BH prédikációja. Itt már kb. 3,5 órája tart az alkalom. A közönség fárad, felfokozott érzelmi állapotban van, várja a csodákat és reménykedik, hogy azt a kenetet ami BH-ben van ő is megkapja. Tehát gyakorlatilag bármit elhisz. Ezért a fontos dolgokat most fogja mondani BH.
(Az jutott eszembe, hogy ahogy Máriából, Szűz Máriát csinált a RKE, úgy az Úr (Szent) Lelkéből Szent Szellemet a karizmatikus egyház. Mindkettőnek az a funkciója, hogy Jézust helyettesítse.)
Tehát:
"Csak mi tudjuk megismerni Istent! Micsoda kiváltság ez számunkra! És had tegyem még hozzá, mi vagyunk az az iskola, ahová az angyalok járnak. Ahogy figyelnek bennünket, úgy ismerik fel, hogy milyen Isten. Ezért mondják, Szent, Szent. Isten megbocsát neked, mindig azt mondják szent. Isten meggyógyít, az angyalok azt mondják szent, azt kiáltsd hozzá, hogy szent. Így reagálnak arra ahogyan megérinti a mi életünket. Ahogyan bánik velünk, ahogyan szeret minket. Ezért szeretnének az üdvösség titkaiba bepillantani. Több mindent tudnék erről mondani, az angyalokról, de egyszerű dolgot szeretnék csak kihangsúlyozni, hogy csak az Egyház tudja Istent megismerni. Mondjuk hallelujah!
Küldjünk puszit az Úrnak!
Hallelujah!
Tehát *a tudás, ismeret azt jelenti, hogy Ő szent.
*Nem azt jelenti. Nem saját gondolat, de egyetértek vele:
"A szentség több, mint tökéletesség vagy bűntelen tisztaság; ez a „másságának", transzcendenciájának a lényege. Isten szentsége testesíti meg csodálatos voltának titokzatosságát, és arra késztet minket, hogy csodálattal tekintsünk rá, amikor hajszálnyit is felfogunk a nagyságából."
És aztán ott van az Ő akarata. Az I. Kor. levél 12-es fejezet írja, had olvassam el a 11-es verset, abból azt fogjuk látni, hogy mindig Ő az aki dönt, a mi életünk kapcsán. Az ő akarata jelentetik ki.
"De mindezeket egy és ugyanaz a Lélek cselekszi, osztogatván mindenkinek külön, a mint akarja."
Tehát látjuk itt, hogy a Szent Szellem, aki a személyiségét megmutatja az akaratán keresztül.
* Más fordításban talán érthetőbb és ne felejtsük el, hogy nagyon fontos részt kihagyott BH:
"Mindannyiunkban azért működnek a Szent Szellem különféle megnyilvánulásai, hogy ezekkel a többieket szolgáljuk és segítsük. ... Mindezt ugyanaz a Szent Szellem cselekszi az embereken keresztül, és a saját belátása szerint adja ezt vagy azt az ajándékot." I. Kor. 12
Még valamit had mutassak a Róma levél 8. fejezetéből. 27-es versből...
"Hasonlóképpen a Szent Szellem is segítségünkre siet abban, amiben erőtlenek vagyunk. Hiszen sokszor még azt sem tudjuk, hogy miért és hogyan imádkozzunk. A Szent Szellem azonban maga könyörög értünk, szavakkal ki sem fejezhető sóhajtásokkal. 27 Isten ugyanis jól tudja, mi van a szívünkben, és azt is, mi a Szent Szellem szándéka, mert ő Isten akarata szerint könyörög Isten népéért."
Itt tehát a *Szellem gondolatáról, lelkéről, elméjéről van szó.
* Ez a felosztás nem szerepel a Bibliában. Másrészről elég értelmezhetetlen, hogy Istennek aki ugye Szellem van lelke.
Isten ismeri a Szellem gondolatát.
És ebben a görög szóban szerepel a gondolat és az érzelem is benne van. És a célok is.
Képzeljétek el, hogy az elme szóban a görögben benne szerepel az érzelmek is benne vannak.
Igen a szent szellemnek vannak érzelmei. Ne szomorítsátok meg Isten Szellemét. Tud érezni szomorúságot. Ez egy érzelem. Aki benned él, ismeri minden gondolatodat, a szíved minden vágyát.
Gondoljátok el mit érez (*a Szent Szellem), amikor kudarcot vall !!!!, amikor bűnt követünk el. Ő aki bennünk lakik megszomorodik. Egyértelműen beszél erről a Biblia. Tehát ezt érti a Biblia a gondolat, hogy a lélek fogalmán. A gondolatot, a célt, az érzelmet.
A Szent Szellemnek van tehát tudása, akarata, és van lelke. És van még valami fontos. A Isten igéje pedig ezt is megemlíti a Róma levél 15. fejezetében.
Sok ember ezen talán el sem gondolkodik. Róma 15.30
"Kérlek pedig titeket atyámfiai a mi Urunk Jézus Krisztusra és a Lélek szerelmére, tusakodjatok velem együtt az imádkozásokban, én érettem Isten előtt,"
Nagyon megdöbbentő részlet ez a Bibliában, érdemes elgondolkodni rajta. A Szellemnek a szeretete.
*"Arra kérlek benneteket, testvéreim, segítsetek nekem azzal, hogy erőteljesen imádkoztok értem Istenhez — Urunk, Jézus Krisztus és a Szent Szellem szeretete által!"
Az alábbiakat érdemes alaposan átolvasni:
Isten úgy szerette a világot, hogy Jézust a Fiát odaadta.
* Kihagyja, hogy miért kellett ez és mit jelent az odaadta. Tehát az evangélium lényegét.
Jézus annyira szeretett minket, örök módon, hogy a helyettesítőnkké lett.
* Megint kihagyja, hogy miben is helyettesít minket és főleg azt, hogy erre miért volt szükség.
Az életét értünk odaadta a Kereszten. Az értékes vérét kifolyatta értünk, halálos fájdalmakat szenvedett el, szeretetből és a Szent Szellem által.
* A Szent Szellem kínozta vagy ölte meg? Mert ebből az következik.
Annyira szeretett (*a Szent Szellem), hogy meggyőzött bennünket, hogy Jézust kijelentse nekünk, hogy odahozza a kereszthez, hogy betöltsön Isten hatalmas erejével.
* Miről is győzött meg?
És örök életet öntsön be az életünkbe. Hogy bennünk éljen. Testünket házává kiválasztotta, ez szerelem. Hogy az én testemben akar lakni? Én sem akarok az én testemben lakni. De Ő az én testemben akar lakni. Hogy az az ő háza legyen. Vaoh! (Taps)
* Itt megerősíti, hogy a Szent Szellem megtestesülése a mi testünk, úgy ahogyan Jézusnak is volt a földön teste.
Had mondjak még valamit. Ne szégyelljétek. Egy üres poharat tudna valaki adni? Üres poharat. Valamit szeretnék mutatni. A Szent Szellem, fontos, hogy lássuk a saját szemünkkel, tehát mondjuk, hogy ez a testünk, tartsd meg, mondjuk a szellemi embered, ott van a testedben. Mielőtt megtértél akkor is így volt, de halott volt Isten számára, szellemi embered nem tudta megismerni Őt, nem hallotta, nem tudta szolgálni. De aztán jött a Szent Szellem. És saját magát beleöntötte a szellemedbe. És most egy pohárról beszélünk. El lehet választani a benne lévő vizet? El lehet választani ezt a vizet?
A Biblia azt mondja, I. Kor. 6.17-ben, figyeljetek, figyeljetek, a Biblia azt mondja, I. Kor. 6.17-ben, aki az Úrhoz csatlakozik az egy szellem vele. Nem kettő tehát, (hanem) egy. A Szent Szellem annyira szeret bennünket, hogy *összekeverte magát velünk, hogy soha többé ne hagyjon el és, hogy bennünk éljen."
*Valóban összekeverte magát velünk? Mert, ha így van akkor mi is Istenné váltunk, nem? Sőt, ha a mi testünkben testesült meg a Szent Szellem, akkor itt a földön testi mivoltunkban Istenné válhatunk.
Valami ilyesmit tanít KC is.
Sajnos nincs olyan teológiai ismeretem, amivel bővebben kifejthetném, hogy áttételesen mit is állít BH, mert gyanítom csak a régi tévtanításokat vette elő ő és azok is akik egy fészekből származnak vele.
Bocsánatot kérek, hogy ilyen hosszú idézeteket írok, de szeretném, ha mindenki látná, hogy valójában mit is mondott és tanított BH. Mert mi hívők hajlamosak vagyunk odagondolni azt is amit nem mondott. Pl. mi a bűn, miért halt meg Jézus, ki veheti a Szent Szellemet, mi a megtérés, mi a hit? Mert ezekről nem tanított, meg sem említette őket. Szóval egy más evangéliumot hirdetett.