Svédországban (ahol kb szeptembertől áprilisig tart a "december"), nem nagyon van más választásuk, mivel igen kényelmes tempóban (viszont alapos tervezés után és jól szervezetten) dolgoznak.
Érden a 6-7 utak kereszteződését átépítik jelzőlámpásról körforgalomra. Pár napja "ideiglenes" forgalmi rend van: kiszedték a lámpákat, táblákkal kialakították a körforgalmat. Jelenleg a középső sziget építése zajlik. Dunaújváros felől torlódik fel a forgalom leginkább, a többi irányban viszonylag folyamatosan lehet haladni.
Vazze! Az durva! Érden nem lehet "ilyen" burkolatot építeni olyan utcában, ahol nincs csatorna (jó sok avn). Addig mart aszfaltból és 0/8-as zúzottkővel (leánykori nevén murva) próbálnak javítani az állapotokon. Érdekességképpen megemlíteném, hogy a város belső úthálózat mintegy 400 km hosszú, ennek 30%-a van valamivel leburkolva.
A beépített anyagot telephelyen keverték. A régi "burkolat" itt olyan sz@r állapotban volt, hogy abból már nem lehetett volna mit visszanyerni. Lyukasabb volt a kátyúktól, mint egy ementáli sajt. Anno valamit nagyon elcsesztek a kivitelezők, pár év után tönkrement az út. A környék többi utcája jobb állapotban van.
mi is kaptunk ilyen ajánlatot, de nagyon el voltak szállva az árak, a nem géppel (finiserrel) terített, hanem kiszórt-elegyengetett-lehengerelt, 5 cm-es aszfaltért kértek volna közel 4 ezer forintot m2-enként. mindezt a kész útalapra. a viacolort pedig megkaptuk 1700-ért (erre is nehezen jött össze a zsé) és ezt lehet javítani.
Apró popó, Ürömön leburkoltak egy mellékutcát. Szépen, süllyesztett szegély végig mindkét oldalon, aszfalt (finiserrel) stb. Két hét után lezárták és elkezdték feltúrni, csatornaépítés. A jó munka kulcsa a gondos tervezés :-))))
Megnéztem közelebbről, se nem agyag, se nem sóder.
Színre leginkább olyan, mint a földnedves betonkupac.
Vízben szétválasztva kb 90%-a bazaltzúzalék (vagy andezit? szóval fekete), ennek nagyjából a fele esik a 2 mm és az 1-2 cm közötti tartományba, másik fele a 2 mm alatti szemcse, leginkább homokszem (persze majdnem fekete színben). kb 10% pedig vízben nagyon lassan kiülepedő, sárgás árnyalatú szürke valami, amit leginkább kosznak neveznék, ez adja a keverék betonra emlékeztető színét.
Csak azért nem mondom, hogy ilyen bazaltzúzalékkal terített út vagy padka bontásából származhat, olyan teljesen homogén, színében és a keverék megoszlásában is, mintha alaposan megkeverték volna.
A kátyúzásra szánt agyagos kavicsnak tűnő dologról még nem hallottál...? Holnap reggel behozok egy marékkal és elteszem mintának. Esetleg vízzel megpróbálom szétválasztani...
Ja, némi gyötrődés után elkészült az utcánk (amit egy éve kezdtünk). Ha lesz fényképezőgépem (szervizben van), lekapom és berakom. A végefelé teljesen belejöttünk a viacolor lerakásba, olyan 3-4 méter per óra sebességgel haladtunk.
Igazából a pénz elfogyása miatt lassultunk le tavasszal, aztán meghiteleztem (nejem erős rosszallása közepette) kb tíz raklap viacolort, több mint fél évig tartott, amire az egyesületünk megalakult (igaz, ebben benne volt a bíróságok nyári szünete is), de aztán jött egy kis pénz az önkormányzattól, és azzal be is fejeztük.
De nem ezért írok most, hanem azért, mert közben az önkormányzat elkezdett kátyúzni egy másik utcát. A kátyúzáshoz idehoztak egy óriási kupac (legalább 10-12 m2) anyagot, ami engem agyaggal kevert kavicsra emlékeztet. Az összes lakó a fejét csóválja: mire lesz jó ez az izé? Én még nem csatlakoztam a csóváláshoz, először inkább megkérdezem, hallottatok már ilyen kátyúzómatériáról...?
Már csak az utolsó simítások vannak hátra az M0-ás gyűrűnek az M5-ös autópályát a 4-es főúttal összekötő szakaszán. Így a hónap végéig megtörténhet a teljes műszaki átadás. Ugyancsak végéhez közelednek a munkálatok az M5-ös Kiskunflegyháza és Szeged közötti 49 kilométeres részén, ott december 10-re tervezik az ünnepélyes avatást. http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=766240
Állítólag hamarosan megkezdődik az M0 Északi Dunahídjának építése, mert a Budakalászi Önkormányzattal is sikerült megeggyezni! Tervezett átadás 2007-ben lenne. Ha tud valaki pontosabbat tegye közzé ! : ))
Átadás előtt az M5-ös autópálya új szakasza november 7. 16:06 [MTI] Bár a tervek szerint csak 54 nap múlva kell készen lennie az M5-ös autópálya Szeged és Kiskunfélegyháza közötti több mint ötven kilométeres szakaszának, az út gyakorlatilag kész. A felüljárókat átadták az utakat kezelő önkormányzatoknak, ezeken megindult a forgalom. Elkészült az út melletti kerítés, a vízelvezető rendszer, az útburkolat festése.
egy budapest XIV. kerületi családi ház átépítéséhez adnánk be tervet az önkormányzathoz
sarokház lévén az eddigihez képest a másik utca felé tervezünk kocsibeállót kialakítani, ehhez az önk. közútkezelői hozzájárulást, ahhoz pedig a Városüzemeltetési Osztály útépítési tervet kér.
Ha volna valakinek szabad kapacitása, kérném, küldjön egy mailt, hogy mikorra és kb. mennyiért tudná a dolgot vállalni.
Ja es persze a Vecses-Ullo elkerules vegcsomopontjai is epulnek ezerrel, Vecses elott a jelenlegi kersztezodesnel bentebb indul az elkerulo, Ullo utan pedig egy meretes korforgalommal fog csatlakozni a regi szakaszhoz, itt ideiglenes utpalya van a korforgalmon kivul.
Eltelt 2 honap, es meg mindig lazas utepites zajlik a 4-es menten, most hetvegen egyreszt az alberirsa melletti 4-savos szakasz vegetol volt teljes lezaras a cegledi korforgalomig (terelout cegledbercelen es cegleden keresztul egy regi, hullamos uton, nem a 40-esen), masreszt a korforgalomtol az abonyi elkerulo kezdeteig fel volt marva a koporeteg (itt mintha egyszerre folynanak a burkolatmegerosites es a 4-savositas munkalatai), es meg a szolnoki elkerulon is aszfaltoztak itt-ott, pl. a Toszeg fele vezeto vasutvonal feluljarojan.
Egyre csökken az esélye az M0-M6-os közötti szakasz jövő március végére tervezett átadásának. Ezért a Nemzeti Autópálya Rt. a kisajátítási viták elhúzódása esetére vésztervként Érd várost tehermentesítő út építését készíti elő.
Az útépítések esetében a legkritikusabb rész a talajjal való munka. Ahhoz, hogy végbemenjen a talaj konszolidációja, azaz a saját súlya által végbement tömörödés, ahhoz igen sok idő kell. Minél magasabb egy töltés, annál több. A szoros határidők miatt nem mindig van mód arra, hogy a teljes konszolidációs időt megvárják. Ilyenkor következnek be a későbbi süllyedések.
Van viszont olyan eset is, amikor direkt ráengedik a forgalmat előbb a földműre. Ekkor a végleges tömörödés után készítik el a végleges töltést és burkolatot. Bár ilyet az utóbbi években nem alkalmaztak.
Az biztos. hogy az érdi tető - M0 közti szakasz nem készül el jövő márciusra. Szerintem. A további szakaszra talán van esély. De hibák biztos lesznek. Majd javítják garanciálisan. Egyébként az M6 esetében ez a szép: a teljes garanciát, anyagilag is a kivitelezőnek, üzemeltetőnek kell viselnie. Ha nem teljesít kevesebb pénzt kap érte az államtól. így elemi érdeke, hogy minőségi munkát végezzen.
Akartam volt kérdezni az M6 késése miatt kialakult műbalhé kapcsán: a hamar munka mennyire jó? Úgy értem, ha pl. hagynának bőven időt az odahordott anyagok tömörödésére, vagy ilyesmi, nem lehet, hogy később kevesebb megsüllyedés lenne az utakon? Mert akárhány az elmúlt 5 évben épített útra gondolok, mindegyik csúnyán, néhol kátyúkra emlékeztető mértékben megsüllyedt.
Egyetlen kitáblázást sem láttam a hétvégén, csak totóztam, hogy ez akkor most az M6 lenne akkor majd? Valami olyan rémlik, hogy az építkezéseknél ki kellene a főbb paramétereket írni, nem?