Keresés

Részletes keresés

Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233771

Semmi nem lett volna, mert nélkül semmit nem ért volna.

Előzmény: Kútásóóó (233769)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233770

Ez az apró excentrikusság eddig sok ezer újjászületett testvérünk életébe került és vélhetőleg még fog is kerülni. Az életébe került nem főbelövést jelent, ami gyors és fájdalommentes, hanem kínhalált. 

 

Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de én az ellenséggel nem alkuszom, még akkor sem, ha kegyesség képében jön.

Előzmény: Zsebihal18 (233767)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233769

Attól függ szerinted milyen Törvényt helyezett a szívünkbe az Úr? A tételes Tízparancsolatot? Vagy ezt:

 

A Tizparancsolatot többek között!

 

Na nézzük, mi  lett volna ha a választott nép elitje betartotta volna például csak ezt az egy parancsolatot belőle:

 

Ne kívánd a te felebarátodnak házát. Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét, se szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, a mi a te felebarátodé.

 2 Móz. 20,17

 

 

Mindjárt nem lett volna államosítás, se kommunizus a százmilliós halálos áldozatával, amit nagyrészt az ő számlájukra ír a történelem.

 

 De  ha mondjuk betartanák mondjuk a Hitgyüliben ennek a parancsolatnak csak a töredék részét:

 

Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét,

 

Akkor nyilván nem válnának, annak szellemében, hogy az ifjúága férjén kívül nem lenne továbbá hajlandó megkívánni hajlandó senki...

 

vagy ezt:

 

semmit, a mi a te felebarátodé.

 

Akkor nem tennék kalmárság házává azt, mi az Úr nevéről neveztetik a pogányok között például...

 

 

 

 

 

Előzmény: Prisztcilla (233759)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233768
Előzmény: Prisztcilla (233765)
Zsebihal18 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233767

Nem tudtam, hogy anathema alatt vagyunk, eddig nem zavart. Mindenkinek nem lehet tetszeni :). Ezt elkonyvelem, mint apro excentrikussagot.

 

Előzmény: Prisztcilla (233765)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233766

Bocsánat a helyesírási hibákért. 

Előzmény: Prisztcilla (233763)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233765

"inkvizíció, inquisitio (a gör. exetaszisz, 'kiderít' és a lat. inquirere, 'keres, fölkutat' igéből): a hit és az erkölcs tisztaságának védelmére létrehozott egyházi bírósági intézmény a középkorban."

Ez egyébként a Hitani Kongregáció képében tovább él. Annyi változott, hogy most nincsen hatalmuk azok felett, akik tagadják a RKE hitelveit és gyakorlatát.

http://lexikon.katolikus.hu/I/inkviz%C3%ADci%C3%B3.html

 

Ezért vagyunk mi is anatéma, azaz Egyházi átok alatt. Ezt soha ne felejtsd el.

Előzmény: Zsebihal18 (233764)
Zsebihal18 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233764

Nem. Az inkvizicio a katharok meg a waldensek miatt jott letre. A katharok a gnoszticizmust ujitottak fel, egy jo isten, es egy gonosz isten, aki a lathato vilagot teremtette, roviden. A papa kuldott hozzajuk teritoket, az egyiket megoltek. Az inkvizicio az eretnekek miatt jott letre.

Előzmény: Prisztcilla (233751)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233763

A Sátánról jut eszembe. Benny Hinn prédikációjának folytatása.

 

"Még valamit had mutassak. azt mondja tehát a Biblia, hogy *egy szellemmé válunk Istennel.

(* Tehát Istenné lettünk. Testestől lelkestől, miután fizikailag bennünk testesült meg a Szent Szellem BH szerint.)

 

Tehát a testünkben, mi a neved? Szilárd, mi történt a te szellemi embereddel miután a Szent Szellem bejött beléd? Ezt a Biblia mondja, mi vagyunk a Szent Szellem temploma. Utaltunk az I. Kor. 6.4-ben, egy szellemmé válunk az Úrral. Tehát mi történt a te szellemeddel? Elbújt az Úrban. Az Úr lett a te rejtekhelyed. Ezért mondja a Biblia, hogy öltözzük fel Krisztust, öltözzük fel az Urat. Hogy kell ezt megtenni? Alárendelem magam a Szent Szellemnek. Figyeljetek. A keresztény élet nem a küszködésről szól. Nem arról, hogy megpróbálunk helyesen élni. Nem, nem! Isten soha nem mondja azt, hogy próbálkozz, soha nem mondja, hogy próbáld újra, soha nem mondja, hogy próbáld erősebben. Azt mondja add át magad, rendeld alá magad. Elkérhetném a széked? Amikor bejöttetek ide este, kipróbáltátok, hogy a széknek jó-e a lába? Valaki, valaki megpróbálta a lábakat? Hogy biztosan megtart mielőtt leültél? Hanem mit csináltál? Figyelj! (Leül) Rábíztad magad a székre. Isten ennyit kér tőlünk. Had vigyen bennünket, ne erőlködjünk, hanem bízzuk rá magunkat. Ilyen egyszerű.

A keresztény életben nincs olyan, hogy próbáld, próbáld újra. Azt mondja, hogy rendeld alá magad, add át a tagjaidat. Megtanultam ezt a titkot: Isten csak azzal foglalkozik, amit átadsz neki. Ha átadod az életedet, akkor megment, ha átadod az életedet, akkor meggyógyít. Át kell adni a testedet. Alá kell rendelni, alárendelni. Nagyon egyszerű rábízni magadat. Megcsináltátok ezt ma este. A székre rábíztátok magatokat, leültetek rá, van hitetek már a székben. Képzeld el, ha ilyen hited lenne Istenben. Az egész világot meg tudnád rázni. Hallelujah.

 

A Szent Szellem pedig arra vágyik, hogy bízzuk rá magunkat. A szeretetére. Amikor eggyé lett a szellemünkkel az szeretet. A Biblia beszél a szeretetéről, a jóságáról. A Nehémiás 9.20 azt mondja a jó Szent Szellem nekik adta a jó szellemét.

(*Ezen a ponton már a Szent Szellemre cserélte Jézust. 

"Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy ő szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért." I. János .10)

 

 

Hallelujah. Ne felejtsétek, Jézusról beszélünk (Szent Szellem). Jézusról, akinek nincsenek korlátai.

(* Ki is mondja: Jézus =Szent Szellem. Ráadásul itt már kihagyja azt a kitételt, hogy Jézusnak itt a földön, amikor testté lett voltak fizikai korlátai. Egyébként ez  akkor lenne igaz, ha Jézus csak emberként jött volna el.)

 

 

Azt kérdezzük, hogy ki a Szent Szellem? Akkor az a válasz, hogy Jézus korlátok nélkül. Tehát ki a Szent Szellem? Jézus korlátok nélkül. (A hallgatóság mondja.)

Ő az Urnak a Szelleme. És itt jutunk el egy nagyon lényeges pontra. Ha Ő Isten, ha Ő az Úr,

 

(*Itt most már a Szent Szellem nem csak Jézus, hanem maga az Atya is.)

 

azt mondja a Biblia a zsidókhoz írt levélben 9.14-ben, hogy a Szent Szellem örök. Ő az Örök Szellem. Jézus az Örökkévaló Szellem által áldozta fel magát. Nagyon fontos, hogy azt még megértsük, hogy ez az áldozat még a tér és az idő előtt bekövetkezett. Ezt el kell mondanom. Jézust már a világ teremtése előtt megfeszítették.

(* Ezt inkább nem is kommentálom...)

 

 

 

Ezt a Jelenések könyve 8.13 tartalmazza. Péter levele egyértelműen mondja, hogy Jézust az Atya már az idők előtt elrendelte és a mi időnkben manifesztálódott. Ez a Biblia legelképesztőbb igazsága, hogy Jézus az Isten Fia a világ teremtése előtt, meg lett feszítve. A Jel 13.8 és az I. Péter 1-es egészen elképesztő dolog van ott is. Ezeket az elképesztő szavakat figyeljétek meg. Az Úr akit szolgálok annyira csodálatos, Jézus tiéd a dicséret, tiéd a dicséret, csodálatos Megváltó. I Péter 1-ben olvassuk.

A 18-as verstől olvassuk (20-ast is)

Tehát, ha a 3 igét egybevetjük, a Jel. 13.8-at, az I. Péter 18-20ig, és a Zsidők 9.14-et, akkor megértjük, hogy mit jelent az Örökkévaló Szellem által ajánlotta fel magát. De mikor áldozta fel magát? Még a teremtés előtt. Jézus először az Atyának a szívében lett megfeszítve. És ebből érhetjük meg, hogy később Isten miért fogadta el az állatoknak a vérét. Kicsit mehetünk mélyebbre? Igen? Az Ézsaiás 1.11-ben azt olvassuk, hogy Isten nem gyönyörködik az állatok vérében, tehát az állat áldozat nem jelent neki semmit, de Jézus azt mondta, hogy áldozatot, véres áldozatot nem akartál, de testet alkottál nekem. Tehát az állatoknak a vére nem tudta a bűnt lemosni. De mi történt? Amikor Isten meglátta az állatvért, akkor látta a saját szívében, hogy a saját fiának a vére már ki is folyt. Ezért fogadta el. Ezért mondja a Biblia a Zsidók 9-ben, hogy a Szent Szellem által áldozta fel magát Jézus.

 

 

 

Ez nagyon fontos igazság. Mert tudta, hogy az Ő ereje képes lesz az Isten Fiát egy kis maggá átformálni. Isten a Szent Szellem ilyen nagy. Át formálja az Isten Fiát egy maggá. Vaoh.."

(*Természetesen Jézus nem egy mag, de szerintem csak azért mondta, hogy a közönséggel elhitesse, hogy a Szent Szellem nagyobb Jézusnál és hatalma van felette.)

 

Nekem BH Szelleméről ez jut eszembe:

 

Ésa. 14.13:

"Pedig szívedben azt forgattad:
»Felemelkedem a Mennybe,
    fölemelem trónomat Isten csillagai fölé,
felülök a szent hegyre, messze északon,
    ahol az istenek összegyűlnek.
14 Fölemelkedem a felhők fölé,
    s olyanná leszek, mint a Felséges!«

 

 

 

 

Előzmény: Prisztcilla (233760)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.12 0 3 233762

 Doktoroknak se hivassátok magatokat, mert egy a ti Doktorotok, a Krisztus...

 

Ifjú, bohó koromban mindig így sóhajtoztak az öregek:

 "Csak orvosok kezébe ne kerüljön az ember...!"

 

Rossz lehet gondoltam, "mi sose halunk meg ugyebár"  a fiataloknak elméjükhöz köttetett a bolondság.

 

De milyen jó az a tudat, hogy se doktoroknak nem kell hívnunk senkit, se rabbibanak nem kell elismernünk magunk felett  hívnunk még rajtunk még kevesebb hittel rendelkező meszelt sírokat,  hanem van igazi megváltónk, akit segítségül hívhatunk: INGYEN a mikor tényleg nagy a gáz.

 

Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233761

"A HGy-ba járók 99%-a igeinek, és krisztusinak gondolja magát."

 

Mégis amikor az Evangéliumot hirdetem, bizonyságot teszek, akkor a leggyakrabban elhangzó első, rémült kérdés: de ugye te nem Hit Gyülekezetbe jársz? ... és látom rajtuk, ha így lenne nem hallgatnának meg. 

Előzmény: Törölt nick (233722)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233760

Nekem meg az jutott eszembe, hogy a Sátán mindig ugyan azokat a sablonokat használja, csak mindig az adott korra igazítja. Történetesen a hit nélkül vitt ószövetségi áldozatról a RKE-ban a gyónás és az utána lévő jóvátételi feladat, penitencia (pl. 5 Miatyánk, 5 Üdvözlégy :-) jutott eszembe. Mindkettőt azzal a hittel tették, teszik, hogy Istent cselekedetekkel kiengesztelhetik. 

Lényegében ugyan az, csak a forma változott. Szóval érdemes az Ószövetséget is tanulmányozni. :-)

Előzmény: friss szél (233756)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233759

"Viszont az a Törvényt, amit az Úr a szívünkbe helyezett, az ujjászületéskor, azok közül szerintetek melyika betarthatatlan? "

 

Attól függ szerinted milyen Törvényt helyezett a szívünkbe az Úr? A tételes Tízparancsolatot? Vagy ezt:

 

"Testvéreim! Isten benneteket szabadságra hívott el! Csakhogy ezt a szabadságot ne a régi emberi természet kívánságainak kielégítésére használjátok, hanem inkább szeretettel szolgáljatok egymásnak! 14 Az egész Törvény ugyanis ebben az egy mondatban foglalható össze: „Szeresd embertársadat,[d] mint saját magadat!” " Galata 5

 

Ez azokra is vonatkozik, akiket nem kedvelünk, ártottak nekünk, szóval mindenkire. Most akkor emberi erővel ezt az életünk minden napján be tudjuk-e tartani vagy ez csak az Úr Lelkével a krisztusi jellem kimunkálásával tudjuk megcselekedni? Ez a kérdés.

 

Előzmény: Kútásóóó (233758)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233758

Jézuson kívül senki sem tudta, tudja megtartani a Törvényt

 

 

Szerintem két malomba őröltök!

 

Egyszer van a Törvény.

Másodszor meg van az "a törvény" amit a zsidók értettek altatta, meg Pál is értett alatta és ma is vitatkoznak rajta, valmint vannak a törvénynek különböző vallásos,  malasztos variációi, mit semelyikük nem fog soha, mert; 

 

"Nem nem megy nekik, mint kurvának a szentélet "

 

(Bocsánat a szóképért!)

 

 

 

Viszont az a Törvényt, amit az Úr a szívünkbe helyezett, az ujjászületéskor, azok közül szerintetek melyik a betarthatatlan? 

 

(erre  kérdésemre, már régen sem akartatok válaszolni!)

 

 

 

 

Előzmény: Prisztcilla (233752)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233757

tehát minden hívő nem tud gyógyítani, még akkor se ha Istenben nagy hite van.

 

 

A gyógyítás, mint a Szellem ajándéka, az sem olyan, hogy mindenki meggyógyul, hanem az Isten embere réteszi mondjuk a kezét és megmondja, hogy meggyógyúl  az illető, esetleg meghal az illető és az valóban úgy is lesz.

 

Az Úr nevét segítségül  hívhatta már az Ószövetségben is bárki és még ha csak egy egyszer goj volt akkor is.

 

Jézus mondta a zsidó elitnek: 

 

Nincsen-é megírva: Az én házam imádság házának neveztetik minden nép között? Ti pedig rablók barlangjává tettétek azt.

Mk 11,17  

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: random seed (233745)
friss szél Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233756

Úgy látszik, most időszerű, elő kell venni ezeket a témákat... :-)

 

Egyébként ezért sem értem B.H. kijelentését, miszerint nem ismerik az angyalok az Istent, a Teremtőt, és csak az újszövetségi egyházon keresztül tehetik ezt meg.... hiszen Isten, a Teremtő örökkévaló, és nem változik, és megismerhető cselekedetei, szava áltál minden időben.

 

Előzmény: friss szél (233753)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233755

 "Mi, akik zsidónak születtünk — nem pedig ugynevezett „Izráelen kívüli bűnösnek” —, 16 jól tudjuk, hogy az ember nem a Törvény szerinti tettei alapján válik Isten számára elfogadhatóvá. Isten egyedül a Jézus Krisztusban való hit által fogad el bennünket! Mi ugyanis azért hittünk a Krisztus Jézusban, hogy Isten számára elfogadhatóvá váljunk. Isten pedig azért fogadott el bennünket, mert hittünk Krisztusban, s nem a Törvény szerinti tettek alapján. Ezek által ugyanis soha senki sem válhat Isten számára elfogadhatóvá." Galata 2.15

Előzmény: Prisztcilla (233752)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233754

Igen, egyetértek.

Előzmény: friss szél (233753)
friss szél Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233753

Régeben tanulmányoztam az Igében leírt eseményeket, a helyszíneket, hogy mi történt ott, mit rontottak el, mit csináltak jó, miért voltak az áldás, vagy az ítélet helyei, mint Béthel, Gilgál, Bókim, Beérseba, a zúgolódások a pusztában, stb... hiszen ebből lehet tanulni, megismerni Istent, a bánásmódját népével.... szerintem...

Természetesen az Újszövetségben is vannak ilyen példák.

 

Előzmény: Prisztcilla (233749)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 1 233752

"Amúgy ez sem igaz, mivel Jézus meg tudta cselekedni  simán, na meg ott volt a Keresztelő János, a tanítványaik, meg a próféták stb, stb..."

Jézuson kívül senki sem tudta, tudja megtartani a Törvényt. Ezért adatott nekünk a hit, mert Isten már a bűneset pillanatában tudta ezt. 

Előzmény: Kútásóóó (233746)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 2 233751

"Csak a katolikus egyház létezett."

Ez nem így volt. Mindig is létezett az újjászületett hívők közössége, csak nem látványosan. Ennek üldözésére hozta létre a RKE az inkvizíciót. 

Előzmény: Kútásóóó (233744)
friss szél Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233750

szivesen :-)

 

Előzmény: Prisztcilla (233749)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233749

Köszönöm! Nagyon tanulságos ránk nézve is.

Előzmény: friss szél (233742)
Prisztcilla Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233748

"Vagyis azokban az időkben gyakorlatilag, mindenki a pokolra került és minden egyes ember elkárhozott?"

 

Lejjebb idéztem, hogy az ószövetségben is a hit volt az üdvösség alapja (hitt Ábrahám Istennek) és az áldozati rendszer volt a hitük cselekedete. Isten az állatáldozatot, mint Jézus Krisztus tökéletes és teljes áldozatának előképét ideiglenes engesztelésként írta elő. 

Tehát, ha az állatáldozatot az illető Krisztusra nézve, Isten ígéreteiben való hittel tette, azt fogadta el Isten.

Ha azért tette, mert úgy gondolta, hogy ezzel a cselekedettel kifizeti Istent, az az Úr szemében semmit sem ért. Lásd Ézsaiás 1.

 

"A hitből való gyógyulás sem működik minden hívőnek"

Ezt mondjuk nem is ígérte meg Isten. Ráadásul manapság inkább a gyógyulásban hisznek, nem a Gyógyítóban. Tehát eleve a hitük iránya nem jó.

 

Előzmény: Kútásóóó (233743)
friss szél Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233747

Vagyis azokban az időkben gyakorlatilag, mindenki a pokolra került és minden egyes ember elkárhozott?

 

Pont, hogy azt próbáltuk fejtegetni, hogy a hitből való hívő életre akarta Isten megtanítani Izrael népét, az elszakadt 10 törzset, de ők nem akarták, hanem ragaszkodtak a láthatókhoz, a tradíciókhoz, a bálványhoz, a valláshoz...

 

Előzmény: Kútásóóó (233743)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.12 0 0 233746

"Igazából a mózesi törvényt senki nem tudta megcselekedni, maradéktalanul..."

 

 

Világos, hogy mi sem fogjuk, vehetjük, tehát a dolgot lazán.

Amúgy ez sem igaz, mivel Jézus meg tudta cselekedni  simán, na meg ott volt a Keresztelő János, a tanítványaik, meg a próféták stb, stb...

 

Nem került mindenki a pokolba, az ószövetségbe se...

 

Az iskolában még nekünk azt tanították nekünk, hogy a "sötét középkort"  felváltotta a "francia felvilágosodás".

Na azt a világosságot ami ott a fejekben tündököl....!

 

Előzmény: random seed (233745)
random seed Creative Commons License 2019.07.11 0 0 233745

"Ha valahol valaki nem gyógyul meg, nem szabadul meg, vagyis kudarcot vall, vagyis nem történik meg az ima hatására a várt pozitív bizonyság, arra azt ,mondjuk: "nem volt elég hite" Miért talán volt neki?"

 

tipikus HGY-féle gyülekezetekre jellemző tanítás, hogy mindenkinek kéne legyen gyógyító ajándéka. a bibliában nem ezt olvassuk, hanem azt, hogy Isten adott mindenféle ajándékokat az egyházba. bölcseket, prófétákat, gyógyítókat stb. tehát minden hívő nem tud gyógyítani, még akkor se ha Istenben nagy hite van.

 

de az imának természetesen van értelme.

Előzmény: Kútásóóó (233743)
Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.11 0 1 233744

Ötszáz évvel ezelőtt még nem voltak egyáltalán szekták.

Templomba lehetett csak járni vagy sehova.

Csak a katolikus egyház létezett.

Vajon melyik évszázadtól kezdődött Magyarországon az üdvözülés?

 

 

  

Kútásóóó Creative Commons License 2019.07.11 0 0 233743

"Igazából a mózesi törvényt senki nem tudta megcselekedni, maradéktalanul.

Az áldozatok elvégzését tudták megcselekedni, a templomot működtetni, de ezt sem tisztán."

 

 

Vagyis azokban az időkben gyakorlatilag, mindenki a pokolra került és minden egyes ember elkárhozott?

 

A hitből való megigazulás, sem működik manapság mindenkinek, ma is vannak "függő keresztények"

A hitből való gyógyulás sem működik minden hívőnek, vannak "orvoshoz járó keresztények.

De az  tény, hogy némely keresztény ember követ el még bűnt vagy orvoshoz jár, vagy nem követik az Igehirdetését folyamatos jelek, csodák, látomások, természetfeletti jelenségek az nem jelenti azt, hogy ezek a dolgok nem is működnek másnál sem!

 

 

Ha valahol valaki nem gyógyul meg, nem szabadul meg, vagyis kudarcot vall, vagyis nem történik meg az ima hatására a várt pozitív bizonyság, arra azt ,mondjuk: "nem volt elég hite"

 

Miért talán volt neki?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: friss szél (233734)
friss szél Creative Commons License 2019.07.11 0 0 233742

Béth-El = El Háza = Isten Háza

 

JÁKOB -  ISTEN SZÖVETSÉGET KÖTÖTT VELE - FOGADÁSA

1Mózes 28: 10-22;

Jákób pedig kiindult Beérsebából, és Hárán felé tartott.

És jutott egy helyre, holott meghált, mivelhogy a nap lement: és vőn egyet annak a helynek kövei közül, és feje alá tette; és lefeküdt azon a helyen.

És álmot látott: Ímé egy lajtorja volt a földön felállítva, melynek teteje az eget érte, és ímé az Istennek Angyalai fel- és alájártak azon.

És ímé az Úr állt azon és szólt: Én vagyok az Úr, Ábrahámnak a te atyádnak Istene, és Izsáknak Istene; ezt a földet a melyen fekszel néked adom és a te magodnak.

És a te magod olyan lészen mint a földnek pora, és terjeszkedsz nyugatra és keletre, északra és délre, és te benned és a te magodban áldatnak meg a föld minden nemzetségei.

És ímé én veled vagyok, hogy megőrizzelek téged valahova mégy, és visszahozzalak e földre; mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem a mit néked mondtam.

Jákób pedig fölébredvén álmából, monda: Bizonyára az Úr van e helyen, és én nem tudtam.

Megrémült annak okáért és monda: Mily rettenetes ez a hely; nem egyéb ez, hanem Istennek háza, és az égnek kapuja. 

És felkelt Jákób reggel, és vette azt a követ, melyet feje alá tett volt, és oszlopul állította fel azt, és olajat öntött annak tetejére;

És nevezte annak a helynek nevét Béthelnek, az előtt pedig Lúz volt annak a városnak neve.

És fogadást tett Jákób, mondta: Ha az Isten velem lesz, és megőriz engem ezen az úton, a melyen most járok, és ha ételül kenyeret s öltözetül ruhát ad nékem;

És békességgel térek vissza az én atyámnak házához: akkor az Úr lesz az én Istenem;

És ez a kő, a melyet oszlopul állítottam fel, Isten háza lészen, és valamit adsz nékem, annak tizedét néked adom.”

 

1Mózes 31; (..)

11-13;

„Akkor monda nékem az Isten Angyala álomban: Jákób. És feleltem: Ímhol vagyok. 

És ő monda: Emeld fel szemeidet és lásd, hogy a mely kosok a juhokat hágják, azok mind csíkos lábúak, pettyegetettek és tarkák. Mert mindazt láttam, a mit veled Lábán cselekedett. 

Én vagyok ama Béthelnek Istene, a hol emlékoszlopot kentél fel, és a hol fogadást tettél nékem. Most kelj fel, menj ki e földről, és térj vissza szülőföldedre.”

 

JÁKÓBBÓL IZRAEL – A SZÖVETSÉGKÖTÉS MEGERŐSÍTÉSE – ÍGÉRETEK, ÁLDÁSOK

1Mózes 35:1-15;

Monda pedig az Isten Jákóbnak: Kelj fel, eredj fel Béthelbe és telepedjél le ott; és csinálj ott oltárt amaz Istennek, ki megjelent néked, mikor a te bátyád Ézsaú előtt futottál. 

Akkor monda Jákób az ő háza népének, és mind azoknak, kik vele voltak: Hányjátok el az idegen isteneket, kik köztetek vannak, és tisztítsátok meg magatokat, és változtassátok el öltözeteiteket.

És keljünk fel, és menjünk fel Béthelbe, hogy csináljak ott oltárt annak az Istennek, ki meghallgatott engem az én nyomorúságom napján, és velem volt az úton, a melyen jártam.

Átadták azért Jákóbnak mind az idegen isteneket, kik náluk voltak, és füleikből a függőket, és elásta azokat Jákób a cserfa alatt, mely Sekhem mellett volt.

És elindultak. De Istennek rettentése volt a körülöttük való városokon, és nem üldözték a Jákób fiait.

Eljutott azért Jákób Lúzba, mely Kanaán földén van, azaz Béthelbe, ő maga és az egész sokaság, mely ő vele volt.

És épített ott oltárt, és nevezte a helyet Él-Béthelnek, mivelhogy ott jelent meg néki az Isten, mikor az ő bátyja előtt futott. 

És meghalt Débora, a Rebeka dajkája, és eltemették Béthelen alól egy cserfa alatt, és nevezték annak nevét Allon-Bákhutnak.

Az Isten pedig ismét megjelent Jákóbnak, mikor ez jött Mésopotámiából, és megáldotta őt.

És monda néki az Isten: A te neved Jákób; de ne neveztessék többé a te neved Jákóbnak, hanem Izráel légyen neved. És nevezte nevét Izráelnek.

És monda néki az Isten: Én vagyok a mindenható Isten, nevekedjél és sokasodjál, nép és népek sokasága légyen te tőled; és királyok származzanak a te ágyékodból. 

És a földet, melyet adtam Ábrahámnak és Izsáknak, néked adom azt, utánad pedig a te magodnak adom a földet. 

És felment ő tőle az Isten azon a helyen, a hol vele szólt. 

Jákób pedig emlékoszlopot állított azon a helyen, a hol szólott vele, kőoszlopot; és áldozott azon italáldozattal, és öntött arra olajat. 

És nevezte Jákób a hely nevét, a hol az Isten szólt ő vele, Béthelnek.”

 

 

BÉTHELBEN VOLT ISTEN LÁDÁJA

Bírák 20;

20:18;

„Ekkor felkeltek, és felmentek Béthelbe, és megkérdezték az Istent, és mondának az Izráel fiai: Ki menjen fel először közülünk a Benjámin fiai ellen hadakozni? És monda az Úr: Júda először”

20:26-28;

„Ekkor felment Izráel minden fia és az egész nép, és elmenvén Béthelbe, sírtak, és ott maradtak az Úr előtt és böjtöltek aznap egész estig, és égőáldozattal és hálaadó áldozattal áldoztak az Úr előtt. 

És megkérdezték az Izráel fiai az Urat, - mert ott volt abban az időben az Isten frigyládája.

És Fineás, az Áron fiának Eleázárnak fia szolgált körülötte abban az időben - mondván: Vajjon még egyszer felmenjek-e harcolni az én atyámfiának Benjáminnak fiaival, vagy pedig abba hagyjam? És monda az Úr: Menj, mert holnap kezedbe adom őket.”

 

AZ OLTÁR KETTÉHASAD – PRÓFÉCIA JÓSIÁS KIRÁLYRÓL

1Királyok 13:1-10;

És ímé Isten embere jött Júdából Béthelbe, az Úrnak intésére, és Jeroboám ott állott az oltár mellett, hogy tömjént gyújtson.
És kiáltott az oltár ellen az Úr intése szerint, és monda: Oltár, oltár! ezt mondja az Úr:

Ímé egy fiú születik a Dávid házából, a kinek neve Józsiás lészen, a ki megáldozza rajtad a magaslatok papjait, a kik most te rajtad tömjéneznek, és emberek csontjait égetik meg rajtad,
És ugyanazon napon csudát tőn, mondván: E lészen jegye, hogy az Úr mondotta légyen ezt: Ímé az oltár meghasad, és kiomol a hamu, mely rajta van.
És a mikor meghallotta a király az Isten emberének beszédét, a melyet kiáltott az oltár ellen Béthelben, kinyújtotta Jeroboám az ő kezét az oltártól, mondván: Fogjátok meg őt.

És megszáradt az ő keze, a melyet kinyújtott volt ellene, és nem tudta azt magához visszavonni.
És meghasadt az oltár, és kiomlott a hamu az oltárról a jel szerint, a melyet tett az Isten embere az Úrnak beszéde által.
És szólt a király, és monda az Isten emberének: Könyörögj az Úrnak a te Istenednek, és imádkozz érettem, hogy ismét hozzám hajoljon az én kezem. És mikor könyörgött az Isten embere az Úrnak, visszahajlott a király keze, és olyan lőn, mint azelőtt.
És monda a király az Isten emberének: Jer haza velem és egyél ebédet, meg akarlak ajándékozni.
És monda az Isten embere a királynak: Ha a te házadnak felét nékem adnád is, nem mennék el veled, és nem enném kenyeret, sem vizet nem innám e helyen;
Mert azt parancsolta az Úr nékem az ő beszéde által, mondván: Ne egyél ott kenyeret, vizet se igyál; vissza se térj az úton, a melyen elmész.
 És elment más úton, és nem tért meg azon az úton, a melyen Béthelbe ment.”

 

ILLÉS – ELIZEUS

2Királyok 2; végig

1.És lőn mikor az Úr Illést fel akarta vinni a szélvész által mennyekbe: elment Illés és Elizeus Gilgálból.
2. És monda Illés Elizeusnak: Maradj itt, kérlek, mert az Úr Béthelbe küldött engem. És felelt Elizeus: Él az Úr, és a te lelked, hogy el nem hagylak téged! És mikor lementek Béthel felé:…

 

ARANYBORJÚ

2Királyok 10:29

De Jeroboámnak, a Nébát fiának bűneitől, a ki vétekbe ejtette az Izráelt, nem szakadt el Jéhu, az arany borjúktól, melyek Béthelben és Dánban voltak.

 

2Királyok 17:24-29;

És más népet telepített be Assiria királya Babilóniából, Kutából, Avából, Hámátból és Sefárvaimból, és beszállította őket Samaria városaiba az Izráel fiai helyett, a kik birtokba vették Samariát, és annak városaiban laktak.
És történt ott lakásuk kezdetén, hogy nem az Urat félték, és az Úr oroszlánokat bocsátott reájuk, a melyek többet megöltek közülük.
Mondának azért Assiria királyának: A pogányok, a kiket ide hoztál és Samaria városaiba telepítettél, nem tudják e föld Istene tiszteletének módját, azért oroszlánokat bocsátott az rájuk, a melyek megölik őket, mert nem tudják e föld Istene tiszteletének módját.
Parancsolt azért Assiria királya, mondván: Vigyetek oda egyet a papok közül, a kiket onnét elhoztatok, a ki menjen el és lakjék ott, és tanítsa meg őket ama föld Istene tiszteletének módjára.
És elment egy a papok közül, a kiket Samariából elvittek volt, és lakott Béthelben, és megtanította őket, hogy miképpen tiszteljék az Urat.

De azért mindenik nép külön isteneket csinált magának, és behelyezték azokat a magaslatok házaiba, a melyeket a Samaritánusok építettek, mindenik nemzetség a maga városában, a melyben lakott.

 

2Királyok 23; beteljesült a Jósiás királyról szóló prófécia:  1Kir 13:1-10;

 

EFRAIM TÖRZSÉÉ BÉTHEL

1Krónika 7:20-28;

Efraim fiai pedig: Sútelákh, kinek fia Béred, ennek fia Táhát, ennek fia Elhada, ennek fia Táhát.
Ennek fia Zábád, ennek fia Sútelákh, Ezer és Elhád.

 És megölték ezeket a Gáthbeliek, a földnek lakosai; mert alámentek, hogy barmaikat elhajtsák.
Efraim azért, az ő atyjuk sokáig siratta őket, a kihez elmentek az ő atyjafiai, és őt vigasztalták.
Bement azért az ő feleségéhez, ki fogadott méhében, és szüle fiat, és nevezte Bériának, mivelhogy szerencsétlenség történt az ő házában.
Leánya pedig Seéra vala, a ki alsó és felső Bethoront és Uzen-Seérát építé.
Réfah is az ő fia és Resef; ennek fia Théla, ennek fia Táhán.
Ennek fia Laadán, ennek fia Ammihud, ennek fia Elisáma.
Ennek fia Nún, ennek fia Józsué.
Ezeknek birtokuk és lakóhelyük volt: Béthel és annak mezővárosai; napkeletre Naarán, napenyészetre Gézer és ennek mezővárosai, Sikem és ennek mezővárosai, szinte Gázáig és az ehhez tartozó mezővárosokig;

 

Jeremiás 48:10-13;

„Átkozott, a ki az Úrnak dolgát csalárdul cselekszi, és átkozott, a ki fegyverét kiméli a vértől!
Nyugodtan élt Moáb gyermekségétől fogva, és pihent az ő seprejében, és edényből-edénybe nem öntötték és fogságra sem ment, azért maradt meg az íze rajta, és nem változott el az ő szaga.
De ímé eljőnek a napok, azt mondja az Úr, és rablókat bocsátok reá, a kik megrabolják őt, és megüresítsék edényeit, palackjait pedig összetörjék.
És megszégyenül Moáb Kámós miatt, a mint megszégyenült Izráel háza Béthel miatt, a melyben bizodalma volt.”

 

Hóseás 10;

„1.Buja szőlőtő az Izráel, a mely termi az ő gyümölcseit.

Gyümölcsének sokasága szerint sokasította meg oltárait, földének jósága szerint jó sok oszlopot állított fel.

Csalárd a szívük; de most meglakolnak!

Ő maga töri le oltáraikat; elpusztítja bálványaikat.

Bizony mondják most: Nincsen királyunk, mert nem féljük az Urat, és a király mit segíthet rajtunk?!

Össze-vissza beszéltek; hamisan esküdtek; szövetséget kötöttek; de mint a bürök a mező barázdáin, úgy sarjadzik ki az ítélet.

Beth-Aven borjúi miatt aggódnak Samaria lakói.

Bizony megsiratja azt az ő népe, és papjai is remegnek miatta, az ő dicsősége miatt; mert eltávozott az attól. 

Azt magát is Assiriába vonszolják ajándékul Járeb királynak.

Szégyent vall Efraim, és megszégyenül Izráel az ő tanácsa miatt.

Elveszett Samaria! Az ő királya, mint forgács a víz színén!

És Aven magaslatai, az Izráel vétke, lerontatnak.

Tövis és bogáncskóró növi be oltáraikat, és mondják majd a hegyeknek: Borítsatok be minket!

A halmoknak pedig: Omoljatok reánk!

Gibea napjaitól fogva vétkeztél, oh Izráel!

Ott maradtak; nem érte őket Gibeában a harc a gonoszság fiai ellen. 

Megfenyítem hát őket kedvemre!

Népek gyülekeznek ellenük, a mikor megkötöztetnek kettős gazságukért.

Efraim szoktatott üsző, a mely szeret nyomtatni; de én rámegyek az ő szép nyakára: igába fogom Efraimot; Júda szántani fog, Jákób boronál nékik.

Vessetek magatoknak igazságra; arassatok kegyelem szerint!

Szántsatok magatoknak új szántást; mert ideje keresnetek az Urat, mígnem eljő, hogy igazság esőjét adjon néktek.

Istentelenséget szántottatok, álnokságot arattatok.

Eszitek a hazugság gyümölcsét, mert bíztál a te utadban és vitézeidnek sokaságában!

Azért zendülés támad a te néped között, és minden te erősséged elpusztíttatik, a miképpen elpusztította Salman Beth-Arbelt a harcnak napján; az anya gyermekeivel együtt földhöz veretik. 

Így cselekszik veletek Beth-El, a ti nagy gonoszságtokért; hajnalra bizony elvész Izráel királya!”

 

Hóseás 12:1-6;

„Széllel táplálkozik Efraim és fut a keleti szél után. Mindennap szaporítja a hazugságot és a sanyargatást, és frigyet szereznek az Assirussal és Égyiptomba visznek olajat.

Pere van az Úrnak a Júdával is, és megbünteti Jákóbot az ő útjai szerint.

Cselekedetei szerint fizet meg néki.

Anyja méhében sarkon fogta bátyját, és mikor erős volt, küzdött az Istennel.

Küzdött az angyallal és legyőzte; sírt és könyörgött néki.

Béthelben találta meg őt, és ott beszélt velünk.

Bizony az Úr, a seregeknek Istene; az Úr az ő neve.

Térj hát vissza a te Istenedhez; őrizd meg az irgalmasságot és az ítéletet, és bízzál szüntelen a te Istenedben.”

 

Ámosz 3:12-15;

„Ezt mondja az Úr: A mint a pásztor az oroszlán szájából csak a két lábszárt menti meg, vagy a fül hegyét; akképpen menekülnek meg Izráel fiai, a kik Samariában pamlag szegletében ülnek és a nyugágynak selymén.

Halljátok meg és adjátok tudtára a Jákób házának, azt mondja az Úr Isten, a Seregek Istene,

Hogy a mely napon megbüntetem Izráelt az ő vétkeiért, Béth-El oltáraiért is büntetek, és letöretnek az oltár szarvai, és a földre omlanak

És ledöntöm a téli házat a nyári házzal együtt, és elpusztulnak az elefántcsont-házak is, megsemmisülnek a nagy házak, ezt mondja az Úr.”

 

4. fejezet:

„Halljátok meg e beszédet Básánnak ünői, a kik Samaria hegyén vagytok; a kik nyomorgatjátok a szegényeket, megrontjátok az ügyefogyottakat, a kik azt mondják az ő uruknak: Hozd elő, hadd igyunk!

Megesküdt az Úr Isten az ő szentségére, hogy ímé napok következnek reátok, a mikor szigonyokkal visznek el titeket, és a ti maradékotokat halászó horgokkal 

És a réseken mentek ki, mindegyikőtök egyenest; és a Hermónba vettettek, ezt mondja az Úr.

Menjetek Béth-Elbe és vétkezzetek, szaporítsátok a vétkeket Gilgálban.

Vigyétek fel reggelente áldozataitokat, és harmad-naponként tizedeiteket.

Kovászosból gyújtsatok hálaáldozatot; ajánljatok önkéntes áldozatokat, híreszteljétek; mert így szeretitek, Izráel fiai, azt mondja az Úr Isten.

De én is bocsátottam rátok fogak tisztaságát minden városaitokban és kenyérszükséget minden helységeitekben, és még sem tértetek vissza hozzám, ezt mondja az Úr.

De én is megvontam tőletek az esőt, három hónappal az aratás előtt, és esőt adtam egy városra, más városra pedig nem adtam esőt.

Az egyik rész esőt kapott, az a rész pedig, a melyre nem esett eső, megszáradt.

És két-három város tántorgott egy-egy városba, vizet inni, de meg nem elégíttettek; és még sem tértetek vissza hozzám, ezt mondja az Úr.

Megvertelek titeket szárazsággal és ragyával; kerteiteknek, szőlőiteknek, fügefáitoknak és olajfáitoknak nagy részét megette a sáska; és még sem tértetek vissza én hozzám, ezt mondja az Úr.

Döghalált bocsátottam rátok, mint Égyiptomra; fegyverrel öltem ifjaitokat, fogságra vitettem lovaitokat; és táborotok bűzét egész orrotokig emeltem, és még sem tértetek vissza hozzám, ezt mondja az Úr. 

Felforgattam közületek többeket, a mint felforgatta Isten Sodomát és Gomorát, és olyanokká lettetek, mint a tűzből kikapott üszök; és még sem tértetek vissza hozzám, ezt mondja az Úr.

Azért hát ekképpen cselekszem veled Izráel! Minthogy pedig ekképpen cselekszem veled, készülj Istened elé, oh Izráel!

Mert ímé, a ki hegyeket alkotott és a szelet teremtette, és a ki megjelenti az embernek az ő gondolatát, a ki a hajnalt sötétséggé változtatja és a föld magaslatain lépdel: az Úr ő, a Seregeknek Istene az ő neve.”

 

Ámosz 7:

Ily dolgot láttatott velem: Ímé, ott állott az Úr egy függőleges kőfalon, és a kezében mérő-zsinór vala.

És monda az Úr nékem: Mit látsz Ámós? Én pedig mondám: Mérőzsinórt.

És mondta az Úr: Ímé, mérőzsinórral mérek népemnek, az Izráelnek közepette, és nem bocsátok meg néki többé.

Bizony elpusztulnak Izsáknak magaslatai, és romba dőlnek Izráel szent helyei; és fegyverrel támadok a Jeroboám háza ellen.

És elküldte Amáziás, Béth-El papja Jeroboámhoz, Izráel királyához, ezt üzenvén: Pártot ütött ellened Ámós az Izráel házában; nem tűrheti az ország az ő mindenféle beszédét.

Mert így beszél Ámós: Fegyver által hal meg Jeroboám, az Izráel pedig fogságba vitetik az ő földéről! 

Ámósnak pedig így szólt Amáziás: Menj el, próféta!

Fuss el a Júda földére; ott egyed kenyered és ottan prófétálj!

Béth-Elben pedig ne prófétálj többé; mert a király szenthelye és az ország székháza ez!

És felelt Ámós, és mondta Amáziásnak: Nem vagyok próféta, sem prófétának fia; barom-pásztor vagyok és vad fügét szedek; 

De elhívott engem az Úr a nyáj mellől, és mondta nékem az Úr: Menj el és prófétálj az én népemnek, az Izráelnek!

Most azért halld meg az Úrnak beszédét!

Te azt mondod: Ne prófétálj az Izráel ellen, és ne szólj az Izsák háza ellen!

Azért így szól az Úr: Feleséged paráznává lesz a városban; fiaid és leányaid fegyver által hullnak el; földedet felosztják kötéllel, és te magad tisztátalan földön halsz meg; az Izráel pedig fogságba vitetik az ő földéről.”

Előzmény: Prisztcilla (233741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!