Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 916

Akartok látni komolyabb autópálya gyűrű építést?

 

Nézzétek meg madridot a maps.google.com-on

(a satellite képet kell bekapcsolni)

 

Amikor először láttam, egyből lementem hídba.....

 

(ha még nem láttátok a maps.google-t, már attól lehidaltok: kb 1m-es felbontású szatellit képek, az autók simán látszanak az utakon)

 

Néhány adat:

 

ap. gyűrűk madridban:

M30: kb 7km átmérő: KÉSZEN VAN

M40: kb 18km átmérő: KÉSZEN VAN

M45: negyed gyűrű: KÉSZEN VAN

 

M50: kb 28km átmérő (mint az M0): MOST ÉPÜL

 

egyszerre. az egész.

megmég 5 db sugárirányú autópálya. a gyűrűvel. egyidejűleg.

 

No comment.

 

ui.: ezek hova tették a saját sötétzöldjeiket?

 

Jó nézelődést.....

Fricy Creative Commons License 2006.02.07 0 0 915
Amíg a politikusok azt hiszik, hogy az autópályákkal választást lehet nyerni, addig fognak is kevésbé fontos szakaszok épülni.

M2: a mostani 2/A szakaszon mindenképp indokolt, utána első körben a településket elkerülő 2x1 sávra van szükség.
M3: szvsz az M30 leágazás után sem kellett volna teljes autópályát építeni, de erősebb volt a lobbitevékenység.
M5: gyakorlatilag pár hónapon belül elkészül.
M7: egyértelmű, hogy van rá szükség (nemcsak Horvátországba tartó turisták miatt).
M4: szélesített 4-es főút? Új nyomvonal? Nekem nem jött még le egyértelműen mit is akarnak elérni.
M8: fontosabbnak tartom, mint az M9-et. Előb kellene megépülnie, így az M0 kicsit tehermentesülne M5-M7 irányban.
M6: Dunaújváros után autóútként épül meg, szerintem ez így elfogadható kompromisszum. Pécs 2010-es kultúrális fővárosi címe miatt is szükséges. Bár oda a vasutat is rendbe kellene tenni addig.
Előzmény: Törölt nick (911)
mzdude Creative Commons License 2006.02.07 0 0 914
M6: dunaújvárosig még érthető, de egészen a határig? Van ott akkora forgalom, ami ezt indokolja?

A Szexárd alatti részről nem tudok nyilatkozni. De valóban igaz, hogy Dunaújvárosig túlterhelt a 6-os, utána egy nagyságrendet javul a helyzet. Oda valóban elegendő egy jó minőségű autóút. A Szexárd-Pécs szakaszon meg merem kockáztatni, hogy még autóút sem kellene. A Pécs-Szentlőrinc szakasz furcsa módon megint erősebb forgalmú, illetve az 57-es út is, Mohács felé; bár szerintem autópályát ezek sem indokolnak.
Előzmény: Törölt nick (911)
Fricy Creative Commons License 2006.02.07 0 0 913
Megnéztem a honlapját, ott is szerepel...
Előzmény: Törölt nick (912)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 912
Nem merek megesküdni a forrás hitelességére (egy mások topicból ollóztam be), de könnyen elképzelhetőnek tartom.
Előzmény: Fricy (910)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 911

Mi a véleményetek a 2015-ig szóló gyorsforgalmi hálózat fejlesztési programról?

 

Szerintem:

M10, M2, M4, M5, M7 a határig feltétlenül kell. M0 teljes kör szintén.

 

Sajnos az M10 és M0 nyugati szektor qrvára kétséges a sötétzöldek akadékoskodása miatt.

 

DE:

M3 nyíregyháza után? Már a füzesabony-polgár között is kb. 10ej/nap a forgalom

dehamár elviszik a határig, miatúróért nem záhony felé? Ott van az összes logisztikai infrastruktúra...

 

M35? ez nem szavazatszerző beruházás? a 35főút szerintem simán elvinné a jelenlegi forgalmat. elég lenne böszörménynek kerülőt csinálni.

Azmeghogy az M35 építésével egyidejűleg újítják fel (gyakorlatilag újraépítik) a 35főutat egy teljes szervezési nonszensz.

 

meghamár ebben a térségben járunk:

Láttátok az M3 nyomvonalát polgár alatt? olyan mintha valami nagy akadályt kerülne ki éles kanyarokkal. De nem, nincs ott semmi akadály. Egyszerűen arról van szó, hogy a FA-Polg. szakasz építésének megkezdésekor még úgy volt, hogy a polgár utáni nyomvonal északról kerüli meg azt a mocsaras területet és halad tovább hajdúnánás felé. Igenám, de időközben a Hortobágyi Nemzeti Park kitalálta, hogy ott van a nagykapros legelő, ami védett (nézem a térképet, de én nem látok védett területet) ésazon nem mehet át út.

Szóval új nyomvonal kellett. Így született meg ez a hirtelen forduljunk délnek és kerüljünk egy nagyot nyomvonal.

Kész pasz. Szerintem ez a környezetvédelmi lónak már a másik oldala.

 

M6: dunaújvárosig még érthető, de egészen a határig? Van ott akkora forgalom, ami ezt indokolja?

 

M8/M9

Ez viszont erős túlzásnak tűnik: úgy saccra 800km, szerény 2mrd/km-rel számolva: 1600mrd HUF

Ebből kb. 2000-3000 km elkerülő utat lehetne csinálni, illetve meglévő főutakat megerősíteni, szélesíteni, padkásítani, nyomvonalkorrekciózni (szűk kanyarok), meg párhuzamos földutakat csinálni, hogy a traktorok ne a főúton szerencsétlenkedjenek.

 

Most igaz, hogy rendesen belehúztak az ap. fejlesztésbe (egyik szemem nevet), de a fő- és mellékúthálózat karbantartása gyakorlatilag leállt (a másik meg sír).

 

A kettőt nem egymás rovására, hanem egyidejűleg kellene csinálni.

 

 

Fricy Creative Commons License 2006.02.07 0 0 910
Ezt nem mondod komolyan, hogy ez a majom ennyi közpénzt harácsolt össze a hülye kis céljára? Döbbenet!!!
Előzmény: Törölt nick (907)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 909

1. Az M0 hídnál valóban fontosak az esztétikai szempontok. A turistahajóval Bp-re látogató külföldieknek valóban különleges látványt fog nyújtani.

 

 

2. Szerintem a szexárdi, dujv. hidakra szükség van.

Nem feltétlen a forgalom miatt:

-kompra nem lehet munkábajárást alapozni: qrva drága, sötétben és télen nem jár

híddal a duna másik oldalán lévő emberek munkalehetőséghez jutnak.

-Ezek már elbírnak egy 30-40 tonnás kamiont.  a földvári, bajai úgy tudom nem. Ezeknek eddig fel kellett menni az M0-ig a dunai átkelkéshez...

 

A dunaújvárosi hídnál azt hiszem, azért van szükség nagy főtámaszközre, mert a tervezett dujv. kikötő forgalmát zavarná egy pillér a duna közepén. 

 

3. Kőrösheggyel kapcsolatban én is politikai okokra gyanakodtam.

 

Apropó jogszabályváltozás: erről én is hallottam, azzal a céllal változtattak, hogy néhány jöttment akadékoskodó ne tehessen keresztbe.

De akkor hogyan lehetséges, hogy az M0-t megint (még mindig) akadályozzák?

 

Erre szoktam mondani, hogy dühöng a demokrácia. Ezeket frankón be kéne építeni a töltésbe....

Előzmény: mestska (898)
Asteriksz Creative Commons License 2006.02.07 0 0 908
sziasztok.

szerintem a Dunaújvárosi híd építése éppen aktuális, mert az M8 összekötését jelenti majd az Alfölddel. Talán meg is valósul valamikor. (Az M8)

A Kőröshegyi völgyhídra biztosan lett volna egyszerűbb és olcsóbb megoldás is, gondolom a hidasok sem nagyon tiltakoztak 'életük fő műve' ellen, hogy ne ezen a nyomvonalon haladjon. Ezt a hidat már sokfelé lehet mutogatni. Amúgy tényleg impozáns már maga az építés is.


üdv.
a.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 907

A szike vezetője:

 

 

Gellért Miklós

"megélhetési környezetvédő"

munkássága: http://www.szike.zpok.hu/mnulla.html

 

Lakás- és egyesületcíme (lévén egyszemélyes egyesületről szó, a kettő megegyezik):

1162 Budapest, Formás u. 41. tel./fax: 409-0449
drótposta: gellertm@vnet.hu, gellert@szike.zpok.hu

 

Anyagi források:

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium 640e támogatás

ÖKOTÁRS 350e támogatás

Főv. Önkormányzat 370e támogatás, 

XVI. ker önkormányzat 100e támogatás,

éves tagdíjbevétel 7500 azaz hétezerötszáz Ft. 

Előzmény: Fricy (899)
Fricy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 906
Köszi, megnézem majd.
Előzmény: mestska (905)
mestska Creative Commons License 2006.02.06 0 0 905

Mi Civil 3D-t használunk. Jóval barátságosabb. Igazából az a baj az Mx-el, legalábbis amennyit láttam belőle, hogy hihetetlenül körülményes és lomha, ráadásul egy csomó ponton nem logikus a felépítése szerintem.

 

A Civil3D egy Autocad alapú rendszer, ami a Land Desktop átdolgozásával jött létre az Mx-es fejlesztők által.

 

Hómpédzs:

 

http://www.autodesk.hu/adsk/servlet/index?siteID=545672&id=5174320

Előzmény: Fricy (904)
Fricy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 904
Én még nem használtam. Egyszer láttam, hogy működik, de az is már évekkel ezelőtt volt.
Ezek szerint van jobb is. Mi az?
Előzmény: mestska (903)
mestska Creative Commons License 2006.02.06 0 0 903

az egy nagyon gáz program.

Előzmény: Fricy (902)
Fricy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 902
MX infrastruktúra-tervező szoftvert tanítják/ fogom majd egyszer talán tanulni.
Előzmény: mestska (900)
mzdude Creative Commons License 2006.02.06 0 0 901
Erősen kétlem, hogy itt bármiféle zöldségről lenne szó. Inkább csak zöldség mögé bújtatott egyéni érdekekről: falusinak tűnő környezetben élni, de közben élvezni a Budapesti infrastruktúra előnyeit. A tiltakozóktól ezt venné el az M0.
Előzmény: Fricy (899)
mestska Creative Commons License 2006.02.06 0 0 900

nem, de t...m kivan már a sok mélyzöld szervezettől. Még úgy is, hogy kellően környezettudatosnak tartom magam.

 

Fricy! Ti milyen tervező/szimulációs programból kaptatok/kaptok oktatást?

Előzmény: Fricy (899)
Fricy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 899
Nézte valaki a vasárnapi Naplót? Szó volt benne az M0-t megtámadó SZIKE nevű sötétzöld szervezetről.
Nem volt olyan lakó, aki ellenezte volna a pályát. Még azok sem, akik 200-250 m-re fognak lakni a sztrádától. Mutattak terveket, amelyek szerint egy 10-14 m mély bevágásban fog haladni a betoncsík, zajvédő töltést és erdősávot létesítenek. 72 milliárd Ft a tét.
mestska Creative Commons License 2006.02.06 0 0 898

1. A köröshegyi híd jelenlegi vonalvezetése a helyi politikai erők (értsd Kőrőshegy polgármestere & tsai.) miatt került ilyen nyomvonalon kialakításra. Ennek hatására változtak a közberuházások építésére vonatkozó jogszabályok...

 

2. A Dunaújvárosi Duna-híd támaszközére a szerkezet tipusa miatt volt szüksé. Persze lehetett volna más tipus is, de úgy gondolom, egy hídnál sokat számít a dizájn. Fricyvel egyetértve egyébként a hídra talán nem ost van szükség, de fontosabbnak tartom a szekszárdinál, és gyorsabban ki fogja  kényszeríteni a folytatás kiépítését Szolnok meg Veszprém fel, mintha egyáltalán nem lenne.

 

3. Az M0-nál ugyanez a helyzet: egy nagy hídnak látványos dizájnja legyen.

Előzmény: Törölt nick (896)
Fricy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 897
Építőmérnök tanoncként azt mondom, hogy nagyon jó, hogy ilyen műszaki alkotások épülnek meg kis hazánkban.
M0 hídra mindenképp szükség van, a környezet adja magát, hogy ide exkluzív híd épüljön. Budapest kapujaként is tekinthető.
M8-as Duna hídjára nem biztos, hogy most van szükség. Meg kell nézni a szakszárdi híd esetét, nem túl nagy a forgalom rajta.
Kőröshegy kihagyható lett volna, ha kicsit elhúzzák a nyomvonalat. Az volt az indok, hogy így távol kerül a Balatontól. Volt olyan verzió is, ami alagút építését kívánta volna.
Előzmény: Törölt nick (896)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.03 0 0 896

Fricy:

 

A három óriásról mi a véleményed? (kőröshegy viadukt, dunaújhíd, M0híd)

 

Nekem kissé ellentmondásos a véleményem ezekkel kapcsolatban.

 

Pro:

Lenyűgöző látni, hogy szerencsétlen hídhiányos hazánkban egyszerre 3 ilyen különleges alkotás készül (ha világviszonylatban nem is, de MOn mindenképpen).

Azt hiszem erre az időszakra úgy fognak visszaemlékezni, mint a hidászok aranykora. (nem is értem, hogy a Hídépítő hogy bírja kapacitással)

Ha jól tudom az eddigi legnagyobb az Árpád híd (kb. 1000m???)

A most épülők majd 2x ekkorák, a fő támaszközök méretéről nem is beszélve.

 

Ha elkészülnek mindenképpen megnézem őket egy hétvégi kirándulás keretében.

 

Kontra:

Mindhárom alkotás egyes műszaki paraméterei (melyek túl költségessé teszik a megépítésüket) szerintem indokolatlanok.

 

Kőröshegy: (ez tűnik a legindokolatlanabbnak)

olvastam/láttam kőröshegyet északról kerülő nyomvonalváltozatot. itt gondolom bevágásban, töltésen meg egy kisebb hídon a patak felett vezetett volna az út

a 80 m szintk nem kevés, de ez egy 2km-es 4% emelkedővel (ez a megengedett?)leküzdhető. (Apropó: az M1-en tatabánya előtt? az a hupli hány%-os?)

Nem tudom, hogy ez mennyiből jött volna ki, de biztos hogy a 39mrd töredékéből...

 

DunaujvHÍD:

mi indokolja a 300m-es főtámaszközt? ez biztos jól megdobja az árcédulát.

egy szexárdi típusú 2db 150m-es főtámaszközzel nem lett volna alkalmas?

 

M0északiHÍD:

detto. 300m főtámaszköz, ferdekábeles kialakítás.

 

Esztétikailag kétségtelen óriási a különbség, de ez szerintem karcsú indok a több 10mrds többletköltséghez.

 

 

Előzmény: Fricy (893)
Fricy Creative Commons License 2006.02.03 0 0 895
M0-nál megcsinálták. Akkor a 6-os út és az M7 között nem is lehetett sem le, se felhajtani sehol a pályára. 1994 tavaszán történt mindez.
Előzmény: Törölt nick (894)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.03 0 0 894

Kösz a válaszokat!

 

Ezután a pálya a 6-os út érdi elkerülő szakasza mentén halad. Rázúdul a forgalom a főútra. A vészterv arról szólt volna, hogy az Érd-Ófalunál lévő nagy 90 fokos kanyartól 2x1 sávos utat építenének a Harbor Parkig, ahonnét a 6-os főút jelenlegi nyomvonalán leht eljutni az M0 és a főváros felé. De ez sem lesz kész márciusra, nem is tudom, hogy gondolták, hogy ezt véghez tudják vinni.

 

Hát elég dilettáns kapkodásnak tűnik....

Az a 90fokos kanyar és harbor park közötti szakasz már a 97es atlaszomban is épülőnek volt bejelölve. 99-2000 környékén gyakran jártam arra és mindig felemlegettem az illetékesek felmenőit, hogy mé nincs má kész?

 

Amit nem értek a mostani pánikolásban:

igaz hogy a forgalom az érdi szakaszon a egy ideig még a "régi" 6-os kanyargós nyomvonalán fog menni, de ez csak átmeneti és nem lesz rosszabb a helyzet mint volt.

Az m6(Ét-Dujv) átadásával a forgalom szerintem nem, vagy nem számottevően fog nőni, így ez nem okozhat problémát.

 

Azt utálom legjobban, hogy amikor cikket írnak egy úttal, nyomvonallal kapcsolatos témában, csesznek még egy kis móriczka ábrát is odabiggyeszteni (üdvözöltetem a tisztelt újságírókat) én meg csak morfondírozok, hogy én vagyok hüle, hogy nem értem, vagy a firkász sem értette, csak írt valamit, hogy foggyon a papir.

 

4. Érden egész egyszerűen nem szerepelt a földnyílvántartásban a 6-os út nyomvonal. 1992 óta nem sikerült felvinni a földhivatalnak... Emiatt késett a dolog. Nagytétény közelében pedig néhány ipari üzemnél adódtak problémák.

Nem semmi. pedig épp most olvastam, hogy milyen jól behozták a lemaradásukat a földhivatalok. Ezek nyaralni voltak, vagymi?

 

Ideiglenes átadás: esetleg nincs kopóréteg (mint az M0-nál 1994-ben),

 

Ésakkor forgalom alatti pályán fognak kopóréteget teríteni?

 

Előzmény: Fricy (889)
Fricy Creative Commons License 2006.02.03 0 0 893
Én is ezeket szoktam nézegetni. Az M6 érdi nyomvonala a www.erd.hu oladlon van fent, azoakt tettem össze darabonként.
Előzmény: Törölt nick (892)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.03 0 0 892

Szívesen.

 

Nem tudom megnézted-e a többi M5-ös képet az aka.hu-n, de egy másik felvételen látszik, hogy a szintbeli keresztezés közelében már majdnem kész az 55-ös felüljárója. Gondolom egy kicsit csúsztak. De a decemberi átadásnál már minden rendben volt.

 

Kitartóan vadászok a magyar útépítésekkel kapcsolatos képekre (főleg légifelvételekre), de elég szűk a kínálat.

 

az aka.hu a legkorrektebbül dokumentált. (dátum+km szelvény) bár nincs nyomvonalrajz

a nart.hu-n is van jó pár kép, de komment nélkül elég kirakósjáték. meg kissé le is álltak, egy ideje nincs új kép...

az m6-duna.hu elég soványka

 

nem értem miért kicsinyítik le ennyire a képeket (gondolom nem mobiltelefonnal fényképeznek) nincs elég hely a szerverükön, vagy mi?

 

normális nyomvonalrajzot találni pedig kifejezetten lehetetlen. amit felraktál az M6 érdi szakaszról az kifejezetten lenyűgözött. ilyen részletest még nem láttam.

ennek a rajznak egyes csomóponti részletei a vegyepszer.hu-n is megvannak, de csak indexkép méretben, ha meg rákattintok a nagyobb változatért, akkor legtöbbször a "nincs feltöltött kép" szöveg jelenik meg.

 

Valahogy nálunk a project PR még nagyon alacsony szinten van. azért mintha alakulna a dolog, hiszen kőröshegynél is meg dunaújvárosnál is vizitorcenter, utóbbinál webkamera, de a webes megjelenés elég gyengécske

 

folyamatban lévő amerikai projecteknél olyan látványterveket, animációkat, műszaki rajzokat lehet a netről letölteni, hogy csak na.

pl. a hooverdambybass.org-ot láttad már?

 

keresgéltem a tervezők weboldalán is de ez se igazám nyerő

 

az unitef.hu nyitóoldala sokat igérő, de mióta először láttam fejlesztés alatt áll.

továbblépni nem lehet róla. pedig sok minden lehet a tarsolyukban mer qrva sok mindent ők terveztek.

 

az uvaterv.hu már valamivel jobb, de itt is inkább süketelés van, kevés a grafikus anyag. Sőt! a projectekhez kapcsolódóan 1-2 oldalas pdf-es anyagok is letölthetőek voltak, de már úgy látom ez sem hozzáférhető

 

A fentieken kívül tudsz más használható anyagról?

Előzmény: Fricy (887)
mzdude Creative Commons License 2006.02.03 0 0 891
Ha az M7 balatoni szakasza is ideiglenesen lett átadva, akkor ott ez azt jelenti, hogy maga az út teljesen kész, a pihenők, leendő benzinkutak és egyebek helyén viszont csak földhalom van. Úgy rémlik, hogy a lehajtók közül is volt, ami csak később készül(t) el.
elemes Creative Commons License 2006.02.03 0 0 890
hááát, ez a dunaújvárosi részen lehet. a balparton (földvártol ott jöttem felfelé) nem voltak ilyen barátságosak.
Előzmény: Fricy (888)
Fricy Creative Commons License 2006.02.03 0 0 889
Válaszok a kérdésekre:
1. Nem tudom én sem.
2. Metallochemia területén igen súlyos környezetszennyezés történt az évtizedekig ott működő gyár miatt. A kármentesítés után sem tudtak volna mit kezdeni igazán azzal a területtel, így ez tűnt a legjobb megoldásnak. A nyomvonal a lakott terültektől is távolabb van így.
3. Márciusban átadják (?) a Dunaújváros-Érdi tető szakaszt. Az itteni lehajtót kötik be a 6-7 út új körforgalmú csomópontjába (a tervnek megfelelően). Ezután a pálya a 6-os út érdi elkerülő szakasza mentén halad. Rázúdul a forgalom a főútra. A vészterv arról szólt volna, hogy az Érd-Ófalunál lévő nagy 90 fokos kanyartól 2x1 sávos utat építenének a Harbor Parkig, ahonnét a 6-os főút jelenlegi nyomvonalán leht eljutni az M0 és a főváros felé. De ez sem lesz kész márciusra, nem is tudom, hogy gondolták, hogy ezt véghez tudják vinni.
4. Érden egész egyszerűen nem szerepelt a földnyílvántartásban a 6-os út nyomvonal. 1992 óta nem sikerült felvinni a földhivatalnak... Emiatt késett a dolog. Nagytétény közelében pedig néhány ipari üzemnél adódtak problémák.
5. Ideiglenes átadás: esetleg nincs kopóréteg (mint az M0-nál 1994-ben), nem készülnek el a pihenők, stb. Áprilisi választás miatt muszáj átadni valamit.
5. Régen volt terv a 6-os fővárosi szakaszának autópályává fejlesztése. Ez azonban nem került megvalósulásra, már a mostani nyomvonal sem úgy épült meg, hogy abból bármikor autópálya lehetne. A csomópontok elhelyezkedése ezt nem teszi lehetővé. A 2x2 sávossá szélesítés megtörtént, úgy tudom, hogy az M0 és az M6 között is kiszélesítik az utat. Ezt valószínűsíti a Harbor Parknál épülő felüljáró pilléreinek elhelyezkedése is.
6. Töltéskonszolidáció: a földmű megépítése után saját tömege hatására tömörödik a földtest. Ezt lehet gyorsítani különböző techonológiával, de magas töltések, különleges altalaj esetén a természetes folyamatot is ki kell várni, rá kell bízni az anyatermészetre. Városban más a helyzet. Haller utca eseténél nem épült töltés, ott elég volt hengerelni az altalajt.
Üdv: Fricy
Előzmény: Törölt nick (885)
Fricy Creative Commons License 2006.02.03 0 0 888
Pedig bemehettél volna nyugodtan.
http://www.dunaujhid.hu/index2.html
Előzmény: elemes (883)
Fricy Creative Commons License 2006.02.03 0 0 887
Azt a szégyent! Köszi! Király kép! :)
Előzmény: Törölt nick (882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!