no igen. A rajzon egyébként, és a hozzá tartozó szövegen is M56 szerepel. Mivel át kellett néznem, így ez még jobban jelzi milyen hülyeségeket tudok írni.
Karácsony előtt hallottam egyébként, hogy az M57-t(Mohács-Pécs-Barcs) M60-ak akarta "valaki" nevezni. de hát miért?-jött a kérdés. Mert az 57 nem kerek szám, a 60 szebb. -És ez, mikor, meg hogyan? Mire a válasz: most találtam ki tegnap...
Az állam csak átmenetileg lesz a tulajdonosa a sztrádának
PPP alapon épülne az M5-ös
[2004-01-09]
Az M5-ös továbbépítése várhatóan állami-magánvállalkozói (PPP) konstrukcióban történik – értesültünk. Az állam csak átmenetileg vásárolná ki a koncessziós társaságot, majd a szükséges garanciák kikötésével továbbadná a kivitelezőnek.
Információnk szerint az állam csak rövid időre tervezi megvenni az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. részvényeit, majd tovább kívánja azokat adni. A kivásárlással az állam „helyzetbe kerül”, azaz az M5-öst bevonhatja a matricás rendszerbe, és dönteni tud arról, hogy ki és mennyiért építse tovább a sztrádát Szegedig. A továbbépítőnek pedig felelősséget kell majd vállalnia a Kiskunfélegyházáig meglévő szakasz üzemeltetésére, valamint fenn kell tartania a matricás rendszert. Azaz állami-magánvállalkozói (Public-Private-Partnership: PPP) konstrukció jönne létre. Ez a megoldás egyébként már a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről tavaly márciusban született kormányhatározatban is felmerült.
Abban az M5-ös kapcsán a közigazgatási-magánvállalkozói társulás elemeinek erősödését szorgalmazták.
A megoldás részletein pénzügyi és jogi szakértők dolgoznak. A fő problémát az okozza – értesült lapunk –, hogy miképpen bonyolítható le a tranzakció a legrövidebben. Hiszen az idő sürget, mert az építést még az idén meg kell kezdeni és a beruházást legkésőbb 2005. december 31-ig be kell fejezni.
Információk szerint a kivásárlás mintegy 70 milliárd forintba kerül, és ezt a Postabank privatizációs bevételéből fedeznék. Ezt követően az elképzelések szerint felkínálnák a majdani kivitelezőnek az építés lehetőségét, és ezért, illetve a részvénycsomagért az állam visszakapná a pénzt.
A mostani elképzeléssel ugyan az M5-ös magánkézbe kerül ismét, de azzal a feltétellel, hogy marad a matricás rendszer, nemcsak a meglévő szakaszon, hanem az újon is.
Értesüléseink szerint a kapuk lebontását nem tervezik. A matricás rendszer bevezetését követően azokat ellenőrzésre kívánják felhasználni. A kapuk nélküli autópályákon ugyanis nem kellő hatékonyságú az ellenőrzés, sok a bliccelő.
Több javaslat a kormánynak az M5-ös kivásárlásra
[2004-01-09]
Az M5-ös autópályát üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. az előzetes tárgyalások során több javaslatot is tett a kormánynak a társaság részvényeinek kivásárlásával kapcsolatban - mondta Garai Viktória, a társaság szóvivője az MTI-nek.
A kivásárlás melletti javaslatok részletei nem ismertek.
A vállalat szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta a Magyar Hírlap információit, amely szerint az AKA Rt. képviselői 75 milliárd forint körüli összeget neveztek meg a cég részvényeiért a korábbi tárgyalási fordulókon. Az autópálya-ügylet részleteivel kapcsolatban a gazdasági tárca sem kívánt nyilatkozni.
Mint ismeretes, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak január végéig kell megállapodnia az AKA Rt.-vel a cég részvényeinek kivásárlásáról. Az üzlet megkötéséig az árat üzleti titokként kezelik a felek. Gál J. Zoltán kormányszóvivő szerdai közlése alapján az ügylethez elegendő fedezetet nyújt a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forint.
A Magyar Nemzet szerint a kormány már minden bizonnyal megállapodott az AKÁ-val, hiszen megállapodás nélkül nagyon kockázatos lenne a kormány számára az a bejelentés, hogy mindenképpen kivásárolják az autópályát, hiszen ez esetben a tulajdonosok feljebb vihetnék az árakat.
A lap szerint az is lehetséges, hogy a közbeszerzési eljárás ellenére az AKA építheti az M6-os autópályát, hiszen a koncessziós beruházáshoz jelentős tőkeerő és banki háttér szükséges, ilyen referenciákkal azonban az AKA Rt. jelenlegi tulajdonosai rendelkeznek, így nagy valószínűséggel ez a csoport szinte egyedüli esélyesként vehet majd részt az M6-os autópálya építésében.
Az AKA szóvivője erre reagálva az MTI-nek hangsúlyozta, hogy az AKA Rt. egy, kizárólagosan az M5-ös autópálya üzemeltetésére létrehozott társaság. Az M6-os autópálya kérdése nem szerepelt a kormánnyal folytatott tárgyalásokon - tette hozzá. (MTI)
mellesleg vettem egy uj Budapest terkepet (MOL-os, Dimap es Szarvas Andras Terkepeszeti Ugynokseg), es abban mar epulokent van berajzolva az M0 delkeleti szakasza (az 51-estol a 31-esig) es a 4-es Vecses+Ullo elkerulo szakasza, ami a Ferihegy-2 bejarat atvarialasat is magaban foglalja. A multkor repulogeprol lattam is, hogy Ullo mellett csinaljak a regeszeti feltarast.
Január 31-ig kell kivásárolnia az államnak az M5-öst, mert nem sikerült megegyezni az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel - derült ki a kormány szerdai ülése után. A kabinet arról is döntött, hogy március 12-től matricás lesz az M5-ös.
Hi!
Ma 10 körül csak egy vágányt lehetett használni a 4-es végállomásán, mert a piac felőli vágányon egy Liaz állt és a felsővezetéken babráltak valamit.
Mailt megkaptam, köszi!
Üdv: Fricy
Ja, a piacról jól lehet fényképezni, de csak ha nem süt szembe a nap, mert akkor az üvegben visszatükröződik a piac árukínálata. :)) Jópár képet ki kellett ezért selejteznem, mert nem értettem, hogy kerül a képre egy ruhabolt kínálata. :)
A végállomást nem használom napi rendszerességgel, egyelőre nem tudok róla mit mondani.
Legutóbb nem működött semmilyen utastájékoztató rendszer, ezért nem lehetett tudni, melyik villamos fog indulni. Persze, hogy a rosszra szálltam fel. :)
Egyébként én sem értem, miért kellett elvágni végleg a továbbvezetésnek még a lehetőségét is.
Meg persze azt sem értem, miért kell egyáltalán ide metrómegálló, de ez már egy más kérdés.
Hali!
Jó képek! Látom te is felfedezted az új piac fényképezést elősegítő szegletét! :) Nekem ez tetszett a legjobban. Elég mókás. Valahogy furcsának tűnik az új végállomás. Nem tudom igazán mi bajom van vele. Egyet tudok csak: olyan hülyén helyezték el a korlátokat, hogy az autósok fel tudnak parkolni a szigetperonra. A gyalogosoknak meg így kétszer kell keresztezniük a síneket.
Az aluljáró lejárója meg eleve roszz helyen van, elvágták a továbbvezetés lehetőségét... De lehet, hogy egyszer a túloldalon fog - a semmibe - kijönni a 4-es, ha nem tudna megállni és az ütköző sem lenne elég erős! :)
Ja, mail ment!
Üdv: Fricy
...
Az NA Rt. összesen nyolc útszakaszra, 192 kilométer hosszúságban írt ki nyílt közbeszerzési eljárást előminősítéssel - írja a lap. A legnagyobb lendületet az ország keleti részében veszi a sztrádafejlesztés, összesen 110 kilométer megépítése kezdődik el.
A tervek szerint 2006 végéig megépülne az M3-as Nyíregyházáig, valamint Debrecenig tartó szakasza, az M7-es 57 kilométerrel bővülne, hosszabb lesz az M0-ás körgyűrű, 2005-ig összekötnék az M5-ös és a 4-es főutat is.
Most töltöm az anyagodat le, ha lesz időm elolvasom. Kár, hogy nem mentem el az előadásra.
Úgy néz ki, hogy mostanában fel tudok tölteni néhány képet a "szokásos" témakörökben. Ha van konkrét kérdésed, ha szükséged van valamilyen képre, akkor szólj, hátha tudok segíteni. Akár mailben is írhatod.
Hi!
4-es vili építéséről kellene igazából kép egy újabb tanulmányomhoz. (De a többit is várom.) Én is csináltam egy párat, jövő 7re lesz kész és ha lesz időm beszkennelem és felteszem a honlapomra.
Egyébként neked mi a véleményed az új végállomásról?
Üdv: Fricy
Sajnos mostanában nincs időm fotózni.
Pár hete, még építés közben csináltam egy pár képet, remélem a jövő héten fel tudom tenni. Csak már nagyon nagy a lemaradásom, több száz képet kellene átnézni és felpakolni Szerémi út, Körtér, ill. Bocskai út témában.
Vajon erről mi a véleményetek? A felszíni csőalagút azt jelenti, hogy leraknak a földre egy csövet, és abban megy a forgalom? Az mókás egy dolog lehet.
Ma vetíttek egy filmet az egyetemen a 44-es út próbaszakaszáról. Elég komoly volt! Nem semmi vasat tettek be a betonpályába!
Azt mondták, hogy valószínű az M0-áson kompozit pályaszerkezet fog épülni az új szakaszon. Kíváncsi leszek, hogyen fog bevállni, ha tényleg alkalmazzák.
Taip! Van esetleg képed a 4-es vili új végállomásáról?
Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket.
Én láttam. Láttam olyat ami egy csomó helyen a mai 8-ast használja fel (értelemszerűen a főút megszünik), és láttam olyat, ami tökúj nyomvonalon hald. Hog ymelyik fog megvalósulni? Az a jövő zenéje...