Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2006.02.16 0 0 999
>de a területüket szervesen, egyben kezelik, mert csakis így van értelme. Útépítési szempontból is.
Ha ez Bp-en is így lenne... :-(
Egyébként én is azt látom, hogy Ile de France majdnemhogy nagyobb döntési jogosultságokkal rendelkezik, mint Párizs, ill. a nálánál majdnem négyszer nagyobb agglomeráció egyes települései. Azt hiszem, nálnuk is jobban mennének a dolgok, ha pl. egy M0 építéshez nem 8-10 különböző, egymással tökéletesen ellenérdekelt önkormányzat hozzájárulására lene szükség.
Előzmény: mestska (977)
attus germanicus Creative Commons License 2006.02.16 0 0 998
>A wikipédia újabban akadozik. (apropó, Attus, magam részéről örülnék, ha a wikipédiás VEKE cikk rendszersen frissülne)
OFF
Igazad van, de amikor eszembe jut, hogy frissítsem, akkor mindig pont nem jön be...
Előzmény: mestska (976)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 997

MO forgalmi terhelése:

http://www.betonnet.hu/hirek/2003/image/sztrdex/big/dia3.jpg

 

Eddig csak gyanítottam, de a diagramon látható, hogy nem sok értelme van az M35-nek.

Nem inkább debrecen-nyíregyháza közé kéne AP.??? Meg debrecennek egy gyűrű....

 

Na mind1, legyen ez az ő bajuk, én úgyse járok arra...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 996

Én a kirándulások/nyaralások alkalmával pl. kifejezetten ezekre vadászok, és úgy gondolom ezen hobbimmal nem vagyok egyedül.

 

Sajnos a tervezők, üzemeltetők ezen objektumok turisztikai értékét nem nagyon veszik figyelembe:

 

Pár évvel ezelőtt amikor isztriában jártunk, az autópályán haladva láttam, hogy valami nagy mélység fölött haladunk át. gondoltam ezt meg kell nézni: óvatosan félrehúzódtam a leállósávban, és az alábbi viaduktot fedeztem fel:

http://www.viadukt.com/limdrah.htm

A közelben lévő várhoz vezető útról nagyon frankó a rálátás a viaduktra.

de semmi kitáblázás, semmi kiépített panoramic viewpoint...

 

Vagy pl. szintén horvátoban a maslenica híd:

http://en.structurae.de/structures/data/index.cfm?ID=s0005237

 

nagyon látványos, a régi acél ívhíd helyett épült, amit a háborúban robbantottak fel.

ezen vezet át a Zagreb-split ap.

 

a hídtól kb. 200 mre van egy kiépített kilátópont a szirt peremén egy kis kápolnával. nagyon frankó a panoráma.

DE: nem lehet odamenni! Úgy kellett a leállósávban félreállnom és átmászni az ap. drótkerítésen, hogy odajussak (ha panorámáról van szó előttem nincs akadály...)

 

Miatúróért nem lehetett egy pihenőhelyet itt kialakítani???

Előzmény: Törölt nick (995)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 995

Érdekes amúgy ez az esztétika kérdés is:

 

elvakult környezetvédők eleve tájrombolásnak tartanak mindenféle műszaki objektumot, pedig szerintem egy frankón a tájba illeszkedő út/híd/viadukt nemhogy nem rontja a tájképet, hanem kifejezetten látványosabbá teszi.

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 994

Én azért kételkedem abban amit a tervező mond

(igaz, hogy kevesebb pillér kell, de az a két főpillér viszont qrva masszív kell hogy legyen...bakker, 8.000 tonna a felszerkezet!)

 

Azzal egyetértek, hogy a megjelenés is számít (különösen ha városi hídról van szó).

De ha kinn van a pusztában, akkor szvsz nem érdemes flancolni, ott a jó öreg gerenda, oszt jónapot.

Előzmény: elemes (993)
elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 993
Ráadásul az ár nem egyedüli szempont.

Tavaly volt szó ebben a topicban az új belgrádi hídról, a belgrádiak szerint az elsődleges szempont, hogy jól mutasson és Belgráddal azonosítható szimbólum legyen.
Előzmény: Törölt nick (992)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 992

A múltkor kérdeztem, hogy az M8 dunahíd nem túl drága konstrukció-e?

 

Az alábbi cikkben azt írja a tervező, hogy nem:

http://www.hid-egyesulet.hu/aktualis/Duna-hid_extremitasai.htm

 

A hídnyílás fesztávolsága 307,8 méter. Noha a fesztávolság növelésével csaknem négyzetesen no a felszerkezet (a pilléreken elhelyezett útpálya és hídszerkezet) anyagszükséglete, vizsgálataink szerint az egész híd nem kerül többe, mert az alépítmény (alapozás és a pillérek) költségigénye kisebb. A mellékhidaknál is növeltük a fesztávolságokat a tanulmánytervhez képest, ami további elony. A vállalkozási árak nem mindig költségarányosak, de elvi megközelítésben kimondható, hogy négyzetméter-árát tekintve ez a híd nem drágább, mint egy gerendahidas megoldás.

elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 991
nem ismerem a talajviszonyokat, csak tippeltem.
Előzmény: elemes (987)
elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 990
de ez a TELJES költség: építés +20-30év?? üzemeltetés

igen, 27 mrdot fizetünk húsz éven át, ez ugye 540 mrd lenne, 105 kilométerre vetítve 5 mrd/km jönne ki, ezért mondtam, hogy jelenértéken 3.5 mrd/km, de ez sem igazán értelmezhető, ha nem ismerjük az üzemeltetési költségeket (és én nem ismerem).
Előzmény: Törölt nick (988)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 989

Nem erre gondoltam. (a neten egyszerűen nem találok nyomvonalrajzot, basszákmeg)

Nekem egy 2004-es MO atlaszom van. Abban az M3xM35 elválási csomópont Görbeházától délkeletre van. innen az M35 a 35-től délre halad, majd Prod előtt átmegy a 35ös északi oldalára és Hböszörmény előtt tér vissza a déli oldalra.

 

Előzmény: elemes (987)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 988

Ez valóban qrva sok: 3,5x60km=210mrd

 

de ez a TELJES költség: építés +20-30év?? üzemeltetés

(pontos adatokat nem tudok)

Előzmény: elemes (986)
elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 987
Szerintetek az M35 miatúrónak körösztözi a 35-öt 2x???
Nem mehetett volna végig a déli oldalon?


Rosszmájú válasz: a viadom rt-nek erre volt kapacitása :-)

Valószínű válasz: polgár és görbeháza között helyenként vizenyős a talaj. lehet, hogy olcsóbb az autópályát átvinni a régi 35-ös északi oldalára, mint akárcsak tíz kilométeren keresztül tőzegbe alapozni.
Előzmény: Törölt nick (984)
elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 986
nincs adatom, azért kérdeztem, mert az M5 Kkfháza - országhatár közötti szakaszára a Bőkezű Magyar Szabadállam kb 5 mrd/km (jelenértéken 3.5 mrd/km) pízt fizet, viszont ez az összeg tartalmazza a fenntartást is. az összeg igen magasnak tűnik, de jelentős részben a választott szerződési és finanszírozási konstrukcióból adódik. ezért gondolom, hogy technikai kompromisszumokkal elérhető költségcsökkentés ehhez képest smafu.
Előzmény: Törölt nick (985)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 985

Hát igen, a fentartási ktsg....

 

Én arra vagyok kiváncsi, hogy a különböző utak (ap, főút, mellékút) fenntartási ktsg-e hogy alakul (persze úgy értem, ha valóban karbatartják, nem úgy mint most...)

 

ráadásul érdemes a fajlagos értékekkel számolni (tehát a forgalomi terheléssel visszaosztani)

 

laikusként megkoczkáztatom, hogy az is lehet, hogy ez a fajlagos érték az Apnál alacsonyabb, mint egy kisforgalmú mellékútnál.

(ha más adatotok van javítsatok ki!)

 

 

 

Előzmény: elemes (983)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 984

Ha mán itt az ócsóságról van szooo:

 

Szerintetek az M35 miatúrónak körösztözi a 35-öt 2x???

Nem mehetett volna végig a déli oldalon? (ezek a felüljárók nem ócsók (kb. 1mrd/db), ittmeg rögtön kell 2 is +ba...)

 

MÁS:

részlet a vegyépszertől:

M6 autópálya M0 – Érdi-tetõ közötti szakasz 14,000 – 22,336 km szelvények között

 

(ez 8,336 km)

 

Vegyépszer Rt. építheti meg Az M6-os autópálya M0-ás és az Érdi-tetõ közti 11,4 kilométeres szakaszát.

 

akkor hogy lesz ez 11,4km???

a NARt meg úgy írja, hogy 8+3km.... mi a +3??

elemes Creative Commons License 2006.02.16 0 0 983
kicsit olyan "olcsó húsnak híg a leve" jellegű módosításnak tűnik...

hát az biztos, hogy a választott finanszírozási konstrukció többletterheihez képest ezek apró tételek.

***

vajon mennyibe kerülhet egy frissen átadott, üzemelő autópályaszakasz éves fenntartása (kilométerenként, átlagosan)?
Előzmény: Törölt nick (981)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 982

Fricy:

Még Németországban is van több km-nyi olyan autópálya, ahol nincs leállósáv.

 

Ez igaz, de érdemes hozzátenni, hogy ez a voltNDK területén van (még hitler építtette), és már folyamatban van a bővítésük 2x3sáv+leállósávra.

Előzmény: Fricy (943)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 981

http://www.nart.hu/cikk.php?id=33

 

JAVASOLT KÖLTSÉGCSÖKKENTŐ JAVASLATOK

 

-elválasztó sáv szélességének csökkentése autópályán,

-maximális tervezési sebesség csökkentése Autópályán 140km/h helyett 130 km/h, autóúton 120 km/h helyett 110 km/h

-pihenőhelyek számának csökkentése (a jelenlegi szabályozással ellentétben az egyszerű pihenőhelyek telepítési távolsága 15 km legyen)

-A nehézgépjárművek megállását az inkább 30 km-enként telepített u.n. komplex pihenőkben javasolják.

-keskenyebb mezőgazdasági utak tervezése és kivitelezés

-Az autópályák által elzárt területekre vezető földutak kiépítettségének túlzó paraméterei nincsenek összhangban csekély forgalmukkal.

-megállási látótávolság csökkentése 

-teljesítményelvű burkolat tervezés (A gyorsforgalmi utak burkolatának tervezése és építése jobban igazodik a tervezett élettartamhoz, a tényleges forgalmi terheléshez és a változó környezeti adottságokhoz.)

 

ezekről mi a véleményetek?

kicsit olyan "olcsó húsnak híg a leve" jellegű módosításnak tűnik...

 

Szvsz az alábbiakkal lehetne jelentősen költséget csökkenteni:

 

- nemzetközi tender - erősebb verseny, kartellezésre joooval kisebb esély

(bár igaz hogy mostmár nemz.tendereket írnak ki, de olyan MOi referenciákat kérnek/kértek, amellyel a legtöbb külföldi cég nem rendelkezik, így gyakorlatilag kizárták őket. A külföldi referencia ugyan mé nem jooo?)

(az M0keleti sz.-nál már asszem így csinálták, két szakaszt is az osztrákok csinálnak. bár ez nyilván EUdotációs követelmény vooot...)

Az is sokat segít ha kisebb (10-20kmes) szakaszokra osztva írják ki a tendert, mert így a kisebb cégek is labdába rúghatnak, és nem csak alvállakozóként csinálhatják...

 

- csökkenteni az önkormányzatok beleszólási jogát a tervekbe, mert soxor ezek a követelések dobják meg qrvára az árat. lásd. köröshegy

 

- meg ezeket a természetvédelmi túlzásokból is visszább lehetne venni:

lásd. M3 polgárnál - szembejött a nagykapros legelő, oszt a pálya hirtelen délre fordul (na abban a kanyarban vajon mennyi vooot a tervezési sebesség??)

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.15 0 0 980

Na, majd meglátjuk...

 

Uraim, tegyék meg tétjeiket....

Előzmény: mestska (979)
mestska Creative Commons License 2006.02.15 0 0 979
A véleményem továbbra sem változott...
Előzmény: Törölt nick (978)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.15 0 0 978

ha csak a normál csomóponti forgalom terhelné, akkor biztos elegendő lenne....

 

(bár figyelembe véve, hogy dunai átkelő, a tranzit mellé jelentős helyi átkelő forgalom is csatlakozni fog. lásd. M0 déliDunahíd: a 6-osút csp. lehajtóján  a csúcsforgalomban az M0ra visszatorlódnak a járművek)

 

DE: mivel ideiglenesen végcsomópont lesz, jóval nagyobb lesz a terhelése.

lásd: M7 ordacsehi csp.

valami cikkben olvastam, hogy a helyiek panaszkodtak, hogy túl nagy a forgalom.

az illetékes mondta, hogy mivel id.végcsp. a TELJES AP forgalom itt hajt le. de amint átadják az Ocsehi-Bkeresztúr szakaszt (2006.03.?) akkor a csp. forgalma a mostani töredéke lesz.

csakhogy az M0 11-10 szakaszát mikor adják át??

Előzmény: mestska (975)
mestska Creative Commons License 2006.02.15 0 0 977
Ez azért szerintem nem vonható meg ilyen egyértelműen, nagyban függ ugyanis attól, hogy a központi magtelepüléshez az idők folyamán hány kisebbet csatoltak. Pl. London, Párizs önmagukban nem olyan nagy települések az agglomerációjukhoz viszonyítva, de a területüket szervesen, egyben kezelik, mert csakis így van értelme. Útépítési szempontból is.
Előzmény: attus germanicus (966)
mestska Creative Commons License 2006.02.15 0 0 976
A wikipédia újabban akadozik. (apropó, Attus, magam részéről örülnék, ha a wikipédiás VEKE cikk rendszersen frissülne)
Előzmény: Törölt nick (973)
mestska Creative Commons License 2006.02.15 0 0 975
Mivel mára az ilyen projektek forgalmát le kell szimulálni, ezért látatlanban azt mondom, többé-kevésbé le fogja tudi vezetni a forgalmat a csomópont. A hídon végig legalábbis biztos nem fog sor állni.
Előzmény: Törölt nick (965)
mestska Creative Commons License 2006.02.15 0 0 974
Természetesen az M0 önmagában kevesebbet ér, minta a csatlakozó úthálózat is megépül.
Előzmény: attus germanicus (967)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.14 0 0 973

Aki informálódni akar APgyűrű ügyben, annak javaslom az alábbi címet:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Beltway

 

A világ nagyvárosainak Apgyűrűi: leírás, adatok, történet, ext.links

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.14 0 0 972

Kuncog a vakbelem... Olimpia...

 

Nálunk az olimpia már csömörnél elakadna...

 

itt nézzetek szét:

http://www.aodos.gr/attiki.asp?catid=4517

 

(a gríkek készülnek(tek) az olimpijára...)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.14 0 0 971

Na és mégegy London:

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=london&t=k&ll=51.679488,0.124851&spn=0.009101,0.026951&t=k

 

Elég különleges: tulképpen csak kétszintes, de a balkanyarok mégis (viszonylag)nagyívűek (és nem 270fokos jobbkanyarok, mint egy szokásos lóherében)

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.14 0 0 970

Szintén London:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=london&t=k&ll=51.263002,-0.134518&spn=0.009184,0.026951&t=k

 

ezmár korrektebb: 4 szint, mind a négy balkanyar nagyívű 90fokos

Előzmény: Törölt nick (969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!