Keresés

Részletes keresés

RadioTVEgon Creative Commons License 2019.09.25 -1 2 25654

Hát-hát bevallom én csak a soproni helyzetről tudok nyilatkozni, mivel azt látom nap, mint nap, és itt azok a kijelzőkütyük csak a dísznek vannak ott a buszokon. Ennek legjobbja a most "kispados" CDA-262, ami elvileg már Volánbuszosként tér majd vissza. Az a legnagyobb lesz, ha annak 2 szolgáltatóváltás után is még "Kisalföld volán zrt" -t fog kijelezni. Viszont azon kívül is Credoknál is nagyon gyakori, hogy valami hibát ír ki a gép. Ott is gyakori a táblázás. 2016-os évben megérkező Merci buszoknál is 1 éves mutatvány volt, míg a kijelzőket normálisan működésbe hozták, ( addig filctoll, nyomtatott írás a4-es papír minden volt ott is). Legdurvább eset, amit láttam, az egy 2 éve lehetett az autóbuszállomáson, mikor a GZF-217-es 263-asnál konkrétan "14: Sopron pláza-Balf központ" volt odaírva, viszont az is áthúzva és valami irka firka látszott csak , ki se lehetett olvasni semmit, azt én sem tudom, hogy azt a táblát honnan sikerült kikukázniuk. Főleg úgy, hogy már vagy 10 éve nem is a plázától indul a busz.

Előzmény: Freehill (25653)
Freehill Creative Commons License 2019.09.25 0 0 25653

Lehet, hogy nem pontosan értelek, de régebben - mind Győrben, mind Sopronban -...

"a balra rendezett viszonylatjeles és útvonalas volt" - a tábla egyik oldalán (ez nézett az utca felé)

"a középre rendezett "törtvonalas" - pedig ugyanannak a táblának a másik oldalán (ez nézett az utastér felé)!

(Persze lehet, hogy még régebben másképp volt...)

Később ez Győrben úgy egyszerűsödött, hogy az utastér felé néző oldalra csak a viszonylatszám került (a tábla közepére, a szélei pedig üresek maradtak), míg Sopronban jóval informatívabb megoldás terjedt el, itt a belső oldalra a megállóhelyek listája került (külön piktogrammal jelölve a vasútállomást és az autóbusz-állomást).

2011 óta, amikor mindkét város minden autóbuszába került elektronikus kijelző, a hagyományos táblák már csak tartalék funkciót látnak el (az esetlegesen meghibásodó kijelző pótlására, a szélvédő mögé helyezve), ezért tartalmuk a kijelzővel kb. azonos lett, tehát bal oldalon a viszonylatszám, mellette az aktuális célállomás (a tábla másik oldalán pedig az ellenkező irányú végállomás - hiszen utóbbi nem a fedélzeten lévő utasoknak szól, a táblát a buszvezető fordítja a végállomáson).

Előzmény: paca664 (25649)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.24 0 2 25652

KRR-180 (Ikarus C80) mai nappal beállt az AKE-903 helyett a koroncói csuklós fordába.

Valaki megtudná írni a fordáját?

Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25651

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Előzmény: cherry_picker (25650)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25650

Nem tudom, mikor jelentek meg ezek, de a '80-as években végig ilyenek voltak, aztán tippre olyan '92-93 körül kezdték el lecserélni őket a vonal nélküliekre, több hullámban. Először új, a képen a 11-esére hasonlító anyagú műanyagtáblák jöttek, később viszont már csak a még megmaradt "vonalas" táblákra ragaszottak telibe újfajta matricát – ezeken erős ellenfényben átlátszott az alatta lévő viszonylat ;)

 

Néhány emlékem van viszonyítási pontként: az AVC-936 még vonalas táblákkal állt – főleg 10-esként – forgalomba, az meg '91-es évjárat. Aztán amikor elindult a 10B, ahhoz már csak az újabb, vonal nélküli táblák készültek, de az nem tudom, hányban volt. Az viszont biztos, hogy legalább egy évvel a 415-ösök '94-es érkezése előtt is már használtak átmatricázott táblákat is.

 

A képen lévő táblák korát nehéz megállapítani. Az biztos, hogy a 11-es későbbi, sárgulásra már kevéssé hajlamos anyagból készült. Emlékeim szerint amikor a 7-es elindult valamikor a '80-as évek második felében, az már csak ilyen anyagú táblákat kapott, szóval a 11-es tábla is ebből a korszakból származhat. A 12A viszont korábbi, talán a '80-as évek első felében készülhetett.

Előzmény: Motorka M41-2140 (25648)
paca664 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25649

Győrben a balra rendezett viszonylatjeles és útvonalas volt a régebbi és ezt követte a középre rendezett "törtvonalas". 2002-ben még láttam régit a 14-esen, de a törtvonalas volt a megszokott.

Sopronban is ez volt emlékeim szerint.

Előzmény: Motorka M41-2140 (25648)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 25648

Üdv!

Ismét a segítséget szeretném kérni.

Sopronban ezt a tábla"stílust" mettől meddig alkalmazták? (Kezdő és végáll. között csík, mivel a későbbiekben már csík nélkül, köztes megállóval, azután pedig már csak a start alatt cél minden egyéb nélkül volt)

Illetve, hogy a képen látható ilyen "stílusú" táblák konkrétan mikoriak lehetnek?

 

Segítséget előre is köszönöm!

Irisbus Creative Commons License 2019.09.22 0 0 25647

AVC ment csak aznap, másik kettő nem dolgozott.... :( 

Előzmény: AaronPeto (25605)
KZX003 Creative Commons License 2019.09.22 0 1 25646

Európai Mobilitási Hét 2019 - Győr

Fotók és videós összefoglaló a gyoribuszok.hu-n!

Törölt nick Creative Commons License 2019.09.20 0 1 25645

Egyébként megvannak nélküle.. De az igaz, hogy most nem áll egyik csuklós sem. Nem is azért kérdeztem, hanem inkább azért, mert furáltam volna vázcserés kocsit leselejtezni.  Inkább sofőr kellene a helyi járathoz, akkor nem kellene ( helyközis sofőröket ) fertőrákosi buszokat bevonni helyire. 

Előzmény: Motorka M41-2140 (25644)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 25644

Elvileg hamarosan fog.

Legalábbis muszáj lesz neki, ha nem akarnak mégtöbb járatkimaradást, meg helyközis kocsikkal csúcsban helyizni.

Előzmény: Törölt nick (25643)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.19 0 1 25643

Az lenne a kérdésem, hogy a soproni CDA-262 visszatér-e vajon ? Van valakinek infója róla ? Már 1 hónapja műszaki nélkül áll a telepen. 

Volan-te Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25642

Jelen állás szerint október 1. az összevonás időpontja.

Előzmény: BuszosBobby (25641)
BuszosBobby Creative Commons License 2019.09.19 -1 0 25641

Nagyon nem hallani a volán egyesítésről mostanában, vátozott azóta valami? 

trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 -4 0 25640

Egyetértek.

Jó ötlet de csak akkor ha felszorozzuk az állományi csuklós busz vezetők füle hosszának második deriváltjával, mínusz a szóló buszvezetők körösztannyai házszámának negyedi hatványa.

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (25639)
törzsutas 100 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25639

A táblázat sokkal többet mondana, ha tartalmazná pld-l az egyes évek autóbusz kihasználtságai %-át vagy az utas km-t, kivetítve a jelenlegi helyzetre.

 

Előzmény: trizs77 (25604)
Takszi55 Creative Commons License 2019.09.19 0 2 25638

Szerinted melyik a jobb döntés az alábbi két verzió közül?

 

Ad1. Feleslegessé válik két 20 éves jobb állapotú autóbusz Veszprém helyköziben, így gyorsan leselejtezzük, hogy írmagja se maradjon.

Ad2. Feleslegessé válik két 20 éves jobb állapotú autóbusz Veszprém helyköziben, és ezért áttesszük Győr helyközibe, ahol kiváltanak két 25-30 éves járművet.

Előzmény: Nyakas-kakas (25635)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25637

Ha valaki az icirinél picivel többet tud a Volán történetből (nem történelemből hanem társasági történetből) akkor ha felvetődik, hogy megismétlődhet:

    - az Ik-30 = 11.számú AKÖV,

    - Ik-60/601 = 17.számú Volán

története az Ik-280 buszokkal, földhöz veri fenekét örömében.

 

Amúgy nem fog megismétlődni.

Sajnos.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 -1 1 25636

Ez az Ikarus-280-ról szól?

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25634)
Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.19 -1 0 25635

Annyi volt a lényege a sztorinak, hogy nem igazán csápoltam (unk) ennek a 2 régi busznak, mivel már egy ideje csak azt lehet olvasni, hogy namost innen meg onnan jönnek Qrva régi buszok Győrbe. 

A képviselőket meg nyugodtan kihagyhatjuk, azért kértem egyébként a cikknek az elolvasását, mivel arról van ott szó, hogy a Nyikk-nyekk ( még volánegyesülés előtt 2 héttel ) kiosztott 2 szar buszt Győrbe , méghozzá a helyközi állományba :) . A képviselőknek közük nincs ahoz , hogy a volán hogy osztja le a buszokat .

Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.19 -3 2 25634

Fhú. Írnánk egy kompetencia mérést, megnézném neked hányas lenne .

Előzmény: trizs77 (25603)
AaronPeto Creative Commons License 2019.09.18 0 1 25605

Első kettőt passzolom, de a CCZ-429 ha dolgozik, akkor Révais vonalakon fog mozogni, illetve korábban évekig az csinálta a Ménfőcsanakról 12:50-kor, az Audi 8-as portától 14:15-kor induló 20Y-t.

Előzmény: Irisbus (25602)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.18 -4 1 25604

Elég ha ennyit vesznek évente a jövőben is :

 

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25628)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.18 -2 0 25603

Mit mondott a képviselőd ?

Miért nem vesznek új buszokat ?

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25628)
Irisbus Creative Commons License 2019.09.18 0 0 25602

Srácok, ezek kellenének nekem nagyon.

ANY-537, AVC-936, CCZ-429

 

Valami tipp, merrefelé próbálkozzak (holnap :D)? Köszi!

Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.17 -4 3 25629

"Mi a baj a C80-assal ?"

 

Ha ezt 1980 köröl kérdeznéd, akkor az lenne a válasz, hogy semmi. ( De ) már 2020'-van kis lépés híján. Tisztában vagyok azzal, hogy '80-ban még nem gyártottak C80-ast, de értelemszerűen, mivel ez a 200-as széria továbbfejlesztése ezért lényegében nem tér el sok mindenben a két típus. Tehát magyarán az a baj, hogy lehet, hogy jó állapot, meg még nincs bennük olyan sok km, de akkor is elavult technika. ( 280-ast kituningolnak, ennyi ) Különben az itteni győri 280-asokal egy időben épültek, tehát semmivel nem nagyobb számok, mint a többi.

Előzmény: norbee601 (25627)
Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.17 -2 3 25628

Olvasd el a cikket . 

 

 

Aztán rájössz, hogy amit írtál az egy halom hülyeség 

Előzmény: trizs77 (25625)
norbee601 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 25627

Mi baj a C80-assal? 

Előzmény: Nyakas-kakas (25624)
Joe0401 Creative Commons License 2019.09.17 0 2 25626

Találtam friss képet a buszról mely AFF-582 rendszámmal közlekedett egykoron a megyében. (:

trizs77 Creative Commons License 2019.09.17 -5 3 25625

Addig jó amíg ilyen kocsik érkeznek máshonnan.

Jó műszaki állapotban vannak.

Vigyáztak rájuk.

Üzembiztosak.

 

Ha helyettük új busz kell, tessék birizgálni a helyi kormánypárti képviselőt, hogy ne csak beszéljen új buszokról, hanem hozzon is.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!