (71)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!