B-A-Z megye 26-os főút. Olyan 8-10 éve elkezték átépíteni 2*2 sávosra, majd megálltak Sajószentpéter előtt. Keresztapám szerint (úttervez Ő) 8 éve azon vitatkoznak, hogy a hegyen kerüljék meg, vagy a Sajón építsenek 2 hidat (az hiszem mind a kettő kb +2 milliárd lehet, hogy több). Minden választásnál megigérik néha csinálnak is valamit. Állítólag még a Katona Kálmán volt közlekminiszter (ózdi) is lobby-zott.
A legújabb bili, hogy a nagyon régi terveknek megfelelően úgy ahogy van marad az egész és a folyó mellett (Az M30-as körbevezetése után!)építik meg.
Szerintetek van esély arra, hogy 5-éven belül elkezdik valamelyik változatot.
Azt még hozzátenném, hogy kevés olyan balesetveszélyes helyet ismerek az országban mint Sajószentpéter, meg kezd az ottani átmenő forgalom a Budapestire hasonlítani(na jó ez azért túlzás)
üdv Cs (Molnár Csaba)
ui.: Mért Abony előtt mit csinálnak, kitettek egy táblát, hogy útépítés aztán azóta is csoki.
ui2.: Azon a részen ahol(Albertirsa előtt a dombon) építik a 2*2 sávot, mettől meddig fog tartani (4-40-405 - körforgalom)?
"az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe"
Most a miniszter mondott ilyen marhaságot, vagy csak az újságíró hülye?
Amúgy meg volna egy kérdésem:
Kik fogják ezt a 800 km-nyi autópályát megépíteni? Mert az tuti, hogy a magyar (pontosabban: Magyarországon tevékenykedő) útépítőiparnak még fele ennyi kapacitása sincs.
ba***a meg, ezeknek teljen az agyukra ment valami. Egyik nap ezt mondják, másik nap azt mondják:
Az SZDSZ 800 kilométer autópályát akar
NSZ • 2002. október 7. • Szerző: Hírösszefoglalónk
Az SZDSZ vezetői ismertetik elképzeléseiket (kép: Népszabadság – Bánhalmi János)
Az SZDSZ szerint teljesíteni kell azt az autópálya-építési programot, amely értelmében a kormányzati ciklus alatt 800 kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat kell megépíteni, amivel azonban még messze nem érnek véget a közlekedési fejlesztések. Ezekről egy 2015-ig előretekintő összegzést adtak a szabad demokrata politikusok.
Csillag István gazdasági, Kóródi Mária környezetvédelmi miniszter, Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke és Demszky Gábor főpolgármester az M0-ás autóút és az 5-ös főút találkozásánál vasárnap tartott sajtótájékoztatóján ismertette a program egyes elemeit.
A gazdasági és közlekedési miniszter a 2015-ig tartó Sztráda Expressz elnevezésű útfejlesztési program ismertetése során elmondta: az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe. Közölte: az M5-ös megépül Szegedig, illetve az országhatárig, és a 6-os út gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése is megvalósul a déli határig. Csillag István elmondta: Románia felé, Békés megye érintésével gyorsforgalmi út épül, és ugyanez történik Salgótarján irányába is. Beszámolt arról is, hogy a jövő évtől öt helyszínen folytatódik az M0-ás autóút továbbfejlesztése. Megjegyezte: erre a következő évben 60 milliárd forintot, míg a körgyűrű teljes kiépítésére 400 milliárd forintot szánnak. A körgyűrű befejezése mellett az M0-ás déli szakaszát, az úgynevezett halálutat kétszer háromsávosra bővítik.
Kuncze Gábor úgy fogalmazott: ez az autópálya-építési program nem szalámizható, és azt ebben a kormányzati ciklusban – az eredeti terveknek megfelelően – végre kell hajtani. Rámutatott, hogy az utak megépítése „európai kötelezettség”, gazdasági érdek, illetve ezáltal komfortosabbá válik a hazai közlekedés is.
Demszky Gábor úgy vélte: az M0-ás autóút megépülése jelentősen tehermentesíti majd Budapest belvárosát. Ismertetése szerint az M0-ás autóút környezetében úgynevezett P+R parkolókat kell létesíteni, amelyeket elővárosi vasúthálózat köthet össze a belvárossal. Kóródi Mária elmondta: az M0-ás autóút befejezésével nagymértékben csökkenhet Budapest levegőszennyezettsége.
Ma már sehol nem építenek szintbeni kereszteződést vasút és főút találkozásánál, így csak a felüljárók jöhettek szóba.(már csak a forgalom nagysága miatt is)
Sajna semmiképpen nem lehetett megoldani, hogy ne keresztezze a vasutat, mert a város teljesen ráépült az állomásra.
Így már értem, de semmi esetre sem lehetett volna olyan nyomvonalat megalkotni, hogy ne keresztezze kétszer a vasutat?
Úgy tudom, hogy nem szintbeli keresztezések lesznek, ami nagyon megdrágítja a beruházást.
A hajdúszoboszlói azért keresztezi kétszer a vasutat, mert a várostól északra egy védett terület miatt a környezetvédelmi engedély elbukott. (nagyon helyesen).
A déli viszont nagyon el lett húzva, sok-sok plusz kilométer kerülőt okozva.
Lassan azt is megérjük, hogy a Budapest -Debrecen táv nem 235, hanem mondjuk 250 km lesz az elkerrülő tak miatt.
Hát igen, az elkerülő nyomvonalak nem mindig a legszerencsésebbek.
Most nincs előttem a nyombonal, de úgy rémlik, hogy a hajdúszoboszlói kétszer is keresztezi a vasutat. Ez szerintem marhaság.
A mezőkövesdiről meg annyit, hogy itt szokott feltorlódni a forgalom. Ilyenkor személykocsival a városon keresztül gyorsabb az út, ezt már többször kipróbáltam.
A törökszentmiklos ilyen szempontbol szerencses, mert ott a varosi szakasz a "hupszli", amit eszakrol szepen le lehet vagni. Kesöbb azt is erdemes lenne folytatni: Bartanal bevinni a vasut melle, es ott vinni tovabb Pusztaszakallas, Örmenyes, Turgony mellett, Kisujszallasat eszakrol kerulve, es Kisuj utan at a vasut fölött, rakötni a mostani nyomvonalra, onnan Karcag elkerulese mar megvan, es mar ott is vagyunk Puspökladanyban.
Amit nagyon rossz megoldasnak tartok, az a föutakon szinte ötletszeruen epitett lapitott felkör vonalvezetesu elkerulöszakaszok. Az abszolut negativ pelda Mezökövesd, vagy Hajduszoboszlo.
Az ellenpelda, amit folytatni lenne erdemes, az a 4-es Albertirsa-Cegled-Abony közötti resze: ott epitettek egy hosszabb utszakaszt teljesen uj, a reginel egyenesebb es rövidebb nyomvonalon, az összes utbaesö telepules elkerulesevel. Ezt kellet volna folytatni egyreszt Pest fele (eszakrol elkerulve Pilist, Monorierdöt, Monort, Ullöt, Vecsest, es a Ferihegy-2 bekötöutjat 4 savra bövitve), masreszt Szolnok fele is, eszakrol megkerulve Abonyt.
Egyebkent par hete vezettem 4 nap alatt több mint 1000 kilometert Finnorszagban, amiböl kevesebb, mint 200 volt autopalya, de a maradek 800-on is jo atlagsebesseget lehetett elerni:
- jo minösegu aszfalt
- 2*1 szeles sav, kisebb keresztezödeseknel savszelesites,
hogy elmehess a balra kanyarodo mellett jobbrol,
komolyabb keresztezödesek kulönszintuek
- szinte mindenhol 100-as korlatozas
- egyetlen telepulesre nem megy be
- a teherautok is mennek, mint a meszes, alig kell elözni
Ha a mi föutvonalaink mind ilyenek lennenek, akkor jobbna lathato lenne, hogy hova muszaj megis sztradat epiteni.
Most azert vagyunk mindenhol autopalyara, mert nem ismerunk masfele (komoly) közutfejlesztest, csak toldozgatast-foltozgatast. Ket kivetel van talan: a deli M0-szakasz (amit hiba volt igy megepiteni, oda tenyleg kell a sztrada), es a 2/a (ahol engedelyezni kellene mondjuk 110-et).
Es mintha a szexardi Duna-hid is feketevel lenne kihuzva.
Azert a gazdasag allapotat ismerve a 800 kilometer mindenkepp irrealis volt, es a 400 is huzos. Ha epitenek 150 kilometert, az is 2-3-szororsa az elözö ciklusnak.
(Es ha a Fidesz nyert volna, akkor se epulne több ut: inkabb kijöttek volna egy uj tervvel, miszerint 30 ev alatt 1500 kilometer autopalya epul, de ebben a 4 evben meg nem kezdjuk el :-)
Különösen a "B" változat nevetséges, röhej, hogy az elkövetkező 4 évben mindössze a Miskolcig vezető M30-t adnák át, meg még a Balaton déli partján levő szakaszt.
Ezt nem megfelezésnek, hanem tizedelésnek nvezném.
Sziasztok szakértők. Segitség kellene. Hol lehet megnézni az M0-ás tervezett nyomvonalát? A jelenlegit? Piszokul érdekelne, mer van egy telkem a XVI.ker és Csömör között, oszt nem nagyon akarnám hogy kisajátitsák.Merhogy odaadni meg nem akarom.Úgyhogy piszokul érdekelne valami térkép.HELP!!!
De jó, hogy ilyen topik is van! Azt mondjátok meg nekem szagértők, hogy mitől függ a kopóréteg "egyenletessége"? Mekkora feladat egy utat úgy megcsinálni, hogy az tényleg sima és egyenletes legyen? Ez akkor jutott eszembe, amikor a frissen átadott gyorsforgalmin autóztam. Nem túl öreg és nem túl igényes autóval (3 éves Suzuki) érezhető volt az összes csatorna fedlap, és állandóan keresztirányú egyenetlenségek voltak. Olyan volt, mintha a finisherből kifogyott volna az anyag, aztán nem sikerült volna a kövekező adagot jól illeszteni. De ilyen sűrűn? Ráadásul ezt nem valami Gagyiút Bt., hanem a "nagy Strabag" csinálta. Ennyit lehet ma kihozni a technológiából?
A 4-es elkerülőért lobbiznak rendesen, csak az a majom Kósa rendszeresen beleszól, hogy neki az M3 Debrecenbe menjen.
Amúgy szerintem ebben a ciklusban meg fog épülni a 4-es től 4-esig. Most úgy tünik ráadásul gyorsforgalmi szinten tervezik ezt az utat, végig Nyíregyig, de ez első lépcsőben biztos nem valósul meg.
Nem. Ez eszébe se jut ma senkinek, pedig ezek a tervek a 70-es években ebből a koncepcióból születtek. Szerintem ma is van valami ősmaradvány tervező ott Debrecenben, aki ezt erölteti. Ugyanúgy bevágnák a háztömbökbe, mint a Sumen-Klaipeda-Burgundiát. Meg lehet nézni azt is hogy néz ki. Városi autópálya szinte, marha széles betonplacc.
A mai Bethlen utca folytatását építenék meg, kb. ugyanabban a vonalban. Tehát a Pásti utcán indulna, majd jelentős bontások lennének, így érne ki a 4-esig.