Már éppen ideje volt, hogy folytassák. Tragédia, ami most van...
Más: "...nincs helyük a fővárosi önkormányzattal szemben támasztott igényeknek."
Szerintem meg van. Csak nem függvénye az építési engedélynek. Tudomásom szerint "nyugaton" nem az van, hogy ha egy (közérdekű) projekt megkapta az építési engedélyt, akkor nem kell törődni a károkkal, hátrányokkal. A közhasznúság azt jelenti, hogy megépítik az utat és közben (utána) lejátszák egymással, hogy mennyi kártárítést kell fizetni. De ez nem akadályozhatja meg a jogerős építkezést.
Megkezdődött az M5-ös autópálya Budapestről kivezető jobb oldalának, a 15. és 16. kilométer közé eső szakaszának háromsávossá szélesítése. A kivitelezők 24 órás munkarendben dolgoznak, így lehetővé válik, hogy a jelentős földmunkával és a töltés kiszélesítéssel járó munkálatok két héttel az eredetileg tervezett időpontnál korábban, már július 31-én befejeződjenek. Éjszakai műszakban elsősorban a burkolatmarás végezhető el, a töltésépítést ellenben kizárólag a nappali órákban lehet kivitelezni. A forgalom lehető legkisebb zavarása érdekében az építkezés egész ideje alatt két szűkített sávban, sebességkorlátozással haladhat a forgalom.
Két év múlva teljessé válhat a dél-budai tehermentesítő út, más néven a nyugati autópályákat a Hungária gyűrűvel és a Lágymányosi híddal összekötő Egérút. Az út első két - kétszer két sávos - szakaszát 1994 és 1996 között befejezték. Az Andor utca és a Galvani út szélesítését azonban a civil szervezetek tiltakozása és az egykori iparvágányok elbontásának engedélyezése hátráltatta. Vajda Pál (MSZP) városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javaslatából kiderül: a harmadik szakaszra a főváros nemrégiben megkapta az építési engedélyt.
Az Andor utca és a Galvani út kétszer két sávossá bővítését az idén kezdik. Az előkészítésre félmilliárd forintot szán a főváros, erről csütörtökön döntenek a városatyák. Az építkezésre a következő két évben pedig 3,5 milliárd forintot fordít a városháza - döntött tegnapi ülésén a főpolgármesteri kabinetértekezlet.
Az Egérút mentén élők közül eddig ötvenen indítottak pert az elkerülő útszakasz átadása óta megnövekedett forgalom és zaj miatt. Két évvel ezelőtt egy kelenföldi lakónak több mint tízmillió forintot ítélt meg a bíróság, mert az Egérút megépítése miatt csökkent családi házának értéke. A főváros azonban kitart amellett, hogy a közérdeket szolgáló beruházásoknál, amelyekre az összes hatósági engedélyt megkapták, nincs helyük a fővárosi önkormányzattal szemben támasztott igényeknek.
Nem kérdeznek mit akarsz, miért fényképezel??? Ez remek. akkor nyáron (=vizsgák után) lemegyek megnézem. Tavaly novemberben még nem sok mindent lehetett látni. Én akkor voltam a "kishídnál" is.
Az, hogy a helyieknek gőzük sincs, merre van a kilátóterasz, nem helyes, de ez már csak így szokott lenni. De hogy a másik domboldalon dolgozó "portás" se tudott a látogatóközpontról, azért kicsit érdekes!
Nemrég szóba került, hogy vajon az M6-ost hogyan fogják olyan gyorsan befejezni. Jelentem, Százhalombattánál ma éjjel fél tizenegykor még egymás fenekébe értek a földszállító teherautók. :-)
Szerintetek is annál hülyébb egy germán nyelv, minél északabbra megyünk? :)
Amikor holland beszédet először hallottam, akkor már ledöbbentem, de a dán azon is százszor túltesz. Ezekután nagyon kíváncsi vagyok, hogy hangzik élőben a norvég :)
az abonyi elkerülő a hétvégén még mindig nem volt átadva. a cegléd felőli végén már az új kereszteződésen át ment a forgalom, de csak a régi szakasz fele lehetett menni, a szolnoki végén már használatban van a felüljáró, és Abonyból az elkerülőre jobbra (és vissza) azon az ágon lehet kanyarodni, ami majd a szolnoki elkerülő lehajtója lesz a régi útra.
az biztos, hogy jópár merész határidő van a tervekben. Pl. az M5 új szakaszát is igencsak rohamtempóban kell, hogy építsék. nyilván ez is felfelé hajtja a kilométerenkénti árakat.
Kontrasztként számomra ott van a 4-es úton az 56-60 kilométer közötti négysávosítás, amivel még Orbánék bízták meg a Vegyépszert, és hosszú évekig szüttyögtek vele. 4 kilométernyi útszélesítéssel, amit egy jobb nyáron meg lehetne csinálni.
Én nagyon kíváncsi leszek, hogy az M6 érdi városi szakasza hogyan fog elkészülni jövő márciusra. Most ugyebár június van és sehol egy munkagép az érintett szakaszon. Lebontották a Metalochemia épületeit, meg ott építik a szarkofágot a szennyezett anyagoknak, de az útépítéshez még nem kezdtek hozzá. Néhány régész dolgozik mindössze a Nagytétény vasúti megálló mellett. Ennyi. Nem több. Öröm lesz Érd felé autózni...
Amilyen örvendetes az M6-os rohamtempóban történő átadása Dunaújvárosig, olyan szomorú, hogy utána Szekszárdig sokat kell várni az uniós támogatás miatt.
Autodesk Civil 3D 2006 szakmai bemutató(30)
Az előadás az Autodesk Civil 3D™ 2006 és Autodesk Map 3D 2006 forradalmian új, modellalapú tervezőeszközökre épülő technológiáját ismerteti építőmérnökök számára.
Megtekintheti továbbá azt is, hogy az Autodesk építőmérnöki termékei hogyan támogatják az infrastruktúra tervezés, kivitelezés és kezelés teljes munkafolyamatát.
Az előadáson a résztvétel ingyenes. Regisztrálja magát az alábbiakban portálunkon vagy a www.autodesk.hu/esemeny honlapon.
Előadás időpontja: 2005. június 16. (csütörtök) 10:00 – 14:30 Helyszín: Budapest Kongresszusi Központ – Bartók terem Cím: Budapest, XII. Jagelló út 1-3. 2
ez az uj szakasz mar 2x3 savos lesz, es utana valamikor az 51-es es M1-es kozotti szakasz is kiepul majd 2x3 savra, akkor mar egeszen emberi lesz. sok penz, persze, mert 2 Duna-hidat is epiteni kell hozza, es minden csomopontot at kell majd epiteni.
Aha, akkor ez a rejtély megoldása! Múltkor arra kavartam, és bizony folyik a munka ezerrel.
Viszont horror ami arra van, jómagam inkább a Dunántúlra járok, az Egér úton 10 perc alatt kiérek az M1-M7-re. Áldhatom a szerencsémet, mert ami a 4-es/5-ös út környékén közlekedés címén folyik, az nem emberi.
szerintem a nagy resze az uj szakasznak mar megvan, es most elkezdtek megepiteni a regi szakaszhoz csatlakozo csomopontot is. az 51-es csomopontjatol teljesen uj nyomvonal epul, Gyal es Vecses kivulrol kerulesevel, es a 51 es M5 kozotti mostani szakasz kvazi M51-es utta valik.