Szeva Taip,
azt én is tudom, hogy az AKA tartja kezében a szálakat.Nam ezzel van bajom, hanem azzal,hogy amíg az országban (legalábbis az újságban leközölt cikk szerint) nagyban megy az útépítés, addig a déli országrészben egyrészt semmi sem megy, és ami meg menni fog, az is valahol a távoli jövőben...
ez az a bizonyos "le vagyunk szarva", amiről beszéltem.
Persze nehéz ezt annak (nem rólad van szó, általánosságban) magyarázni, aki netán az M7 mellett él vagy Budapesten...
Szerintem nem lenne szabad egy autópályát átvinni a XVII., XVIII. kerületen. Ráadásul nincs is meg neki a hely.
A Gödöllő irányú kapcsolatot az M3-hoz egy Pécel-Gödöllő szakasz fogja megadni.
Igen, a meglévőkkel együtt. És itt lesz a csúsztatás. A kilométereket licitben mondták. Újként. Legközelebb eladják összesként. Aki előbb bemondja, az a nyerő, aki kontráz, az a hunyó.
Az iszonyú hülye nyomvonal az, hogy nem Budapest területén belül megy. Mármint tovább. ;)
Tudomásom szerint az, hogy már elkezdték építeni az M70-est, nem azért van, mert olyan nagy szüksége van rá az országnak, hanem mert egy nemzetközi gyorsforgalmi hálózat része és kötelezettséget vállaltunk a kiépítésére.
Személyes véleményem az, hogy arra a pénzre máshol nagyobb szükség lenne, de ez van.
Lesz rajta vagy 1-2 ezer jármű, szóval nem ezért épül. Nekem a 15-ös út Mosonmagyaróvár-Rajka közötti új szakasza jut eszembe, szerintem arra fog hasonlítani.
A dolog másik része, hogy az M5 továbbépítésére az AKA-nak van joga a koncessziós szerződés szerint (Bár úgy tudom, hogy ez az opció 2003 végéig szól). Szóval, van egy rendesen elkefélt szerződés, amiből most próbál valahogy az állam kimászni. Attól tartok, sokba fog nekünk kerülni ez a kimászás. Viszont amint rendeződik a dolog az AKA-val, elkezdik építeni. Nemrég láttam olyan terveket, amelyben 2005-re tervezték a Szegedig tartó szakaszt.
Szóval erre mondtam azt, hogy a "Le vagyunk sz..va, mert az M70-et építik az M5 helyett" megközelítés nem egészen helytálló.
Szerintem is az M3 és az M35 Görbeháza utáni szakaszai nagyon kérdésesek, de nem tudom, milyen állapotban van az előkészítés szinte sehogy. nyomvonalterv szerintem tuti nincs pl.
kész legyen, mert akkor az nem is 2.4, hanem inkább csak 2 év. jóvanna :)) legyen :)
Ami meg az M-5-öt illeti...
Fontosabb megépíteni a nyugati határszélen két határállomás között a 12 km utat, mint az M5-öt...
Továbbra is le vagyunk szarva, ez az igazság.
Előrejelzésem: azt fogják mondani, hogy a választásoknál 700 (nemtommennyi, de vmi ilyesmiről volt szó...) km autópályát építenek. Aztán 2006-ban arról lesz szó, hogy milyen jól túlteljesítették, megközelítették az 1000 km-t. ;) Mindenesetre jó, ha építenek. Az újságban láttam rajzot az elképzelésekről. Mindenképpen pozitív, hogy vannak, de kicsit szemet szúrt a hirtelen felívelő mennyiség.
M0 persze alig és az is sertéseim szerint valami iszonyatosan hülye nyomvonalon...
Talán az M7 új szakaszai elkészülnek Letenye-Becsehely ill. Balatonszárszó-Ordacsehi között. Az utóbbi szvsz tuti, mert elég jól haladnak a földmunkával. Ott már jövőre burkolat fog épülni szvsz.
Azt írtad, hogy "az Orbán kormány is büszkén hangoztatta mennyit építettek", és én erre kérdeztem vissza, hogy miért, mit hangoztatnak? Mivel már nem ők vannak hatalmon, ezért ez az érték (mennyit építettek) nem változhat, nem?
Szerintem is az M3 és az M35 Görbeháza utáni szakaszai nagyon kérdésesek, de nem tudom, milyen állapotban van az előkészítés.
A cikkben az van, hogy 2006 végére készülnek el az említett utak. Én remélem, nem fogják erőltetni, hogy a választásokig - ami elvileg az év közepén lesz - kész legyen, mert akkor az nem is 2.4, hanem inkább csak 2 év. Mert ugye az aszfalt makacs egy jószág, és télen nem hajlandó közreműködni az útépítésben. :)
De sajnos úgysem a közlekedési szakemberek fogják megmondani, hogy mikorra mi épüljön meg, hanem a Pénzügyminisztérium. Őszintén szólva én már belefáradtam abba, hogy megpróbáljam előrebecsülni az egyes szakaszok átadását. Főleg most, amikor ilyen rossz a pénzügyi helyzet.
Tulajdonképpen az összes felsorolt út jogos 2006-ig (ill. szerintem az M70 kivételével), de hogy meg fog-e épülni, azt ki tudja? Nem vagyok jövőbelátó sámán.
Mivel ez egy folyamatosan változó érték választáshoz való közelség, ill. személy alapján, ezért ezt nem tudom megmondani.
Személy szerint Csillag miniszter urat nem tartom kompetensnek a témában.
főleg ez utóbbival kapcsolatban. Ha mindez mégis megvalósulna, annak örülni fogok
átnézhetnénk tételesen az adott szakaszokat, melyik milyen helyzetben van. Legjobban a görbeháza utáni részek vannak elmaradva az biztos. Tehát azok szinte biztosan nem épülnek meg 3 év alatt. Azaz inkább 2.4 mert úgyis választásig akarják átadni.
Ezer kilométer fölött lehet a gyorsforgalmi úthálózat hossza 2006 decemberére, amennyiben minden a terveknek megfelelően halad. A közlekedési tárca helyettes államtitkára szerint azért tolódnak az átadások, mert nem örököltek előkészített projekteket.
persze, van aki ezt is beveszi? Mondjuk az Orbán kormány is büszkén hangoztatta mennyit építettek, a sok majom meg be is vette. Agymosottak.
Tudom, amikor egy adott megyében dolgozunk, akkor begyűjtjük az infókat. De országos szinten 19 megyében már kicsit macerás az infókat naprakészen tartani, ha az embernek nem pont ez a dolga. :)