Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 2019.06.23 0 2 25485
Előzmény: Spike001 (25484)
Spike001 Creative Commons License 2019.06.23 0 2 25484
https://m.kisalfold.hu/gyori_hirek/uj_buszokat_berelnenek_gyorben_-_tovabbi_egy_evre_szerzodest_kotne_az_enykk-val_az_onkormanyzat/2601064/

abuszv Creative Commons License 2019.06.20 0 0 25483

A 754 alapból Pusztacsaládon áll. 

 

Sajnos sok a meghibásodás, minden tartalék megy. Lehet, hogy ezért volt így. 

VAGY 

Lehet, hogy tanszünet idején bent van egy Szombathely. 

 

Sajnos pontos információt nem tudok adni. 

Előzmény: foglaltnévffghdfhge (25476)
LTL-924 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 25482
Semmi probléma!
Köszönöm szépen!
Előzmény: norbee601 (25481)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 25481
Jaaaa jogos bocs kcm kapcsán nabi volt a fejemben.

Sztem megvan mind a három 417....
Előzmény: LTL-924 (25480)
LTL-924 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 25480
Melyik? Az ikarus 417-es? Nem az FLR-365 égett le?
Előzmény: norbee601 (25479)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 25479
Porig égett.... Ha rakerestel biztos hogy kiadja
Előzmény: LTL-924 (25478)
LTL-924 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 25478
Kedves fórumozók!
Valaki tudja hogy mi lett a KCM-439-el?
Mert amit a múltkor olvastam abból nem tudtam leszűrni hogy selejt vagy eladták.
kzx526 Creative Commons License 2019.06.19 0 1 25477
MIY-616 Sopron-Nagykanizsa
foglaltnévffghdfhge Creative Commons License 2019.06.18 0 1 25476

754-es ma a Szombathelyi járaton volt!

 

 

Előzmény: Törölt nick (25474)
abuszv Creative Commons License 2019.06.14 0 0 25475

Csak ezt a kettőt hozták.

Előzmény: Törölt nick (25474)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.14 0 0 25474

Sopron buszai az MYR-752, MYR-754. Eddig ezeket láttam.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.06.14 -6 1 25473

Voltaképpen miért is kellene a fiatalabb Credót selejtezni az Ikarus helyett, ugye.

Előzmény: KZX003 (25472)
KZX003 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 25472

Részletek és friss helyszíni fotók a gyoribuszok.hu-n!

Előzmény: matteo14 (25463)
MTZ traktor Creative Commons License 2019.06.13 -5 0 25471

Most konkrétan mi a faxom is a problémád?

Előzmény: Törölt nick (25469)
Takszi55 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 25470

Az még győrszemerei korában volt, de már régóta győrasszonyfai kinnalvós, az a forda megy minden nap.

Előzmény: matteo14 (25467)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.13 0 1 25469

Azt figyeld meg, hogy az indexen amikor új nicket csinálsz, akkor mellette mindig kijelzi az ikont, hogy mióta van meg. Tehát ebből lehet lebukni illetve az írásstílusból is. 

Előzmény: MTZ traktor (25468)
MTZ traktor Creative Commons License 2019.06.13 -5 0 25468

Pár napon múlt. 

 

Hát ennek már leáll a fordája... 

Előzmény: matteo14 (25467)
matteo14 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 25467

Tanszünetben nem áll le az FLR fordája, jól rémlik?

Előzmény: Takszi55 (25464)
LTL-924 Creative Commons License 2019.06.13 -8 0 25465
Ojjjjjjjjj!!!!! Pont a protonak kellett leégnie! Hát ilyen nincs! Na még egy kincs selejt lesz! Amikor még kazincbarcikán laktam még ott az 5000 éves ikarus se égett le, pedig még rosszabb állapotú is volt!
Előzmény: matteo14 (25463)
Takszi55 Creative Commons License 2019.06.13 0 1 25464

Az lesz, régipofás csak ő volt helyköziben...még egy selejt pipa.

Előzmény: matteo14 (25463)
matteo14 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 25463
KZX003 Creative Commons License 2019.06.12 0 5 25462

Új helyközis fotókkal frissült a gyoribuszok.hu!

abuszv Creative Commons License 2019.06.12 0 1 25461

Sopron kapott 2 db autóbuszt az Audisok közül.

A HDY-063-at pedig visszavitték Győrbe.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.12 -4 0 25460

 

Abdáról fél óránként 5 perc alatt a városközpontban lehet vonattal az utas.

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Abdáról nem.

 

De Abda vasútállomásról igen.

Abdán a vasútállomás igencsak a falu déli szélén van.

Ott alul.

 

 

Oda ki is kell ballagni.

Előzmény: norbee601 (25457)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.12 -1 1 25459

Nem busz de GYŐR elővárosi "fejlesztés".

 

Az 40 éves Bz-ket (részben) egyes vonatoknál,  lecserélik csak 32 éves Jenbacherekre.

 

 

https://www.kisalfold.hu/dunantul/kirandulasra_fel_csatasorba_allnak_a_jenbacher_vonatok_a_bakonyi_vonalon_es_gyor-papa_kozott/2600042/

 

 

 

matteo14 Creative Commons License 2019.06.11 0 1 25458

És a vonattal nagyjából egynegyed aluljárónyival érkezik közelebb a városközponthoz, mintha busszal jönne :)

Előzmény: norbee601 (25457)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 25457

Abdáról fél óránként 5 perc alatt a városközpontban lehet vonattal az utas.

Előzmény: matteo14 (25455)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.11 -3 1 25456

Valóban van benne demagógia de nem minden sületlenség amit írsz.

 

Van benne tárgyi tévedés is.

Például :

A helyi buszok kb. 23-24 órától, másnap  kb. 4-5 óráig a telephelyen tartózkodnak és a szükséges karbantartást, kisebb javítást megkapják, megkaphatják.

 

A Rétalapi helyközi busz éjjel, Rétalapon semmilyen karbantartást, javítást nem kaphat.

Még tankolást, mosást sem.

Tehát amikor reggel bejön Győrbe és kb. ebéd után visszaindul Rétalapra, a két időpont között fel kell keresnie a telephelyet, hogy megkapja a napi karbantartását, kisebb javítását.

 

Tehát a helyközi buszok helyi járatba való bevonása délelőttönként akkor lehetséges, ha a helyi útvonal egyik végén minimum meg tudod tankolni és le is tudod mosni.

S akkor még a kisjavításokról nem beszéltünk.

 

más

 

Az, hogy a helyközi busz Győr város határának elérésekor NE a legrövidebb útvonalon menjen az autóbusz állomásra, nos az kipróbálható.

 

Bejön a kisbéri busz Kisbér - Mezőörs - Pér - Győr útvonalról és kb. Szabadhegytől egy választott helyi járat útvonalán éri majd el (egyszer) a város közepét, az autóbusz állomást.

 

Ez nekem nem tetszik, de nem utasítom el ab ovo.

 

Ki kell próbálni.

 

 

 

Előzmény: matteo14 (25455)
matteo14 Creative Commons License 2019.06.11 0 5 25455

Megint az a problémám, hogy sikerült a helyközi közlekedést úgy értelmezni, hogy az a buszállomást és a vidéket a legrövidebb út mentén köti össze és az utasok egyetlen úticélja csak a városközpont meg "A gyár" lehet. Nem. Nagyon nem. 

 

Egyrészt ez azért probléma, mert a helyközi járatokkal a város feltárása nem az utazási igények, hanem a legrövidebb útvonal mentén történik meg. Színtisztán attól függ minden, hogy melyik irányból érkezik be a busz a városba és melyik a legrövidebb út onnan a buszállomásig. Jöhet napi többezer ember, akinek más az igénye, de a hálózat ezt nem követi le.

Ja, hogy előfordulhat, hogy egy ilyen útvonal mentén semmi értelmes úticél sincsen, főleg peremidőben? A rendszert hidegen hagyja. Ja, hogy, ha olyan a közlekedési rend a környéken, akkor megállás nélkül dönget át a busz a belvároson? Az utason kívül kit zavar? Ja, hogy a legtöbben úti cél nem ezen a tengelyen van? A rendszert nem érdekli, a városhatáron belül befejezettnek és sikeresnek tekinti a feladatát.

Jó, ezzel most egy kicsit demagóg voltam. Persze, hogy érdekli a rendszert. Ha a helyi nagyonnagy foglalkoztatónál dolgozol három műszakban. Akkor természetesen a leggyorsabb (akár köztes megálló nélküli) útvonalon szállít el a busz az úticélodhoz. Ja, hogy te nem "A gyárban" dolgozol? Szopacs. Ebben a rendszerben inkább fut a busz napi háromszor 20 emberért hét kilométert a nagyonnagy gyárba, mintsem napi egyszer 40 emberért kettőt.

 

Továbbá.

 

Menetrendi kényszer, hogy sok olyan forda van, ami a reggeli és délutáni csúcs között nem dolgozik. Beérkeznek reggel 7 környékére, majd hely függvényében vagy az állomáson, vagy a város másik pontján parkolnak, esetleg a telepre közlekednek és csak dél környékén indulnak legközelebb járatba.

 

Megoldható-e a parkolás és a telepre közlekedés a város más pontjáról is? Igen.

Akkor miért is ne lehetne máshol az ilyen járatok végállomása, miközben kiszolgáljuk a meglévő igényeket is? Magunknak is könnyebb, ha nincsenek 100%-on kihasználva az állomási tárolóterek.

 

Növekszik-e a rendszer attraktivitása, ha a többségnek ajtótól-ajtóig megoldható vele az utazás? Igen.
Az egyik leggyakoribb érv amit a helyközi buszokkal szemben hallok az ismerősi körömben, hogy az átszállási kényszert és a  az egyenetlen indulásokhoz való igazodást sokkal kényelmetlenebbnek érzik, mint a parkolóhelyért való szopakodást meg a dugóban állást.

 

Hogy a gyakorlatban miért is problémás ez a rendszer? Maradjunk a példák terén Győrnél.

Vezessük be a "tömegközlekedéssel kényelmesen elérhető..." fogalmát azokra a városi helyekre, ahová megállók közötti séta nélkül, legfeljebb egyetlen átszállással el lehet jutni akár napi egyetlen alkalommal.

 

Gyirmót. Győr városrésze. Népessége 1252 fő. A városházától nagyjából 8 kilométer távolságra van.
Teljes üzemidőben rendelkezik közvetlen összeköttetéssel Marcal2-vel, a belvárossal, Szigettel, Újvárossal. Csúcsidőben emellé közvetlen járat köti össze a Tihanyi Árpád út térségével. Tömegközlekedéssel kényelmesen elérhető lényegében az egész város, teljes üzemidőben. Marcalvárosban még valamennyire hangolták is a csatlakozásokat hozzájuk.

 

 

Abda. Győri járás. Népessége 3117 fő. Győrtől nagyjából 8 kilométerre van ez is.
Teljes üzemidőben el lehet innen utazni Győrbe az Csipkegyári út és Eötvös park megállókig, valamint az autóbusz-állomásra. A háromműszakos munkarendhez igazodva elérhető még átszállás nélkül az Ipari park és az AUDI, a 6-14 között dolgozókhoz igazítva elérhető Gyárváros. Tömegközlekedéssel kényelmesen elérhető: a CITY útvonalába eső területek hétköznap kb. 7:30-17:45 között, hétvégén kb. 7:00-13:00 között.

(Szaggatottal a műszakváltós járatok. Ipari park meg a 4-es porta nincs rendesen belerajzolva. Azt oda kell képzelni.)

 

Hiába laknak utóbbiban többen és töltenek be kábé alvótelepülési funkciót Győr életében, színtisztán közigazgatási okokból mégis Gyirmótról könnyebb eljutni a város bármelyik részébe. Az abdaiak hiába van kétszer annyian, nekik marad az átszállás meg a kicsiséta-kicsiséta. Biztos így a legjobb? Nem akarjuk felismerni, hogy ma már az elővárosokban keletkező utazási igények egyre inkább közelítenek a városon belüliekre? Hogy az utazási igény ajtótól-ajtóig keletkezik és nem közigazgatási egységtől közigazgatási egységig? Nem akarunk rájönni, hogy az elővárosnál messzebb jövők is igényelnének némi csatlakozást a helyi tömegközlekedéshez és nem egy fekete lyukba akarnak érkezni?

 

Persze, ha a tömegközlekedés alatt a menetrend lehető legegyszerűbb lebonyolítását értjük, akkor nyilván a nem a helyes válasz a kérdésekre és ez az egész szófosásom felesleges volt. Akkor az elmúlt 30 év utasvesztése bizonyítja az eddigiek sikerét. Ha viszont olyan menetrendet és hálózat kialakítása a célunk a tömegközlekedéssel, ami a felmerülő utazási igényeket ki is elégíti, akkor meg kell kérdőjelezni a mostani rendszer alapelveit és valamiféle integráltságra törekedni.

Előzmény: trizs77 (25440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!