Szerintem pedig ez nem biztos, mármint hogy el kellett volna járniuk Jeruzsálembe.
Izrael az Eklézsia előképe. Úgy gondolom, hogy Isten terve az volt velük, hogy már akkor megvalósuljon az, amit Jézus mondott: "Sem ezen a hegyen, sem Jeruzsálemben, hanem szellemben és igazságban".
Különben miért szakította volna ketté az országot? Főleg ilyen aránytalanul: 10 törzs el, és kettő maradt csak a júda és a lévita. Pont az a kettő, akikre alapult az egész Törvény emberi, szolgálati szinten.
Pont ez a lényeg, hogy az emberek a földiekre néztek, a láthatókra, kellett nekik kapaszkodó, nem bízták magukat Istenre.
Ugyanazt folytatták, csak "pepitában". Mindegy volt, hogy az Isten által rendelt templomban, vagy a bikaszobornál...
Ez van most is. Ugyanaz, csak más a gyülekezet, egyház elnevezése, gyakorlata, más a bálvány...
Ebből is látszik, hogy maguknak az áldozatoknak hit nélkül Isten előtt nincs értékük.
"Ezt mondja az Örökkévaló: „Halljátok meg, egek! Figyelj rám, föld, most én szólok
Fiaimat fölneveltem, naggyá tettem, mégis elfordultak tőlem! 3 Gazdáját ismeri még az ökör is, urának jászlát a szamár sem felejti, csak Izráel nem ismer engem, saját népem nem figyel rám!
4 Jaj, bűnösök nemzete! Nép, amelyet vétkek súlyos terhe nyom, gonosztevők utódai, elvetemült fiak![b] Elhagyták az Örökkévalót, megvetették Izráel Szentjét, megharagították, és elfordultak tőle.
...
Elegem van ünnepeitekből!
10 Halljátok meg az Örökkévaló szavát, Sodomavezetői! Figyeljetek Istenünk tanítására, Gomora[e] lakói! 11 „Minek nekem az áldozati állatok sokasága — mondja az Örökkévaló —, torkig vagyok az oltáron égő kosokkal, s a hizlalt állatok hájával! Nincs kedvemre a bikák, bakok és bárányok vére! 12 Mikor elém jöttök, kinek hiányzik, hogy Templomom udvarán tolongjatok? 13 Ne hozzatok nekem többé haszontalan áldozatot, képmutató ajándékot! Tömjénetek füstjétől is undorodom! Elegem van ünnepeitekből: Újhold, szombat, ünnepre gyülekezés — elég volt! Vétkesek ünneplését nem szenvedhetem! 14 Lelkem utálja Újhold-ünnepeiteket, terhemre vannak az évi nagy összegyülekezések, belefáradtam, hogy elviseljem! 15 Hiába emelitek hozzám könyörgő kezetek, eltakarom arcom imáitok elől."
Szerintem itt is az a fő probléma, mint végig az Ószövetség idején. Istenhez csak hittel lehet közeledni és az egész áldozati rendszer e nélkül semmit sem ért. Krisztusra nézve, Krisztus jövendő áldozatára tekintve lehetett az áldozatot Isten elé vinni. Ezért Izrael 10 törzsének is fel kellett volna menni Jeruzsálembe, hogy ezekkel az áldozatokkal Krisztusra nézzenek és ezzel megcselekedjék a Törvény előírásait, mind a lelkit (hit) mint a fizikait (áldozatok).
Az alábbi idézetből is az látszik, hogy nem ismerték Istent, nem hittek az ígéretiben, csak egy Isten helyettesítő bálvány kellett nekik.
Tehát:
"Jeroboám azután ezt gondolta: „Ha országom népe följár Jeruzsálembe, hogy ott az Örökkévaló Templomában áldozatokat mutassanak be, akkor a szívük előbb-utóbb mégiscsak korábbi uruk, Roboám, Júda királya felé fog hajlani. Azután engem megölnek, ők meg visszatérnek Roboám uralma alá, s akkor a királyság ismét Dávid családjának a kezébe kerül!” 28 Megtanácskozta hát ezt a dolgot az embereivel, és készíttetett két arany bika-szobrot. Majd ezt mondta a népnek: „Ugyan minek fáradnátok azzal, hogy fölmenjetek Jeruzsálembe? Nézd Izráel, itt van Istened, aki kihozott téged Egyiptomból!”[e] 29 Az egyik szobrot Bétel, a másikat Dán[f] városában helyezte el. 30 Ez pedig súlyos bűn okozója lett Izráel népe számára, mert ettől fogva ezekhez a bika-szobrokhoz jártak Istent imádni Dánba és Bételbe.[g]"
"A keresztenyek halaval tartoznak a zsido nepnek. Pal apostol a Roma level 15:27-ben azt parancsolja ....
Igen. mi keresztének hálásak vagyunk a zsidó népnek,(úgy általában nem a kortársaknak mert az nagyon gáz) hanem inkább az ősi bibliai alakoknak.
Pál apostolt én speciel nagyon szeretem, tisztelem, de mondjuk egy Kun Bélán vagy mondjuk egy ma lő pörgőnyakkendős első soroson, őszintén, mit lehet tisztelni, vagy miben különbek ?
Azt hiszem, hogy Spurgeon írta le, hogy, ha ki tudod mondani, hogy nincs üdvösséged, akkor nincs. De nekünk az ÚrKrisztusJézusban van üdvösségünk. De az Ő vérét senki nem használhatja.
Emlékeztek, hányszor elmondatta BH, hogy többé nem éri veszteség a HGy tagjait? Prófétált?
(Csak azért írom le, mert a Bibliát a mi tanúságunkra írták meg. Ez a megtévesztés aféle prototípus, mert nem csak az Ószövetségben volt ilyen, hanem ma is előfordul.)
"De a jeruzsálemi prófétákban is rútságot láttam: paráználkodnak és hazugságban járnak; sőt pártját fogják a gonoszoknak, annyira, hogy senki sem tér meg az ő gonoszságából; olyanok előttem mindnyájan, mint Sodoma, és a benne lakók, mint Gomora.15. Azért ezt mondja a Seregek Ura a próféták felől: Ímé, én ürmöt adok enniök és mérget adok inniok, mert a jeruzsálemi prófétáktól ment ki az istentelenség minden földre.16. Ezt mondja a Seregek Ura: Ne hallgassátok azoknak a prófétáknak szavait, a kik néktek prófétálnak, elbolondítanak titeket: az ő szívöknek látását szólják, nem az Úr szájából valót.17. Szüntelen ezt mondják azoknak, a kik megvetnek engem: Azt mondta az Úr: Békességetek lesz néktek és mindenkinek,a ki az ő szívének keménysége szerint jár; ezt mondák: Nem jő ti reátok veszedelem!18. Mert ki állott az Úr tanácsában, és ki látta és hallotta az ő igéjét? Ki figyelmezett az ő igéjére és hallotta azt?19. Ímé, az Úrnak szélvésze nagy haraggal kitör, és a hitetlenek fejére forgószél zúdul.20. Nem szünik meg az Úrnak haragja, míg meg nem valósítja és míg be nem teljesíti szívének gondolatait; az utolsó napokban értitek meg e dolog értelmét."
Miből gondoljuk, hogy keresztény? A HGy beli produkciójában nem csak a Jézusba vetett hitet, mint az üdvösség útját nem említette, de a személyes meggyőződéséről sem szólt.
Sőt igazából a honlapjukról sem derül ki a személyes hite. Van szó Evangéliumról (nem részletezve), gyógyító szolgálatról, szóval mindenről, csak a legfontosabbról nem, arról, hogy miben is hisz.
A vér az ajtófélfákon és a szemöldök fán a békét biztosította Izrael részére: „ Amikor látom a vért, megkíméllek benneteket” A vérrel meghintett ajtófélfák mögött kétségtelenül mindenki érezte, hogy bűneik igazságos zsoldjáról volna szó, őt is érné a pusztító kardja. Helyette azonban a bárány szenvedte el a büntetést és ez képezte békéjének biztos alapját. Az ítélet amit ő érdemelte meg, az Isten által rendelt áldozatot sújtotta, és mert ezt hitte a ház belsejében békében ehetett belőle. Minden kétely hazuggá tette volna Jáhvet, mert Ő megmondta: „Amikor látom a vért, megkíméllek benneteket”. Ez elegendő volt. Nem személyes érdemen múlt a menekülés. Az „én” itt teljesen ki volt kapcsolva, és mindannyiuknak a vér oltalma nyújtott biztonságot. Nem csupán megmenthető, hanem megmentett állapotban voltak. Megmentésükben nem reménykedtek, azért nem is imádkoztak érte, hanem mint biztos valóságot tudták azt, támaszkodva Isten kijelentésére, amely nemzetségről nemzetségre megmarad. Azonkívül ők nem csak részben menekültek meg és részben maradtak ítélet alatt, hanem teljesen megmenekültek. Azon a rettenetes éjszakán, amelyen a halál Egyiptom minden elsőszülöttjét elérte, a bárány vére és az Úr szava képezte Izráel békéjének alapját. Ha a zsidók valamelyikének csak egy haja szála is meggörbült volna, akkor Jáhve szava semmisnek, a bárány vére pedig értéktelennek bizonyult volna.
Nagyon fontos, hogy világosan megértsük, mi képezi a bűnös békéjének alapját isten előtt. Annyi mindenfélét hozzákevertek Krisztus befejezett művéhez, hogy sok lélek a maga megváltását illetően sötétségben és bizonytalanságba süjjedt. Ezek a lelkek nem értik , hogy Krisztus vére által való megváltás, személy szerint ő reájuk is vonatkozik, és nincs bizonyosságuk a felől, hogy a bűn teljes megbocsájtásáért Krisztus tökéletes engesztelő áldozatot mutatott be ... Nekünk arra van szükségünk, hogy biztos tudásunk legyen saját magunk megmentett voltáról. A zsidók nem csak azt tudták, hogy a vér által megmenekülést találhatnak, hanem tudták, hogy meg vannak mentve. Mért? Talán valaminek alapján, amik ők tettek, éreztek, vagy gondoltak? Semmi esetre sem, hanem mert isten mondta: „Amikor látom a vért, megkíméllek benneteket”. Megnyugodtak Isten bizonyságtételét hallva, hitték azt, amit Isten mondott, mert Isten mondta azt, ők megpecsételték, hogy Isten igaz. A békét az a tény adta, hogy Jahve szeme nyugodott a véren és hogy Ő ismerte annak értékét. Vagy elegendő a békességünk alapjául a vér egyedül, vagy soha sem lehet békességünk. Vagy elegendő Krisztus (vére) engesztelő áldozata, vagy nem. De ha elegendő , mért e kételyek és aggodalmak? Mi hajlunk arra, hogy inkább a Szent Szellem bennünk levő gyümölcsét, mint Krisztus értünk való művét tekintenénk békességünk alapjának.
(a Szent Szellem munkája fontos, nélkülözhetetlen helyet foglal el keresztyén életünkben, de ezt a munkát az írás sohasem mondja békességünk alapjának)
Nem a Szent Szellem szerzet békességet, hanem Krisztus. Nem a Szent Szellemről mondja az Írás, hogy Ő a mi békességünk, hanem Krisztus. Ez a megkülönböztetés nagyon fontos. Krisztus vére az, amely békességet ad, tökéletes megigazulást és isteni igazságot ez érez, a lelkiismeretet megtisztítja, bevezet bennünket a szentek szentjébe, módot nyújt Istennek a hívő bűnös elfogadására és jogot ad nekünk a menny minden megbecsülésének és dicsőségének élvezetére.
Akar hazudik, akar jelensegeket lat, az biztos, hogy iszonyatos, hogy meghivtak Magyarorszagra. Rosszabb, mint a nema eb, ezt olyan eb koveti el, aki nem, hogy nem ugat a farkasra, de elozekenyen beinvitalja a baranyok aklaba, hogy osztozzanak a baranyok husan.
Jogos, akkor azt a reszet, amiben magabiztosabb vagyok, sorra veszem, amirol csak meg vagyok gyozodve, hogy hamis, azt hagyom okosabbra. De ez par napomba lesz (nehezen koncentralok), es az oldalamra fogom rakni, a biztonsag kedveert.
A tomegek befolyasolasa ugy tortenik, hogy megvaltoztatjak a gondolkodasukat, pl azzal az anyaggal, amit a SZPA-rol beirtal. Tele van hamissaggal. Tortenelehamisitassal is (amit nem kezdek itt kitargyalni, mert nickemet kiirtjak, helyemet beszantjak es soval behintik).
::DDD
Esetleg átvihetnénk a Hit Gyülekezete tévtanításai topikba. Szerintem odaillik, onnan nem törlik ki.