Ahogy ezeket ismerem, a mostani 10 perc helyett majd 35 perc lesz az elektronyikus kártyánk aktiválása - a mi és az easetlegesen velünk utazó barátnőnk összes biometrikus adatainak a felvételével együtt.
AZ elmúlt két napban autókáztam párszáz kilométert Ausztriában. Részleteket majd írok, de elsőre annyit, hogy egy harmadrendű úton láttam annyi alagutat, hogy ha azt Mo.-on mind megépítenék, három választást előre meg lehetne vele nyerni, akkora presztízsberuházás lenne...
Ja, kész a Semmering S6, szóval végig autópálya már Seebenstein és Judenburg közt!
M3 Bagi csomópont. Az autópálya fel/lehajtóágai eléréséhez van egy felüljáró a 39+040 km szelvényben, mellette a 3105 számú út felüljárója a 39+308 km szelvényben.
Megújult a Nemzeti Autópálya Rt. honlapja! Egy halom képet tettek fel az autópályaépítésekről. Továbbá akit érdekel, a kapcsolódó szerződésekbe is betekinthet.
megmagyarázom, bár a konkrét helyet nem említetted, így nem tudom, hogy így van e pontosan.
Adott egy csomópont, ahol az autópálya találkozik egy keresztező úttal. Az autópálya megy mondjuk A-ból B-be, a másik út pedig C-ből D-be.
Alapesetben a C-ből D-be vezető irány át van emelve az autópálya felett egy felüljáró segítségével, az autpályáról ezen irányokba, illetve ezen irányokból pedig szintbeni csomópontok, az autópályán gyorsító, ill. kiváló sávok segítségével lehet eljutni.
Előfordulhat azonban olyan eset, amikor nem a keresztirányok a legerősebbek, hanem valamelyik alsóbbrendű irányból (C vagy D) az autópálya felé/felöl nagyobb forgalom halad, mint egyenesen. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a szintbeni csoópont kapacitása nem éri el a forgalom szintjét (kétsávos fel/lehajtó ágat nem szereti a közl. felügyelet), ezért ennek az iránynak külön kiemelt ága lesz, ún. féldirekt vonalvezetéssel, külön híddal. Előfordulhat olyan eset is, mikor az összes irány ki van emelve így, tovább növelve a hidak számát.
Ha ide kattintasz, még további érdekességeket is megtudhatsz a különszintű csomópontokról (autópályán csak az lehet!), az első oldalon rögtön egy példával a hidak számát illetően:
M7 új szakasza például 2-5 m vastag tőzeges talajon épült. Nos tőzegre nem lehet építeni. Tehát meg kellett oldani a problémát. Talajcsere? Azt mondták, hogy inkább ne, sok időbe telne, az most nem megy. Jöttek a franciák és hónapokig kavicscölöpöket vertek a talajba. Nem ingyé'. Kőröshegyi viaduktot talán nem lett volna muszáj megépíteni, de "ilyen is kell nálunk" alapon mégis készül. A többi kisebb-nagyobb völyghíd szükségességét nem vitatom. Épült továbbá több száz méter hosszan támfal. Ezek mind-mind drágává tették a pályát.
Én személy szerint nem értek az úttervezéshez, de a felsorolás alapján minden műtárgynak megvan az oka és értelme. Vagy - melyikre mutatnál rá, hogy szerinted az felesleges és kihagyható lett volna?
Macibb
Ja... Hát igen. Nem tudom megítélni, hogy meg lehetett volna-e oldani másképp is (a Somogyi dombság miatt aligha), de tény, hogy megy keresztül-kasul az út mindenen, a dombokba belevájva. Nem csodálom, hogy 65 milliárd lett, kis túlzással egybefüggő műtárgy az egész.
Autós szempontból frankó lett, szakmai szempontból nem tudok hozzászólni. :-)
Kollega véleménye, szakmai szempontból nézve a dolgokat, Szlovéniából hazajőve:
Míg szlovéniában a tájba illesztve építik a pályát, addig nálunk a minimálisan előírt paraméterek lehetetlensége miatt a tájba brutálisan bele van vágva a pálya. A magyar szabványt nem a német szabványból kellene levezetni...
Jelen. Autós szempontból frankó lett, szakmai szempontból nem tudok hozzászólni. :-) A le- és felvezetés ölég szar, de szerencsére nem sokáig kell élvezni.
Kössz a dokumentációt, messziről látszik hogy hozzáértő ember keze van benne. Csakhogy:
Én nem azt vitattam, hogy megépítették-e azt a rengeteg műtárgyat (hidat, felüljárót) - hanem azon értetlenkedtem, hogy vajon mi a francnak?
Mert a 30-40 méterre épült két felüljáró égbekiáltó szerintem (mert olyan is van) de az én szépérzékemnek még a 2-300 méterenként ismétlődő felüljárók is túl "szaporának" tünnek egy pingpong-asztal síkságú, mezőgazdasági területen.
Hogy mégis odaépítették egymás seggébe a sok hídat - azt ugye a hülye is látja (hogy ki is lettek fizetve...azt sem vitatom.)
A kérdés kizárólag arról szólna, hogy milyen "jó magyarázatot" lehet adni erre a szerintem óriási pocséklásra ???
Újfent voltam az M3-ason. Elnézést kell kérjek. Ugyanis lejjebb azt írtam, hogy 300 méterenként van egy-egy híd a pusztán. Tévedtem.
Van egy hely, ahol a két híd között körülbelül 30 (azaz harminc) méter távolság van !!! Pesthez közel, úgy 30-40 km-re.
Most már tényleg nagyon várom annak a szakértő kollegának a szakmai magyarázatát, hogy ne irdogáljunk itt össze-vissza mindent a sztrádákról, meg azok építőiröl, tervezőiről...a többiekkről már nem is beszélve.
Szerintem ilyen fényvisszaverős kjeresztcsíkokat csak olyan helyre szabad tenni, ahol a kikerülés fizikailag lehetetlen, de legalábbis nem vonzóbb, mint áthaladni.
Sziasztok!
Hosszabb readonly állapot után: a hétvégén végigjártam az abonyi elkerülőt. Szerintem szépen sikerült. Kevés benne az egyenes, inkább nagy sugarú ívek alkotják, de talán mindenütt jól belátható. A 17 km hosszból a Bp. felőli 12-n, amely később az autópálya egyik felét fogja képezni, a Bp. felé vezető oldalon egy forgalmi sáv szélességének megfelelő padka van (ez lesz a leállósáv helye?). Nem tetszik, hogy a két (Újszász és Újszilvás felé vezető) mellékút keresztezésében mind a 4 irány figyelmét a sávban keresztbe lerakott fényvisszaverő körmökkel keltik fel. Szerintem sokan fognak rászokni arra, hogy kikerüljék a túloldalon, ami balesetveszélyes lehet. Érdekes, hogy a ceglédi végéhez közel egy földút felüljárót kapott, míg több másik nem. A 4-es út többi részén egyébként több szakaszon kész a 11,5 t tengelyterhelésre való átépítés, illetve ami kívülről látszik: az új aszfalt. Cegléd és az M5 között viszont, ahol még dolgoznak, pénteken jó hosszú sorok alakulnak ki. Vasárnap pedig a 60. km-nél (2x2-sávos szakasz kezdete) beterelték a forgalmat a 40. sz. útra, egészen az albertirsai csomópontig (4-40-405). Ja, és a 405. sz. út teljes hosszában is dolgoznak a burkolatmegerősítésen. Az M5-ön a 42. szelvény (Újhartyán) és az M0 között két helyen is van félpályás lezárás. Kérdezzetek még, ha valakit érdekelnek a részletek :-)
Macibb