De ha átadják az M3-ast, akkor a 36-os teherforgalma jelentősen le fog esni. Mert azt ma is nagyrészt az M3 táplálja, azaz az autópályadíjat már kifizető forgalom.
bocsesz, most okoskodni fogok, de ez kikívánkozik :)) Gdanskban 450000-n laknak, Łódzban pedig majdnem 800000-n. (Varsó uán a második legnépesebb). Agglomerációval (Gdansk esetén a Trojmiastot nézve) visznt tényleg mindkettő millió felé ugrik.
Ez így egész korrekt. Bár túlzásba sem szabad vinni: max. 3-4 települést érdemes egyszerre feltüntetni, különben csak zavart okoz (különösen a dislexiásoknak :-)
Mexokás kérdése. A lengyeleknél kiírják az adott út mentén levő fontosabb településeket, többet is, egymás alá, km szerint csökkenő sorrendben, és minél távolabbi, annál ritkábban (azaz nagyobb településnek kell lennie, hogy felkerüljön a táblára), mértékegység nélkül is teljesen világos. Például Katowicét elhagyva ilyesmi táblát lehet látni (a számokat saccolom):
Gdansk ............ 600
Lódz ................ 300
Piotrków Tryb .. 160
Czestochowa .... 80
Siewierz .............. 9
(az utóbbi egy szerencsétlen kisváros, a legforgalmasabb tranzitút vágja ketté, a többi párszázezeres település, Gansk milliós).
Bocsánat, egyfelől nem az ingyenességre gondoltam, hanem arra, hogy az igazi tranzitforgalom a 36-os felől jön. Ráadásul teljesen komolyan gondoltam, hogy ezek fontos szempontok, nem irónikusan.
És azt láttad mondjuk, hogy az M6-ossal párhuzamos 6-oson hogy vannak kitáblázva az irányok? Ha nem ismersz olyan településeket, hogy (ha jól rémlik) Ercsi, Adony, nem tudod, merre van Pest vagy Pécs.
Pedig szerintem sokkal jobbak, mint a "szélrózsa totemoszlopok".
A Ljubljana körüli gyűrűn bekeveredtem egy 3 sávos körforgalomba és kb. 10-15 útirányt jelölő táblák voltak a körforgó kijáratainál (mentem vagy 3 kört mire végigolvastam... :-)
sematikus ábrák a körgyűrűkről...szerintem egy külföldinek általában ezekről a táblákról minden lejön, csak éppen a lényeg nem..
kedvencem a gyönyörű székesfehérvár-gyűrű az M7-esen, melyet már megfogadtam, hogy a táblát eccer lefényképezem, de autópályán nem nagyon lehet megállni. pedig már a tábla értelmezése is vitát tudna kiváltani (pl: a gyűrű megtalálásához minimum egy hobbit kellene)
Az átmenőforgalom kitiltását célforgalmi és súlykorlátozással megtehetik...
A horvátoknál úgy oldották meg, hogy a régi főutakról leszereltek minden tájékozódást segítő táblát, az ap. viszont nagyon jól ki van táblázva.
néhány éve a tengerpartról hazajövet Zágrábtól már a régi főúton akartam jönni, ezért lejöttem a pályáról, de a régi utat egyszerűen nem találtam: minden irányból csak a pálya volt kitáblázva.
Ezek mind olyanok, hogy az ingyenes elkerulo szakasz utan folytatodik a sztrada (vagy eppen bevezeto szakasz), viszont Miskolcnal egyelore nincs folytatas, se elkerulokent Sajoszentpeter, se sztradakent Kassa fele.
Gondolom ha meglesz az uj csomopont Hatvannal, akkor ott is ingyenes elkerulo lesz Kerekharaszt csomopont es a 32-es ut kozott.
Ha záhony felől megy Debrecen felé (vagy még tovább délre) akkor ezen 8kmes szakaszon kívül nem használna pályát. 8km-ért meg nem sokan vesznek matricát...
Nem arról van szó, hogy a nyíregyházi elkerülő a bp felé tartókon (jelenleg még) nem segít, hiszen ha a 36oson akarnak továbbmenni (hogy polgárnál rámenjenek az M3-ra) vissza kellene mászniuk a városba???
Majd ha (év végén) elkészül az M3 Görbeháza-Nyíregyháza között, akkor már el fogja vinni a pest felé tartó átmenő forgalmat...
A 4es-4es irányú tranzitot viszont teljesen elviszi. Még az ap. díj sem akadály, hiszen az átadott 8km-es szakasz ingyenes....