Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2004.10.21 0 0 484

Ez is egy ujsagcikk az autopalyakrol...

 

Lenyegeben arrol szol, hogy nem csak az M6 epul koncesszioban, nem csak az osszes jovore es azutan tervezett palya epul koncesszioban, nem csak az idei, eredetileg allami beruhazaskent zajlo epitkezeseket konvertaljak koncessziossa, hogy ne kelljen ertuk fizetni, de a mar megepult, forgalomnak adatott es kifizetett palyakat is koncesszioba adjak. Ezen a cimen jovore 137 milliard forint bevetelre szamit az allam. Utana pedig 20-30 evig fizetni fog(unk).

http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=221953&place=vezeto_anyag_bal


Pénzt hoz az államnak az autópálya

A jövő évi központi költségvetésről szóló törvény tervezete szerint az állam 137 milliárd forint bevétellel számol az autópályák finanszírozási rendszerének átalakításából: ez az összeg a korábbi évek sztrádaberuházásai kapcsán felmerült ráfordítások visszatérítése. A kormányzat ugyanis azzal számol, hogy miközben a jövőben koncessziós formában építi a sztrádákat, a majdani pályázat nyertesének vissza kellene fizetnie a büdzsébe az állam eddigi költségeit a jövő év végéig. (A NAPI Gazdaság cikke)

Dunai György, a Betonút Rt. elnöke lapunknak úgy nyilatkozott, hogy ilyen esetekben a koncessziós társaságok általában nagyrészt hitelből finanszírozzák a felmerülő költségeket. Megfigyelők szerint a hitelfelvétel azért sem okozna gondot a koncesszornak, mert mögötte, ha nem is klasszikus érdelemben, de mégiscsak állami garancia áll, hiszen az állam kötelezettséget vállal arra, hogy egy hosszú lejáratú konstrukció keretében rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak.

A közel 140 milliárd forintos hitelfelvétel nagyságrendjét jól jelzi, hogy ez az összeg önmagában a magyar bankrendszer vállalati hitelállománya bővülésének közel ötödét teszi ki. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a cégek az idén augusztusban közel ötezermilliárdos hitelállománnyal rendelkeztek, ami nem egészen 670 milliárd forintos növekményt jelent egy év alatt. A jelenleg körvonalazódó ügylet jelentősége még nagyobb akkor, ha – reálisan – azzal számolunk, hogy a hitelt a koncessziós pályázaton indulók devizában igénylik. Ebben az esetben ugyanis ez az éves hitelgyarapodás már közel harmadát adhatja. Nyilvánvaló, hogy ilyen nagyságnál már csak a konzorciális hitelezés jöhet szóba. Kérdés, hogy erre a hazai vagy a nemzetközi piacon kerül-e majd sor.

Az új beruházási konstrukció kialakítása más okokból aggályos: most ugyanis nem nulláról induló koncesszióról van szó, hanem már egy folyamatban lévő beruházást alakítanának át ilyenné. E beruházási forma tehát a már épülő autópályákra vonatkozna, ahol egy közbeszerzési eljárásban nyert kivitelező már végzi a munkálatokat a Nemzeti Autópálya Rt. megrendelésére. Ezeket kell átalakítani koncessziós formájúvá, mégpedig egy új pályázat keretében. A pályázaton nyertes koncesszornak át kellene vennie a megkötött építési szerződéseket; kérdés, mit szólnak ehhez a mostani kivitelezők (bár a kormányzat szándékai szerint e cégek az új konstrukcióban is megtartanák megszerzett jogukat). Az építkezések elhúzódása viszont nem érdeke a kivitelezőknek sem, mert például később juthatnak hozzá a szerződésben foglalt összeghez.

Az említett 137 milliárd forint egyébként nem csupán a nemrég elkezdett beruházások kapcsán felmerült költségeket fedi le, ezekre ugyanis mind ez idáig – a különböző tervek, engedélyek elkészítésén túl – nem sokat fizetett ki az állam. Bekerülhet a koncessziós körbe például az M3-as Polgár–Görbeháza közötti szakasza vagy az M7–M70-es Becsehely–Letenye–Tornyiszentmiklós szakaszai; ezeket bár átadták a forgalomnak, de még nem történt meg a pénzügyi zárás. Az uniós jogszabályok miatt ugyanakkor a koncesszióba adott szakasznak legfeljebb 50 százaléka lehet korábban átadott, a fennmaradó résznek pedig építés alatt kell állnia.

Előzmény: Fricy (481)
mzdude Creative Commons License 2004.10.21 0 0 483
Az írják, hogy a Dunaújváros-Bóly szakaszon 2x1 sávos autóút lesz. Van ennek értelme? Nomeg az érthető, hogy az autópályákra díjat szednek, de egy ilyen útra elég nehéz lesz, nem?
Előzmény: Fricy (481)
mestska Creative Commons License 2004.10.21 0 0 482

Nem tudod véletlenül a most átadott/átadanadó autópályák csomóponti nevét (azaz kilométerszámát)??

 

Gondolok itt elsősorban az M7/M70-re, meg az M7 szárszói szakaszára, meg az M3/M30-ra.

 

Sűrgős lenne. :(

Előzmény: Fricy (481)
Fricy Creative Commons License 2004.10.21 0 0 481

Újságcikk az M3-M6 autópályákról!

http://fricy.fw.hu/forum/m3-m6_01.jpg

http://fricy.fw.hu/forum/m3-m6_02.jpg

Nagy méretű fájlok!

Üdv: Fricy

mzdude Creative Commons License 2004.10.18 0 0 480
Tájépítő cimbora mondja múltkor, hogy például a víztorony mennyire rombolja a tájat. Kérdem, és mi legyen helyette? Jaa, mi azt nem tudjuk, mi csak kritizálunk. Ő maga is jó kedéllyel röhögte ki a saját szakmáját. :-)
Előzmény: mestska (477)
Fricy Creative Commons License 2004.10.18 0 0 479

Nézd el nekem, hogy én "építőmérnök szemmel" nézem! :)

Üdv: Fricy

Előzmény: c4 (476)
Fricy Creative Commons License 2004.10.18 0 0 478

Az igen! Nagyon jól néz ki! :)

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (471)
mestska Creative Commons License 2004.10.18 0 0 477

csak az a baja, hogy nem illik a tájba

 

kíváncsi vagyok, te hogyan oldanád meg :)

Előzmény: c4 (476)
c4 Creative Commons License 2004.10.18 0 0 476
jól néz ki, csak az a baja, hogy nem illik a tájba. bár ma már épp ez a divat, hogy minél inkább fel/ki kell tünni, egyébként lúzer vagy. szvsz ugyanolyan borzalmas, mint az a hasonló francia elmebaj. coepe
Előzmény: mestska (475)
mestska Creative Commons License 2004.10.18 0 0 475
nem, ez még csak montázs, de szerintem jól néz ki :)
Előzmény: Carpy (474)
Carpy Creative Commons License 2004.10.18 0 0 474
Ejha, ez a viadukt mar all, vagy ez csak montazs? Ezt a szakaszt csak 2006 juniusaban kellene atadni...
Előzmény: mestska (473)
mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 473
Szántódtól nem messze, az említett Kőrőshegy nevű település felett.
Előzmény: c4 (472)
c4 Creative Commons License 2004.10.17 0 0 472
ez a zalai szakaszon van rajta? (M7) coepe
Előzmény: mestska (471)
mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 471
Ez pedig biza Kőröshegy! :)
Előzmény: Fricy (470)
Fricy Creative Commons License 2004.10.17 0 0 470
Szvsz ez _nem_ Kőröshegy! De akkor mi?
Előzmény: mestska (469)
mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 469

na miez?

 

Na tudjátok-e, mi ez?

Fricy Creative Commons License 2004.10.05 0 0 468
Nem akar fizetni a Strabag

október 5. 17:21
[MTI]


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Ítélőtáblánál megfellebbezte a Fővárosi Bíróság szeptember 20-án hozott határozatát, amelynek halasztó hatálya van az autópályaépítőkre kirótt, összesen 7,043 milliárd forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére.

Horváth Anita, GVH sajtófőnöke az MTI-nek kedden elmondta: a GVH álláspontja szerint az azonnali végrehajtás jogszerű volt, ugyanakkor nem állja meg a helyét a bírósági ítélet indoklásában az, hogy a bírság azonnali megfizetése veszélyeztette volna a magyarországi autópályaépítések tervezett ütemű megvalósítását.

A GVH Versenytanácsa július 22-én a kartell gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárás eredményeként kötelezte a Strabag Rt.-t 2,468 milliárd forint, a Betonút Rt.-t 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-t 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-t és a Debmút Rt.-t pedig 496-496 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére. A Versenytanács határozatát a bíróságon megtámadták a sztrádaépítők és a Fővárosi Bíróság helyt adott a fizetési halasztás iránti kérelmüknek.

Ezt megelőzően a GVH Versenytanácsa már május 25-én 112 millió forint rendbírságot szabott ki a Strabag Rt.-re, mert a cég nem tudta a versenytanács rendelkezésére bocsátani a kartellgyanút megalapozó dokumentumok eredeti példányát. Ezt a határozatot a Strabag Rt. szintén megtámadta és most a Fővárosi Bíróság jogerős ítélete helyben hagyta a GVH 112 millió forint rendbírságról szóló határozatát.

Fejes Gábor ügyvéd, a Strabag Rt. jogi képviselője az MTI kérdésére elmondta, hogy a Strabag Rt.-t nem lepte meg a végrehajtás felfüggesztéséről hozott elsőfokú bírósági döntéssel szembeni fellebbezés. A társaság bízik abban, hogy a másodfokú bíróság is osztani fogja az elsőfokú bíróság álláspontját. A végrehajtás felfüggesztése - tette hozzá magyarázatként - a versenyjogban olyan terület, amelyek esetjoga most van alakulóban. Egyébként a Strabag Rt.-nek alkotmányos aggályai vannak a versenytörvénynek az előzetes végrehajthatóságot kimondó rendelkezésével kapcsolatban - mondta az ügyvéd. E körben a társaság az alkotmányos normakontrollhoz szükséges lépéseket megtette, azaz indítványt terjesztett az Alkotmánybírósághoz.

A rendbírság kérdésében a Strabag Rt. jogi álláspontja eltér a bírói döntéstől, és ezért a társaság megfontolja rendkívüli jogorvoslat igénybevételét. Az ügynek tehát - tette hozzá Fejes Gábor - nagy valósszínűséggel folytatása lesz a Legfelsőbb Bíróság előtt.

 

Forrás

 

Üdv: Fricy

Fricy Creative Commons License 2004.10.04 0 0 467

Ha egy betonkeretet adtok neki, akkor talán nem. De ebben az esetben az útalapot tökéletesre kell megcsinálni, mert különben hamar tönkremehet az út. Nagy előnye a Viacolornak, hogy könnyű javítani, ha megsüllyed alatta az alap. Csak néhány "kockát" kivesznek és kijavítják a hibát, aztán visszateszik a köveket. Feltétlenül olyan vállalkozóval csináltassátok ezt, ha emelett döntetek, akinek kellő referenciája van.

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (466)
elemes2 Creative Commons License 2004.10.04 0 0 466

Olyan határozatlan vagyok... Vagy mégse...?

 

Felmerült, hogy a kedvenc utunkat viacolor(szerű) térburkolóval rakjuk ki. Az elkészült útalapon néhányszor végigmegy a zúthenger, a sima felületre pedig gyorsan le lehet rakni a hullámköveket.

 

Kérdés, hogy a 6% körüli lejtésen nem csúszik-e meg a burkolat? Mert az nagyon csúnya lenne...

Előzmény: Fricy (449)
Fricy Creative Commons License 2004.10.01 0 0 465

Jaja, ez az lesz! :)

Nemtom' ki tervezi.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (464)
mestska Creative Commons License 2004.10.01 0 0 464

Ez lesz az.

 

Mármint ez az lesz? ;))

 

Egyébként ki a tervező, Maklári?

Előzmény: Fricy (463)
Fricy Creative Commons License 2004.10.01 0 0 463

Ez lesz az.

Egyébként további körforgalmak építését is tervezi a város a belterületén:

- a Stop-Shop bevásárlóközpontnál (most épül az épület, új buszpályaudvarral, P+R parkolóval)

- a Tárnoki út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében (ez az egyik legveszélyesebb csomópont a városban; egy "S-kanyar" közepén csatlakozik a Tárnoki út, így lehetetlen minden irányból belátni)

- Kossuth L. utca - Vörösmarty utca (5 ágú körforgó)

- Bem tér

Továbbá az M7 lejárója is átépül várhatóan jövőre. Ennek kapcsán a lehajtó/ felhajtó ágak is egy-egy körforgóhoz kapcsolódnak majd. Ez kicsit érdekes lesz szvsz. Biztos lesz olyan eset, hogy visszaduzzasztja majd a forgalmat az autópályáig.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (462)
mestska Creative Commons License 2004.10.01 0 0 462
Ez az érdi körforgalom jelzőlámpás lesz vagy nem?
Előzmény: Fricy (459)
Fricy Creative Commons License 2004.09.28 0 0 461

Mellette fog elmenni. Egyébként a Harbour Park és az Érd-Ófalu csomópont között 2x3 sávos lesz az autópálya, mert nincs meg a szükséges 2km a két lahjtó között. Nagy lobbizás árán sikerült csak elérni a városnak, hogy legyen Ófalunál is leágazás, mert az eredeti tervekben ez nem szerepelt a fenti indokok miatt.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (460)
mestska Creative Commons License 2004.09.28 0 0 460
aha, ezek szerint rosszul tudtam, és nem ott fog menni az M6, ahol énb gondoltam. A 6-7 közös szakaszán a meglevő utat felhasználják a pálya részeként, vagy melééépítik a pályát???
Előzmény: Fricy (459)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 459

Az M6-osnak 3 csomópontja lesz Érd közelében:

- Harbour Parknál

- Érd-Ófalunál (a 6-7 elkerülőnél)

- Érdi tetőnél (6-7 szétválásánál)

Itt van egy vázlatterv a körforgalomról.

Itt pedig az M6 nyomvonala tanulmányozható.

Remélem működni fognak a linkek. :)

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (456)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 458
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 457

Ja, KisG barátom körbe is fotózta a magasból a Győzelmi oszlopnál lévőt.

Üdv: Fricy

Előzmény: SzigDani (455)
mestska Creative Commons License 2004.09.26 0 0 456

Most hülyeséget fogok kérdezni:

(elég sok autópálya-nyomvonalat ismerek, de az M6nak ez a szakasz a nincs jközöttük)

 

Szóval: Tudtommal a nem is oly régen kiépített "dunaparti" 6-os út kiváltó szakasz az autópályának is része lesz. Erre hogy lesz rákanyarintva? F

Előzmény: Fricy (454)
SzigDani Creative Commons License 2004.09.26 0 0 455

Azért mi már láttunk kicsit nagyobb körforgalmat is, lámpával. :)

 

SzigDani

Előzmény: Fricy (452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!