M0 témában ajánlom a Levegő Munkacsoportnak mindent szabad? című topicot. (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9067567&la=51441604)
Érdemes visszaolvasni benne, van egy sajátos szemléletű, de egyáltalán nem ostoba arc, aki nagyon védi a leendő M0 közelében lévő házának biztonságát, a többiek pedig próbálják ízekre szedni. :-)
Az a baj, hogy úgy tűnik, a sötétzöldek mindent megtehetnek. Senki nem fogja rajtuk behajtani az esetlegesen elveszett pénzt. Pont az M0 egy olan projekt, ami több haszonnal jár, mint kárral. Kétségtelen, hogy ezzel korábban csöndes, zajmentes területet változtat meg, de hozzájárul ahhoz, hogy Budapest kissé fellélegezzen.
Lenne egy aktuálisabb kérdésem is. Kicsit alább van egy fotó az elkészült viacoloros utunkról, aminek az alapozása ugye kb 15 cm CKT beton, azon van néhány centi finomsóder ágyazatba fektetett hullámkő. Az út lejtős, ónos esőt követően járhatatlan. Szabad az ilyen utat sózni...?
Kb 70 mrd forint. Ha nekem kéne kifizetnem, biztos elővigyázatosabb lennék :-) de legalábbis peren kívüli megállapodást keresnék a környezetvédőkkel. Nem szeretnék nagyon politikába folyni, bűncselekményre felbujtani pedig különösen nem, de a minap a Vágány utcában láttam egy óriásplakáton: "Magyarország, ahol mindennek ára van."
Ha a bíróság jogosnak ítéli a környezetvédők panaszát, akkor az jogos. Legrosszabb esetben ugrik a támogatás. Nem tétel -- az M5-nél olyan szerződéses konstrukciót választottak, hogy EU támogatás szóba se jöhetett (nem is kérték), senki nem panaszkodott.
Németországban működik ez a rendszer, elvileg 2005. január 1-től. Jelenleg csak a tehergépjárművektől kérnek pénzt, átlagosan 0,124 € cent / km . Az elszámoló fedélzeti egység ára 300€, ez azonban "leautózható". Mivel műholdas követéssel működik, nem lehet kibújni a fizetés alól. Akinek meg nincs ilyen berendezése és mégis használja az autópályát, azt a kamerák kiszűrik és küldik neki a büntit. Kb. 3,0 Mrd € bevételt remélnek tőle. A rendszert a TollCollect Gmbh üzemelteti, melnyek tagjai a Deutshe Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute. Műszaki (szoftver) hibák miatt az eredetileg 2003. szeptember 1-jei üzemkezdet késett. A német kormány 2004 februárjában felbontotta, majd újra megkötötte a TollCollect szerződését, mivel nem talált mást, aki működtette volna. Később ezt a rendszert be lehet vezetni a személyautók esetében is, így valóban csak a "használt autópálya-szakasz" után kellene fizetni. 2010-re talán kiépülhet a teljes rendszer az EU-ban. A TollCollect oldalán lehet olvasni róla magyarul is: http://www.toll-collect.de/laendereinstieg/tcrdifr014_laendereinstieg.jsp;jsessionid=0E5EFD509B1483B2520EC72DE7220F16?display=hu
Hallott valaki a Gallileo műholddal összeköttetésben működő új autópálydíj elszámoló rendszerről? Állítólad azon dolgoznak, hogy az autóba szerelt Gps-el figyelnék ki hány Km-t tesz meg az autópályán és ez alapján fizetnél, persze Ft/km-t és potom 50 000ft készülékvásárlás után. Persze van előnyös oldala is miszerint az autós bír némi hitelkerettel, amit éeteremben, kúton, mosóban használhat. A fizetés, ha jól értettem év végén lenne.
Vélemény?
Ja egy utazási szokásokat felmérő úriember talált meg a témával.
Nem követik el. Megépül teljes keresztmetszetben a pálya (2x2 sáv+elválasztósáv+leállósáv). A különbség csak annyi, hogy 3,50 m-es sávok lesznek felfestve és a leállósávból 2,25 m stabilizált padka lesz. Kivéve a csomópontok, hidak, segélykérő helyek térsége, mert itt a burkolat is teljes szélességben épül és leálló öböl lesz felfestve (mármint a segélykérőnél :-)).
Erre a legegyszerűbb megoldás (gondolom a legolcsóbb is), amit a 8-as úton csináltak Szfvár után: egybe építették és egy középső szalagkorláttal szétválasztották a két irányt. Viszont ilyen útból az életben nem lesz autópálya, mivel akkor teljesen át kell építeni az egészet...
Nemcsak pénzt, hanem autópályát is ígért Magyarország a Hankooknak, mondta el Kóka János a koreai cég beruházásáról szóló bejelentések után többször. Az M6-os épül is, ám a márciusra tervezett dátumig aligha lesz kész. Márpedig a Hankook tavasszal már építkezne, hiszen jövőre el akarják kezdeni a próbatermelést. Dunaújvárostól délre pedig nem is autópálya, csak autóút lesz az M6-os.
pontosan. Ráadásként pár hete pont az M5-n is láttam ilyeneket. Úgy tünik egyébként ez a táblamizéria nagyon is jellemző, a székesfehárvári új elkerülőnél se stimmeltek a táblák a városhan.
Ezer helyen láttam már olyan táblát, ahol az építés alatt levő szakaszok át voltak húzva narancssárga kereszttel. 2001 nyarán Ljubljanában úgy futtam bele egy ilyenbe, hogy nem hittem az áthúzásnak. Vissza is kellett fordulni, jelige: "ismerd meg a szlovén fővárost" :-)))
A németeknél olyan keskeny a leállósáv, hogy leállni nem igazán ajánlott rajta. A kispihenők pedig annyira kicsik, hogy a kamionok előre-hátra túlnyúlnak, és nincs hely a mezei autósnak.