Teljes vezetékcsere volt a házon a villanyszerelő 2 kábelt húzott a termosztát helye és a kazán közzé... Két kábellal is be lehet kötni úgy hogy működjön rendesen vagy kell-e a harmadik szál is hogy működjön? Ha elég a 2 szál akkor azt a 8-9 be kell bekötni? Fég c18 as kazánnál Köszi a segítséget!
A probléma megoldva. Egy sima elállítódás volt a hiba forrása.
Ezeken a készülékemen van egy un. vezérlő doboz. Annak az alján egy gomb. Azzal beállítottam a kikapcsolódási hőmérsékletet. P68 C.
De a radiátoraim felületei akkorák, hogy ez nem tudja elérni- 60 -61 foknál folyamatosan megy a rendszer hacsak a szobatermosztát vagy én nem kapcsoljuk ki.
A már 21 éves Ocean Luna (nem őrlángos, kéményes) kazánunkat már kétszer szerelte a szerviz; mivel a meleg víz nem mindig indult el. Először a mikrokapcsolót cserélték ki és kitisztították a készüléket, másodszorra gázszelepet cseréltek (ezzel már 91 eFT szerelési/kiszállási díjnál tarunk). Azonban változatlanul nem mindig indul be a kazán a melegvíz csap megnyitásakor. Mielőtt ismét kihívom őket, fel szeretnék készülni, van valakinek ötlete, hogy mi lehet az igazi probléma?
Hát ha úgy gondolod, hogy az a rossz, próbaképp zárd rövidre (csak ne hagyd úgy). A C12-t nem ismerem konkrétan, de nincs azon kazántermosztát, meg egy gomb, ahol a víz hőmérsékletét csavargathatod?(nekünk kombi FÉG-ünk volt régen, azon volt lehetőség a vízhőfok beállítására, bár lehet, hogy az csak a HMV-re vonatkozott).
Eddig nagyon jól működött, 5 éves. Tavaly volt egy baja. Állandóan leállt végül a belső hőmérséklet szabályzó kontakt hibája miatt volt a hiba. A szerelő némi tisztítás után megoldotta.
A hőcserélőből kilépő vezetékre volt csatlakoztatva valamilyen NCT vagy hasonló. Előtte is és utána is a készülék hőkorlátozása 68 fokra volt állítva. Indulásnál jelezte a készülék, hogy P68 C, aztán üzemközben jelezte az aktuális hőfokot. A rendszer olyan hogy az 5 db radiátornál kb. 60 fokon beállt az egyensúly és ment addig amig a szobatermosztát le nem állította.
Most viszont egy nagyon kellemetlen jelenség lépett fel.
Beindítom, megy - meneget kb. 25 perc alatt eléri az 55 fokot majd lekapcsol, de a szivattyú megy . kb 6 -7 perc alatt leesik 45 fokra a hőmérséklet és újra bekapcsol. Eléri az 55 fokot 6 -7 perc alatt és újra leáll. Ez nem egy rendes állapot, vélem én.
Lehetséges , hogy a termolelem elromlott vagy el állítódott ? Már nem 67-68 fokon állítja le a készüléket, hanem az előbb említett 55 fokon.
Milyen új alkatrész kell vagy be lehet állítani pl. egy 70 fokos letiltásra ?
Van egy Beretta Smart CSI 24kw kombi cirkóm, cserén/korszerűsítésen töröm a fejem.
Jó lenne úgy megcsinálni hogy ne kelljen az összes csövet odébb tenni. Ha marad a gyártó (Beretta) akkor valószínűleg ugyanoda esnek a kivezetések? Minden gyártó máshogy helyezi el a fűtés, melegvíz és gázcsöveket? Gyártón belül is van a típusok között eltérés?
Igen,ott tudsz, nem kell leállítani a fűtést hozzá.(ha megfogadsz egy tanácsot: valamelyik légtelenítő helyére ami nincs útban pld fürdő, garázs tegyél egy félcolos feszmérőt)
Megint van egy kis probléma a Junkers zw 20 kd kombi cirkó-val.Még nincs fűtésre kapcsolva, csak melegvíz készítésre. Alacsony volt a nyomás, megmozgattam a nyomásmérőhöz menő csövet, de nem változott a nyomás. Akartam hozzá vizet engedni (van egy csap a kazánon belül, azt kell megnyitni), de csak egy kicsi ment bele, mintha tele lenne. Nyomás nem változott. 5-6 óra múlva azt látom, hogy a nyomásmérő 3 bar-t mutat (4 bar-ig van számozva). Gondolom a melegvíz készítés vitte fel a nyomást. De ennyire? 0,8-ról 3 bar-ra?
Lehet vhogy csökkenteni? Radiátor légtelenítőn engedjek le belőle? Kell hozzá fűtést kapcsolni?
Szerelő csak 3 hét múlva tud jönni, de addig lehet, hogy kellene majd fűteni.
stiebel eltron gbc 24k készülék takarítása közben észrevettem, hogy a nyomásmérő óra egyik kunkori vízcsövéből szivárog a víz. Hogyan lehet ezt a problémát megoldani?
Komplett nyomásmérő óra csere, vagy esetleg csak hibás csövet is lehet valamilyen módon cserélni javítani?
A szikráztató és a vízhőfok mérő ment tönkre (a vízhőfok és a víznyomás mérő egy órában van kettéválasztva, a nyomásmérő az jó). Alkatrészt nem hiszem, hogy lehet hozzá kapni vagy csak esetleg bontottat.
Valaki tudna segíteni, hogy mien alkatrésszel tudnám ezeket pótolni, illetve hol tudom beszerezni.
Egy HERMANN laser 24e kombi kazánom van . Vízmelegítéskor erős kvartyogó hang jelentkezik és a nyomásmérőn nagy ingadozás látható .mintha levegős lenne valami . ilyenkor kikapcsol és újraindul a kazán. Azt sem értem hogy a nyomásmérő miért ingadozik ? idáig azt hittem a nyomásmérő csak a radiátor kör nyomását mutatja ?!
Problémába ütköztem a Westen Energy 240i tipusú kazánommal.
Ha megnyitom a melegvíz csapot véletlenszerű, hogy beindul e a kazán. Fűtés üzembiztosan indul, és ha fűt a kazán és rányitom a melegvizes csapot átvált fűtésről melegvízre gond nélkül. Amit én észrevettem laikusként az, hogy mind a fűtésnél mind a melegvíz módnál alapesetben van egy apró kattanás amit követ egy nagyobb kattanás. (gondolom relé) Ez a második kattanás -amikor nem indul a csap megnyitására a kazán - nem hallható. A szerelőm miután telefonon felvázoltam a problémát alaplap hibát sejt, és el sem jött megnézni mivel a hibajelenség nem állandó. Ha valakinek lenne használható ötlete azt megköszönném.
A tágulási tartály levegőszelepén nézd meg, hogy nem-e jön víz.
Ha nem, engedd el a vízoldalon a nyomást teljesen, pumpáld fel a tartályt 1,2 bárra, majd a vízoldalon tölts annyit, hogy 1,4 bárt mutasson a feszmérő.
Van egy kis probléma a Junkers zw 20 kd kombi cirkó-val. Ment a fűtés, megnyitottuk a melegvízet és a kazánon a vízhőfok 100 C lett, illetve a nyomás 4 bar. (ez a 2 analóg kijelző van rajta) Hallatszott, hogy forr a víz. Melegvízet elzártam, fűtést lekapcsoltam. Lassan lement a nyomás mega hőfok, nyomás majdnem 0-ra. A víz forrása vmit feloldhatott, mert barnás víz jött utána a csapból.
Ötlet, hogy mi lehet a gondja? Túl magas vagy alacsony volt a kezdő nyomás és az válthatta ki? Tegnap pótoltam egy kis vízzel, mert a nyomás nem érte el az 1 bar-t. Erre ma túlnyomásos lett.