Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Tudod Veszprém buszközlekedésébe a város már méregsok pénzt tesz bele, annyi a lényeg, hogy ezért szuper ott minden, jó szép új buszok, hangos utastájékoztatás, ami Bkv-hoz hasonló ( nem véletlen ugye :) ) . És ezt a helyi járatot a városi cég a V-busz Kft üzemelteti.
Itt nálunk "OT-Pusztaszeren" tehát Sopronban és nagytesójában Győrben , pedig nem hogy a 2 város saját céget csinálna, hanem még ezt a jelenlegi Énykk s szolgáltatást is alig kívánja megfizetni, amibe sokkal kevesebb pénzt kell beletenni, mint hogyha saját céggel csinálnának. Bár ugye nyilván ez 2 külön város és Sopronban kicsivel jobbak a körülmények, többet szánnak erre, bár ugye kevesebb jármű kisebb flotta, könnyebb megszervezni, mint Győrnél. De lényegében teljesen mindegy egyébként és tényleg max papír adatok alapján jobb tán Sopron, de összvissz itt is már régi nagyrészt kiöregedett Ikarusok, meg pár tizen éves Credo rohangál. Több ilyen város van itt környékúnkön, pl Szombathely és Egerszeg helyzete is ilyen szar :). Mondjuk Szombathelyen nem csodálkozom, csoda hogy nem csak 260/280 asból áll ottan az a helyi járat.
A vasút az meg egy teljesen más világ. Másik cég. Köze nincs a buszhoz. A mi területünkön Gysev van, nyugati gondolkodással rendelkező cég. Veszprém területén meg a MÁV van , ami talán a világ legtrógerebb cége.
Ez igaz ,de a kettő dolognak köze nem volt egymáshoz. Ezzel azt írtam le hogy a vezetőségnél nem értenek a szakmájukhoz. Ez csak két példa volt. A 2 dologot nem próbáltam összefüggésbe hozni.
Voltam Veszprémben múlt héten és tényleg nagyon jó állapotok vannak, nem úgy, mint itt Sopronban. Érdekes viszont, hogy Veszprémben jók a buszok, de rosszak a vonatok (Csörgő, Bz, Szili)
Sopronban meg a buszok szarok, de a vobatok jók (Flirt, Vectron 90%-ban).
Egyébkent akkor is az a véleményem, tehát ez, hogy csak fapados Credo Inovell jön állandóan, nem tudják a városokban normálisan a menetrendet kialakítani.
Azért az egy forradalmian új felfedezés lenne az európai autóforgalmi szakmában, ha az adott városban az autóbusz típusa határozná meg a menetrend tartalmát, formáját.
Amennyiben egy autóbusz méretei (NEM mini-midi-emeletes-duplacsuklós, stb.) nem térnek el nagyon a sztenderd szóló és csuklós autóbuszokétól, akkor a menetrend készítőnek azt sem kell tudnia milyen gyártmányú és azon belül, milyen típusú autóbuszra készíti a menetrendet.
Egyébkent akkor is az a véleményem, tehát ez, hogy csak szar minőségű fapados Credo Inovell jön állandóan, nem tudják a városokban normálisan a menetrendet kialakítani. Országos szinten is tényleg messze elavult a térség, ez mind a diriknek a szakmai tudatlansága bizonyítja, akik irányitjak ezt az OT-s klubbot, hogy Észak-Nyugat magyarországi Közlekedési Központ.
Valaki árulja már el nékem, hogy Győr ellen ki rendelt el ilyen hatalmas szintű összeesküvést így a 2020 as évek idejére. Az tuti hogy a vezérigazgató úrnak akit így én már nem tudok nevezni, ( ebben semmilyen személyi jog sértés nincs) nem fűződnek túl jó élmények Győr városához. A leírtak alapján már megint a Balaton meg a Zala volán érvényesült, élen a Vasival természetesen, azok a mocskos volánok amik szószerint tönkretették a Kisalföldet, ami anno a legjobb volt. Bár a Zalára rossz szavunk nem lehet hiszen a KK-sítás óta sajnos ők is nagyott züllöttek. Györ nem kapott egy átkozott " autót" se, holott még mindig van ott nem kevés 260-as. Kapuváron olcsó lehet a tej. Kapuvárt nem ertem hogy mi vezeti ennyire előre mindig a leosztásoknál. Még így is többet kapott mint egy 130 000 es megyeszékhely. a soproni 2-vel se értek egyet. Sopronnak nincsenek helyközis problémái, se idős járművei, ott is a helyi járat a szar, oda nem kellett volna 2 db. Veszprémnél meg most már tényleg azt várom már hogy mikor tesznek oda repülésre alkalmas járművet, hiszen ott már lassan elavultnak számít az ami a földön gurul. Győrből a bolondot csinálja ez a szar cég. Úgy vannak vele, hogy mivel a város se köt normális szerződést a helyi járat miatt, így mindent megtesznek az érdekében hogy ne legyen jó a helyközi se, szarok legyenek az állapotok is meg ugye a többivel szemben igen el akarják lehetetleníteni a Győrt. Pedig még ugye most égett le egy busz tehát még el is várható lett volna az hogy legalább egy egyecske hajszálnyi darabott kapott volna, de nem, mert az is (Kap)uváron kötott ki. Aztán jöjjenek a kommentek miszerint ez úgy fas*ág ahogy van, és bizony semmi összesküves elmélet nincs Győr ellen :D.
Nem b*szott át senki senkit. Hetekkel az indulás előtt derült ki, hogy nem lesznek kész időre az új kocsik. Az átmeneti, bérelt flotta az Audi teljes tudta és beleegyezése mellett indult el.
Nem tudom,hogy a többi megyében mi a helyzet,de itt nagyon sok öreg busz van,lehet,hogy egy 20+ éves Ikarus megbizhatóbb mint egy fiatalabb Credo,de azért maradhatott volna több fiatal Credo a megyében...
De amúgy a Blaguss is rendesen atb@$zta az Audit, az ezer éves Ebayes Bovakkal Setrakkal :D Vallalhatok de azert messze nem azt adták mint a jarmugyaras beetetesnel :D