Az M9-et meg kellett volna már most építeni az 54-es(?) útig
Az M-5-öst meg Röszkéig.Szvsz az M9-re épp annyit fogunk várni, mint az M5-re.És akkor hol van az "alföldi szerpentin", vagyis a KKhalas-Szeged, és a Soltvadkert-Kkmajsa-Szeged(utóbbi úgy is, mint a Balaton felé az egyik legrövidebb út)felújítása, és rendbetétele?
Attól tartok, bilibe lóg a kezünk...
Az M9-et meg kellett volna már most építeni az 54-es(?) útig. A Bács ill. Csongrád megyei megyei nyomvonal szerintem most még nagyon képlékeny, az OTRT lehet csak mérvadó, de az 500000-s.
A Dunántúli szakasz részletes tervét Nagykanizsáig láttam kidolgozva.
Amikor az M9-et folytatjak nyugat (Dombovar?) fele
Igen, ha minden igaz, ez a szakasz fog következőleg megépülni az M9-ből. Nem is fog ártani mert jelenleg a dél Tolna megyei közúti közlekedés elég katsztrófális. (Bátszék-Dombóvár vonal)
akkor ezt at kell majd epiteni legalabb reszben kulonszinture, nem
Rendes, teljes csomóponttá kell kiépíteni. Én ezt legalább a 6-os kereszteződésnél most megtettem volna. Ezenkívül tényleg autóút kiépítéssel építem ki az autóutat.
Sziasztok!
Ha már Szekszárdi híd:vajon hova tart a Bács -megyei oldalon?
Megjegyzem,a környezetemnek több éve mondom, hogy az 51-es út után csak a semmi van.Sűrűn járok a Dunántúlra, se semmire se megyek vele, legalábbis innen, a Dél-Alföldről..
1. Amikor az M9-et folytatjak nyugat (Dombovar?) fele, akkor ezt at kell majd epiteni legalabb reszben kulonszinture, nem? A korforgalom nyilvan olcsobb volt, de nem lett volna jobb elore megepiteni a komolyabb csomopontot?
Mikor voltál? Én 10 és 12 között. A kishidakon végeztünk ellenőrző méréseket.
A hídon a bicikliút elbontásával fognak majd kialaítani plussz sávot. Itt úgy lett kialakítva a híd szerkezete, hogy később csatlakozni tudjon a párjával.
Sokan nézik főútnak, ezért bicajosok és kismotorosko is használják. Őket keményen büntették tegnap a járőrőző rendőrök. :(
1. Ez az egy hátránya van. Egyébként szvsz jó ötlet.
2. Gondolom igen.
4. Ha megint arra jársz nézd meg. Pár méter aszfalt után földút van! De érdekes, hogy innét is van útirányjelző tábla.
Akkor ma mindketten jártunk az új hídon...
Az én véleményem, felhasználva a Te számozásodat:
1. A Pécs felé haladó irány külön van választva, nagyon helyesen, viszont maga a körforgalom szűk, torlasztó hatású. Szekszárd felöl a híd felé haladó negyedkör beállt + álltak a 6-oson is.
2. Itt normál autóúttá fejlesztés után átemelik az alsóbbrendű utat?
3.stimmt
4.ez nem tünt föl...:((
5.stimmt
Magáról az útról a véleméynem: nagyon jól látszik rajta, hogy új út, ezzel szemben az autóút tábla nem kellene kirakva legyen, hisz se leállósáv, se megfelelő koronaszélesség. A híd pedig érezhetően szűkebb még az útnál is. Most komolyan: ez egy snassz főút, autóút táblával. Máshova érdemesebb lenen kirakni azt a táblát. Ez megint csak propaganda, hogy több autóutunk lett.
A híddal, ha megépül a párja, mi lesz? Hol lesz rajta leállósáv?
Tegnap és ma az M)-esen és a szekszárdi Szent László hídon dolgoztam. Elég szép lett mindkét műtárgy. Az út jó minőségű, egyértelműek a táblák. A padka is kifogástalan. Összesen 5 csomópont van rajta.
1. 6-os út, M9-es bekötő út: eltolt körforgalom került kialakításra. A Pécs felé haladóknak nem kell behajtaniuk a körforgalomba, hanem direkt egyenes irányban mehetnek tovább. A Pécs felől jövőknek viszont muszály behajtaniuk. Ugyanígy kell tenniük az M9 felé/felől haladóknak.
2. Pár száz méter után jön a köv. körforgalom. A palánki bekötőút és az M9 kereszteződése. Semmi extra. Igazából innét indul az autóút.
3. bogyiszlói csomópont: különszintű kereszteződés, felüljáróval. Szabályos autóút csomópont.
4. Ez a legfurcsább. Igazából nem is értem, hogyan engedélyezhették. A Duna-híd után, az 51-es út felőli oldalon egy olyan csomópont van, ami földúthoz vezet!!! Autóúton elvileg nem lehet földúttal csatlakozást építeni! Ez van a szabványban! Ráadásul egy teljesen normál típus ez, mintha főúton lenne.
5. Körforgalmi csomópont az 51-es úttal. Az M9 vége.
Csináltam pár képet, majd ha készen lesznek felteszem a netre.
2003. július 4-én átadták az új szekszárdi Duna-hidat az M9 autóút hozzá kapcsolódó 20 km-es szakaszával a 6.sz. és az 51.sz. főutak között.
Így hirtelen nem találtam olyan cikket, amelyik a hídavatón elhangzott miniszterelnöki beszéd helyett az esemény szakmai oldalát emelné ki, ezért nem adok linket, de szerintem érdemes ezt az eseményt megemlíteni, végül is nem túl gyakran avatnak új hidat a Dunán...
meg-meg. Csak elmentem a gép mellől.
Szóval érdekes, na. nem is értem, mire jó ez? Hogy utána nagyobb költségekért átépítsék? Ahogy kedves fönököm mondta: ez a divat :)) Mármint a körforgalom.
A kaposvárt meg nem néztem meg, mert elfelejtettem. De majd holnap.
Nemcsak a két végén, hanem a Palánknál lévő csomópontban is körforgalom lesz.
Ha kiépül teljesen, akkor tényleg "normál" autóút lesz mindenhol különszintű csoóponttal.
Egyébként ezt a kaposvári dolgot tavaly hallottam a szekszárdi kivitelezésnél. Nem tudom mennyi igazságtartalma van. Ha többet tudsz meg róla, akkor értesíts. Köszi!
nem autóútként épül most az M9, mert a Bogyiszlónál lévő csomópont kivételével mindenhol körforgalamt alakítanak ki
Ne haragudj, de szerintem normál autóútként fog végig kiépülni. Az, hogy most a Szekszárdi végén az útnak körforgalom van, az egy dlog, azt át lehet építeni. (jól sejtettem, és arra gondolsz, ugye?) Az 51-esen mi van?
Némi rálátásom van a dél-dunántúli megyei tervekre, és bátran állíthatom: végig különszintű csomópontokkal van ábrázolva az M9.
Annyit tudok róla, hogy bár hivatalosan a júliusban átadandó szakasz lesz az első, amit M9-es névvel illetnek, már épült egy pár km. Ez a Kaposvárt elkerülő szakasz.
Azért írtam, hogy nem autóútként épül most az M9, mert a Bogyiszlónál lévő csomópont kivételével mindenhol körforgalamt alakítanak ki. Kivéve a mezőgazdasági utakat, mert azoknak megépültek a felüljárók. Elvileg Bogyiszlónál is körforgalom lett volna, de a helyi lakosság ragaszkodott a különszíntű csomóponthoz, ezért ott ilyen lesz.
link alatt még találsz pár infót.