Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56207
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.02.26 0 1 56206

Hát, nem tudom... szerintem sokkal okosabb lett volna a Szt. László hídhoz elvezetni az 55-öst.

Az 51-es már úgyis ezt használja. Aztán, ha a rácok egyszer EUsak lesznek, ott van a kíd Kiskőszegnél...

Előzmény: Törölt nick (56205)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.26 0 0 56205
rm40 Creative Commons License 2023.02.23 -1 0 56204
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.19 0 0 56203

Ez eléggé előre lezsírozottnak néz ki... 40 méteres sávban vizsgált közvetett környezetvédelmi hatások...

Előzmény: dimelo (56201)
dimelo Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56202

Jól gondolod.

Kv. engedély módosításához is fel kell tüntetni minimum 2 alternatív nyomvonalat.

 

Jól láthatóan sokkal hosszabb lett volna déli nyomvonalhoz bekötni a Karcag elkerülőt.

 

Ezzel együtt 7 év időveszteség, a "fúrás" kezdetéhez viszonyítva 10 év...

Előzmény: Aladár46 (56199)
dimelo Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56201
Előzmény: ÁsítóSárkány (56196)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56200

Az a eredeti M4-es nyomvonala. És igen, az új M4-es nyomvonala kb. 5 km hosszan a 4-es főút mellett fog futni. Nincs ezzel semmi gond. Úgy tervezik a felül és aluljárókat is.

Előzmény: Landsmann_ (56195)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 2 56199

Az azért van, mert amennyiben nem fogadják el az új M4-es nyomvonal verziót valamilyen okból, akkor is lett volna karcagi keleti elkerülő. :)

Előzmény: Landsmann_ (56198)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.19 0 0 56198

No de akkor a piros elkerülő déli részén az a fel-lehajtó csatlakozás minek egy nem létező úthoz?

Előzmény: ÁsítóSárkány (56197)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56197

az alighanem a Karcag által megfúrt nyomvonal...

Előzmény: Landsmann_ (56195)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56196

Kösz :)

A Natura 2000 fenntartási terv alapján a lila terület jelenlegi 4-estől északra eső, vasútig elérő ficakja az érzékeny rész Natura2000 ügyben...

Előzmény: dimelo (56193)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56195

Ennek fussunk neki még egyszer. Sokkal több nem látszik a kicsi felbontás miatt. Gondolom a kék vonal a zajvédelmi határ. Az ezek között húzódó vonal lenne az út. Ha ez az M4, akkor az a jelenlegi 4-es nyomvonalán fut. De akkor mi az a fehér színnel jelölt út, ami a kép bal alsó sarkából jobbra lefelé lehalad a képről, majd jobb oldalon egy ívvel felbukkan, ebbe csatlakozik bele  a piros elkerülő út alsó csomópontja. (majd egyesül az M4-el)

Azt látom, hogy a sárga ponntal jelölt résztől jobbra a régi 4-es nyomvonala és az M4 szétválik, ahogy írtam is a korábbi bejegyzésemben. (benzinkút+Penny)

Előzmény: dimelo (56193)
dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56194

Ehh az ujjam:)

 

helyesen

4206.út

dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56193

Hátha többet lehet látni:)

A nyomvonaltól mindkét oldalon párhuzamosan húzódik a zajvédelmi határ.

A Karcag elkerülőn (piros) azért van két csomópont, mert láthatóan eléggé kerülni kellene az eredeti nyomvonalhoz.

Sárga pontnál a 426.úti pihenőből megoldott felhajtó látható.

Előzmény: Landsmann_ (56192)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56192

A Google térkép műholdas nézetét jobban megnézve, ahol a 4-es a 4206-os útkereszteződés előtt balra ível, a nyomvonal ott válik ketté és az M4 meg jobbra ível. Így közre fogja a régi 4-es és az M4 a MOL benzinkutat a Penny raktárbázissal együtt. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56191

Ott meg a téglagyári tavak vannak útban. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56190

Hegyesbor nyilvános fenntartási tervéből az sejthető, hogy a Natura 2000 terület 4-es út és vasút közötti ficakjában lévő tavak konkrét élőhely védett fajoknak...

Emiatt kiváncsi leszek a környezetvédelmi engedélyezési eljárás dokumentumaira -- bár az akkumulátorgyárakkal kapcsolatos rendelet nem sok jót ígér a környezetvédelemnek, és ha erős a politikai akarat, alighanem beletojnak :-/

 

(Megjegyzem: ha már Karcaghoz közel akarják vinni, inkább a vasút túloldalán kellene vezetni a Kisújszállási úti temető vonaláig, majd át a vasúton...)

Előzmény: RadiX (56188)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56189

A térkép nem elég részletgazdag ennek az eldöntéséhez. Minden esetre, ha külön nyomvonal, akkor Nem értem a létjogosultságát a feljahtónak. Ugyanis a régi 4-esen keletre és nyugatra is pár km-el odébb van fel-lehajtási lehetőség. A 160 km és Kisújszállás kelet csomópont között jól látszik, hogy új nyomvonalon megy, a 4-estől kb 2 km-re. Nem hinném, hogy egy meglévő út mellé 1-200 méterrel párhuzamosan új autóutat építenének. A korábbi helyeken is a régi nyomvonalat bővítették. 

A 4206 és 4-es kereszteződésétől közvetlenül jobbra van egy benzinkút. Attól délre a 4206-ból a 4-es kereszteződésétől visszafelé kelet felé van egy út, ami a Penny bázisához vezet. Itt igen éles kanyart kellene venni déli irányba ha a régi nyomvonalon vezetne az új út. Ha meg külön nyomvonal, annak már látszódnia kellene a térképen, hogy az út a benzinkutat, a Penny bázist és a hozzá vezető utat elkerülje délről. Részletesebb térképen minden bizonnyal kiderülne hol is megy majd pontosan az út. 

Előzmény: RadiX (56188)
RadiX Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56188

Szerintem a jelenlegi 4-es nyomvonala mellett lesz, a főút is megmarad ott ahol van.

Előzmény: Landsmann_ (56186)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56187

A Berettyóújfalu nyugati elkerülőről van valami konkrét döntés?

Előzmény: dimelo (56185)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56186

Tehát ha jól látom, a 160-as km-től a 4206-os útig a nyomvonal a jelenlegi 4-es nyomvonalán lesz. A korábbi verzió nekünk jobb lett volna, mert közelebb, de végül is ez is oké, csak épülne már! Ja, meg hát a 4206 Bíkís vármegyei szakaszával is kezdhetnének valamit, mert az borzalom. SZinte végig 70-es tábla, (van 40-es is a megyehatárnál a híd után) de helyenként még a 70-el menni is túlzás.

Előzmény: dimelo (56185)
dimelo Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56185

Ez az eldöntött nyomvonal,

M4 gyorsforgalmi út Kisújszállás (kelet) – Püspökladány közötti szakasza
OKTF-KP 1272-87/2015. sz. környezetvédelmi engedély módosítása

Éppen egy évvel ezelőtt lett benyújtva és engedélyezték.

Bocs, de valamiért a táblázat kétszer került fel a Fórumra.

Előzmény: Landsmann_ (56173)
rm40 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 56184
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.01.31 0 0 56183

Mint ami az elmúlt 30 évben. Választások közeledtével ígérgetnek, aztán.........4 év múlva újra megígérik. :-)

Előzmény: csalántea (56182)
csalántea Creative Commons License 2023.01.31 0 0 56182

Mi lesz most a tervezett M8 sorsa (vö. pénz, átszrvezések ... ) ?

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.31 0 1 56181
RadiX Creative Commons License 2023.01.29 0 1 56180
Előzmény: RadiX (56179)
RadiX Creative Commons License 2023.01.29 0 1 56179

"1934-ben a kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter 70 846/1934. számú rendelete a Budapesttől Püspökladányig húzódó szakaszát elsőrendű főúttá nyilvánította, a maival egyező 4-es útszámozással [utána a 4-es főút Biharkeresztesig folytatódott]. Püspökladánytól Debrecenig tartó mai szakasza akkor másodrendű főútként az amúgy egészen Beregsurányig vezető 37-es főút része lett, míg a Debrecentől északra eső szakasz szintén másodrendű főútként a Berettyóújfalutól Záhonyig vezető 36-os főút része lett."

 

"A második világháború idején, az első és második bécsi döntések utáni időszakban szükségessé vált a korabeli 4-es főút meghosszabbítása az igen jelentős kiterjedésű visszacsatolt, partiumi és erdélyi területeken: azokban az években a Berettyóújfalutól Nagyvárad-Bánffyhunyad-Kolozsvár-Dés-Szeretfalva-Szászrégen-Maroshévíz-Csíkszereda-Sepsiszentgyörgy-Kökös felé továbbvezető útvonal is ezt az útszámozást viselte."

Előzmény: NAR (56178)
NAR Creative Commons License 2023.01.29 0 0 56178

Igazad van, Kolozsvárral kevertem, az nagyobb és Budapest felől Nagyváradon keresztül lehet elérni Kolozsvárt, nem Debrecenen át.

Előzmény: Landsmann_ (56177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!