Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.09 0 0 1854

aha.  (nyilván úgy túl egyértelmű lenne...)

akkor most a szlovákoknak le kell cserélni az összes iránytáblát?

Előzmény: v_peti (1853)
v_peti Creative Commons License 2006.08.09 0 0 1853

Taktaharkány 5

 

Ez az EU szabvány, hogy a km szócska feltüntetése nélkül kell a távolságokat kiírni.

 

Előzmény: Törölt nick (1843)
Fricy Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1852
A nyíregyházi elkerülő kitűzésén anno dolgoztam. Remélem nem rontottuk el. :)
attus germanicus Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1851
De ha átadják az M3-ast, akkor a 36-os teherforgalma jelentősen le fog esni. Mert azt ma is nagyrészt az M3 táplálja, azaz az autópályadíjat már kifizető forgalom.
Előzmény: Törölt nick (1842)
mestska Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1850

többi párszázezeres település, Gansk milliós).

 

bocsesz, most okoskodni fogok, de ez kikívánkozik :)) Gdanskban 450000-n laknak, Łódzban pedig majdnem 800000-n. (Varsó uán a második legnépesebb). Agglomerációval (Gdansk esetén a Trojmiastot nézve) visznt tényleg mindkettő millió felé ugrik.

Előzmény: elemes (1847)
elemes Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1849
Általában 3-4, néha 5, több sose, és a sorrend tényeg ez: nagyon távoli nagyon fontos felül, közelibbek fontatlanabbak alatta.
Előzmény: Törölt nick (1848)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1848
Ez így egész korrekt. Bár túlzásba sem szabad vinni: max. 3-4 települést érdemes egyszerre feltüntetni, különben csak zavart okoz (különösen a dislexiásoknak :-)
Előzmény: elemes (1847)
elemes Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1847
Mexokás kérdése. A lengyeleknél kiírják az adott út mentén levő fontosabb településeket, többet is, egymás alá, km szerint csökkenő sorrendben, és minél távolabbi, annál ritkábban (azaz nagyobb településnek kell lennie, hogy felkerüljön a táblára), mértékegység nélkül is teljesen világos. Például Katowicét elhagyva ilyesmi táblát lehet látni (a számokat saccolom):

Gdansk ............ 600
Lódz ................ 300
Piotrków Tryb .. 160
Czestochowa .... 80
Siewierz .............. 9
(az utóbbi egy szerencsétlen kisváros, a legforgalmasabb tranzitút vágja ketté, a többi párszázezeres település, Gansk milliós).
Előzmény: Törölt nick (1843)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1846

Másrészről meg a helyi (pl. 50km-en belül mozgó) teher tranzit szerintem nem számottevő.

A Pestre (vagy még tovább) menőmanó kamionosnak meg nem pénz a 2000 Ftos napi matrica, az úgyis az M3-on megy...

Előzmény: Törölt nick (1842)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1844

A 36os - 4es útvonalon haladóknak a nyugati-déli(M3)-keleti elkerülő legalább 2x hosszabb utat jelentene a nyíregyházi átkeléshez képest.

 

Ezen a tranziton elsősorban egy 36os-4es közötti északi elkerülő segítene...

Előzmény: Törölt nick (1842)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1843

Én úgy emléxem, hogy jellemzően a Bp/Pécs irány van a bekötő utaknál kitáblázva...

Amit említettél az iváncsai bekötőnél van? (jobbra Adony, balra Ercsi)

 

Igazándiból a kettő kombinációja lenne az optimális megoldás:

jelölni a következtő települést és a következő jelentősebb várost is (tranziút esetén a szomszédos országot is)

 

Nekem a szlovákok jelölésrendszere teccik: az irányt jelölő táblán a település neve mellé odaírják a távolságot is kisebb betűvel, mértékegységgel.

 

Pl: [Taktaharkány 5km]

 

Igaz, hogy nálunk is kezd terjedni a távolság feltüntetése, de elég balfasz módon:

ua. betűmérettel, mértékegység nélkül:

[Taktaharkány 5]

Előzmény: erminavet (1838)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1841
Ok.
Előzmény: attus germanicus (1840)
attus germanicus Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1840
Bocsánat, egyfelől nem az ingyenességre gondoltam, hanem arra, hogy az igazi tranzitforgalom a 36-os felől jön. Ráadásul teljesen komolyan gondoltam, hogy ezek fontos szempontok, nem irónikusan.
Előzmény: Törölt nick (1826)
elemes Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1839
Ez jó magyar szokás. Vác felől jövet a 2/A úton választhatsz, hogy Fót vagy Újpest felé mész. Budapest nincs :-)
Előzmény: erminavet (1838)
erminavet Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1838

Sziasztok!

 

És azt láttad mondjuk, hogy az M6-ossal párhuzamos 6-oson hogy vannak kitáblázva az irányok? Ha nem ismersz olyan településeket, hogy (ha jól rémlik) Ercsi, Adony, nem tudod, merre van Pest vagy Pécs.

 

ti

Előzmény: Törölt nick (1829)
Fricy Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1837
Ja, értem.
Előzmény: Törölt nick (1836)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1836

Félreérted.

Nem a díjmentesség kitáblázására gondoltam, hanem arra, hogy az M0 új szakaszát miért nem AP-nak táblázták ki?

 

Előzmény: Fricy (1834)
Fricy Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1834
Ki van táblázva.
Előzmény: Törölt nick (1827)
Fricy Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1833
M7 az M0 és Érd között ingyenes. Nem tudtad? :)
Előzmény: attus germanicus (1824)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1832

Pedig szerintem sokkal jobbak, mint a "szélrózsa totemoszlopok".

A Ljubljana körüli gyűrűn bekeveredtem egy 3 sávos körforgalomba és kb. 10-15 útirányt jelölő táblák voltak a körforgó kijáratainál (mentem vagy 3 kört mire végigolvastam... :-)

Előzmény: Törölt nick (1830)
elemes Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1831
Ja, Rétság felől az ember meglátja a Vácot elkerülő 2/A térképét... rettenetes. A határállomásokon kellene osztogatni szórólapokat.
Előzmény: Törölt nick (1830)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1830

sematikus ábrák a körgyűrűkről...szerintem egy külföldinek általában ezekről a táblákról minden lejön, csak éppen a lényeg nem..

 

kedvencem a gyönyörű székesfehérvár-gyűrű az M7-esen, melyet már megfogadtam, hogy a táblát eccer lefényképezem, de autópályán nem nagyon lehet megállni. pedig már a tábla értelmezése is vitát tudna kiváltani (pl: a gyűrű megtalálásához minimum egy hobbit kellene)

Előzmény: Törölt nick (1825)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1829

Az átmenőforgalom kitiltását célforgalmi és súlykorlátozással megtehetik...

 

A horvátoknál úgy oldották meg, hogy a régi főutakról leszereltek minden tájékozódást segítő táblát, az ap. viszont nagyon jól ki van táblázva.

néhány éve a tengerpartról hazajövet Zágrábtól már a régi főúton akartam jönni, ezért lejöttem a pályáról, de a régi utat egyszerűen nem találtam: minden irányból csak a pálya volt kitáblázva.

Előzmény: Törölt nick (1825)
RadiX Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1828
Ezek mind olyanok, hogy az ingyenes elkerulo szakasz utan folytatodik a sztrada (vagy eppen bevezeto szakasz), viszont Miskolcnal egyelore nincs folytatas, se elkerulokent Sajoszentpeter, se sztradakent Kassa fele.

Gondolom ha meglesz az uj csomopont Hatvannal, akkor ott is ingyenes elkerulo lesz Kerekharaszt csomopont es a 32-es ut kozott.
Előzmény: Törölt nick (1827)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1827
Ok. De akkor miért nem rakják ki?
Előzmény: attus germanicus (1824)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1826

Ez most irónia akart lenni?

 

Ha záhony felől megy Debrecen felé (vagy még tovább délre) akkor ezen 8kmes szakaszon kívül nem használna pályát. 8km-ért meg nem sokan vesznek matricát...

így qrvára lényeges, hogy ingyenes-e van sem...

Előzmény: attus germanicus (1823)
attus germanicus Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1824

Van az országban egy csomó, teljes autópálya, ami nem díjköteles, pl.

M1 Tatabánya két csomópontja közt

M1 Győrnél a 19-es és talán a 85-ös út közt

M1 M0 - Törökbálint közt

M7 M0 - Törökbálint közt

stb.

 

Szóval a díjmentességtől még kirakhatnák rá az autópálya táblát.

Előzmény: elemes (1816)
attus germanicus Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1823
Bizony, ez egy nagyon jelentős szempont.
Előzmény: Törölt nick (1822)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1822

Nem arról van szó, hogy a nyíregyházi elkerülő a bp felé tartókon (jelenleg még) nem segít, hiszen ha a 36oson akarnak továbbmenni (hogy polgárnál rámenjenek az M3-ra) vissza kellene mászniuk a városba???

 

Majd ha (év végén) elkészül az M3 Görbeháza-Nyíregyháza között, akkor már el fogja vinni a pest felé tartó átmenő forgalmat...

 

A 4es-4es irányú tranzitot viszont teljesen elviszi. Még az ap. díj sem akadály, hiszen az átadott 8km-es szakasz ingyenes....

Előzmény: Törölt nick (1818)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1821
Igen.
Előzmény: RadiX (1819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!