Keresés

Részletes keresés

csbacsy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 131
Sziasztok! (akivel találkoztam már ma: szia)

Váleményetekre lennék kívácsi.

B-A-Z megye 26-os főút. Olyan 8-10 éve elkezték átépíteni 2*2 sávosra, majd megálltak Sajószentpéter előtt. Keresztapám szerint (úttervez Ő) 8 éve azon vitatkoznak, hogy a hegyen kerüljék meg, vagy a Sajón építsenek 2 hidat (az hiszem mind a kettő kb +2 milliárd lehet, hogy több). Minden választásnál megigérik néha csinálnak is valamit. Állítólag még a Katona Kálmán volt közlekminiszter (ózdi) is lobby-zott.
A legújabb bili, hogy a nagyon régi terveknek megfelelően úgy ahogy van marad az egész és a folyó mellett (Az M30-as körbevezetése után!)építik meg.
Szerintetek van esély arra, hogy 5-éven belül elkezdik valamelyik változatot.
Azt még hozzátenném, hogy kevés olyan balesetveszélyes helyet ismerek az országban mint Sajószentpéter, meg kezd az ottani átmenő forgalom a Budapestire hasonlítani(na jó ez azért túlzás)

üdv Cs (Molnár Csaba)

ui.: Mért Abony előtt mit csinálnak, kitettek egy táblát, hogy útépítés aztán azóta is csoki.

ui2.: Azon a részen ahol(Albertirsa előtt a dombon) építik a 2*2 sávot, mettől meddig fog tartani (4-40-405 - körforgalom)?

Csokis Creative Commons License 2002.10.08 0 0 130
Nem is kell annak megépülni, nem azért mondják. Csak október 20-ig még választási kampány van. Utána majd "észszerűsítenek". :-(
Előzmény: ssimi (127)
erminavet Creative Commons License 2002.10.08 0 0 129
Sziasztok!

Mestska (126)

ba***a meg, ezeknek teljen az agyukra ment valami. Egyik nap ezt mondják, másik nap azt mondják:

Egyszer a realitásokról beszélnek, máskor meg a választási kampányra gondolnak... Sajnos ma már minden párt ezt csinálja.

ti

Előzmény: mestska (126)
mestska Creative Commons License 2002.10.08 0 0 128
Mindkettőt eltudom képzelni

De helyesbítek helyette is:

"az M3-as autópálya eléri majd Nyíregyházát,az M30 Miskolcot, az M35-ös út vezet majd Debrecenbe"

Előzmény: ssimi (127)
ssimi Creative Commons License 2002.10.08 0 0 127
"az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe"

Most a miniszter mondott ilyen marhaságot, vagy csak az újságíró hülye?

Amúgy meg volna egy kérdésem:
Kik fogják ezt a 800 km-nyi autópályát megépíteni? Mert az tuti, hogy a magyar (pontosabban: Magyarországon tevékenykedő) útépítőiparnak még fele ennyi kapacitása sincs.

Előzmény: mestska (126)
mestska Creative Commons License 2002.10.08 0 0 126
ba***a meg, ezeknek teljen az agyukra ment valami. Egyik nap ezt mondják, másik nap azt mondják:

Az SZDSZ 800 kilométer autópályát akar

NSZ • 2002. október 7. • Szerző: Hírösszefoglalónk


Az SZDSZ vezetői ismertetik elképzeléseiket (kép: Népszabadság – Bánhalmi János)
Az SZDSZ szerint teljesíteni kell azt az autópálya-építési programot, amely értelmében a kormányzati ciklus alatt 800 kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat kell megépíteni, amivel azonban még messze nem érnek véget a közlekedési fejlesztések. Ezekről egy 2015-ig előretekintő összegzést adtak a szabad demokrata politikusok.

Csillag István gazdasági, Kóródi Mária környezetvédelmi miniszter, Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke és Demszky Gábor főpolgármester az M0-ás autóút és az 5-ös főút találkozásánál vasárnap tartott sajtótájékoztatóján ismertette a program egyes elemeit.

A gazdasági és közlekedési miniszter a 2015-ig tartó Sztráda Expressz elnevezésű útfejlesztési program ismertetése során elmondta: az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe. Közölte: az M5-ös megépül Szegedig, illetve az országhatárig, és a 6-os út gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése is megvalósul a déli határig. Csillag István elmondta: Románia felé, Békés megye érintésével gyorsforgalmi út épül, és ugyanez történik Salgótarján irányába is. Beszámolt arról is, hogy a jövő évtől öt helyszínen folytatódik az M0-ás autóút továbbfejlesztése. Megjegyezte: erre a következő évben 60 milliárd forintot, míg a körgyűrű teljes kiépítésére 400 milliárd forintot szánnak. A körgyűrű befejezése mellett az M0-ás déli szakaszát, az úgynevezett halálutat kétszer háromsávosra bővítik.

Kuncze Gábor úgy fogalmazott: ez az autópálya-építési program nem szalámizható, és azt ebben a kormányzati ciklusban – az eredeti terveknek megfelelően – végre kell hajtani. Rámutatott, hogy az utak megépítése „európai kötelezettség”, gazdasági érdek, illetve ezáltal komfortosabbá válik a hazai közlekedés is.

Demszky Gábor úgy vélte: az M0-ás autóút megépülése jelentősen tehermentesíti majd Budapest belvárosát. Ismertetése szerint az M0-ás autóút környezetében úgynevezett P+R parkolókat kell létesíteni, amelyeket elővárosi vasúthálózat köthet össze a belvárossal. Kóródi Mária elmondta: az M0-ás autóút befejezésével nagymértékben csökkenhet Budapest levegőszennyezettsége.


mestska Creative Commons License 2002.10.01 0 0 125
Ma már sehol nem építenek szintbeni kereszteződést vasút és főút találkozásánál, így csak a felüljárók jöhettek szóba.(már csak a forgalom nagysága miatt is)

Sajna semmiképpen nem lehetett megoldani, hogy ne keresztezze a vasutat, mert a város teljesen ráépült az állomásra.

Előzmény: ssimi (124)
ssimi Creative Commons License 2002.09.28 0 0 124
Így már értem, de semmi esetre sem lehetett volna olyan nyomvonalat megalkotni, hogy ne keresztezze kétszer a vasutat?
Úgy tudom, hogy nem szintbeli keresztezések lesznek, ami nagyon megdrágítja a beruházást.
Előzmény: mestska (123)
mestska Creative Commons License 2002.09.28 0 0 123
A hajdúszoboszlói azért keresztezi kétszer a vasutat, mert a várostól északra egy védett terület miatt a környezetvédelmi engedély elbukott. (nagyon helyesen).

A déli viszont nagyon el lett húzva, sok-sok plusz kilométer kerülőt okozva.
Lassan azt is megérjük, hogy a Budapest -Debrecen táv nem 235, hanem mondjuk 250 km lesz az elkerrülő tak miatt.

Előzmény: ssimi (122)
ssimi Creative Commons License 2002.09.27 0 0 122
Hát igen, az elkerülő nyomvonalak nem mindig a legszerencsésebbek.
Most nincs előttem a nyombonal, de úgy rémlik, hogy a hajdúszoboszlói kétszer is keresztezi a vasutat. Ez szerintem marhaság.
A mezőkövesdiről meg annyit, hogy itt szokott feltorlódni a forgalom. Ilyenkor személykocsival a városon keresztül gyorsabb az út, ezt már többször kipróbáltam.
Előzmény: RadiX (117)
mestska Creative Commons License 2002.09.27 0 0 121
mármint jó alkalom lenne!

reális hozzáállásom azt mondatja velem, nem lesz ez még egy darabig.

Előzmény: RadiX (120)
RadiX Creative Commons License 2002.09.27 0 0 120
A Pest-Albertirsa szakasz megepitesere jo alkalom lesz az M0 keleti szakasz epitese.
Előzmény: mestska (118)
RadiX Creative Commons License 2002.09.27 0 0 119
A törökszentmiklos ilyen szempontbol szerencses, mert ott a varosi szakasz a "hupszli", amit eszakrol szepen le lehet vagni. Kesöbb azt is erdemes lenne folytatni: Bartanal bevinni a vasut melle, es ott vinni tovabb Pusztaszakallas, Örmenyes, Turgony mellett, Kisujszallasat eszakrol kerulve, es Kisuj utan at a vasut fölött, rakötni a mostani nyomvonalra, onnan Karcag elkerulese mar megvan, es mar ott is vagyunk Puspökladanyban.
Előzmény: mestska (118)
mestska Creative Commons License 2002.09.27 0 0 118
A hajdúszoboszlói tényleg sz*r.

Mi is néztük, hogy egy esetleges M40 számára milyen jó alap lenne.

A 4-es hosszú elkerülőd benne van a budapest Agglomeráció fejlesztési tervében. Már csak győzzük kivárni, míg megépítik:)

Előzmény: RadiX (117)
RadiX Creative Commons License 2002.09.27 0 0 117
Amit nagyon rossz megoldasnak tartok, az a föutakon szinte ötletszeruen epitett lapitott felkör vonalvezetesu elkerulöszakaszok. Az abszolut negativ pelda Mezökövesd, vagy Hajduszoboszlo.

Az ellenpelda, amit folytatni lenne erdemes, az a 4-es Albertirsa-Cegled-Abony közötti resze: ott epitettek egy hosszabb utszakaszt teljesen uj, a reginel egyenesebb es rövidebb nyomvonalon, az összes utbaesö telepules elkerulesevel. Ezt kellet volna folytatni egyreszt Pest fele (eszakrol elkerulve Pilist, Monorierdöt, Monort, Ullöt, Vecsest, es a Ferihegy-2 bekötöutjat 4 savra bövitve), masreszt Szolnok fele is, eszakrol megkerulve Abonyt.

Csokis Creative Commons License 2002.09.24 0 0 116
Mint a Big Brother, amikor nem működik. Majd megmagyarázzák, hogy nekünk ez tulajdonképpen k...jó. :-), vagy :-( ?
Előzmény: mestska (112)
mestska Creative Commons License 2002.09.24 0 0 115
Nem a B úgy néz ki, ahogy mondtam. 2002 és 2006 között mindössze az M30 és az M7 Balatonszentgyörgyig van betervezve.

A többi csak legfeljebb induló építkezés.

Az utolsó mondattal teljesen egyetértek.

Előzmény: RadiX (113)
RadiX Creative Commons License 2002.09.24 0 0 114
Egyebkent par hete vezettem 4 nap alatt több mint 1000 kilometert Finnorszagban, amiböl kevesebb, mint 200 volt autopalya, de a maradek 800-on is jo atlagsebesseget lehetett elerni:

- jo minösegu aszfalt
- 2*1 szeles sav, kisebb keresztezödeseknel savszelesites,
hogy elmehess a balra kanyarodo mellett jobbrol,
komolyabb keresztezödesek kulönszintuek
- szinte mindenhol 100-as korlatozas
- egyetlen telepulesre nem megy be
- a teherautok is mennek, mint a meszes, alig kell elözni

Ha a mi föutvonalaink mind ilyenek lennenek, akkor jobbna lathato lenne, hogy hova muszaj megis sztradat epiteni.

Most azert vagyunk mindenhol autopalyara, mert nem ismerunk masfele (komoly) közutfejlesztest, csak toldozgatast-foltozgatast. Ket kivetel van talan: a deli M0-szakasz (amit hiba volt igy megepiteni, oda tenyleg kell a sztrada), es a 2/a (ahol engedelyezni kellene mondjuk 110-et).

Előzmény: mestska (112)
RadiX Creative Commons License 2002.09.24 0 0 113
Azert a B valtozatban (a terkep szerint) van meg egyeb is:

M0 deli szakasz autopalyava bövitese
M0 keleti szakasz kiepitese (autopalyakent)
M7 Nagykanizsa-hatar

2/a autopalyava fejlesztese Vacig
4 autopalyava fejlesztese (talan Ullöig)?

Es mintha a szexardi Duna-hid is feketevel lenne kihuzva.

Azert a gazdasag allapotat ismerve a 800 kilometer mindenkepp irrealis volt, es a 400 is huzos. Ha epitenek 150 kilometert, az is 2-3-szororsa az elözö ciklusnak.

(Es ha a Fidesz nyert volna, akkor se epulne több ut: inkabb kijöttek volna egy uj tervvel, miszerint 30 ev alatt 1500 kilometer autopalya epul, de ebben a 4 evben meg nem kezdjuk el :-)

mestska Creative Commons License 2002.09.24 0 0 112
én is gondolkodtam, be linkeljem e külön is a képet...
Mit szólsz hozzá?
Előzmény: RadiX (111)
RadiX Creative Commons License 2002.09.24 0 0 111
Előzmény: mestska (110)
mestska Creative Commons License 2002.09.24 0 0 110
Egy negatív hír:

Megfelezik az autópálya programot?

Különösen a "B" változat nevetséges, röhej, hogy az elkövetkező 4 évben mindössze a Miskolcig vezető M30-t adnák át, meg még a Balaton déli partján levő szakaszt.

Ezt nem megfelezésnek, hanem tizedelésnek nvezném.

somax Creative Commons License 2002.09.22 0 0 109
Sziasztok szakértők. Segitség kellene. Hol lehet megnézni az M0-ás tervezett nyomvonalát? A jelenlegit? Piszokul érdekelne, mer van egy telkem a XVI.ker és Csömör között, oszt nem nagyon akarnám hogy kisajátitsák.Merhogy odaadni meg nem akarom.Úgyhogy piszokul érdekelne valami térkép.HELP!!!
Csokis Creative Commons License 2002.09.21 0 0 108
De jó, hogy ilyen topik is van! Azt mondjátok meg nekem szagértők, hogy mitől függ a kopóréteg "egyenletessége"? Mekkora feladat egy utat úgy megcsinálni, hogy az tényleg sima és egyenletes legyen? Ez akkor jutott eszembe, amikor a frissen átadott gyorsforgalmin autóztam. Nem túl öreg és nem túl igényes autóval (3 éves Suzuki) érezhető volt az összes csatorna fedlap, és állandóan keresztirányú egyenetlenségek voltak. Olyan volt, mintha a finisherből kifogyott volna az anyag, aztán nem sikerült volna a kövekező adagot jól illeszteni. De ilyen sűrűn? Ráadásul ezt nem valami Gagyiút Bt., hanem a "nagy Strabag" csinálta. Ennyit lehet ma kihozni a technológiából?
mestska Creative Commons License 2002.09.10 0 0 107
A 4-es elkerülőért lobbiznak rendesen, csak az a majom Kósa rendszeresen beleszól, hogy neki az M3 Debrecenbe menjen.
Amúgy szerintem ebben a ciklusban meg fog épülni a 4-es től 4-esig. Most úgy tünik ráadásul gyorsforgalmi szinten tervezik ezt az utat, végig Nyíregyig, de ez első lépcsőben biztos nem valósul meg.
Előzmény: RadiX (106)
RadiX Creative Commons License 2002.09.10 0 0 106
Mellesleg szerintem a 4-es elkerulese (ugy, hogy a lehet legtöbb föutat a varoson kivul összekösse) többet hasznalna, azert kellene inkabb lobbizniuk.

Kezdesnek mondjuk delnyugattol eszakig, 4-33-35(M35?)-4, aztan delen a 47-ig, aztan esetleg teljes körre epiteni keleten.

Előzmény: mestska (105)
mestska Creative Commons License 2002.09.10 0 0 105
Nem. Ez eszébe se jut ma senkinek, pedig ezek a tervek a 70-es években ebből a koncepcióból születtek. Szerintem ma is van valami ősmaradvány tervező ott Debrecenben, aki ezt erölteti. Ugyanúgy bevágnák a háztömbökbe, mint a Sumen-Klaipeda-Burgundiát. Meg lehet nézni azt is hogy néz ki. Városi autópálya szinte, marha széles betonplacc.
Előzmény: RadiX (104)
RadiX Creative Commons License 2002.09.10 0 0 104
No varj, ehhez terkep kell. Vagy 2 eve jartam Debrecenben utoljara.

Ja, hogy ez ilyen belsö gyuru lenne. En a Böszörmenyi ut vonalaban gondoltam a 33 es 4 összekötesenek erösiteset.

Mire lenne ez jo? Teljesen levenni a Piac utcarol az autoforgalmat?

Előzmény: mestska (103)
mestska Creative Commons License 2002.09.10 0 0 103
Hát így is lehet nézni.

A mai Bethlen utca folytatását építenék meg, kb. ugyanabban a vonalban. Tehát a Pásti utcán indulna, majd jelentős bontások lennének, így érne ki a 4-esig.

Előzmény: RadiX (102)
RadiX Creative Commons License 2002.09.10 0 0 102
Szerintem csak mi ketten :-)).

Melyik resz az, a 4-es es a 33-as közötti?

Előzmény: mestska (101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!