Nemcsak a két végén, hanem a Palánknál lévő csomópontban is körforgalom lesz.
Ha kiépül teljesen, akkor tényleg "normál" autóút lesz mindenhol különszintű csoóponttal.
Egyébként ezt a kaposvári dolgot tavaly hallottam a szekszárdi kivitelezésnél. Nem tudom mennyi igazságtartalma van. Ha többet tudsz meg róla, akkor értesíts. Köszi!
nem autóútként épül most az M9, mert a Bogyiszlónál lévő csomópont kivételével mindenhol körforgalamt alakítanak ki
Ne haragudj, de szerintem normál autóútként fog végig kiépülni. Az, hogy most a Szekszárdi végén az útnak körforgalom van, az egy dlog, azt át lehet építeni. (jól sejtettem, és arra gondolsz, ugye?) Az 51-esen mi van?
Némi rálátásom van a dél-dunántúli megyei tervekre, és bátran állíthatom: végig különszintű csomópontokkal van ábrázolva az M9.
Annyit tudok róla, hogy bár hivatalosan a júliusban átadandó szakasz lesz az első, amit M9-es névvel illetnek, már épült egy pár km. Ez a Kaposvárt elkerülő szakasz.
Azért írtam, hogy nem autóútként épül most az M9, mert a Bogyiszlónál lévő csomópont kivételével mindenhol körforgalamt alakítanak ki. Kivéve a mezőgazdasági utakat, mert azoknak megépültek a felüljárók. Elvileg Bogyiszlónál is körforgalom lett volna, de a helyi lakosság ragaszkodott a különszíntű csomóponthoz, ezért ott ilyen lesz.
link alatt még találsz pár infót.
Honnan lehetne ábrát találni különbözô (teherbírású, funkciójú, technológiával épült) utak keresztmetszetérôl, hogy milyen rétegekbôl állnak? A legjobb persze a net lenne.
Igen igen, de ez csak egy rövid idô lesz. Állítólag. Pl. az általad (és persze általam is) tisztelt markotay úr szerint. Sôt! Ô kijavíttatta a cikkemben, hogy a meglévôhöz nem közvetlenül kapcsolódó szakasznak nem az átadása, csak az építése indul hamarabb. (Elnézést a mondatszerkezetért!) vagyis az átadás akár fordítva (illetve jó sorrendben) is lehet! (Szerinte.)
de most gondolj bele, lemegya forgalom vissza a hetesre, hány százaléka nem fog az autósoknak visszamenni a pályára? Egyébként szerinted mikor lesz meg a lyuk? Én mondok egy évszámot: 2009 :) sacc/kb...
Az a luk csak pár évig fog legfeljebb hiányozni. De tudjuk az okot, ez van. Mindazonáltal még logikus indokot is lehet találni, a 7-es pont a lukkal párhuzamosan 4 sávos, ha jól emlékszem.
Érdekes, hogy az emlegetett viadukt nélkül is 64 milliárd a Balatonszárszó utáni szakasz.
És hogy honnan tod, hogy nincs benn? Úgy hogy Köröshegy Szárszó előtt van. Ez látszik a térképen is...
Ismét lesz egy fantasztikus autpályánk, aminek a közepéből hiányzik egy szakasz.
igen, meggyőzték végre a helyieket, de én akkor se igazán látom a realitását mna Magyarországon egy ilyen kaliberű hídnak. Ez nem a zalalövői völgyhíd, ahol egy csomó lábra álltották a hidat, itt komoly magasság lesz!
Eszék-Ploce-Szarajevó- Budapest útvonalú 5C jelű helsinki folyosó
Kéne venni Magos Katonak egy térképet?
Cöcö, bagoly mondja verébnek...
Meglepődnék, ha kész lenne a jelzett időre, nagyon kíváncsi vagyok ugyanis a köröshegyi viadukt helyett milyen megoldás születik, az ugyanis k**va drága..
A bagolymondjával egyetértek, de akár kész is lehet, a völgyhíd dolga is döcög, állítólag csak pár pecsét kell már, a köröshegyieket végre meggyôzték. (Azért azt a szakaszt késôbb kezdik, de a következôt hamarabb.)
A tervek szerint 2005 végére, 2006 elejére végig megépül a Budapest-Rijeka autópálya - nyilatkozta a Világgazdaságnak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, horvátországi tárgyalásait követően.
Az 5B helsinki folyosót is érintő sztráda magyar része az M7-es. Ennek továbbépítésével saját forrásból két irányban haladnak. A Nagykanizsa és Zamárdi közötti szakasznál pedig az EU kohéziós alapjából is számítanak támogatásra. A horvát oldalon 50 kilométer hiányzik a sztrádából.
Az Eszék-Ploce-Szarajevó- Budapest útvonalú 5C jelű helsinki folyosó kapcsán a miniszter elmondta: javaslatot tettek az M6-M56-os határmetszéséről. E szerint az Ilocska és Ivándárda közötti mintegy nyolc kilométeres szakasz bármely részén lehet a határátkelő. A horvát közlekedési minisztertől mielőbbi döntést kért, hogy ki lehessen jelölni a szekszárdi híd felé a nyomvonalat. Jövőre megkezdik a dunaújvárosi rész előkészítését, a kivitelezés 2003 végén, 2004 elején startolna. A déli szakasznál közösen lehetne benyújtani a két országnak támogatást a kohéziós alapból.
Átadták az új Mura-híd engedélyezési tervét, mondta Csillag, hozzátéve: horvát kollégájától forgalombecslést kért, mivel csak a megtérülési számítások ismeretében pályázhatnak uniós támogatásra. Az 1,5-2 milliárd forintra becsült beruházás lehetővé tenné Letenyénél a kamionforgalom elkülönítését a többi járművétől, s jelentősen csökkenne a várakozási idő.
Szóba került a rijekai kikötő daruinak felújítására, raktárak kialakítására és üzemeltetésére 12 évi koncessziót kapott magyar-horvát Ganz Port Rijeka társaság is. A társaság - melynek finanszírozási hátterét az Eximbank biztosítja - januárban nyerte meg a tendert, de azóta nem sok történt a felújítással és raktárépítéssel kapcsolatban. Csillag a döntéshozatal felgyorsítását kérte horvát partnerétől."
Cöcö, bagoly mondja verébnek...
Meglepődnék, ha kész lenne a jelzett időre, nagyon kíváncsi vagyok ugyanis a köröshegyi viadukt helyett milyen megoldás születik, az ugyanis k**va drága..
Van-e valakinek információja arról, hogy miért kellett mennie az És Közlekedési minisztériumból a közlekedési helyettes államtitkárnak Ruppert Lászlónak és a közútügyi fôov.-nek, Holnapy Lászlónak? Illetve okokat én is tudok (az egyik magyarázat szerint szimpla politikai csere, a másik - pl. Magyar Nemzet - szerint nem tudtak ”megfelelô” [tehát kis pénzbôl jó sok sztrádát nagyon gyorsan eredményezô] közútfejlesztési koncepciót kidolgozni.) Az érdekelne inkább, hogy jelenthet-e ez új szemléletet a gyorsútfejlesztéseknél. Milyen szakember pl. a Ruppert-utód Kovács Ferenc?
Az általad fideszes terveknek nevezett valamik nem voltak komolyak, politikai alapon lettek húzgálva. A legfeltünőbb tényleg pont Kaposvár térsége volt, ahol bizonyos folyamatok következtében az M65-nek folyamatosan egy balatonlellei végződésű változatát mutogatták. (semmi realitás igazából)
A cikkből az derül ki, hogy a leendő M6-os milyen messze fog menni Pécstől. Én erre állítottam azt, hogy relatív, hisz az M6 mire megépül, addigra kiépül a pécsi bekötés is, a pécsi-víz mellett vezetendő, egyúttal 6-os elkerülőnek is szánt nyomvonallal. A térképen megmutatás azt jelenti, hogy szivesen megmutatom a 6-os nyomvonalváltozatait.
Köszönöm, erre kiváncsi vagyok. de én nem a hivatalosan megvizsgált nyomvonalakról beszéltem, hanem az elvileg lehetségesekrôl. Márpedig abban biztos vagyok, hogy a Duna mentén haladó M6-osnál lehet Pécshez közelebb vinni ezt a ”folyosót”.
Amúgy is úgy néztem, hogy egyfajta támadásnak vélted a reakciómat, bos nem volt semmilyen ilyen jellegű szándékom.
Semmi baj, csak szakmai ”támadást” véltem fölfedezni. De ebben nincs semmi probléma. Azt viszont kicsit fölöslegesnek éreztem, hogy a szerintem viszonylag megfelelôen bemutatott A és B érvelés után újra elmondjam a B érveket, mert te leírod az A érveket.
Az ominóus keretes rész elejére, amit Markotay cáfolt.
Ha úgy tetszik, én ismertettem az érveket. Ezeket M. nem cáfolta, legfeljebb tagadta, illetve más érveket hozoott az ellentétes álláspont alátámasztására.
Dehogy lényegtelen, kíváncsi vagyok a véleményedre!!!
Ez megtisztelô. Én azonban úgy értettem, hogy az újságcikkben lényegtelen, hogy mit gondol az újságíró. (Persze ez sem ilyen egyszerű, de OFF.)
De szerintem itt akkor is valami félreértés van. Nyomvonal ódosulások történtek ugyan az M6-on, de minimálisok. (Bóly-kelet/Bóly-nyugat) Ezek is vízbázisok miatt.
Az M65-ön már jelentősebb eltérések történtek, szinte egy teljesen másik nyomvonalváltozat lett elővéve, ami keletebbre megy az eddiginél.
Az M9/M57 nem változott (tudtommal)
Én csak azt tudom, hogy M. mutatott egy rendelet-tervezetet, amelynek térképeit nem másolhattam ki, mert még nem járt a kormány elôtt. De abban teljesen más utak szerepeltek a Dé-Dunántúlon, mint a ”fideszes” tervekben. Pontos különbségeket nem tudok, de mondom, teljesen más gyorsutak voltak pl. Kaposvár környékén. Ha jól sejtem, te közel vagy a tűzhöz, úgyhogy neked pontosabb infóid lehetnek (majd).
ssz, nem akartam még elküldeni, de itt a folyt.köv:
Most ezt vitatod?
A cikkből az derül ki, hogy a leendő M6-os milyen messze fog menni Pécstől. Én erre állítottam azt, hogy relatív, hisz az M6 mire megépül, addigra kiépül a pécsi bekötés is, a pécsi-víz mellett vezetendő, egyúttal 6-os elkerülőnek is szánt nyomvonallal. A térképen megmutatás azt jelenti, hogy szivesen megmutatom a 6-os nyomvonalváltozatait. (ha érdekel-tudom, hogy láttál már térképet...)
Amúgy is úgy néztem, hogy egyfajta támadásnak vélted a reakciómat, bos nem volt semmilyen ilyen jellegű szándékom. De azért bocs.
Mely mondatokra gondolsz?
Az ominóus keretes rész elejére, amit Markotay cáfolt.
sokmindenben nincs, de ez lényegtelen
Dehogy lényegtelen, kíváncsi vagyok a véleményedre!!!
Pedig ezt mondta nekem M. úr, akinek pedig ”teljesen igaza van”
:) Köszönöm a cinikus visszaidézést. De szerintem itt akkor is valami félreértés van. Nyomvonal ódosulások történtek ugyan az M6-on, de minimálisok. (Bóly-kelet/Bóly-nyugat) Ezek is vízbázisok miatt.
Az M65-ön már jelentősebb eltérések történtek, szinte egy teljesen másik nyomvonalváltozat lett elővéve, ami keletebbre megy az eddiginél.
Az M9/M57 nem változott (tudtommal)