Keresés

Részletes keresés

zion1 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 745

Szép jó estét a topikolóknak

A sok "érdekes" autóálya fenntartására is ennyi figyelmet fordítanának, mint az esztitikátlanságára, mert nehogy a közút sorsára jussanak !

Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 744

 

Ahogy ezeket ismerem, a mostani 10 perc helyett majd 35 perc lesz az elektronyikus kártyánk aktiválása - a mi és az easetlegesen velünk utazó  barátnőnk összes biometrikus adatainak a felvételével együtt.

 

Szabál...az szabál ...kakastoll, az kakastoll.   

Előzmény: Fricy (743)
Fricy Creative Commons License 2005.07.25 0 0 743
Le a matricával! Fizessünk elektronyikusan! :)
Előzmény: Vad Mihály (740)
Fricy Creative Commons License 2005.07.25 0 0 742
UKIG térképről lestem, rajta van majdnem az összes különszintű csp. helyszínrajza.
Előzmény: mestska (741)
mestska Creative Commons License 2005.07.25 0 0 741
na akkor ez pont nem az én példámnak felel meg. Holnap megnézem közútkezelős térképen.
Előzmény: Fricy (738)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 740

 

Kössz az infót meg a linket.

 

Komoly szakma ez ám - még akkor is, ha egy kész utat sokkal könyebb utólag megkritizálni...mint előtte megtervezni.

 

A baj csak az - hogy mint annyi mindent - a politikának ezt is sikerült jól lejáratnia.

 

Ezért az emberek zöme már nem a kimagasló mérnöki tudást méltatja...hanem sokkal inkább az ilyen mega-beruházások körüli panamákat feszegeti.

 

SZTRÁDA téma:

 

Szóljon már be valaki ezeknek az idiótáknak - hogy egyszerusítsék máá azt a kurva sok adminisztrációt a rohadt matricájukkal.

Az osztrákoknál bedobod a pénzt a lyukon...és kidobják a matricát.

 

Itt meg 67 terminál, aláírás, mit tudom én.

Teli van a kesztyütartóm matricás papírokkal - igaz a franc se kérte eddig még soha.

 

Meg milyen faszság az, hogy most nem vehetek éves - azaz 12 hónapos matricát?

 

 

Előzmény: mestska (736)
attus germanicus Creative Commons License 2005.07.24 0 0 739

AZ elmúlt két napban autókáztam párszáz kilométert Ausztriában. Részleteket majd írok, de elsőre annyit, hogy egy harmadrendű úton láttam annyi alagutat, hogy ha azt Mo.-on mind megépítenék, három választást előre meg lehetne vele nyerni, akkora presztízsberuházás lenne...

Ja, kész a Semmering S6, szóval végig autópálya már Seebenstein és Judenburg közt!

Fricy Creative Commons License 2005.07.24 0 0 738
M3 Bagi csomópont. Az autópálya fel/lehajtóágai eléréséhez van egy felüljáró a 39+040 km szelvényben, mellette a 3105 számú út felüljárója a 39+308 km szelvényben.
Fricy Creative Commons License 2005.07.23 0 0 737

Megújult a Nemzeti Autópálya Rt. honlapja! Egy halom képet tettek fel az autópályaépítésekről. Továbbá akit érdekel, a kapcsolódó szerződésekbe is betekinthet.

www.nart.hu

mestska Creative Commons License 2005.07.23 0 0 736

megmagyarázom, bár a konkrét helyet nem említetted, így nem tudom, hogy így van e pontosan.

 

Adott egy csomópont, ahol az autópálya találkozik egy keresztező úttal. Az autópálya megy mondjuk A-ból B-be, a másik út pedig C-ből D-be.

Alapesetben a C-ből D-be vezető irány át van emelve az autópálya felett egy felüljáró segítségével, az autpályáról ezen irányokba, illetve ezen irányokból pedig szintbeni csomópontok, az autópályán gyorsító, ill. kiváló sávok segítségével lehet eljutni.

 

Előfordulhat azonban olyan eset, amikor nem a keresztirányok a legerősebbek, hanem valamelyik alsóbbrendű irányból (C vagy D) az autópálya felé/felöl nagyobb forgalom halad, mint egyenesen. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a szintbeni csoópont kapacitása nem éri el a forgalom szintjét (kétsávos fel/lehajtó ágat nem szereti a közl. felügyelet), ezért ennek az iránynak külön kiemelt ága lesz, ún. féldirekt vonalvezetéssel, külön híddal. Előfordulhat olyan eset is, mikor az összes irány ki van emelve így, tovább növelve a hidak számát.

 

Ha ide kattintasz, még további érdekességeket is megtudhatsz a különszintű csomópontokról (autópályán csak az lehet!), az első oldalon rögtön egy példával a hidak számát illetően:

 

http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_7.pdf

Előzmény: Vad Mihály (734)
Fricy Creative Commons License 2005.07.23 0 0 735
Nem vicc. Ha a forgalom igényli, akkor annyi hidat tervez a tisztelt mérnök, amennyit biztonságosan ki tud szolgálni a csomópont.
Előzmény: Vad Mihály (734)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.23 0 0 734

 

jajj, neeeee. Kint a mezőn ? Ugye ez vicc ?

 

Lehet ám védeni a mundér becsületét...egy darabig.

 

Bár lehet - ha én lettem volna a tervező-kivitelező - azért a pár milliárdocskáért még több felesleges hidat épitettem volna.

 

És ti? 

Előzmény: mestska (733)
mestska Creative Commons License 2005.07.22 0 0 733

30-40 méter:

 

ha csmópont akkor elég egyértelmű, hogy miért van két híd: van egy kiemelt különszintben vezetett kanyarodó irány is.

 

ha nem csomópont akkor kérlek nevezd meg a helyet, és akkor megmondom miért van két híd :)

Előzmény: Vad Mihály (731)
Fricy Creative Commons License 2005.07.22 0 0 732
M7 új szakasza például 2-5 m vastag tőzeges talajon épült. Nos tőzegre nem lehet építeni. Tehát meg kellett oldani a problémát. Talajcsere? Azt mondták, hogy inkább ne, sok időbe telne, az most nem megy. Jöttek a franciák és hónapokig kavicscölöpöket vertek a talajba. Nem ingyé'. Kőröshegyi viaduktot talán nem lett volna muszáj megépíteni, de "ilyen is kell nálunk" alapon mégis készül. A többi kisebb-nagyobb völyghíd szükségességét nem vitatom. Épült továbbá több száz méter hosszan támfal. Ezek mind-mind drágává tették a pályát.
Előzmény: Vad Mihály (731)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.22 0 0 731

 

Csak azért nem tettem be erről fényképet, mert az asztalon maradt a gép...holott megígértem és elnézést is kérek...legközelebb pótolom. 

 

Tény, hogy Pesthez már közel van ez a 30-40 méteres "csoda", egy olyan 30 km tán..de ez nem kp.

 

De a 200-300 métereseket sem nehéz lefotózni, van hogy "egy szúrásból" 3 darab is látszik egyszerre.

 

Nem akarom Jusztot majmolni, de tényleg mia szar kerül 2 milliárdba km-ként ezeken a "szuper-sztrádákon" ???? A sűrű hídak?

Előzmény: mestska (728)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 730
Én személy szerint nem értek az úttervezéshez, de a felsorolás alapján minden műtárgynak megvan az oka és értelme. Vagy - melyikre mutatnál rá, hogy szerinted az felesleges és kihagyható lett volna? Macibb
Előzmény: Vad Mihály (724)
RadiX Creative Commons License 2005.07.22 0 0 729
lehet hogy Godollonel a 3-mas ut es a vasut keresztezesre gondol?
Előzmény: mestska (728)
mestska Creative Commons License 2005.07.22 0 0 728
ez a 30-40 méterre épült két felüljáró hol van?
Előzmény: Vad Mihály (724)
mzdude Creative Commons License 2005.07.22 0 0 727
Ja... Hát igen. Nem tudom megítélni, hogy meg lehetett volna-e oldani másképp is (a Somogyi dombság miatt aligha), de tény, hogy megy keresztül-kasul az út mindenen, a dombokba belevájva. Nem csodálom, hogy 65 milliárd lett, kis túlzással egybefüggő műtárgy az egész.
Előzmény: mestska (726)
mestska Creative Commons License 2005.07.22 0 0 726

Autós szempontból frankó lett, szakmai szempontból nem tudok hozzászólni. :-)

 

Kollega véleménye, szakmai szempontból nézve a dolgokat, Szlovéniából hazajőve:

 

Míg szlovéniában a tájba illesztve építik a pályát, addig nálunk a minimálisan előírt paraméterek lehetetlensége miatt a tájba brutálisan bele van vágva a pálya. A magyar szabványt nem a német szabványból kellene levezetni...

 

 

Előzmény: mzdude (725)
mzdude Creative Commons License 2005.07.22 0 0 725
Jelen. Autós szempontból frankó lett, szakmai szempontból nem tudok hozzászólni. :-)
A le- és felvezetés ölég szar, de szerencsére nem sokáig kell élvezni.
Előzmény: Fricy (706)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.22 0 0 724

 

Kössz a dokumentációt, messziről látszik hogy hozzáértő ember keze van benne. Csakhogy:

 

Én nem azt vitattam, hogy megépítették-e azt a rengeteg műtárgyat (hidat, felüljárót) - hanem azon értetlenkedtem, hogy vajon mi a francnak?

 

Mert a 30-40 méterre épült két felüljáró égbekiáltó szerintem (mert olyan is van) de az én szépérzékemnek még a 2-300 méterenként ismétlődő felüljárók is túl "szaporának" tünnek egy pingpong-asztal síkságú, mezőgazdasági területen.

 

Hogy mégis odaépítették egymás seggébe a sok hídat - azt ugye a hülye is látja (hogy ki is lettek fizetve...azt sem vitatom.)

 

A kérdés kizárólag arról szólna, hogy milyen "jó magyarázatot" lehet adni erre a szerintem óriási pocséklásra ???

Előzmény: mestska (723)
mestska Creative Commons License 2005.07.21 0 0 723
miért, nem ezt kérted?
Előzmény: Vad Mihály (722)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.20 0 0 722

 

Húhh, ez kemény volt. Akarsz róla beszélni ???? Aláírás: Emerich Csernusovszki

Előzmény: mestska (720)
Elanor78 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 721
Mi is "nyomjuk" az M6-ost. Vagyis csak "nyomnánk", ha kész lenne a földmunka. De most legalább nem ránk kell várni...
mestska Creative Commons License 2005.07.19 0 0 720

Az M3 végének műtárgyai:

 

152+769        aluljáró        földút korrekció
155+670        aluljáró        3307 j. út
157+512        felüljáró        MÁV Nyékládháza- Mezőcsát vv.
159+270        aluljáró        földút
161+053        aluljáró        földút
163+168        aluljáró        földút
163+523        aluljáró        3313 j. út
164+080        aluljáró         cs-i ág Hejőkürti csp
164+565        felüljáró        Hejő- főcsatorna
165+134        felüljáró        Holt-Tisza
165+952        aluljáró        földút
167+167        felüljáró        árvédelmi út
167+317        Ártéri híd
167+800        Tisza- híd
168+304        Ártéri- híd
168+685        Ártéri- híd
168+846        Ártéri -híd
168+971        felüljáró        árvízvédelmi út
169+584        aluljáró        földút
169+888        felüljáró        Király-tér
170+596        aluljáró        földút
172+020        aluljáró        földút
173+720        felüljáró        mocsártér
174+181        felüljáró        35 sz. főút
174+505        felüljáró        Ohat- Pusztakócs vv.
175+070        35 sz. főúti alujáró
177+653        felüljáró        Nyugati főcsatorna
180+190        aluljáró        földút
184+935        aluljáró        33121 j. út

Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.18 0 0 719

 

Újfent voltam az M3-ason. Elnézést kell kérjek. Ugyanis lejjebb azt írtam, hogy 300 méterenként van egy-egy híd a pusztán. Tévedtem.

 

Van egy hely, ahol a két híd között körülbelül 30 (azaz harminc) méter távolság van !!! Pesthez közel, úgy 30-40 km-re.

 

Most már tényleg nagyon várom annak a szakértő kollegának a szakmai magyarázatát, hogy ne irdogáljunk itt össze-vissza mindent a sztrádákról, meg azok építőiröl, tervezőiről...a többiekkről már nem is beszélve.

 

 

 

 

attus germanicus Creative Commons License 2005.07.18 0 0 718
Szerintem ilyen fényvisszaverős kjeresztcsíkokat csak olyan helyre szabad tenni, ahol a kikerülés fizikailag lehetetlen, de legalábbis nem vonzóbb, mint áthaladni.
Előzmény: Törölt nick (717)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.18 0 0 717
Sziasztok! Hosszabb readonly állapot után: a hétvégén végigjártam az abonyi elkerülőt. Szerintem szépen sikerült. Kevés benne az egyenes, inkább nagy sugarú ívek alkotják, de talán mindenütt jól belátható. A 17 km hosszból a Bp. felőli 12-n, amely később az autópálya egyik felét fogja képezni, a Bp. felé vezető oldalon egy forgalmi sáv szélességének megfelelő padka van (ez lesz a leállósáv helye?). Nem tetszik, hogy a két (Újszász és Újszilvás felé vezető) mellékút keresztezésében mind a 4 irány figyelmét a sávban keresztbe lerakott fényvisszaverő körmökkel keltik fel. Szerintem sokan fognak rászokni arra, hogy kikerüljék a túloldalon, ami balesetveszélyes lehet. Érdekes, hogy a ceglédi végéhez közel egy földút felüljárót kapott, míg több másik nem. A 4-es út többi részén egyébként több szakaszon kész a 11,5 t tengelyterhelésre való átépítés, illetve ami kívülről látszik: az új aszfalt. Cegléd és az M5 között viszont, ahol még dolgoznak, pénteken jó hosszú sorok alakulnak ki. Vasárnap pedig a 60. km-nél (2x2-sávos szakasz kezdete) beterelték a forgalmat a 40. sz. útra, egészen az albertirsai csomópontig (4-40-405). Ja, és a 405. sz. út teljes hosszában is dolgoznak a burkolatmegerősítésen. Az M5-ön a 42. szelvény (Újhartyán) és az M0 között két helyen is van félpályás lezárás. Kérdezzetek még, ha valakit érdekelnek a részletek :-) Macibb
Előzmény: RadiX (703)
RadiX Creative Commons License 2005.07.16 0 0 716
inkabb megse, meg epites kozbeni alapot van rajta, azert a fo csomopontok elismerhetoek.
Előzmény: RadiX (715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!