bevallom, nekem is pup a hatamra... de a mi utcankrol van szo, magunknak epitjuk.
ket dologtol tartok:
- rengeteg penzert csinalunk valami szart ami fel ev alatt tonkremegy
- rengeteg penzert csinalunk valamit, ami tizszer erosebb mint amire szukseg lenne
Mar azzal is riogattak, hogy lejtos utra istemmencs viacolort rakni, aztan szerencsere Solymaron jartamban keltemben egy csomo viacolorral kirakott lejtos mellekutcara bukkantam, nem 6-8 hanem 20% meredekseggel, az ottlakok szerint 3-4 eve all mint a covek.
Király, köszönöm! Sajna a továbbiakhoz nincs térkép, pedig kíváncsi vagyok, merre megy majd! A tizenhétker határát említették, hogy azon megy fel majd a 3-asig, keresztezve a 31-est. Lényegében, ha az M0 a 4-esig elér, az már könnyítés, mert a 4-es és a 31-es között pár perc távolság van csak.
Kis zuzottkore 15 cm vastag CKT-FN betont hengerelnenk utalap gyanant.
Ket kerdesunk lenne (hatha):
erdemes-e vashalot fektetni a CKT betonba (hogy ne menjen tonkre, amikor egy nagyobb teherauto ramegy az utra)?
ha igen, sporolhatunk-e a CKT alapozas vastagsagan, mondjuk 15 helyett csak 10 centit? (eleg draga a vashalo, 15x15-os osztasu 6 mm atmeroju halo folyometerenkent 2500 ft-tal dragitja az utalapot)
A Magyar Földmérési Térképészeti és Távérzékelési Társaság
Területfejlesztési és Környezetvédelmi Szakosztálya
Szeretettel meghívja soron következő rendezvényére, melynek témája
A GYORSFORGALMI ÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSÉNEK PROBLEMATIKÁJA
Előadók: Fleischer Tamás
Miklóssy Endre
Meghívott hozzászóló: Körmendy Imre
Levezetö elnök: Dékány Tibor VÁTI Kht
A rendezvényre 2002. november 9.-én, kedden du. 2 órai kezdettel kerül sor a VÁTI Kht. (Budapest Gellérthegy utca 30-32) földszinti tanácstermében
Minden érdeklődőt szeretettel várunk
A kapcsolódó cikk: http://www.vati.hu/fvrdata/cikkek/513/03-03-4.pdf
Érdekesség: a jövő 7 folyamán Szakmai Hét lesz a BME Építőmérnöki karán, melynek keretében a K épület aulójában a dunaújvárosi híd 1:43-as, 9m hosszú modelljét is kiállítják! Érdemes megnézni, én már láttam a építő laborban, amikor a terhelésvizsgálatot végezték rajta.
Japanban is van alagut, illetve inkabb aluljaro, kifutopalya alatt, Tokio-Haneda repteren.
De az amcsik ezt megoldottak egyszerubben (ismeretlen szerzo kepe):
mar anno elrontottak a nyomvonalat azzal, hogy bekanyaritottak a varoshataron belulre delkeleten, mert ott az M5 masik oldalan nem volt hol tovabbvinni, most csak ezt korrigaljak az 51-estol kezdodo uj nyomvonallal, es hat Gyalon/Vecsesen belul elvinni a palyat is problemas lett volna.
Megneztem en is az M0 nyomvonalat, ezexerint huszarvagassal megoldottak azt a kerdest, ami sokaig fuggoben volt, vagyis hogy a ferihegyi repuloter kifutopalyait alaguttal vagy feluljaroval keresztezze a palya. Alagutat mar probaltak (Londonban van ilyen), gondoltam, nalunk bevallalosak es kiprobaljak a feluljarot... de vegul csak siman elkerulik a repteret, delrol... unalmas megoldas.
igen, meresztettem is a szemem, hogy hát ez meg mi (már mint a belinkelt dolog), én ott tartottam még, hogy a városhatár környékén megy majd az M0, nagyjából a kész szakasz folytatásaként. amit belinkeltél, azon én nem találtam szelvényszámot, a falvak/városok meg annyira nem mennek fejből, ezért nem állt össze a valóság meg a linkelés közös képpé :-) köszi coepe
Probaltam autocad-del jo kis 3D objektumokat csinalni, de a pazsitracskobe is beletort a bicskam... no majd ha jobban raerek. vagy inkabb valami light-osabb rajzoloprogrammal, hamarabb szerez sikerelmenyt :-)
alulrol felfele:
a talaj le van turva es kb 2%-ot lejt balra.
erre holnap vagy csutortokon betondaralekot teritunk, 10-12 cm vastagsagban
ezutan a helyere rakjuk a jobb oldali kiemelt szegelykoveket (ez 30 cm magas).
erre jon a CKT betonalap, 13-15 cm vastagsagban, uthengerrel lapitva.
ha az uthenger vegzett (illetve talan meg kozben) a bal oldali K-szegelyeket a helyere rakjuk (a K szegely ala is kell 6-7 cm beton.
a CKT betont hagyjuk kicsit szilardulni
szetteritunk kb 1 centimeter agyazatot
ebbe szepen belefektetjuk a szurk terburkolo kovet
a terkovel kirakott utfelulet kb 3 - 3.2 meter szeles lesz, ezt a K-szegely nehany centimeterrel toldja.
a K-szegely darabja kb 260 Ft (40 cm hosszu), a kiemelt szegely kb 221 Ft (25 cm hosszu). A K-szegelytol a talajig gyepracsos terkovet fektetunk, talan egy kicsit betonnal is megfogva. A CKT-FN beton helyszinre szallitva 7500/m3, az uthenger napidija majdnem 100 ezer forint. A hullamko burkolat ezekhez kepest tulajdonkepp nem is draga a maga 2000 Ft/m2-es araval...
Sajnos nincs jo otletem: hogyan lehetne megakadalyozni a szegely lemaszasat...? Felmerult a CKT-betonba keresztbe fektetett meteres acelszalakkal, es ezekhez a vasakhoz hosszaban hozzakotni egy betonacelt, ami a pazsitracsko bal szelet megfogo betonban fut vegig? nem hangzik tartosnak... de az se jobb, hogy a pazsitracsko lyukaiban karokat verunk le a foldbe :-))))
meg egy csomo kerdes...
- a 15 cm CKT betonnal milyen teherbirasra szamithatunk: Szemelyauto? kisteher? vagy esetleg a kukasautot is elbirja?
- a 100 ezer forintos nagy uthengert kivalthatjuk-e egy vibromattal (kis kezi uthenger, ami mogott ott setalgat a kezeloje)?
Az ut bal oldalarol a szederbokrokat konnyu szivvel kiirtottuk.
A jobb oldalan egy csavart szaru fuzfa volt, amit en meghagytam volna, de a tulajdonosat bosszantotta a kertjebe hullo fuzfalevel, es kivagta. Az elosovenyt meghagyta.
Megprobalok hamar osszetakolni egy-ket rajzot (keresztmetszet, felulnezet stb) az utunkrol. Nagy keres lenne az itt tronolo mernok(palanta) uraktol, hogy kopkodjek meg...?
azt értem, hogy kiirtottátok a bozótost, de a fákról mér' kellett leszedni a leveleket? amúgy szebb volt :-) _____ ne üssetek, inkább mondjátok meg, mi épül az M5 22-es (?) kilométere körül. ott lesz az M0? coepe
Olyan ez mint egy lakogyules. Mindig van valaki, akinek a tobbsegi dontes nem tetszik; igy aztan jo esetben kivonul a finanszirozasbol, rosszabb esetben feljelent. Ez utobbi az igazan kellemetlen, mert a jo eg tudja, ki a gazdaja ennek az utnak, engedelyunk nincsen (nem azert, mert nem szerettunk volna, hanem azert, mert keptelenek vagyunk kifizetni az engedelyezesi tervdokumentaciot - dragabb lenne, mint az egesz ut)... A legrosszabbak azok a kornyeken lakok, akik tolunk varjak evtizedes gondjaik megoldasat. A nyari csapadek ne mossa be a hordalekota a kertjebe! Nagyszeru, szilard burkolat lesz, kevesebb lesz a hordalek. Ne legyen semennyi! Ha ezt nem oldjuk meg valahogy, feljelent! Es meg is tette... szegeny, rovidlato... No mindegy.
A felso fenykepen lathato bozotot eltakaritottuk, az utra evtizedekkel ezelott lerakott es azota elmozdult betontablakat osszetortuk es elhordtuk, az utfeluletet nagyjabol egy szintre hoztuk. Ez osszesen kb tiz munkanap volt.
Most kovetkezik egy betondaralek vagy vasut toltesbol bontott zuzottko agyazat (kb 10 cm vastagsagban, akkor elhelyezzuk a szegelykoveket (jobbra emelt szegely, balra K-szegely), utana 15 cm CKT betonalap, uthengerrel bedolgozva. Meg nem tudom, hogy a szegelyeket hogyan fogjuk rogziteni, hogy az uthenger ne nyomja szet. Ugy terveztuk, hogy a kb 80 meteres szakaszon ket vagy harom helyen az uton keresztbe is sullyesztett szegelyt rakunk le, hogy meg ne csusszon a burkolat, ami a jelenlegi tervek szerint "viacolor" hullamko lesz.