ezt elb@sztuk. az elobb beszeltem a polgarmesterrel. a ketoldalas, szines fenykeppel es keresztmetszeti rajzokkal diszitett beadvanyunkat szetosztotta a kepviselotestuletben nehany peldanyban, a kepviselok egymasnak adogattak, es csont nelkul megszavaztak, hogy az onkormanyzat biztositja a burkolokoveket az utcahoz. kerdi aztan a telefonban a polgi, hogy mennyi is kell...? mondom, 80 x 3, kis hibaval legyen 250 m2. hat az baj, mondja a polgi, mert o 1000 m2-t mondott a kepviseloknek... de valahogy megoldjuk. szoval a beadvanyunk erteke megfelelt 1000 m2 viacolornak, es mi elpazaroltuk 250-re... ez persze csak vicc, valojaban nem gyozok orulni.
azert nem kell sokat varni tole, most neztem meg ujra, osszesen 20 slide, es igazabol csak a pillerek epiteset fotoztak ugyanabbol a poziciobol :- lehet, hogy mar ismertetek is... de azert jol nez ki.
ja firss fenykep a mi kis utunkrol, sajnos hajnali sotetsegben fotoztam es bemozdult... ma a fotokkal egyutt beadtunk egy szivhez szolo kerelmet a polgihoz hogy legalabb a befejezeshez jaruljanak hozza. tobben csiszolgattuk, kicsit olyan lett a stilusa, hogy mi csotanyok megkoszonjuk hogy a nagymeltosagu hivatal nem tapos el minket. persze, hizelegni kell, de szerintem messze tulmentunk a hiheto merteken. a szomszedok szerint viszont egy gyakorlott donteshozo barmennyi hizelgest kepes zsebretenni. hat ez napokon belul kiderul :-)
sot, kaptam mar emilben egy slide-show-t, amit egy adott poziciobol nehany honaponkent keszitett fenykepekbol allitottak ossze, tok jol nezett ki, ahogyan novekednek a pillerek es epul a hid. megjegyzesek a NOL cikke alapjan:
A számlát teljes egészében a tervezők és a kivitelezők állják, cserébe az államtól 75 évre konceszszióba kapják a híd működtetését. Az Eiffage arra számít, hogy a Clermont-Ferrand és Montpellier között épült, Párizstól mintegy 650 kilométerre délre fekvő felüljárót a nyári üdülési szezonban naponta 20-30 ezer autó használja majd, ősztől tavaszig pedig hozzávetőleg napi 9000. Az átkelésért egy személyautónak nyáron 6,5, egyéb évszakokban pedig 4,8 eurót kell majd fizetnie alkalmanként.
namost a tengerparti szalloda fejenkent es naponta minimum 50 EUR, ehhez kepest 5-7 EUR semmiseg, en akkor is kifizetnem, ha semmi dolgom nem lenne a tengerparton. Pusztan azert, hogy atmehessek a hidon oda-vissza. ha igaz, hogy a Tarne volgyenek athagasa tobb oras cammogassal jart, csak a benzinen megsporoljak a hidpenzt.
masreszt a 75 eves koncesszio jo nagy marhasag volt, de nevezhetnem vegtelen optimizmusnak is.
harmadreszt, az M0 eszaki hidjanal kiegyeznek hasonlo konstrukcioban, mondjuk atkelesenkent 200-300 forint (lerova vaspenzben a hidfonel). akinek nem tetszik, mehet a kerulo uton. (ez a franciaknak is szol :-)
Az ut ketsavos, de a felette atvezeto feluljarok alatt elfer meg ket sav.
A forgalom viszont nagyon kicsi volt, nem tudom mifele novekedesre lehet itt szamitani, talan a szlovakaia Pozsony-Kassa tranzit helyezodhet at a magyarorszagi M1-M3 autopalyakra, megis csak sik terep.
a Hidasnemeti kornyeken zajlo utepites (mar emgvan az elkerulo szakasz?) mellett.
En mar nyar elejen is az elkerulo uton autoztam. Egeszen jol sikerult, kulonosen az lopta be magat a szivembe, hogy nem kell egy rovid szakaszon negyszer is vasuti atjaron athaladni.
2001. novemberében átadásra került a 3. sz. főút Novajidrány elkerülő szakasz, mellyel két szintbeni vasúti keresztezés kiváltása is megoldódott. A megépült elkerülő út hossza 2811,86 m. Összköltsége 897,3 mFt.
2003. évben befejeződött a 3. sz. főút Hidasnémeti-Tornyosnémeti elkerülő szakasz építése a 238+900-246+525 km szelvények között. Az elkerülő szakasz nyomvonalán három helyen épült külön szintű átvezetést szolgáló műtárgy, a tervezési szakasz végén pedig szintbeli csomópont került kialakításra az országhatár, Tornyosnémeti, Hidasnémeti és Hernádszurdok irányába haladó közúti forgalom elvezetésének biztosítására. Az elkerülő szakasz hossza 6,625 m. Teljes bek. költsége 2.820,3 mFt.
2004. április 26-án került átadásra a 3. sz. főút Garadna elkerülő szakasz építése a 230+750-233+780 km sz. között.
Teljes költsége 1.937,8 mFt. A megépített elkerülő útszakasz hossza 3030 m. Nyomvonalán egy felüljáró, egy aluljáró, a Garadna-patakot keresztező híd és egy körforgalmú csomópont építése valósult meg. Mindhárom elkerülő szakasz lakott területen kívül halad és alkalmas arra, hogy távlatban a Miskolc-Kassa gyorsforgalmú hálózat része legyen.
A Hernadszurdok tersegeben folyo munkak (ott a meglevo elkerulo szakasz alatt a domboldalban latszik epulni uj nyomvonal tobb kilometeren at) pedig ezzel lehetnek kapcsolatban:
3.sz. és 35.sz. főutak 11,5 tonnára történő megerősítése
A munka az ISPA pályázat keretében kerül megvalósításra, felelőse az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság. A kivitelező kiválasztása megtörtént, a munkát az IS-VIADOM Konzorcium nyerte el. Befejezési határidő: 2005.vége
A hetvegen volt alkalmam kiprobalni az M30-as utat, eleg jo minosegu lett, bar azt nem ertem, az utolso par kilometert miert nem autopalyakent tablaztak ki.
Valamint a 3-as ut Miskolc utani szakaszain is jartam, ahol Garadna es Novajidrany elkerulo szakasza jelentettek kellemes meglepetesest, a Hidasnemeti kornyeken zajlo utepites (mar emgvan az elkerulo szakasz?) mellett.
Kozben elkeszult a viacolor ala tervezett CKT utlap, az atlagos vastagsaga azonban csak 10 cm lett, nem 15. abban bizom, hogy az evtizedek ota tomoritett es sok reteg kulonbozo kaviccsal suritett uttest nem fog megsullyedni.
ami viszont nagyon-nagyon elszomorit, hogy hiaba vegeztunk a betonozassal delutan 4-re, a megigert kis uthenger nem jott.... es a CKT beton tomorites nelkul nem er semmit.
igy aztan egy kombi szemelyautoba bepakoltam vagy 500 kilo betont (konkretan 3.5 m2 viacolort), az auto masfel tonnas onsulyaval egyutt ez mar 2 tonna, es ezzel jarkaltam fel-ala vagy feloran keresztul. az uttest kozepen egy tizcentis csik kimaradt, azt kezi dongolovel tomoritettem... abban bizom, hogy ez a "hengerles" es a beton elteriteset napkozben kb ket oran at vegzo kis "bobcat" homlokrakodo harom tonnas onsulya osszesen elegge betomoritette a betont ahhoz, hogy a szilardsaga elegendo legyen.
jobb lett volna lefotozni, mert ennel bonyolultabb a helyzet. egy viszonylag szeles utcat alakitottak at nagyreszt setaloutcava, egy keskeny reszen (az ossz szelesseg 1/3-an) maradt autoforgalom, es ott vannak ezek a gombolyu kovek. a mentoauto, gondolom, a gyalogosoknak fenntartott 10 meteres reszen fog kozlekedni (ami, megjegyzem, 10x10 cm-es nezte alaku terkovekkel van burkolva).
kifejezetten mellekutcakrol volt szo, Ostrolęka ha nem keverem egy masik hirrel.
a "viacolor" teherbirasat szerintem az alapozas hatarozza meg. tegnap az egyik szomszed azt mondja, hogy ha 15 centis CKT alapot csinalunk, elbirja majd a mixerkocsit is. attol tartok, hazabeszel (nemreg kezdte az epitkezest)...
ugyancsak lengyelorszagban egy Będzin nevu varosban a sebessegkorlatozast ugy oldottak meg, hogy az utat 20-30-40 centis gombolyu kovekbol raktak ki (magastatrai patakmedrekben lathattok ilyen koveket), a reseket valami bazaltorlemennyel megtoltve (vagy hasoolyasmi, mint a szenpor), ez aztan ugy raz, hogy csak lepesben mennek rajta az autok :-)
szerintem olyan mellekutcakban, ahol csak szemelyautok jarnak, jo lehet, de a buszok, teherautok azt is szetnyomjak.
mostanaban Pesten vegzett utfelujitasoknal tobb helyen is (Zuglo, Egressy-Vezer sarok; Jozsefvaros, Orczy ut) lattam, hogy a buszmegallokat monolit betonlemezzel
burkoljak, gondolom olcsobb,es tartosabb is, mint a terko. Persze ha fel kell asni, akkor nagyobb gond.