Állítólag hamarosan megkezdődik az M0 Északi Dunahídjának építése, mert a Budakalászi Önkormányzattal is sikerült megeggyezni! Tervezett átadás 2007-ben lenne. Ha tud valaki pontosabbat tegye közzé ! : ))
Átadás előtt az M5-ös autópálya új szakasza november 7. 16:06 [MTI] Bár a tervek szerint csak 54 nap múlva kell készen lennie az M5-ös autópálya Szeged és Kiskunfélegyháza közötti több mint ötven kilométeres szakaszának, az út gyakorlatilag kész. A felüljárókat átadták az utakat kezelő önkormányzatoknak, ezeken megindult a forgalom. Elkészült az út melletti kerítés, a vízelvezető rendszer, az útburkolat festése.
egy budapest XIV. kerületi családi ház átépítéséhez adnánk be tervet az önkormányzathoz
sarokház lévén az eddigihez képest a másik utca felé tervezünk kocsibeállót kialakítani, ehhez az önk. közútkezelői hozzájárulást, ahhoz pedig a Városüzemeltetési Osztály útépítési tervet kér.
Ha volna valakinek szabad kapacitása, kérném, küldjön egy mailt, hogy mikorra és kb. mennyiért tudná a dolgot vállalni.
Ja es persze a Vecses-Ullo elkerules vegcsomopontjai is epulnek ezerrel, Vecses elott a jelenlegi kersztezodesnel bentebb indul az elkerulo, Ullo utan pedig egy meretes korforgalommal fog csatlakozni a regi szakaszhoz, itt ideiglenes utpalya van a korforgalmon kivul.
Eltelt 2 honap, es meg mindig lazas utepites zajlik a 4-es menten, most hetvegen egyreszt az alberirsa melletti 4-savos szakasz vegetol volt teljes lezaras a cegledi korforgalomig (terelout cegledbercelen es cegleden keresztul egy regi, hullamos uton, nem a 40-esen), masreszt a korforgalomtol az abonyi elkerulo kezdeteig fel volt marva a koporeteg (itt mintha egyszerre folynanak a burkolatmegerosites es a 4-savositas munkalatai), es meg a szolnoki elkerulon is aszfaltoztak itt-ott, pl. a Toszeg fele vezeto vasutvonal feluljarojan.
Egyre csökken az esélye az M0-M6-os közötti szakasz jövő március végére tervezett átadásának. Ezért a Nemzeti Autópálya Rt. a kisajátítási viták elhúzódása esetére vésztervként Érd várost tehermentesítő út építését készíti elő.
Az útépítések esetében a legkritikusabb rész a talajjal való munka. Ahhoz, hogy végbemenjen a talaj konszolidációja, azaz a saját súlya által végbement tömörödés, ahhoz igen sok idő kell. Minél magasabb egy töltés, annál több. A szoros határidők miatt nem mindig van mód arra, hogy a teljes konszolidációs időt megvárják. Ilyenkor következnek be a későbbi süllyedések.
Van viszont olyan eset is, amikor direkt ráengedik a forgalmat előbb a földműre. Ekkor a végleges tömörödés után készítik el a végleges töltést és burkolatot. Bár ilyet az utóbbi években nem alkalmaztak.
Az biztos. hogy az érdi tető - M0 közti szakasz nem készül el jövő márciusra. Szerintem. A további szakaszra talán van esély. De hibák biztos lesznek. Majd javítják garanciálisan. Egyébként az M6 esetében ez a szép: a teljes garanciát, anyagilag is a kivitelezőnek, üzemeltetőnek kell viselnie. Ha nem teljesít kevesebb pénzt kap érte az államtól. így elemi érdeke, hogy minőségi munkát végezzen.
Akartam volt kérdezni az M6 késése miatt kialakult műbalhé kapcsán: a hamar munka mennyire jó? Úgy értem, ha pl. hagynának bőven időt az odahordott anyagok tömörödésére, vagy ilyesmi, nem lehet, hogy később kevesebb megsüllyedés lenne az utakon? Mert akárhány az elmúlt 5 évben épített útra gondolok, mindegyik csúnyán, néhol kátyúkra emlékeztető mértékben megsüllyedt.
Egyetlen kitáblázást sem láttam a hétvégén, csak totóztam, hogy ez akkor most az M6 lenne akkor majd? Valami olyan rémlik, hogy az építkezéseknél ki kellene a főbb paramétereket írni, nem?
Az ilyen csomópontokkal nekem is ez a gondom, hogy nem triviális a megfelelő leágazás kiválasztása, és ha nincs alaposan kitáblázva, akkor esetleg 2-3 gyors sávváltásra van szükség, ami nagy forgalomban életveszélyes lehet.
Budapesten számos olyan csomópont van, ahol egy sáv eltévesztésével iszonyú kerülőkre kényszerülhetsz. Én csak egy kicsit bambultam el és az M1-ről befelé jövet a BA(C)H csomópontban véletlenül felmentem az Erzsébet híd felé vezető felüljáróra, pedig a Déli pu-hoz igyekeztem... délutáni csúcsforgalomban.
De meg lehet szokni és oda kell figyelni. Az átutazók meg le vannak... ejtve.
Amerikás smerősöm mesélte, hogy (talán) Dallason áthaladva találkozott olyan többszintes autópálya-csomóponttal, ahol a belső sávból is volt leágazás.
Köszönöm nektek az infót, ez valóben egy mérnöki csodának ígérkezik. Remélem a tájékozódást, tájékoztatást is hasomlóan jól sikerül majd az utazóközönség tudatába lopni. Nem lesz ez túl bonyolult az "egyszerűbb" autós számára?
Na igen. Elő kellene venni a KTSz körforgalmakra vonatkozó tervezési előírásait, amibe le van írva világosan, hogy egy 18 m-es kamionnak, vagy csuklós autóbusznak mekkora minimális körívre van szüksége.
Az elvet én is ismerem, de a gyakorlatban ez a következőképpen néz ki: - A körforgalmat túl szűkre szabják, a kamionok nem férnek el benne rendesen, ezért több sávról nem beszélhetünk. - Két év után lekopik a festés, és a kutya nem pótolja. - Az erőteljes kanyar miatt nem lehet átlátni a mögötted lévő forgalmat, ezért belül sávot váltani reménytelen, veszélyes. - Előbbire rátesz a morál. - Ha netán bedugulna egy kihajtó, a tolakodók miatt úgyis bedugul az egész, tehát haszna ismét semmi.
Nem ökörség! Kapacitás ezt kívánja meg, akkor ez kell. Működik az, csak kellene hozzá közlekedési morál is. A lényege az, hogy aki nem a legelső kijáraton akar kimenni a körforgalomból, az a "belső sávon" ki tudja kerülni azokat, akik egy korábbi kihajtón szeretnének távozni.
Külhonban létezik 3, sőt több sávos körforgalom is. Igaz, ezek már általában spirális felfestésűek és/vagy lámpás kombinációjúak.
Eredetileg ide is lámpás kör geometriájú csomópont volt betervezve, de végül elvetették az 5letet.
Ha jól tudom, Győrben épül most ilyen (vagy fog?).
Aug. 22-étől szept. 23-ig tart a 7-es számú főút útburkolatának felújítása az M0 csomópont és a 6-7 utak érdi kereszteődése között. Szegélycserét is végeznek. A munka elvégzése után a 6-7 utak jelenlegi lámpás kereszteződése átépül 2 sávos, 5 ágú körforgalommá a Gazdaságos Hipermarket beruházásában. Ezt eredetileg állami pénzből építették volna meg, de végül a bev.központ átvállalta ennek finanszírozását, így a felszabaduló pénzből jutott a 7-es út rekonstrukciójára.
Biztos, hogy nyilvános információ, hiszen az egyes megyék nyomtatott közúthálózati térképei itt-ott láthatók kifüggesztve (eddig leginkább hivatalokban). A neten most hirtelen nem találtam ... Macibb
Mély tisztelettel érdeklődnék Tőletek, hogy az alsóbbrendű (3-5 számjeggyel azonosított) közutak listája vagy ezt tartalmazó térképvázlat fellelhető valahol a neten? Minden ilyen irányú keresésem kucarcba fulladt... :(
Az e-mailom publikus és a választ oda kérném, ha ez nem nyilvános információ.
Tegnap jártam az M0-n, de nem tudom fejben elképzelni, hol és hogyan fog elhelyezkedni a régi és az új szakasz elválási csomópontja az 5. sz. út és az M5 csomópontja között. Van erről valahol térkép vagy helyszínrajz? Macibb