Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2667

én arra részre gondolok, amiben arról pampogtam, hogy a hálós struktúra azonos nagyságú városok viszonylag egyenletes eloszlása esetén jó.

ha van egy bazinagy, meg a többi kicsi, akkor ott a sugaras szerkezet alakul ki...

Előzmény: felucca (2666)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2666
Szerintem 2656-ban megválaszoltam. Hozzátehetek még annyit, hogy a kerülésekkel elfogyasztott üzemanyag is játszik:)
Előzmény: Törölt nick (2663)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2665
Igenis, azonnal:-P
Előzmény: Törölt nick (2663)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2664
Házifeladat: Értelmes, vállalható időn belül eljutni Vácról Törökbálintra, Gödöllőről Pilisvörösvárra, Bicskéről Vecsésre.

Közforgalmú hálón.:)
Előzmény: xhwamt (2662)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2663

Ezután vitatkozhatunk arról, hogy ha még mindig kell út, akkor az mennyi legyen és hol.

 

Bp. esetén a hungária a célszerű határ:

ezen belül lehet forgalomkorlátozásról beszélni, kívül nem. Ott annyi út kell (lehetőleg 2x2-es, különszintű cspokkal) hogy ne legyen torlódás...

(2647-re nem válaszoltál...)

Előzmény: felucca (2660)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2662
A közforgalmú közelekedési háló létezik. Jelenleg az a gond, hogy nincs út.
Előzmény: felucca (2660)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2661

A sugaras-gyűrűs szerkezet a csillagpontos szerkezet egy változata. A gyűrű lényegében az aktuális origótól egyenlő távolságra lévő pontokat összekötő sugarakból áll össze. Namost az autópályák valamit kötnek össze valamivel. Nem csak úgy haladnak az országban a vakvilágba. Oda tartanak, ahova a forgalom tart. Márpedig a forgalom egy nagyváros körül helyi forgalom, amihez képest a tranzit mindig kissebb. Ez alól legföljebb extrém kívételek vannak és ezt magad is beláthatod, ha ránézel a forgalmi adatokra!

 

Tehát az utak továbbra is a városkba vezetnek és a gyűrűk a városok körül a forgalom eloszlását és tranzitforgalom elvezetését segítik elő. Ennek azért nincs alternatívája, mert nincs hozzá forgalom. Ha mondjuk Kecskemét félmilliós, Győr meg majd egymilliós város lenne, akkor lenne a kettő közt egy Budapestet messzire elkerülő út. De nem azok.

Előzmény: felucca (2658)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2660
"...nem azért járhatatlan a város, mert TÚL SOK az autó, hanem mert TÚL KEVÉS az út. abszolúte is meg relatíve is...."

Az út mindig túl kevés és mindig járhatatlan. Véleményem szerint bizonyos területeken nem szempont, hogy az út járható legyen. Viszont közforgalmú közlekedéssel átjárható régió és város kell, ez az alapszempont. Ezután vitatkozhatunk arról, hogy ha még mindig kell út, akkor az mennyi legyen és hol.
Előzmény: Törölt nick (2653)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2659
Szerintem megegyeztünk:)))
Előzmény: Törölt nick (2657)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2658
Igazad van. A nyílt háló csomópontjai a csillagpontok, az ország valóban ilyen. Ezen az alapon az autópályát be kell vezetni Győrbe, Miskolcba, Székesfehérvárba és Békéscsabába, stb. majd gyűrűt építeni köréjük.
Előzmény: xhwamt (2654)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2657

Könyörgöm, egy transzkontinentális hálózat egyik eleméről van szó! Hogy jön ide, hogy Érd minek örül, meg mit kér????

 

OK. velem lehet egyezkedni... ;-)

csináljunk egy esztergom-dorog-zsámbék-tárnok-szbatta bypasst.

 

ezzel a kecske is megmarad, meg a káposzta is jóllakik...

meglesz a kért tárnoki M6-M7 átkötésed, és a 10-M1-M7-M6 közötti M0 szakasz is tehermentesül, így már nagyrészt csak lokál igényeket szolgál ki.

 

és a káposzta: érd is örül majd, meg az M7 érdi szakasza sem dugul be...

Előzmény: felucca (2652)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2656
"...Itt az Indexen (meg persze máshol is) a műkedvelő civilek hajlamosak a 3. szempontot figyelmen kívül hagyni. A városi elkerülő gyűrűk éppen azért hatékonyak, mert a fentieket, igaz, sok kompromisszummal, de a legjobb arányokkal oldják meg...."

Mint műkedvelő civil, azt állítom, hogy lett volna egy a mai helyzetnél lényegesen előnyösebb forgatókönyv. 1962-ben épülhetett volna egy (fél)autópálya egy Duna-híddal az 5-ös és az 1-es út között, ha a hosszútávú tervezés szempont lett volna.

Nem volt szempont, sokkal inkább fontos volt, hogy a nép, az istenadta pesti nép hamar lejusson pancsikálni a Balatonra. Az M7 nyomvonalát ez a szempont alakította.

197...80-ban épülhetett volna egy (fél) autópálya Hatvan térsége és az 5-ös főútba csatlakozó, már megépült (fél)autópálya között. Nem épült meg, mert ismét fontosabb volt, hogy a gödöllői polgár a kacsóh Pongrácz úton át meg tudja közelíteni a Belvárost.

Stb.,stb. A liosta folytatható. Nem drágább megoldásokról van szó, csak okosabbakról. Nálunk az autópálya az aktuális főút kiváltása, kapacitásnövelése. Más, szerencsésebb országokban a térszekkezetet a kívánt irányba alakító, tájformáló stratégiai eszköz. Ennyi a különbség. Nem kell okvetlenül védeni a hülyeségünket.
Előzmény: attus germanicus (2646)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2655

Amúgy itt van:

 

Előzmény: xhwamt (2645)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2654

Magyarország csillagpontos szerkezetű, mivel ez alakul ki organikusan sík vidékeken. Ennek megállapításához elég csak ránézni a Magyarország térképre. Csak a meglehetősen kevés hegységünk töri meg ezt a rendszert némiképp.

Előzmény: felucca (2650)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2653

De a tömegközlekedés fejlesztése... P+R és B+R rendszer kiépítése és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése magasabb prioritást kell, hogy élvezzen, mint az autós közlekedés.

Hát ez némileg ellenkezik xhwamt kollega véleményével: #2611

 

sajnos a jószándékú (tehát nem sötétzöld) érdeklődők is összekeverik az okot az okozattal: nem azért járhatatlan a város, mert TÚL SOK az autó, hanem mert TÚL KEVÉS az út. abszolúte is meg relatíve is.

nyugateurópában a miénknél nagyobb az szgk használat aránya.

Náluk a tömegközlekedés aránya a miénknek a fele. (utaskm alapján számolva)

http://www.kti.hu/downloads/trendek/1_060__HU.jpg

Előzmény: Rooger Preed (2629)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2652
"...Én úgy tudom Érd kifejezetten örült az "erőltetésnek"...még további csomopontot is kértek: érd-ófalu...."

Könyörgöm, egy transzkontinentális hálózat egyik eleméről van szó! Hogy jön ide, hogy Érd minek örül, meg mit kér????

Pontosan ez az a provinciális kisstílűség, amit xmhavnt, vagy kicsoda:) néhány hozzászólásssal előbb említett!

"...Ok. akkor a budai peremkerületeknek és a budai agglonak nem is adnál utat?
Menjenek be az alkotásra, vagy a rakpartra, ha el akarják hagyni a várost?..."


De adnék, jól átgondolt, belterületi úthálózatot, új utat A-ból B-be, semmiképpen sem Budán kívüli gyűrűt. De ezt nem folytatom, mert már egyszer megköveztek ezért:))

És elsősorban adnék nekik tömegközlekedést, jót, mert akár hiszed, akár nem, ma közforgalmú közlekedési eszközzel nem lehet eljutni Budakesziről Budaörsre (csak a Moszkva téren keresztül).
Előzmény: Törölt nick (2636)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2651
"...inkabb az M1-M5 es az M7-M3 parok, nem? a nagy nemzetkozi tranzit is az M1-M5(-44) iranyon jelentkezik...."

Igen, igazad van, ezek a jobb irányok, elcsesztem:)
Előzmény: RadiX (2631)
felucca Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2650
"...mint ahogy Magyarország is a csillagpontos szerkezeten alapul. Ez a legtökéletesebb térszerkezet...."

Kevered az elvont geometrikus szerkezetek szépségét az organikusan továbbfejleszthető szerkezetekkel. A régió, az ország és Európa nem szabályos, hanem véletlenszerű földrajzi és gazdasági törésvonalak által tagolt terület.

Magyarország nem a csillagpontos szerkezeten alapul, hanem éppen a nyílt hálón. Érdemes figyelmet szentelni a Nagyvárad-Békéscsaba-Szeged-Szabadka vonalnak, a Győr-Szfehérvár-Dunaújváros vonalnak, a Salgótarján-Hatvan-Szolnokvonalnak, stb., lehet mazsolázni a térképről.

"....Lásd alább a te szavaidat a Hungária dél-budai elcseszettségéről...."

Félreértettél. A Hungária dél-Budán nem a körív versus nyílt háló problémakör mentén van elcseszve, hanem az egymás mellett kis távolságokra összetorlódott körutak miatt.
Előzmény: xhwamt (2632)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2649

a műkedvelő  civilek hajlamosak a 3. szempontot figyelmen kívül hagyni...

nomeg az 1. pontot is...

Előzmény: attus germanicus (2646)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2648
ösztinzések... azt hittem valami speciális hálózattervezői szakkifejezés, de aztán rájöttem, hogy az i, ö akart lenni... :-)
Előzmény: attus germanicus (2646)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2647

Ilyen alapon az M7-M5 egy autópályaként lett volna kezelhető, egy Duna híddal Érd térségében, ha elkerülik a csábítást és nem kötik bele a Budaörsi útba

 

És ez min változtatna?

Ha az almát körtének hívjuk, attól még alma marad...

De tegyük fel, hogy az M7 - M0(m7-m5) - M5 egyetlen folyamatos ap. legyen MZ/x. a neve.

Az M7 meg az M5 bevezető meg városi főútként lajstromozott, de a forgalmi igények miatt ugyanúgy 2x2, 2x3 kiépítésű, mint most.

A struktúra ua. lenne. (esetleg a csp.kban más lenne a főirány -  immár a forgalmi igények ellenében)

vagy arra számítasz, hogy pl. a balaton felöl jövet az autós elfelejt a városi behajtónál kiszállni a pályáról, és eldzsavel szeged felé, ezzel is csökkentve a város forgalmát?

 

Az általad elképzet struktúra olyan országban működik, ahol több 1millió lakos feletti város van és a legnagyobb sem emelkedik ki a többi nagy közül, így nincs kitüntetett szerepe, a forgalmi igények viszonylag egyenletesen oszlanak el az ország területén. Jó példa Németo.

 

Azonban ha a főváros és agglomerációja kb. 6x nagyobb, mint az utána következő város, akkor ott nincs mese: a sugaras hálózat a megoldás.

Nálunk nem is ezzel van a baj. A probléma az hogy kb. a tervezett M8 és M9 nyomvonalán nem épült ki tisztességes elsőrendű főúti kapcsolat. Csak ezek a szar, elhanyagolt, településeken átmenő másodrendű főutak vannak két szar dunahíddal (földvár baja)

Jelenleg erre lenne szükség. Az M8/M9 fantazmagóriával átesünk a ló másik oldalára: ezekben az irányokban szerintem csak kb. 50 év múlva lesz ap.-t igénylő forgalom.

 

Előzmény: felucca (2628)
attus germanicus Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2646
Az úthálózat bővítésének terveit mindig három fő szempont alapján kell mérlegelni.
1., Forgalmi igények
2., Forgalmi ösztinzések (belváros tehermentesítése, stb.)
3., Financiális lehetőségek

Itt az Indexen (meg persze máshol is) a műkedvelő civilek hajlamosak a 3. szempontot figyelmen kívül hagyni. A városi elkerülő gyűrűk éppen azért hatékonyak, mert a fentieket, igaz, sok kompromisszummal, de a legjobb arányokkal oldják meg.
A forgalmi szempontok figyelembevételével a Győr - Vszeprém - Szfvár - Kecskemét - Szeged autópálya minősülhet fontosnak, de ha az életben nem lesz erre financiális forrás, akkor felesleges erről ábrándozni. Ezért készült el az M0 6-M5 közti szakasza még a nyolcvanas évek legvégén, majd '94-re az M1-esig. Mert még a városi területen épített autópályák relatíve magas bekerülési költsége mellett is sokkal olcsóbb, mint több száz kilométer pálya akár a pusztában.

Az M6-ról még annyit, hogy ha azt, mint valaki írta, bekötötték volna az M7-be, akkor az M1-M6-M7 bevezető gyakorlatilag folyamatosan járhatatlan lenne.
xhwamt Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2645

Jelenleg nincs. De egy emberöltőn belül egy háromnegyed körre már lesz.

Előzmény: BoGar (2644)
BoGar Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2644
És szerinted szükség van teljes körre?
Előzmény: xhwamt (2643)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2643
Most még.
Előzmény: BoGar (2641)
Fricy Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2642
De.
Előzmény: BoGar (2641)
BoGar Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2641
Nem csak félkörív van Győr körül?
Előzmény: xhwamt (2639)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2640

Egy ördögi körről van szó itt...

Azért nem egészen... a növekedésnek van határa:

az elméleti határ a 18 éven felüli lakosok száma. ennél több autó nem lehet egyidejűleg az utakon (mivel 1 ember 1x-re csak 1autót tud vezetni... :-)

(több autó persze lehet, de a többlet parkolni fog... :-)

most kb. 300autó/1000lakosnál tartunk

http://www.kti.hu/downloads/trendek/1_142__HU.jpg

Mivel nálunk nincs népességrobbanás (inkább fogyunk) a motorizáció növekedési görbe igencsak korlátos...

Előzmény: Rooger Preed (2629)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2639

Nono!

 

Az M1 Győrnél lényegében a városi körgyűrű része lesz! A gyakorlatban igen csekély különbség van a város mellett elhaladó közlekedési folyósó és egy körgyűrű közt. Vajon aki a leendő M10-ről az M3-as irányába halad tovább, az milyen útvonalon halad? Ez csak egy példa, ugyanakkor jól mutatja, hogy gyakran milyen álvitát generálhatnak a csak a papíron eltérő fogalmak.

Előzmény: BoGar (2637)
mestska Creative Commons License 2007.01.03 0 0 2638

Gondolj csak az Operaházra, amely sikátorokba van beszorítva! Lényegében le kellene bombázni körülötte a tömböket és teret nyitni annak az épületnek.

 

Ha megnézed Vágó József vonatkozó elképzeléseit a főváros művészeti átalakítására, láthatod, hogy pont az Operánál nincs új széles sugárút nyitva, de a mai Ó és Lázár utca közötti tömbök el lettek bontva, ezáltal kialakítva az Opera teret.

Az Opera egyébként már most is egy kis öblösödésben fekszik, hisz az Opera és a vele szemben levő Balettintézet homlokzati síkja is bentebb helyezkedik el. Sajnos ez az öblösödés nincs rendesen átgondolva, és így elveszik a térérzet jelentős része :(

Előzmény: xhwamt (2633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!