Keresés

Részletes keresés

Asteriksz Creative Commons License 2006.02.01 0 0 880
én inkább homokot szórnék..
Előzmény: elemes (876)
Fricy Creative Commons License 2006.02.01 0 0 879
OFF
Szigorúan NEM! Ezt a kört már 1x lefutottam. Egyébként ha megnézed a honlapom, abból egyértelműen kiderül az igazság...
Előzmény: fősintér (878)
fősintér Creative Commons License 2006.02.01 0 0 878
Fricy! Te az a Fricy vagy aki a Szakács Béla munkatársa?

Szakács Béla rajongói klubja Index Kávéház.
Előzmény: Fricy (877)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 877
Az jó lesz!
Előzmény: elemes (876)
elemes Creative Commons License 2006.01.31 0 0 876
A viacolor felülete elég ellenállónak tűnik... esetleg leszivárog és a gyeneg betonból készült útalapot rongálhatja...?

Újabban kapható valami káli-izé síkosságmentesítésre. Szerintem káliumklorid.

De a legegyszerűbb az lesz, ha vásárolunk egy köbméter bazaltzúzalékot, elég éles és elég apró szemcsékből áll.
Előzmény: Fricy (874)
mzdude Creative Commons License 2006.01.31 0 0 875
M0 témában ajánlom a Levegő Munkacsoportnak mindent szabad? című topicot. (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9067567&la=51441604)

Érdemes visszaolvasni benne, van egy sajátos szemléletű, de egyáltalán nem ostoba arc, aki nagyon védi a leendő M0 közelében lévő házának biztonságát, a többiek pedig próbálják ízekre szedni. :-)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 874
Nem szereti a beton a sót. Nem tudom, hogy az M0 új szakaszán milyen anyaggal végzik el a síkosságmentesítést, esetleg meg lehetne érdeklődni.
Előzmény: elemes (872)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 873
Az a baj, hogy úgy tűnik, a sötétzöldek mindent megtehetnek. Senki nem fogja rajtuk behajtani az esetlegesen elveszett pénzt. Pont az M0 egy olan projekt, ami több haszonnal jár, mint kárral. Kétségtelen, hogy ezzel korábban csöndes, zajmentes területet változtat meg, de hozzájárul ahhoz, hogy Budapest kissé fellélegezzen.
Előzmény: elemes (871)
elemes Creative Commons License 2006.01.31 0 0 872
Lenne egy aktuálisabb kérdésem is. Kicsit alább van egy fotó az elkészült viacoloros utunkról, aminek az alapozása ugye kb 15 cm CKT beton, azon van néhány centi finomsóder ágyazatba fektetett hullámkő. Az út lejtős, ónos esőt követően járhatatlan. Szabad az ilyen utat sózni...?
Előzmény: Fricy (870)
elemes Creative Commons License 2006.01.31 0 0 871
Kb 70 mrd forint. Ha nekem kéne kifizetnem, biztos elővigyázatosabb lennék :-) de legalábbis peren kívüli megállapodást keresnék a környezetvédőkkel. Nem szeretnék nagyon politikába folyni, bűncselekményre felbujtani pedig különösen nem, de a minap a Vágány utcában láttam egy óriásplakáton: "Magyarország, ahol mindennek ára van."
Előzmény: Fricy (870)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 870
Azért egy 80%-os támogatásra nem mondanám azt, hogy nem tétel!
Előzmény: elemes (869)
elemes Creative Commons License 2006.01.31 0 0 869
Ha a bíróság jogosnak ítéli a környezetvédők panaszát, akkor az jogos. Legrosszabb esetben ugrik a támogatás. Nem tétel -- az M5-nél olyan szerződéses konstrukciót választottak, hogy EU támogatás szóba se jöhetett (nem is kérték), senki nem panaszkodott.
Előzmény: Fricy (868)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 868
Ha leállítják az építkezést, és új engedélyezési eljárást írnak ki, baj lehet.
Előzmény: elemes (867)
elemes Creative Commons License 2006.01.31 0 0 867
kicsit bombasztikus a cím. nehogy már két év alatt ne lehessen megépíteni a pályát.
Előzmény: Fricy (866)
Fricy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 866
Remélem, hogy a bíróság józan döntést fog hozni!
M0-ás: Magyarország eleshet 284 millió euró uniós támogatástól
Fricy Creative Commons License 2006.01.23 0 0 865
Németországban működik ez a rendszer, elvileg 2005. január 1-től. Jelenleg csak a tehergépjárművektől kérnek pénzt, átlagosan 0,124 € cent / km . Az elszámoló fedélzeti egység ára 300€, ez azonban "leautózható". Mivel műholdas követéssel működik, nem lehet kibújni a fizetés alól. Akinek meg nincs ilyen berendezése és mégis használja az autópályát, azt a kamerák kiszűrik és küldik neki a büntit. Kb. 3,0 Mrd € bevételt remélnek tőle. A rendszert a TollCollect Gmbh üzemelteti, melnyek tagjai a Deutshe Telekom, a DaimlerChrysler és a francia Cofiroute. Műszaki (szoftver) hibák miatt az eredetileg 2003. szeptember 1-jei üzemkezdet késett. A német kormány 2004 februárjában felbontotta, majd újra megkötötte a TollCollect szerződését, mivel nem talált mást, aki működtette volna.
Később ezt a rendszert be lehet vezetni a személyautók esetében is, így valóban csak a "használt autópálya-szakasz" után kellene fizetni. 2010-re talán kiépülhet a teljes rendszer az EU-ban.
A TollCollect oldalán lehet olvasni róla magyarul is:
http://www.toll-collect.de/laendereinstieg/tcrdifr014_laendereinstieg.jsp;jsessionid=0E5EFD509B1483B2520EC72DE7220F16?display=hu
Előzmény: zion1 (863)
elemes Creative Commons License 2006.01.22 0 0 864
A Deutsche Telekom éveken át gyötrődött egy ilyesmi rendszerrel, végül nem tudom, hogy feladták-e, de csúf veszteségekről szólt a fáma...
Előzmény: zion1 (863)
zion1 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 863

Üdvözlet mindenkinek ! Hamár  autópálya !

 

Hallott valaki a Gallileo műholddal összeköttetésben működő új autópálydíj elszámoló rendszerről? Állítólad azon dolgoznak, hogy az autóba szerelt Gps-el figyelnék ki hány Km-t tesz meg az autópályán és ez alapján fizetnél, persze Ft/km-t és potom 50 000ft készülékvásárlás után. Persze van előnyös oldala is miszerint az autós bír némi hitelkerettel, amit éeteremben, kúton, mosóban használhat. A fizetés, ha jól értettem év végén lenne.

Vélemény?

 

Ja egy utazási szokásokat felmérő úriember talált meg a témával.

rivotril Creative Commons License 2006.01.16 0 0 862

Nem követik el. Megépül teljes keresztmetszetben a pálya (2x2 sáv+elválasztósáv+leállósáv). A különbség csak annyi, hogy 3,50 m-es sávok lesznek felfestve és a leállósávból 2,25 m stabilizált padka lesz. Kivéve a csomópontok, hidak, segélykérő helyek térsége, mert itt a burkolat is teljes szélességben épül és leálló öböl lesz felfestve (mármint a segélykérőnél :-)).

Most legalábbis ez a koncepció.

 

Üdv:

riv

Előzmény: mzdude (859)
cyber.greg Creative Commons License 2006.01.14 0 0 861

Átemeneti megoldás a New Jersey elemekkel való elválasztás, azt fel lehet szedni, és az lesz a majdani autópálya egyik fele. Az M0-ásnál is ez a terv.

Előzmény: Törölt nick (860)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.13 0 0 860
Erre a legegyszerűbb megoldás (gondolom a legolcsóbb is), amit a 8-as úton csináltak Szfvár után: egybe építették és egy középső szalagkorláttal szétválasztották a két irányt. Viszont ilyen útból az életben nem lesz autópálya, mivel akkor teljesen át kell építeni az egészet...

mG
Előzmény: mzdude (859)
mzdude Creative Commons License 2006.01.13 0 0 859
Őszintén remélem, nem követik el azt a hibát, hogy az ellenkező irányokat nem választják el egymástól. Az így épült autóutak mind halálutak lettek.
Előzmény: Fricy (858)
Fricy Creative Commons License 2006.01.13 0 0 858
Előzmény: Fricy (857)
Fricy Creative Commons License 2006.01.13 0 0 857
Félig csak autóút lesz az M6-os

Nemcsak pénzt, hanem autópályát is ígért Magyarország a Hankooknak, mondta el Kóka János a koreai cég beruházásáról szóló bejelentések után többször. Az M6-os épül is, ám a márciusra tervezett dátumig aligha lesz kész. Márpedig a Hankook tavasszal már építkezne, hiszen jövőre el akarják kezdeni a próbatermelést. Dunaújvárostól délre pedig nem is autópálya, csak autóút lesz az M6-os.
Fricy Creative Commons License 2006.01.09 0 0 856
Itt nézz körül:
http://www.uvt.bme.hu/targyak/utterv/utterv_fi/utterv_fi_1.pdf
Előzmény: cyber.greg (853)
mestska Creative Commons License 2006.01.08 0 0 855
pontosan. Ráadásként pár hete pont az M5-n is láttam ilyeneket. Úgy tünik egyébként ez a táblamizéria nagyon is jellemző, a székesfehárvári új elkerülőnél se stimmeltek a táblák a városhan.
Előzmény: elemes (854)
elemes Creative Commons License 2006.01.08 0 0 854
Hát ez nem igazán meggyőző magyarázat...

Ezer helyen láttam már olyan táblát, ahol az építés alatt levő szakaszok át voltak húzva narancssárga kereszttel. 2001 nyarán Ljubljanában úgy futtam bele egy ilyenbe, hogy nem hittem az áthúzásnak. Vissza is kellett fordulni, jelige: "ismerd meg a szlovén fővárost" :-)))
Előzmény: Fricy (851)
cyber.greg Creative Commons License 2006.01.07 0 0 853
Tényleg, a tervezési sebesség fogalmát el tudná magyarázni valaki?
cyber.greg Creative Commons License 2006.01.05 0 0 852

Háát...

A németeknél olyan keskeny a leállósáv, hogy leállni nem igazán ajánlott rajta. A kispihenők pedig annyira kicsik, hogy a kamionok előre-hátra túlnyúlnak, és nincs hely a mezei autósnak.

Előzmény: Fricy (849)
Fricy Creative Commons License 2006.01.04 0 0 851
Tényleg jól néz ki.

Egy cikk:
Táblahiány az M5 mentén
Előzmény: MALWIN (850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!