vélhetőleg a 35-s út is azon utak csoportjába tartozik, amin a tengelyterhelést 11,5 tonnára kell emelni az európai szabályozások miatt. Erre lehívható EU pénz van (KIOP), a tervekhez meg ütemezést kell adni. Így jött össze, nem valószínű, hogy kapcsolódik az autópálya
a 35-s is benne van azon utak között, amit az európai szabályozás értelmében 11.5 t-s tengelyterhelést kell bztosítani. Erre lehívható EU pénz van, meg határidők.
Tudom, hogy a 35-ös enyhén szólva is eléggé elfáradt állapotban volt. De tényleg célszerű most felújítani, amikor hamarosan ott az autópálya, és utána is neki lehetne állni a felújításnak?
vélhetőleg már annyi réteg volt egymáson, hogy nem igazán lett volna szerencsés még egy réteget rárakni, tehát teljes marás.... Meg valószínűleg burkolatszélesítés, és padkamegerősítés, ennek lehet az oka a nagy mélység.
A bölcs és előrelátó tervezés nyomán a Debrecen felé vezető 35-ös út felújítását épp Görbeházánál kezdték, ott, ahol az eddig elkészült pályaszakaszról a Debrecenbe tartók a 35-ösre térnének. A forgalmi dugókról a természetes intelligenciával működő, részben gépesített (walkie-talkie + piros karikás tábla) forgalomirányítás gondolskodik.
Ez csak bosszantó, de nem érdekes. Ami érdekes, hogy a 35-ös javítás alatt álló szakaszán a fél útpályát kb 1 méter mélységben elhordják, majd a gödör fenekét úthengerrel tömörítik, később nyilván oda kezdik építeni majd az útalapot, a nulláról indulva. Amíg nézegettük (több szakaszban összesen kb másfél órán át), az az érzésem támadt, hogy itt nem a megoldandó feladathoz érkeztek ki a munkagépek, hanem a vállalkozó szabad gépkapacitásához igazították a megrendelést. De talán csak a meleg zavarta meg a józan eszemet.
A Nemzeti Autópálya Rt 92 milliárdos hitelt venne fel, hogy gyorsítsa a sztrádaépítést - írta meg a Világgazdaság. Az új hitellel együtt az NA Rt. idén már közel négyszázmilliárd kölcsönt vett fel.
ma reggel a rádióban sorolták a forgalomkorlátozással járó útépítéseket, és a 4-es 60. kilométerénél (Ceglédbercel) négysávovítást emlegettek, csak nem folytatják azt a 4 kilométeres szakaszt?
Akár 2008 előtt is bevezethetik a magyar autópályákon az elektronikus díjszedést - legalábbis ennek lehetőségét vizsgálja a gazdasági tárca. A jelenlegi matricás rendszer bevételei csak 2007-ig fedezik a sztrádák üzemeltetésének költségeit. Elhalni látszik a Pénzügyminisztérium útdíjterve, amely szerint a magyar utak használata után fizetniük kellett volna a külföldi autósoknak.
http://www.vegyepszer.hu/index.php3?page=news_show&id=17 ... A gyorsforgalmi út teljes hossza 29 km. Az útszakaszon 5 csomópont, 1 pihenőhelypár és 23 nagyobb méretű műtárgy épül, amelyek közül említést érdemel a Sajó folyó fölötti, valamint az ideiglenes végcsomópontban a 3. sz. főút fölötti híd. A mostani átadást megelőzően az M3-as autópálya és Emőd között forgalomba helyezésre került 2002. decemberében az első 5,5 km-es szakasz, az M3 autópálya Füzesabony–Polgár közötti szakaszával együtt. 2003 novemberében pedig az Emőd és a 35. sz. főút közötti szakaszt adták át a forgalomnak egy 8,6 km hosszon ...
az abonyi elkerulo kivitelezese a vegehez kozeledik, a szolnoki vegcsomopontnal a forgalom ideiglenes uttestre van terelve, valoszinuleg a csomopontot veglegesitik (a regi nyomvonal Abony felol Szolnok fele feluljaron keresztezi majd az uj abonyi elkerulo-szolnoki elkerulo nyomvonalat). az Abony-Cegled kozti vegcsomopont is alakul lassan.
regeszeti feltarasra utalo godrok jelentek meg a cegledi korforgalom es az abonyi elkerulo kezdete kozotti szakaszon, remelhetoleg itt is hamarosan megkezdodik a beigert negysavositas
a szolnoki elkeruloszakaszon ujra borzalmas katyuk vannak.
En sem jartam meg Gorbehaza sem Letenye fele, de az elsoben talan benne lehet az M3-M35 szetvalasi csomopont, az M30-ban biztosan benne van a Sajo hid, az M7-ben esetleg Mura-hid? Az M70 szerintem csak autout, de valoszinuleg palyava bovitheto.
Ezek az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13, az M30-as Miskolcig való továbbépítésének 18,6, az M7-es Becsehely-Letenye, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti összesen 8,7 kilométeres szakasz.
Görbeháza felé még nem voltam az autópályán, csak régebben a 35-ös úton, elég lapos környék, ritkás úthálózat. A Nyékládháza Miskolc szakaszt végigjártam, elég kevés műtárgy van, igazán komoly a felsőzsolcai csomópont (merthogy ott az autópálya megy felül). A letenyei szakaszokról csak halvány emlékeim vannak (négy éve jártunk arrafelé), nem tűnt nehéz terepnek, de ki tudja mit rejtett a felszín.
Az M3 füzesabony - Polgár szakaszán átlagosan alig több mint kilométerenként van valamilyen, vezetőülésből is feltűnően látszó műtárgy (felüljáró, aluljáró, állandó vízfolyás stb).
Mellesleg a hetvegen Balatonlellen voltam, es elvetodtem az ott epulo autopalyaszakaszhoz is, amennyi latszott belole az mar eleg kozel volt a kesz allapothoz, bar pl. az atereszeken meg nem volt aszfalt.
A vendegloben, ahol vacsoraztunk,a tulaj mar igencsak aggodott az autopalya megnyitasa utan eltuno atmeno forgalom miatt, ami a vengedlatoipart eltartja a szezonon kivul. Az etterem melletti McDonalds is valoszinuleg koltozni fog a palya melle.
Vegigkerekparoztunk a kijelolt balatoni kerekparos koruton Keszthelytol Siofokig, eleg sok nyaralon, villan van kinn Elado tabla.
Egy múlt heti hír szerint 125 milliárdot fizet az állam tavaly átadott négy sztrádaszakaszért, összesen 40.3 km hosszúságban. Ez 3.1 mrd/km. Persze, az autópályát nem folyóméterben számolják, és a ráfordításoknak lehet csupán töredéke maga a pályatest, a tényleges költségekben a kisajátítás, a földmunkák (a balaton déli partjának itt-ott tőzeges talaján bizonyára költséges a szilárd alap), a műtárgyak, meg a segélyhívó telefonok is szerepelnek. De mégis, felüljárók vannak az M3-ason is, átlagosan alig több, mint egykilométerenként...
A Vegyépszer építheti meg az M6-os autópálya M0-ás és az érdi tetõ közti 11,4 kilométeres szakaszát. A lakott területen haladó, rendkívül költséges beruházás közbeszerzési eljárásának eredményét pénteken hirdetik ki.