Nah most úgy áll az ügy, hogy a polymobil bfb és 408 at nyuogdtan lehet használni, csak a zt-35 nem. pont úgy ahogy a bartamotoron fenn van. a rendőr is azt mondta.
Szia.Nekem is Polymobilom BFB 01b van engem még nem állitot meg rendör vited magadal agép papirjait.Meg is büntetett mert az jogtallan az adásvételi papiron rajta van hogy robbanomotoros kerékpár ezért nem értem.Kiváncsi vagyok rá hogy mi lesz. Énis nagyon szeretek csavarogni vele jó kis gép.Választ köszi.!!!
Sziasztok. Zt-35 ösömön sikerült letörni a kipufogócsonkot rögzítő csavart. Ami a blokkra csatlakozik. Nem tudom még hogy ez amugy kiszedhető volt e vagy nem?!
Köszi a tippet majd leszedem 1x:) mert annyira nincs kedvem most széthúzni:). Mondjuk már volt a kezemben, mert csúszkált, én azt hézagoló alátétekkel oldottam meg, mert a belső maratás a tengelyen sem tudta ellátni a feladatát. Akkor jónak tűnt szemre. Mondjuk véleményem szerint 4 dolog lehet: első lánckerék, hátsó lánckerék, lánc, és (na az ne legyen) első lánckerék tengelye.
A lánc témához. Apum keróján is ugrál. Az egyik forgalmazó azt mondta, hogy a lánckerék pontatlanságából adodik. Ő a kis lanckereket emlegette. Nem szedtem le hogy kimérjem.
Hát egyet is értenék, de ez Magyarország. Normális esetben ennek úgy kéne működni, hogy a felhasználót c*eszegetik a legkevésbé, és a gyártót/forgalmazót a leginkább. Na itt pont fordítva van.
Vas megye pl egészen vicces (gondolom mindenki hallott a esetről, ha nem, akkor olvasson akár itt a fórumon utána). Bár nem tudom, de feltételezem, hogy ott sem az a legnagyobb probléma, hogy a 70 éves bácsik ezzel randalíroznak:D...
Amúgy nem értem, hogy a rendőri túlkapásnak miért nincs következménye (ill lehet, hogy van csak vhogy sose hallunk róla). Persze a rendőr csak azt csinálja, amit mondanak neki, hogy csináljon (nyilván nem úgy, hogy most "palibácsit" meg kell büntetni hanem úgy ,hogy a hónapban 1000 bírságot kell kiszórni (aztán nem is megy annyi ember arra:D ezért aki arra megy azt muszáj megbüntetni). Szóval nekik sem lehet könnyű sőt.
Hát lekopogom, engem még sose állítottak le a rendőrök. Bp-en használom, a lányomat viszem hozom vele oviból plusz 1x1x bevásárolok vele. (Ugye segédmotoron sajnos nem szállítható utas....) Mondjuk kb mindig van rajtam sisak (igaz kerékpáros), és igyekszem a kreszt betegesen betartani. De persze, ha kell a pénz (ill a statisztika, hogy bírság kiszabása történt) akkor nincsenek illúzióim. Tuti meg fognak büntetni én meg adhatom bíróságra az ügyet. Amúgy egy vicc lenne, ha ezeket segédmotornak minősítenék, mert akkor nem használhatnám a kerékpárutakat és sokszor normál utakon szó szerint életveszélyes lenne a közlekedés vele, mert (bár én sportos vok) kb fele a gyorsulása (0-25-ig) mint egy kerékpárnak és tudok olyan gyorsan menni kerékpárral mint ezzel (persze ezzel sokkal kényelmesebb). Ahogy ezzel sem, úgy kerékpárral sem tekernék végig a Hungária úton, mert agyvelő esetén jobb bent, mint kint:).
Más:
Fékre tudtok valami okosat, mert nekem eltört (igen eltört) a fékpofám elöl. Mákom van és tudok aluöntvényt hegeszteni, de hát a fékanyag nem igazán szerette a hőt:).Kb 75-ös lehetett a pofa átmérője:).
Kicsit ugrál a láncom és sehogy sem tudom úgy beállítani a hátsó kereket, hogy jó legyen. Tehát ha forgatom a hátsó kereket akkor hol feszes a lánc, hol pedig laza.
Nálam a hátsó lánckerék az a kerékagyra van gyógyítva. Kb. ilyen:
Nem tudom, hogy lehetne levenni. Gondolom max csapágylehúzóval. Szóval remélem az centrikusan van feltéve, de ha az centrikus akkor kb. a lánc lehet megnyúlt. Ez szerintetek mennyire jellemző, ill van valami ötletetek?
Ez a Kisteleki dolog meg ha úgy vesszük rendőrségi túlkapás.Gondolom egy jogszabály ami országosan érvényes nem egy település rendőrörsén vagy kapitányságán születik.Ez amolyan fikció,hogy valahol egy kreatív rendőr álmodik egy nagyot és az holnap hipp-hopp máris jogszabály.Ez ennél kicsit bonyolultabb.Egyébként itt is le van írva,hogy papírral kell igazolni hogy bringa.Az állampolgár pedig csak azt tudja elővenni amit vásárláskor kapott és ha azon bringa akkor az mert ha belejavít ,hogy motor akkor okmányt hamisít.Godolom egy permetező repülőt sem lehet utasszállítónak áthamisítani mert a pilóta azzal jobban keresne.Amúgy ez az írás jobban arról téjékoztat,hogy legyen az okmány mindenkinél amivel egyáltalán tudja igazolni mi amin utazik és,hogy egyáltalán az övé nem e lopott.
Megjött a "tuning" CDI-m :D gyakorlatilag semmit nem változtatott a végsebességen (talán még egy kicsit akár lefelé módosult:). Viszont legnagyobb megdöbbenésemre kicsit a gyorsulását megdobta. Persze lehet, hogy csak pszichóból, de picit jobban gyorsulónak éreztem. Persze lehet, hogy csak az enyhébb idő a közrejátszó. Tehát a lényeg, hogy a gyári CDI-vel simán kompatibilis, kb azt is tudja, csak kb negyed árért:D. Plusz ezen van egy led ami mutatja, hogy mikor van szikra, így ha valahogyan azt ki tudnám a műgyantából bányászni akár fordulatszámmérőt is tudnék rá rakni:):):):). Persze nem akarok, csak ez most eszembe jutott. A gyárinak annyi előnye volt, hogy nekem a "fojtózsinór" nem volt összedugva, valszeg azért, mert akkor nem lehet a motort beindítani, így ha kivezetted alul a lengő jumperét és összedugtad, akkor marha jó rejtett indításgátlót csináltál:). Szóval ez a tuning CDI jó cucc 1400 Ft-ért:).
Akkor gondolom eldőlt, hogy a robogó nem játszik;)
Hát szerintem elég lutri, attól függ, hogy Cheng szerdán, vagy szombaton, vagy te jó ég hétfőn rakta össze:). Persze nyilván az is fontos lehet, hogy hol veszed, ahogy Kovácsmihály77 írta. Az enyém egy praktikerből származik és a rekord mobilnál lett üzembe helyezve, elég köpedelemül egy 80 éves ember vette meg, és lehet, hogy már a korából adódóan is átbaltázni valónak nézték szegény apósomat.
Mint írtam elég sok bajom volt vele, mára ezek kijavításra kerültek és eddig a motorhoz nem kellett nyúlnom (nagyon remélem, hogy nem is fog kelleni). Amúgy van gépészmérnöki végzettségem, aminek a gép javításánál hasznát vettem ;). Amit gyártanom kellett és elég fontos alkatrész volt az egy erős láncfeszítő, mert a gyári elég szutyok volt.
A Z-tech-el vigyázni kell, mert azt olvastam, hogy a rendőrség arra van ráálva.
Szóval CoC papírod legyen (bármi is az:D, nekem számla, meg kezelésim van amiben le van írva, hogy ez kerékpárnak minősül, de szerintem ez nem Coc:S).
Ezen a fórumon, valahol találtam a z-technek valamiféle magyar nyilatkozatát, hogy kerékpár. Lehet, hogy az a CoC papír, de lehet, hogy nem:D
Amíg garis a kötelező szerviz (az enyémen) úgy kellett (volna:) ), hogy megveszed utána egyből üzembe helyezés. Utána első szerviz (gyakorlatilag olajcsere+szelephézag) 300km, vagy az üzembe helyezés utáni 2. hónapban. Utána 4. hónap vagy 1400 km-nél kell a 2. szerviz azután 6. hónap vagy 3000km.
Nekem több kötelező szerviz nem volt előírva, de csak az elsőre vittem el, mert láttam, hogy a szerelő egy kalap *aki.
kovacsmihaly77: Milyen gyakran kell szervizelni ezeket a motorokat?A z-tech mennyivel jobb?Napi használatra megfelelő lenne szerintetek? Olajcserét hány km után kell végezni?
Nekem van kettő ilyen típusú robbanómotorosom. az elsőt hódmezővásárhelyről vettem, azzal rengeteg probléma volt, alig indult, ha indult leállt. a másodikat a bartamotortól. Az kell mondjam ég és föld a különbség a bartáék igényesen beállították és beüzemelték mielőtt kihozták, nem bajlódok vele azóta sem. szóval szerintem attól is függ honnan vásárolsz és hogyan van beüzemelve.
Mivel eddig senki nem válaszolt igyekszem leírni a saját tapasztalatomat.
Nekem egy 6 éves polymobil bfb01 4t-m van. Szóval a kérdéses típusról nyilatkozni nem tudok, de általánosságban (mert azért másokkal is beszéltem, meg olvasgatok) ezekről a kínai csoda kerékpárokról nincsenek jó vélemények.
Tehát ha az a kérdés, hogy robogó vagy ez, akkor tökéletesen biztosan merem a robogót ajánlani. Az elején (és ez egyáltalán nem vicc) 2:1 arányban tudtam vele menni. Ez (nálam) azt jelenti, hogy két óra szereléssel tudtam 1 órát menni. Mára ez normalizálódott, és nem robban le alattam (csak el ne kiabáljam). Most is sokat szerelem, de elsősorban azért, hogy a gyári hülyeségeit kijavítsam valamint, hogy fejlesszem (pl tettem bele műszerfal világítást, egy 3Wos led spotot előre, USB-t, hogy tudjak mobilt tölteni, és a következő fejlesztés az lesz, hogy teszek rá benzinfogyás érzékelőt, mert elég gáz, ha a belső sávban fogy el a benzin....).
A burkolata kritikán aluli (csont magától törik nem kell hozzá borulni), gyári állapot a szétesés határán van. Én nem adtam pénzt érte (sajnos, mert örököltem RIP Gyuri:( ), de jelenlegi tudásommal nem is adnék, inkább egy használt robogóra költenék.
Persze van néhány előnye ami veri a robogót, ami perdöntő lehet:
Nem kell rá (jelenleg) semmi, mivel kerékpárnak minősül (persze a jogszabály meghatározza, hogy mi kell a kerékpárra (pl, küllőprizma (2db!), prizma előre hátra, lámpa, CSENGŐ (ami csak csengő hangot adhat ki:D) stb az persze erre is kell. Viszont nem kell rá kötelező, bukósisak (40km/h alatt, ha jól tudom) és jogsi.
Vihetsz 10 évnél fiatalabb gyereket.
Tehetsz rá kerékpár utánfutót (erre is vonatkoznak kötelező kellékek!).
És több előny nem jut eszembe.
Szóval ha ezek az előnyök kellenek, és nem gond, ha sokat kell szerelni akkor jó alternatíva lehet, de egyébként (persze ez csak az én véleményem) a robogó jobb.
Nekem mondjuk szerencsém volt a motorhoz nem kellett még nyúlnom, de sokat hallottam akinek igen.
A Polymobil PM-GB408-WL típusú robbanómotoros kerékpárról mi a véleményetek?Milyen gyakran hibásodik meg?Egy 14 ezres lélekszámú városban használnám,néha tennék meg vele nagyobb távokat(30-40km) Megéri az árát?
Hát igen a papírja szerint úgy kell, bár az nincs benne, hogy lábon álljon, vagy keréken (szakcikkek azt mondják, hogy ha nincs meghatározva akkor keréken). Inkább a felső nívóig tenném, ha tudnám, hogy az melyik:). Nekem egy szerelő azt mondta, amíg garis volt, hogy hátsó lábon állva ablak teteje, de később kiderült, hogy ez a szerelő egy kalap *aki. Bár ezt még egy pár évig így csináltam mostanában én is középtájra teszem (kicsit mondjuk fölé). Mivel nincs olajszűrője szerintem a gyakori olajcsere az jobb dolog mint a 3x drágább motorolaj használata, és így 1km-t kb 1,2 Ft-al drágítja meg. Amúgy olajcserénél még a mai napig is találok SORJÁT az olajban, amit kissé durvának találok:).
Én azért teszek bele 5W-40 -eset, mert első sorban télen használom (ami kicsit vicces, mert akkor senki sem szokta, de nyáron normális kerékpárt használok). Úgy tudom, hogy a 15W-40-es az sokkal vastagabb olaj, így hidegben nehezebben ken, ezért teszek bele 5W-set. Meleg motornál mondjuk mindegy.
Én 3 év alatt beletettem 10 000 kilométert ami a valóságban 15 ezret jelent mert kb. ennyit csal az órája. Papírja szerint automata 2 sebességes, de szerintem ez elírás. úgy gondolom hogy ezek a típusok 1 sebességesek. Emiatt van az a gond hogy vagy túl lomhán indul de végsebességre gyors, vagy fürgén indul de végsebességre lassú. Ha van itt valaki aki húzta már szét a blokkját, az megírhatná hogy ténylegesen hány sebességes. Vízhűtéssel nem bajlódnék mert nem egyszerű az átalakítása. Motor olajszint az ablak közepéig (papírja szerint) és 15w40 es.
Hát ez nem túl jó hír, bár én inkább arra panaszkodnék, hogy nem melegszik a motor (illetve sokára melegszik fel) ezt abból gondolom, hogy gyakran kell a szivató 0°C körül, vagy alatt. Nekem 6 éve van meg és még, hogy el ne kiabáljam semmi baja nem volt a motorjának (mondjuk minden másnak már volt baja:D). Mondjuk én max 1000 km (ami ugye óra szerint 700km:D, vagy egy évente cserélek olajat 5W-40et (azt hogy szintetikus vagy félszintetikus nem nézem). Eddig úgy gondoltam hogy a felső nívó az ablak teteje, ezért addig tettem az olajat, bár az utóbbi időben beleült a bogár a fülembe és középig teszem és így télen (persze lehet, hogy csak bemesélem magamnak) hamarabb melegszik.
Ti meddig szoktátok tenni, és hogy nézitek (keréken, vagy standerden, vagy holdfényben:D:D stb)?
Amúgy a vízhűtést hogy lehetne megoldani tud valaki vmilyen cikket vagy ilyesmit?
Az ilyen tuning CDI -ben nincs gyári fordulatszám korlátozás, ( másfajta 50-es 4 ütemű motornál elég volt egy vezetéket kivenni a CDI-ből és 50 helyett 60 ig engedte pörögni, de nem lett erősebb, dinamikusabb a motor, ha nem akarsz üveghangon menni vele annyi mintha a gázmarkolatot nem tekernéd el csak 50 ig.
Többet vártam a dologtól. Volt másfajta CDI-nél hogy az elektronikát kellett befűrészelni, tudván hol megy benne az a bizonyos vezeték, majd leszigetelni hogy víz ne jusson bele. De 1500Ft ot passzióból is megér .
én nem tuningolnám a helyedben. nálam 3 évig volt meg a bfb 01 4t. addig 2 szer kellett gyűrűzni. én naponta mentem vele 30 kilométert 40 es tempóban. ha a tuning cdi vel jobban is pörögne (amit kétlek) akkor hamarabb kopna a henger/gyűrű. vízhűtéssel még merném is tuningolni, de léghűtéssel nagy fordulaton túlmelegszik.
Hát miért is lenne egyforma:S. Emlékszem amikor a km órát gariztatni akartam akkor nem tudták (meg nyilván nem is akarták), mert annyi különböző van ugyan ahhoz a típushoz. Ha jól rémlik tán le kellett volna vinnem Mohácsra :D:D:D, akkor meg tudták volna oldani.
Majd megírom, hogy a "tuning" CDI hogy teljesített (csak jöjjön meg). Remélem nem úgy, hogy leégetett vmit:).
16" os kereke van, nincs benne gyári fojtás. nagyon jól gyorsul és végsebességre is elég lenne a 30 km/h. csak nem akarom max fordulaton bőgetni a motort. elől 14 es hátul 28 as fogú lánckerék van.