Keresés

Részletes keresés

Taip Creative Commons License 2005.06.27 0 0 694
Hát, ennek rendesen nekikezdtek. :)

Köszi a képeket!
Előzmény: cyber.greg (689)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.26 0 0 693
Le se xarnak, már biztos megszokták, hogy odamegy mindenki.
Előzmény: Fricy (692)
Fricy Creative Commons License 2005.06.25 0 0 692

Nem kérdeznek mit akarsz, miért fényképezel??? Ez remek. akkor nyáron (=vizsgák után) lemegyek megnézem. Tavaly novemberben még nem sok mindent lehetett látni. Én akkor voltam a "kishídnál" is.

http://friedlf.fw.hu

Előzmény: cyber.greg (691)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.25 0 0 691

Ssshimán.

Lekanyarodunk a Toronyi csárdánál jobbrást (most már tudom) és odavisz az út.

Sőt, a nagy kék vas-izé alá is (pl 20. kép) be lehet menni, csak éppen az elegáns öltönyömben vótam, ott meg sáros a talaj, de majd legközelebb.

Ami nem tetszett, hogy három vécé közül egy se volt nyitva.

Viszont volt ott olyan ember, aki hozott polifoamot meg állványt, aztán biztos elvolt ott egy ideig.

Hát egy évig még remek fotótémát szolgáltat, az bisztoss!

Előzmény: Fricy (690)
Fricy Creative Commons License 2005.06.25 0 0 690

Nagyszerű! Köszi a képeket!

Egyébként simán oda lehet menni, vagy nagy szervezés árán?

Előzmény: cyber.greg (689)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.24 0 0 689

Na de azér megtaláltam, utyhogy friss képek ehun:

http://kep.tar.hu/cybergreg/50086563#2

cyber.greg Creative Commons License 2005.06.24 0 0 688

Ma voltam a viaduktnál!

Az, hogy a helyieknek gőzük sincs, merre van a kilátóterasz, nem helyes, de ez már csak így szokott lenni. De hogy a másik domboldalon dolgozó "portás" se tudott a látogatóközpontról, azért kicsit érdekes!

 

Biztos, hogy középen össze fognak érni??? :)))))

mzdude Creative Commons License 2005.06.23 0 0 687
Nemrég szóba került, hogy vajon az M6-ost hogyan fogják olyan gyorsan befejezni. Jelentem, Százhalombattánál ma éjjel fél tizenegykor még egymás fenekébe értek a földszállító teherautók. :-)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.19 0 0 686

Szerintetek is annál hülyébb egy germán nyelv, minél északabbra megyünk? :)

Amikor holland beszédet először hallottam, akkor már ledöbbentem, de a dán azon is százszor túltesz. Ezekután nagyon kíváncsi vagyok, hogy hangzik élőben a norvég :)

Előzmény: mestska (685)
mestska Creative Commons License 2005.06.18 0 0 685

pofás új híd Norvégia és Svédország között, 3 napja átadva:

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article404786.ece

RadiX Creative Commons License 2005.06.13 0 0 684
az abonyi elkerülő a hétvégén még mindig nem volt átadva. a cegléd felőli végén már az új kereszteződésen át ment a forgalom, de csak a régi szakasz fele lehetett menni, a szolnoki végén már használatban van a felüljáró, és Abonyból az elkerülőre jobbra (és vissza) azon az ágon lehet kanyarodni, ami majd a szolnoki elkerülő lehajtója lesz a régi útra.
Előzmény: RadiX (650)
Fricy Creative Commons License 2005.06.13 0 0 683
Gondolom ez a minőségen is meg fog látszani....
Előzmény: RadiX (682)
RadiX Creative Commons License 2005.06.13 0 0 682
az biztos, hogy jópár merész határidő van a tervekben. Pl. az M5 új szakaszát is igencsak rohamtempóban kell, hogy építsék. nyilván ez is felfelé hajtja a kilométerenkénti árakat.

Kontrasztként számomra ott van a 4-es úton az 56-60 kilométer közötti négysávosítás, amivel még Orbánék bízták meg a Vegyépszert, és hosszú évekig szüttyögtek vele. 4 kilométernyi útszélesítéssel, amit egy jobb nyáron meg lehetne csinálni.
Előzmény: Fricy (681)
Fricy Creative Commons License 2005.06.13 0 0 681
Én nagyon kíváncsi leszek, hogy az M6 érdi városi szakasza hogyan fog elkészülni jövő márciusra. Most ugyebár június van és sehol egy munkagép az érintett szakaszon. Lebontották a Metalochemia épületeit, meg ott építik a szarkofágot a szennyezett anyagoknak, de az útépítéshez még nem kezdtek hozzá. Néhány régész dolgozik mindössze a Nagytétény vasúti megálló mellett. Ennyi. Nem több. Öröm lesz Érd felé autózni...
Előzmény: RadiX (678)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.10 0 0 680

Amilyen örvendetes az M6-os rohamtempóban történő átadása Dunaújvárosig, olyan szomorú, hogy utána Szekszárdig sokat kell várni az uniós támogatás miatt.

 

Előzmény: RadiX (678)
mestska Creative Commons License 2005.06.10 0 0 679

Ha érdekel valakit az úttervezés:  (www.varinex.hu)

 

 

Autodesk Civil 3D 2006 szakmai bemutató(30)   Az előadás az Autodesk Civil 3D™ 2006 és Autodesk Map 3D 2006 forradalmian új, modellalapú tervezőeszközökre épülő technológiáját ismerteti építőmérnökök számára.

Megtekintheti továbbá azt is, hogy az Autodesk építőmérnöki termékei hogyan támogatják az infrastruktúra tervezés, kivitelezés és kezelés teljes munkafolyamatát.

Az előadáson a résztvétel ingyenes. Regisztrálja magát az alábbiakban portálunkon vagy a www.autodesk.hu/esemeny honlapon.

Előadás időpontja: 2005. június 16. (csütörtök) 10:00 – 14:30
Helyszín: Budapest Kongresszusi Központ – Bartók terem
Cím: Budapest, XII. Jagelló út 1-3. 2

RadiX Creative Commons License 2005.06.10 0 0 678
RadiX Creative Commons License 2005.06.10 0 0 677
a tegnapi nebszabiban volt egy cikk az autopalyaepitesekrol, aszerint az M0 boviteset is 2007-ben tervezik atadni.
Előzmény: RadiX (675)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.07 0 0 676
Csak egy kiszélesítés után a politikusok nem tudnak "új" kilométerekkel dicsekedni, ezért nem sietnek annyira.
Előzmény: RadiX (675)
RadiX Creative Commons License 2005.06.07 0 0 675
ez az uj szakasz mar 2x3 savos lesz, es utana valamikor az 51-es es M1-es kozotti szakasz is kiepul majd 2x3 savra, akkor mar egeszen emberi lesz. sok penz, persze, mert 2 Duna-hidat is epiteni kell hozza, es minden csomopontot at kell majd epiteni.
Előzmény: mzdude (674)
mzdude Creative Commons License 2005.06.07 0 0 674
Aha, akkor ez a rejtély megoldása! Múltkor arra kavartam, és bizony folyik a munka ezerrel.

Viszont horror ami arra van, jómagam inkább a Dunántúlra járok, az Egér úton 10 perc alatt kiérek az M1-M7-re. Áldhatom a szerencsémet, mert ami a 4-es/5-ös út környékén közlekedés címén folyik, az nem emberi.
Előzmény: RadiX (673)
RadiX Creative Commons License 2005.06.07 0 0 673
szerintem a nagy resze az uj szakasznak mar megvan, es most elkezdtek megepiteni a regi szakaszhoz csatlakozo csomopontot is. az 51-es csomopontjatol teljesen uj nyomvonal epul, Gyal es Vecses kivulrol kerulesevel, es a 51 es M5 kozotti mostani szakasz kvazi M51-es utta valik.
Előzmény: Fricy (670)
Fricy Creative Commons License 2005.06.07 0 0 672
RadiX Creative Commons License 2005.06.07 0 0 671
Mivel november 31-ig at akarjak adni, mar ideje lenne elkezdeni ;-)
Előzmény: Fricy (670)
Fricy Creative Commons License 2005.06.07 0 0 670
M0 és 51 csomópontjánál már az új M0 szakasz építését kezdték el?
elemes2 Creative Commons License 2005.06.05 0 0 669
vasárnap van...

ez viszont friss:

Több hónapra lezárják a Frejus-alagutat
2005. június 5. 11:51

Több hónapra lezárják a Franciaország és Olaszország közötti Frejus-alagutat a tegnapi két halálos áldozatot követelő tűzeset után. Az alagutat üzemeltető cég elnöke elmondta, hogy a 13 kilométer hosszú alagútban mintegy 10 kilométer hosszan megrongálódtak a berendezések. (Info Rádió)
Előzmény: cyber.greg (668)
cyber.greg Creative Commons License 2005.06.05 0 0 668
A Fréjus-alagútban tegnap történt tűzről egy betű sincs az Indexen, ez már ennyire nem hír...?
elemes2 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 667
portfolio az autópályák finanszírozásáról.

a cikk címében érzek egy cseppnyi szarkazmust...

http://www.portfolio.hu/tool/print.tdp?h=3&k=3&i=54858

Az autópálya-finanszírozás és a költségvetés kapcsolatáról röviden, közérthetően

2005.06.03 13:35

Az autópálya-építés és a költségvetés kapcsolatáról az utóbbi időben különösen sok szó esik, a finanszírozás csatornái azonban kissé bonyolultabbá válnak, így nem árt ezeket - a lehetőségekhez mérten - röviden, közérthetően tisztázni.

A kormány egyik fő célja, hogy bizonyos autópálya-szakaszok megépítésének költségeit a költségvetésen kívüli körbe tegye át, ezzel javítva az uniós elszámolási rend szerinti államháztartási adatokat. Másik célja, hogy a sztrádaépítésbe bevonja a magántőkét is, az ennek segítségével megvalósuló építkezést PPP-konstrukcióknak hívják (public-private partnership). Mindezt úgy tudja elérni a kormány, ha az autópálya-építések ügyét olyan cég kezébe helyezi át, amely nem számít államinak, azaz bevételeinek több mint 50 százaléka piaci alapú. Ilyen cég az Állami Autópálya-Kezelő Rt. (ÁAK Rt.)

Jelenleg az autópálya-építés feladata, illetve az autópálya szakaszok a Nemzeti Autópálya Rt.-hez (NA Rt.) tartoznak, amely viszont állami cégnek számít, így a költségvetésből neki autópálya-építésre juttatott összegek egyértelműen beleszámítanak az államháztartási hiányba. Amint arról már megjelentek hírek, az NA Rt. a következő hónapokban, várhatóan több lépcsőben átad bizonyos autópálya-szakaszokat az ÁAK Rt.-nek, hogy a továbbiakban őhozzá tartozzanak az építéssel összefüggő kérdések (finanszírozás, fenntartás, gyakorlatilag tehát vagyonkezelés).

Ezért "cserébe" az ÁAK Rt.-nek ki kell fizetnie ezen szakaszok ellenértékét az NA Rt.-nek. Ez nem kis összeg, több száz milliárd forintról van szó. A kifizetésre az ÁAK Rt.-nek nincs ekkora tőkéje, így hitelt kell felvennie. Ennek módja a nemzetközi tőkepiacokon kibocsátandó euróalapú kötvénykibocsátás. Ennek mértéke mintegy 3 milliárd euró (kb. 750 milliárd forint), és 3 év alatti forrásbevonást jelent. A kötvénykibocsátás tanácsadói már kiválasztásra kerültek (Deutsche Bank és Citigroup), további részletek a kibocsátás ütemezéséről, pontos összegéről nem ismertek.

A finanszírozási láncolat tehát úgy néz ki, hogy a sor egyik végén van az állami költségvetés, a másik végén az ÁAK Rt. és a kettő között az NA Rt. Többször szó esett már arról is, hogy az NA Rt. is hiteleket vesz fel. Miért van erre szükség? Azért, mert az NA Rt.-nek (amely állami cég) az állam felé vissza kell fizetnie azokat az összegeket (költségek), amelyek azon szakaszok után járnak, amelyeket az NA Rt. ÁAK Rt.-nek átad. Ezen felül pedig az ellenérték áfáját is be kell fizetnie a költségvetésbe (amelyet majd vissza is igényel). Mivel az NA Rt.-nek sincs ekkora összegű saját forrása, ezért neki is hitelt kell felvennie, amit tehát értelemszerűen azonnal befizet a költségvetésbe. Ez történt az év eleji 125 milliárdos hitelfelvétel idején, és ez fog a mostani, 62 milliárd forintnál kisebb összeggel is történni.

A pénzáramlás a láncolatban tehát úgy néz ki, hogy az ÁAK Rt. devizakötvényekből pénzhez jut, ebből kifizeti a megkapott autópálya-szakaszok ellenértékét az NA Rt.-nek, amely már ezt megelőzően hitelfelvétel segítségével kifizeti az állam költségeit az autópálya-építésben. Az NA Rt. tehát később jut pénzéhez, mint ahogy bizonyos összegeket be kellene fizetnie a költségvetésbe, ezért van szükség az átmeneti finanszírozására.
Fricy Creative Commons License 2005.06.03 0 0 666

Köszi!

M300? Pfuu, ez már szánalmas. Ahogy az M60 indoklása is...

 

Más:

Úthenger alatt lelte halálát

Felborult egy úthenger és a vezetőjét maga alá temette szerdán délután az épülő M6-os autópálya földmunkái közben Fejér megyében, Baracs térségében – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságtól.


A szerencsétlenül járt férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette, holttestét a tűzoltók emelték ki a munkagép alól. Az eset délután háromnegyed kettő tájban történt.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség, 2005. június 1

 

Előzmény: mestska (665)
mestska Creative Commons License 2005.06.02 0 0 665

és az M60-as Bóly(?)-Pécs között. Ez nem M56 néven futott korábban?

 

Ez kezdetben vala M6. Az M56 volt ekkor a Bóly-Magyarbóly-oh.

 

Aztán az M6 a helsinki folyosóvá válásának köszönhetően kiegyenesedett, és immár ez ment Magyarbóly felé, a Pécs-Barcsi bekötés az M57 jelet kapta.

 

Aztán kb. egy éve ez az autópályásoknál átkeresztelődött M60-ra, csak azért mert mi az, hogy Pécs felé nem kerek számú autópálya halad.

 

És ez most tök komoly, ez volt az indok, nevet inkább ne mondok.

 

(ugyanezért fut M300 projektnév alatt az M3 záhonyi elágazása)

Előzmény: Fricy (664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!