valamilyen érzékelőnek lennie kell, ez egy eggyügyü kevés elektronikával rendelkező motor, valahogy csak érzékeli, hogy egyhelyben állok üresben akkor jó az alapjárat, ha megyek és váltok akkor meg felpörög...
a lambdaszonda az rossz volt, grafikonja sem volt jó, sok volt a fogyasztása is, az már rendben. a levegőhőmérséklet mérő is 26 fokban 84 fokot adott vissza azt is cserélnem kellett
Sziasztok! Adott egy daewoo kalos, 1.2 benzin, 2003as. Hibajelenség hogy váltás közben felmegy az alapjárat 2500ra kb. Ki lett pucolva a teljes szívóház, pillangószelep, poti, lambdaszonda, beszívott levegő hőmérsékletmérő már cserélve lett, mert rossz volt. Tengelykapcsoló érzékelő nincs benne, alapjárati motor külön nincs benne. Mi lehet a gond? Köszönöm!
Ha csak azt nem, bár még nem hallottam ilyen szándékról sose. Cam aro nak is igaza lehetne akár, de a módját ahogyan ez segít benne nem nagyon érteném.
( az első tulaj költött váltózárra, gravírozásra meg ilyesmikre)
No mindegy, köszi a tippeket. Aludtam rá egyet és úgy döntöttem visszateszem, csak egy kicsit elérhetőbb pozícióba hogy ne legyen vele szívás ha véletlenül elpusztulna a relé.
Tegnapi egész napomba telt a motortéri korrózió javítgatása, meg a fűtőradiátor mosása-savazása és pár apró cseprő egyéb marhaság. Teli volt rozsdával a radiátor. Nagyon szeretném ha ma indítható volna a cucc, de sajnos roppant lassú vagyok, ebből sem élnék meg piaci alapon. Leanyáznának a zügyfelek . :-)
Adódott egy problémám egy 99es 1.9d szívó citroen berlingóval. Lucas adagoló van rajta, és az lenne a kérdés,hogy itt az adagolo aljába lévő elektromos szelep(gondolom az 2szál vezeték megy rá). Mit állítana? Addig oké,hogy van a leállíto szelep. Ez rendben üzemel,főleg mivel be sem indul :). De ezt a másikat nem tudom mit csinál. Van oda vezetve plusz résolaj cső is. Az én régi bx em adagolója bosch és azon ott semmi ilyen vacak nincs,egy pozitív szálon kívül. Pár napja barátom leállította,izzitó gyertya csere és olajcsete után. Másnap semmi föttögés. Ejtőtartájoztam,de kakukk. Izzítás üzemel,tömény füstöt tol hátul. Kb mintha az előtöltés elment volna jópár fokkal. Tippeket előre is köszönöm.
Folyamatban van a motorcserém. Kint van a régi. A kiszedés során a blokk mögött találtam egy relét felbilincselve az egyik gumi fűtéscsőre. 4 lába van , abból kettőn direktben az akkuról kap plusz és minuszt, a harmadik lábra az indítómotor behúzótekercsére szánt gyári csatlakozó megy és a 4. (gondolom vezérelt) meg megyen végül a behúzótekercsre. Egyelőre csak szétszedtem de közben ennek a relének semmi értelmét nem látom hogy minek tenném majd vissza.
Nem hiszem hogy gyári és nem is tudom elképzelni Vajon mi értelme lehetett ezt így megcsinálni?
1. -adott egy citroen ax 1.4 diesel (52 le)1992-es 3 ajtós 405 ezer km-el. (piros) Sz@rrá van kopva a stabilizátor rúdja a végeinél is, és a középsö részénél is. Újat természetesen már nem lehet venni. Van valami felújítási módszer amivel ismét használhatóvá lehetne tenni ??
2. -adott egy bmw e-46 320 ci coupe 2003-as (170 le) Szokásos probléma : Az elsö lengökar hátsó szilentje: nincs kiszakadva ,de a lágysága miatt már 17-es kerekekkel is sétál egy kicsit az úton. Többen mondták ,hogy keményebb hátsó szilent kellene bele. Talán az m3-é..?? Tud valaki konkrét cikkszámot erre az alkatrészre ??
3. Le szeretném fóliáztatni egy kombi autó csomagtér ajtajának az üvegét. A probléma az ,hogy annó némileg festéködös lett. Sajnos nitróval nem jött le,viszont pengével nem igazán tudom kapargatni a fütöszálak miatt..
Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem Pioneer lesz. A belinkelt oldalon vannak tipusszámok, azok alapján összeszedem itthon is a készletet. Arra jó lesz, hogy ne torzítson ha kicsit feljebb tekerem és lesz némi basszus is, többre nem is vágyom ebben az autóban.
Nekem Becker navim van, kifogástalanul működik (a TMC is). Internet kapcsolatra csak akkor van szükségem - úgy 2-3 évente egyszer - ha frissítem a térképet.
Én azt használom. Olaszországban tévedett párszor (le akart vinni az autópályáról nem is tudom miért), itthon néha a hosszabb utat szeretné erőltetni. Amúgy nekem bejön.
A Nokia Here illetve amióta kivásárolták, a Microsoft Térképek még mindig offline. Azt és csak azt az országot töltöd le magadnak amit akarsz, utána az frissül rendszeresen vagy akár törölheted is, de maga atérkép és a szoftver teljesen offline és ha nincs telefonkártya sem a telefonodban mondjuk külföldön akkor is tökéletesen működik.
És ez a beépített navi. Külső szoftvert azt teszel a telódra amit csak akarsz és elérhető. Azt hogy mindenki a hozzáadott googlemaps-t használja az csak kényelem és lustaság miatt van.
Nem! Van olyan ami offline is müxik. Ha felengedem a netre akkor frissít. Ha kérek élő forgalmi állapotot, akkor persze kell. Sygic nevű, nagyon korrekt.
1.8 tdci Ford Focus 2006-os motorja Porlasztó, EGR szelep, izzító gyertya csere után úgy jár mint egy rossz traktor, darabosan, gyorsításnál úgy kopog mintha vasat vernének . Már a gatyám ráment de még mindig rossz az autó.
Kérdésem: fel kell-e tanítani az új porlasztókat, vagy sem (Siemens-VDO), márkaszervizben azt mondták, hogy nem. Bár ezzel eléggé szkeptikus vagyok, mert honnan a búbánatból tudná a vezérlés, hogy abban a hengerben más porlasztó van???
Készíteni azt lehet belole csak nem lesz jó. Mivel az eredetileg nem egy sima vasrud. Persze meglehet csinalni profin is de akkor többe lesz jóval mindha vettél volna egy másikat.
2-3 eves autokban ullok,. a pIcsaba bujhat az osszes gyari navi egy jo telos app mellett.
zene.
az alfaban valami audiophile rendszer van eredetileg is tudtommal, szvsz azt en max akkor basztatnam, ha valamelyik speaker serult/ oreg. ..es akkor is csak addig.
Akkor azt mondod, hogy a 159-ben hagyjam a fenébe a rádió /navi cserét az újabbra?
(Régebbi nagyképernyős fejegység van benne és Bose rendszer. Sajnos a térképfrissítés 47 ezer lenne a legújabb ami eleve 4 éves és csak egyben Kelet-közép Európa van - illetve másik 47 ezer a nyugat EU.
Az egy évvel későbbi fejegységbe országonként lehet a térképet betölteni ráadásul egész EU kevesebb mint 10 ezer - és évente jön ki a frissítés.
Viszont nem tudom mennyire illesztett a régi hangrendszerhez.
Gyári navi nélkül még csak csak elvagyok mivel nekem a telómon offline Navi fut (Here), de talán a fejlesztett gyári fejegység csak nem rosszabb mint a régi.
Kérdés: ha emelőn van az autó, és a csarnok világítása kevés, ki mit használ?
- fejlámpa: ez ugye elvileg mindig oda világít, ahová nézel, cserébe kényelmetlen ha folyik rólad a víz, mert már egy órája szívsz egy berohadt csavarral
- hordozható reflektor a padlón: elég erős, viszont kerülgetni kell, esetleg orra esel benne
- mágneses rúdlámpa: ezzel az a bajom, hogy vagy talál az ember fémfelületet a talpnak vagy nem, a csukló 3-4 fokozata közül valamelyik jó szögben világít, vagy nem, és relatíve sok hely kell neki
(Igazából valami hattyúnyakú mágneses vagy csipeszes ledes cucc lenne az ideális, de ilyet nem találok sehol.)
Grande p.3ajtós hátsó hangszóróhoz kell e bontani kárpitot,avagy a keret kijön e. Ez utóbbi nem sikerült,csak a teteje billenik ki.Bal hátsó nagyon torzit mélyen.
a smartok gyári fejegysége még a legegyszerűbb csak rádiós vagy egyszerű kazettás is ha megkapja a két soundboxot és a csipogókat a két kis 110mm hangszóró helyett, olyat szól hogy felesleges hifi műhelybe pénzt kiadni
Cáfoljon meg az,aki ért hozzá,de nekem az a tapasztalatom,hogy önmagában a gyári hangszórók cseréje minőségibbre ugyan természetesen hoz némi változást,
de közel sem akkorát,amit elvárna egy átlag felhasználó.
Az érezhető fejlődéshez tapasztalatom szerint minimum kell egy nem túl nagy teljesítményű,de jó minőségű kisebb erősítő is,az már megdobja a hangzást.Ami ezután jönne,ott meg határ a csillagos ég...
Legjobb ha kibontod az ajtóét is. Az ajtóban lévőnek a helyét is mérd meg. Valószínű építőkeret kell hozzá. Csinalj képeket a helyéről. Bemész egy szakboltba és biztosan tudnak neked segíteni , hogy kiválaszthasd a számodra megfelelőt. Ott lehetőséged van a kiállított darabokat meghallgatni is. Ennyi pénzért már biztosan van neked/nektek tetsző szett. Túlzásba nem kell esni. Nem kell a legdrább. Ahhoz már a vezetékeket és a fejegységet is cserélni kell.
Udv. Van itt autó hifi-vel foglalkozó ember? Tanácsra van szüksékem. Adott a 2003 kiadasu, 3 ajtós Toyota Yarisom, amiben szeretném kicserélni a hangszórókat valami jobbra, mert a gyáriak nem szólnak sehogysem. Az asszony panaszkodik rá és ha már az asszony is mondja, hogy cseréljük, akkor cserélve lesz :D A fejegység marad. A gondom az, hogy nem tudom milyet vegyek (márka és tipus) és föleg mekkorákat. Cikkszámok alapján megtaláltam hogyan néznek ki a gyáriak, de semmi adat nincs róluk, még méret sem sehol. Az ajtóban lévök ráadásul 3 lyukasok, ez már szükíti a lehetöségeket. Szétbontás még nem volt, talán ezen a hétvégén összejön az ajtóborító, de a müszerfalnak azt sem tudom hogyan álljak neki. Max 40.000-et szánnék rá és magam szerelném be.
Autója válogatja, hogy hol és hány van. Be tud az úgy égni a helyére, hogy ott már csak a piócás ember segíthet. Nem mindig de van hogy mintha már egy anyag lenne. Számíts rá nem mindig sétagalopp. Az a kérdés a szondát kell menteni, vagy a kipufogót? Meg, hogy mennyi időt lehet rászánni.
Persze , műszaki boltos vagyok (emlékszel, B. keresztúrban ) láttam már pár dolgot csak a 10 mm es csavarnak 17 es a feje. A hegesztéstől meg kilágyul a 8.8 as csavar is........ És holnap szombat, barátom ( barátom ZACC a magyar Gymhkana bajnok a szomszéd utcában lakik de valószínüleg nem dolgozik, nem tudok kérni tőle. )nem dől össze a világ ,egy Vitara automata is van , majd azzal járok....
Üdvözöllek , már régen kértem tanácsot Tőled de most elakadtam. Seat Toledo (20 éves ,de nem lehajtott,160.000 km el) sebváltó olajat cserélnék. Igaz állítólag nem kell, de 100.000 nél már cseréltem (16éve) de most nem birom kivenni egyik csavart sem . 1,6 benzines AFT VW motor , olajcsöpögést nem láttam de már arra gyanakszom, nincs benne olaj ?? 17 es imbuszkulcs megy bele, gyári nincs hegesztettem egy csavar fejre , de mindig letörik, nem bírok vele. Te mit tennél ??
Ezt az üres blokkot így vettem de hüvelyek nélkül. Sosem volt összeszerelve.Csak remélni tudom hogy nem fog a hűtővíz a hengerbe jutni. Arra gondoltam hogy azt a hézagot kitöltöm majd piros tömítőpasztával. Az tömít is, és 300 c fokig hőálló.
Nekem konkrétan a múltkor le kellett fejtenem a kipufogót róla. Nem használt sem varázszer sem meleg sem fagy. Nem volt érte kár. Cserés volt az a szakasz.
Nem tudom,bár a cikkben leírt műhely szellemiségét,meg az óradíját tekintve lehet akár nettó is,de gondolom,nem az összes szerelőnek,csak annak,aki a tudásával meg is keresi a cégnek ennek a pénznek a fedezetét.
Vedd a fáradtságot és próbáld ki. Meg fogsz lepődni,mert ennyire nem rövid ideig tart a művelet. Mivel ez nem ponthegesztés,hanem olvasztás inkább,éppen ezért nem ellenállás hegesztésen alapul. Pár másodperc kell neki és összeolvad szépen.
hát meg kell nézni hogy ahol a H7 van a projektorban billenthető e a maszkolás vagy esetleg a foglalat elbillentett pozícióban felcsavarozható e.
nekem az A6 projektorában az égő felett van egy kis lemezfül amit ha áthúzok a másik oldalra akkor baloldali közlekedésre váltok. a Smart Roadster projektora pedig három kis lemezcsavar kitekerésével elfordítható kb 15°al és ha azokon a pontokon rögzítem szintén átváltozik.
a H9 az csak a sima távolsági fény ott nincs jobb és baloldali közlekedés.
bele kell nézni hátul a "tökbe" hogy itt mi a helyzet, érzésem szerint átállítható.
Hát, nagy ügyesség kell hozzá az tuti. Jó, ha külön gyakorol egy ideig. A réz ponthegesztéséhez nagyon rövid idő áll a művelet elvégzéséhez. 0.01.....0.1 sec ír az irodalom.
hiába tűnik egyformának, a kilépő fénykéve a másik oldalra visz magasabbra/messzebb.
vannak fényszórók amiben a terelő maszkot lehet átbillenteni, van amelyikben az égőtartó foglalatot lehet elfordítani, van amelyikkel semmit nem lehet csinálni.
sima vagy barázdás a fényszóróüveged? milyen égő van benne H7, H4?
nem cseszi össze, azért van lekerekítve az élein. de ez nem sokat mozog egyszer betolod olajosan aztá szép lassan mászik kijjebb az évek alatt ahogy kopik a fék.
karmantyút az átmérőnek megfelelőt (19mm?) tudsz vásárolni munkahenger belsejét söprünyél vízpapír+olaj kombóval vagy hónolóval kitisztítod és kész.
vagy elviszed az üllői útra a Dedeo műhelybe és megcsinálják de az kicsit drágább lesz mint a linkelt árak.
"Amúgy nem cseszi össze a munkahenger falát? Tényleg nagyon szorul."
Üdv.! Annak az a dolga, hogy szoruljon. Egyébként az egy fékpofa cseréig egy utat tesz meg a hengerben. Nagyon okos megoldás volt anno és nem kellett utánaállítani a pofákat. Ez egy "automata utánaállító" Szépen tisztogasd át és, ha a hengerben nincsenek vakrozsda kis kráteresedések, akkor jó lesz. Csináld, ahogy írtad.
Van egy Saab 9-3 1.8t biopower, 2008-as évjárat, amit külföldről hoztam, az autó jobb kormányos. Meg tudná valaki nekem mondani, hogy műszakiztatáshoz biztosan cserélni kell a lámpatestet, vagy lehet ezt állítani valahogy? A foncsoron kívülről semmi nem látszik, ami a fényt terelné, a két oldal egyformának tűnik. Illetve ha kell cserélni, lehet csak a foncsort, vagy az egész lámpatestet kell? Nem vagyok hozzáértő, elnézést ha marhaságot kérdezek.
Én is majdnem így fogalmaztam, hogy önbeálló, de nem mertem, hátha nem az a neve :)
Amúgy nem cseszi össze a munkahenger falát? Tényleg nagyon szorul.
Más, Mivel érdemes megcsiszolni az enyhén korrodált munkahenger falát ha kapnék rá felújító készletet?
Talán 200as papír plusz fékolaj?
Tudom, vegyek új munkahengert, de egyrészt drága, másrészt konkrétan ki se tudtam választani, hogy melyik moszkvicsot is használták fel az utánfutó építéséhez. Hoztam pár képet:
az a dolga hogy szoruljon a hengerben, a nyomás kitolja és amennyi játéka van a fészkén csak annyit tud visszamozdulni a dugattyú hogy feleressze a féket. ez egy önbeálló a minkahengerben
Menet közben padlógáz. Mondjuk 0.9-0.95 bar. Nem kalibrált óra, de zsír új. Most jut eszem helyébe .hogy az órát a nyomáshatároló szelep csövére dugtam így a turbónak még többet kellett volna nyomni, nem? Én folyamatosan a kipuf dugulásra gondolok. Holnap megprobálom a turbó után meglazitani a kipuf rendszert és megnyitni. Egy próbát megér.
Pl. olyat, hogy az a padlógáz állva, vagy 3.-ban 2000-től 3500-ig.
Aztán a 0,75bar is majdnem 1, meg a 0.95 is. Nem tudom mennyit kellene nyomnia, de többségében 1bar környékén nyomnak manapság a turbódieselek. Mármint a légkörihez viszonyítva. ha lassan épül fel a nyomás, annak tucatnyi oka lehet, sajnos végig kell bogarászni. Nem feltétlenül a turbóval van baj.
Nem tudom van-e köztetek,de talán igen aki tud érdemi választ adni a következő felvetésemre.
A kocsi(Ford C-max 1,6 TDCI 115 LE)gyárilag 215/55/16 os kerekekkel jött ki,én viszont kapnék ajándékba szinte vadi új 195/60/16 os gumikat ami átmérőkülönbség 0% Kérdésem: Felrakható ez a méret,stabilitás-biztonság stb miatt kérdem.Válaszokat előre is kösz.A súly indexe úgy nézem megfelelő.
Hali, akkor elhozom a stabilizátort is a bontóból, szerintem meg van még nem kapkodnak ezekért az alkatrészekért. A váltónál hosszban kb. 5mm eltérés van, és Zasztaváról szedték le, szemre a stab rúd is ugyanaz volt. Majd kiderül a szereléskor. Amúgy is kuplungszerkezet csere lesz.
Nem kötözködök! De még mit kellett volna mondanom róla? Ja, hiba kód nincs. Nem értem miért nem nyom többet a turbó, ha az 1 bár kevés. Nem wgt. Kipuf eldugult esetleg, mert idáig nagyon kormolt?
Nekem az a dolog kiesik,hamarabb döglik meg a benzin minthogy indítani tudnék egyszercsak...
A váltó dologra nem tudtam időt szakítani,nekem egy ötsebességes stabilizátor van berakva mert különben hozzá érhet a váltó végéhez rugózáskor. Még meg a váltó teljes “hosszokat“ és nézd meg nem e nagy lesz neked,ennyi buktató jut eszembe.
Jó Napot Urak! HI-LUX D4D 2005 ÖS . Lusta mint egy trabi. Légtömegmérő most már új mert nem volt jó. Turbó órával mérve majd nem 1 bárt nyom. Nem kevés az?
Műszaki még két év. Számomra az a furcsa, h akkor épített futón ha pl. Moszkvicsból vannak a fékek, tengely, fékmunkahenger stb. valami meghibásodik cserélhető akár zastava alkatrészekre is? Szokatlan "lazaság" kis hazánk szabályaihoz... Persze én ennek örülök.
Van törzskönyv, műszaki, forgalmi, forgalmiban levő tulaj, akkor tök mindegy, hogy épített, vagy gyári. Egyszer forgalomba állították, akkor már nincs ezzel gond. Max közösen vigyétek eredetvizsgára az eladóval, ott kiderül, ha valami ciki lenne vele. Mennyi idő múlva jár le a műszakija? ha nem sok van vissza, akkor még vétel előtt vigyétek el akár közösen műszakizni is, és akkor mindenki nyugodtan írja alá az adásvételit.
Sziasztok. Tudom nem kifejezetten téma, de mégis feltenném a kérdést. Milyen papírok kellenek egy épített utánfutó műszakiztatásához, használatához? Volt már többször műszakin, most venném meg, de nincs semmi papír az eredetéről, építéséről. Van törzskönyve, érvényes műszakija.
lehet olyan az állvány csak könnyedén tudd forgatni a kereket.
motorkerék olyan keskeny hogy gyakorlatilag nincs értelme oldalakat egyensúlyozni. általában középvonalba vagy lehetőleg ahhoz lehető legközelebb rakom a súlyt
Oké, próbáltam bevonzani a segítségedet. A gumizás is fontos jó téma, de Q már érthetően leírta a fórum társnak, hogy mi a szitu. Legalábbis én megértettem.
A Ritmo váltó úgy néz ki jó lesz a gépbe, féltengelyekkel hoztam el, és mm -re stimmel a bent lévőekkel.
Van itten egy 98-as Pug 306 1.9D, Lucas adagolóval. Reggelente nem indul, csak ha felpumpálják az üza kézipumpájával. Utána egész nap jó.
Két kérdés.
Mért már valaki ilyen adagolón nyomásesést a szívóágon? Ennek 100-150mbar-t esik a légkörihez viszonyítva amikor nem indul, indítózásra. Kannából nem szívja fel a gázolajat.
Hogyan kell a visszafolyócsavarban lévő szelepnek működnie? A rugó csak a dugattyú mozgásának kb. a felétől támasztja azt meg, és minden helyzetében átenged valamennyire.
Többször is ellenőriztem, jól fenn van a tájoló pöckön. Szíj nélkül egyáltalán nem nyekereg, így kizárnám a vezérlést és a vízpumpát. A generátor és a feszítő görög is új, a szervószivattyút megtekertem fúróval, közben feszítettem, mintha rajta lenne a szíj. Semmi. Csak akkor nyekereg, ha össze van rakva, és egyértelműen a főtengelytől jön a hang, a ritmusa is megegyezik a tárcsa ütésével.
A gumis téma,de mondjuk bármilyen téma érdekel,minden nap csípek el hasznos dolgokat. Azt kívánom,a közvetlen közelemben legyenek ilyen felkészültek és ne az “ezt kellett volna” lenne a mentő mondatuk.
Van az alloresz kivezetésen és a kefetartón is furat,gondoltam oda csavarozzom,elfér,csak nem tudom szabad e,gyárilag csoda “ponthegesztéssel),vagy hasonlo eljárással rögzítették amit nem tudok újra művelni.
ezt az adapternélküliséget és a nem jelentkező igényt próbáltam elmagyarázni a vasutasnak de olyan rég van sógorországban hogy nem tudja feldolgozni a magyar viszonyokat.
a mi Beissbarth-unk simán kiegyezett 10gr tévedéssel még azután is hogy új szenzort és áramköri panelt kapott.
A 10g azért elég durva. 5g-on belül szokott lenni a gépek tűrése, ami azt jelenti, hogy pl. a 2g hibát 0-nak írja ki, a 3g-ot 5-nek. De be lehet állítani a gépet 1g-ra is.
Tud a gépünk motorkerékpár kereket is egyensúlyozni a megfelelő adapterrel, de olyanunk nincs hozzá, miután az elmúlt 20évben 0, azaz nulla db igény volt mkp gumi szerelésére/egyensúlyozására. Valószínűleg nem mi vagyunk az egyetlen akik így vannak ezzel.
Van egy c14se motorral szerelt 94-es F Astrám. Az autó szervós, így 6pk-s szíjtárcsa van rajta. A szíjtárcsa üt, ezért az ékszíj nyekereg. Vettem egy új tárcsát, kicseréltem, de az újjal is pontosan ugyan olyan. A tárcsa közepe is üt, tehát nem a gumi csillapító szakadt, és maga a szíjtárcsa nem üt, megnéztem eszterga padon. Megforgattam önindítóval a motort tárcsa nélkül, de semmi különöset nem láttam a vezérmű szíj hajtó kerekén. A tárcsa felül rendesen, nem lötyög, az ék is jó. Hallott már valaki olyanról, hogy elgörbült a főtengely vége? ne számottevően, csak annyira, hogy a szíjtárcsa végén kb 2mm ütésben jelentkezzen? Hajtottam egy hosszú csavart a főtengelybe, úgy indítóztam, de nem láttam, hogy ütne. A 8 szelepes Opel motor nem egy térhajtómű, de ilyet még nem láttam.
Félreérted. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy miért jobb egyik, mint másik... Környékben nem tudok senkit, aki állványon is megnézné a kereket. Épp gumicsere előtt állok, nem restellek többet fizetni, ha valaki jobban megcsinálja.
...per pill azon a szinten vagyunk, hogy örülök, ha a súlyokat nem nagykéssel kaparják le a felniről... :-(
Ja még valami. Nem kell, hogy a lámpa önként elaludjon azokat nem olyan fából faragták. :)
Valószínűleg a vevőt nem is érdekelné a P420. (félsötét mélygarázsban, próbaút nélkül vette meg úgy, hogy én közben többször mondtam neki, hogy menjünk már ki a fényre)
Igen, ez a bajom nekem is hogy van mindenféle. Reméltem, hogy valakinek ismerete is van róla, hogy melyik kell, ezért írtam a motorazonosítási adatokat.
Viszont lehet, hogy igaza van alant a hozzászólónak és a diagban volt a csevely, megkérdezem ott is.
Senki nem fogja azt mondani, ezt vagy azt szereld be és amint elviszik az autót, 5km múlva elalszik a lámpa. Eleve menni, járni kell az autóval ,hogy mi válik be, és törölni a hibát előtte. Plusz azt sem tudni, mi fér oda, van ebből már derékszögű, kisfuratos, nagyfuratos, stb.
Egy olcsó japán autó, ha jó, jön megy megáll, csak kicsit rohad, legkisebb szokott lenni ,hogy ég-e a sárga tengeralattjáró vagy sem.
Azt a lukat én kb leforrasztanám, ki sem venném a dugót, púpot a tetejére, aztán follyon az olaj ha tud.
És ez szerinted jól van így? Én ezt is elfogadom, de akkor nem érdekel a sírás, hogy rövid a gumis szezon...
Motorgumit meg manapság nem kell már spájzolni. Letárgyaltam a gumissal, hogy mire vigyem a motort, meg milyen gumit szeretnék rá, aztán úgy volt. Elvileg 1-2 nap alatt ott a gumi...
Nincsenek "fals" emlékeid, én is emlékszem rá, persze nem a konkrétumokra, hanem a témára. Talán a fórum nem stimmel, lehet, hogy az Autó diagnosztika-ban volt ez napirenden anno.
Nem mindenkinek van szpottere vagy CO-ja. :) Menet- és csigafúró több helyen akad. De az is lehet hogy egyik sem fér oda. :) Csak ötleteltem, a lényeg ott van hogy én valahogy kicserélném nagyobbra.
Azok a körök nem jelölések hanem a gyártás során rákerült technológiai jellegű dolgok amelyeknek semmi köze az olajszinthez. Így már tisztább számodra a kép?
"katalizator hatasfok hiba, amiben a toyota nem nagyom szokott tevedni. nem ismerem a szonda kiemelest, majd valaki ir rola."
Pedig istren bizony úgy emlékszem, hogy itt olvastam....
"szerintem egy m18x1.5 kozdarab nem a vilagvege, aztan lehet kiserletezni.."
Ha tudnám a magasságot már hívnám is az esztergályost. Kísérletezni nincs idő, az autó nincs napi forgalomban legközelebb talán akkor fog miozdulni amikor jön érte a vevő. Örökségből maradt és eladtuk, nem akarok költeni rá, nem akarok foglalkozni vele, de szégyellném odaadni sárga lámpával. (Már al van adva de december végén lesz aktuális a cserebere pénzmagra.) Azt viszont még bevállalnám, hogy kitekerem a lambdaszondát és betekerem egy közdarabba azt meg a kipuffba.
Akkor még egyszer hátha valami most olvassa aki korábban nem:
"Uraim.
Toyota Corolla 2002 - 1.6 benzin - 3ZZE motor
Lambda fals hiba esetén olvastam itt régebben, hogy ki kell emelni a gázáramból egy kicsit, más nem segít.
Ehhez milyen távtartó kell, van valakinek linkje beszerzési forrásra vagy esetleg meg tudja mondani a méretet?"
a gumisműhely (ezek a dömpingszerelők) nem foglalkoznak motorgumizással mert 1, nem vesz adaptert a centrírozó gépére, és nem fog statikusan centrírozni (mert nem is tud?)
2, mert macerásabb mint le-fel légkulcsozni bármilyen szgk, suv, akármilyen kereket
3, motorra gumikészletet pláne nem fog spejzolni mert Te sem mész oda hisz géppel egyensúlyoz :)
van néhány a városban aki rá van állva és ennyi. a motorosok pedig ezeket ajánlják egymásnak
2003as Merci Vaneo 1,7 D 668914 automata váltóval.
A problémám a következő
Kb. 10-12óra állás után, az első sebességbe rakáskor ( D vagy R ) fék nyomása mellett.
Lefullad.
A következő indítás után már jó álltalában és akkor egész nap jó még akkor is ha pár órát áll.
Ha próbálkozom sebességbe rakni de mielőtt lefulladna kiveszem és ezt párszor megcsinálom akkor utána már nem fullad le ha sebességbe rakom ( lehet olyankor feltöltök egy járatot olajjal, vagy megmozgatok egy szelepet?)
Ma csináltam képeket a nívópálcámról,mert nekem nem egyértelmű az értelmezése.Ehhez még hozzátartozik,hogy a kezelésiben 3-fajta van(leírva) bemutatva,de ez nincs köztük.A pálca két oldalán vannak jelölések,de azok eltérnek.Melyik oldalt kel figyelembe venni,vagy hogy is van ez?A gyári megadott olajmennyiség 3,8 liter,ennek a pálcán meddig kellene érnie.Nálam a 3,8 lit a hetedik strigulánál van,a képen fekete nyíl jelzi.A piros nyilak az észlelt jelölések.Gyárilag ezzel jött ki,csak akkor nem értem miért nincs bent a kezelésiben?Ha valaki találkozott ezzel a fajtával,vagy tudja értelmezni légyszi írja le.Előre is köszi.
Bizony nem akarom megérteni azt, amit saját szememmel látok, hogy működik...
Egyik oldalon megy a sírás, hogy jajj szegény gumisok, milyen rövid kis szezonokban kell nekik megkeresni a pénzt, a másik oldalon meg ördögtől való lenne a kavicsokat rugdosás helyett motorgumikkal játszani. Nálunk érdekes módon ilyen statikus centrírozó állványon játszik a motorgumikkal a motorszerelő is és a gumis is...nekik megéri...pont azért, hogy betöltsék a lyukat a szezonokon kívül is, ne álljon munka nélkül a gumiszerelő személyzet. 100 Euró magasságában kérnek egy első-hátsó gumicseréért, ki és beszereléssel együtt, számlával...Legyen csak fele Magyarországon...egy óránál tovább még soha nem tartott, az ügyesebbeknek (motorszerelő) elég fél óra is.
egy gumisműhely nem fog statikus centrírozó állványon játszadozni
a rendes gépre pedig sokszor ennyi az adapter.
de sosem fogod ésszel felfogni hogy az itteni igények motorgumizásra a töredéke az ausztriaiaknak. van három négy nagyobb cég aki ezzel foglalkozik (Strausz, Kékhold stb) és a motorosok sem keresik az ilyen "betanított" segédmunkásokkal dolgozó műhelyeket.
mint elmondtam nem is akarod megérteni mit próbálok a számodra felhomályosítani.
Köszönöm, még annyit kérdeznék, hogy a feszítőn a 0.6 Nm előfeszítés az mennyire fontos? Márhogy ebben az esetben kicsavarják a láncfeszítőt, és ezt a 11 9 340-es szerszámot teszik a helyére.. enélkül nem lesz pontos a vezérlés?
Már, ha nem vacak a szűrő, mert valamelyikkel jártam már úgy, hogy a fedél tekerésénél hallottam egy halk roppanást és szépen letört az a kis pöcök a szűrőről. :-O
Sajnos nem emlékszem már, hogy melyik gyártmány volt, de jó messze repült a telepen.
Én is az első módszert használom.A pontos pozícionálás fontos,a fedél meg nem tekeri el a szűrőbetétet,csak belepattan a betétbe és abban szabadon elforog lehúzásnál a fedélben lévő,enyhén kúposra kiképzett csatlakozó.
Melózok most éjszaka....így van időm keresgélni :O , Egy külföldi fórumon is felvetette valaki ezt az elmés kérdést, és megállapította magának, hogy 2 iskola van, két tábor ebben a tekintetben. Könnyen be lehetett csavarni, így remélem a helyére került. Illetve Purflux szűrő, amint van még két gallér, így vélhetően egyféleképpen ment be.
itt rengeteg gumisműhely nem rendelkezik a centrírozáshoz szükséges adapterrel
de volt már olyan eset hogy az idióta droid megbontotta a fék hidraulikát az elsőkerék kiszerelésekor és végül a márkaszervizben kellett légteleníttetni az ABS-es fékrendszert.
engem felesleges győzködnöd nem fog sikerülni, de ezt már évek óta játsszuk, kb mintha vaknak magyaráznám hogy virrad....
Nekem egy sima gumismühelyben csinálják, kerék ki-beszereléssel együtt...annyira azért nem megoldhatatlan feladat ez szerintem egy gumis számára, különösen ha azt nézzük, hogy nyáron kevesebb a munkájuk...ezzel legalább el lehet játszani...St, a legtöbb autószervizben elvégzik a motorok általános karbantartását is (folyadékok cseréje, fék, sérülések javítása, stb.), és műszakiját is...saját tapasztalataim szerint lelkiismeretesebben, mint a motorszervizek...
Az a bajom vele, hogy nem mindig csinálja, legalább állandósulna az jó lenne. Van mikor 2-3 napig semmi, utána a 4. nap jelentkezik de csak egy 5-6 km-en, utána elmúlik.
Lehet csak le kellene vennem a hengerfejet, annak tekintetében meg pláne, hogy tipushibának írják a hengerfejtömítést ennél a tipusnál.
Tsi, fsi motorokból van olyan széria már, amiben javították már a korábbi gyerekbetegségeket? Benzin vw csoportos autót szeretnénk, de tudnunk kellene, hogy melyik a legkevésbé kockázatos verziójuk, évjáratuk.
Sajnos ez nem az a fajta felületi rozsda, ami távozik az első fékezéssel, szépen megrohadtak a tárcsáid. Fékezd szárazra őket mielőtt leállítod az autót, és sose csinálj olyat, hogy lemosod az autót az udvaron és aztán állni hagyod. (Ha normális a kereskedőd, kicseréli, de fogadásom van rá, hogy a "kedvezőtlen használati profil" állandósult szókapcsolatot fogod hallani tőle :)
Fabia fórumban nincs erre tény? Golf 4/Toledo stb sűrűn berohadt,fabiarol nem hallottam ezt,de nem lehetetlen,vagy intervallum hiba,bármi lehet. A link nem mén...
Üdv, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat Bosch-ra ~ 3000 ft körül volt, mert ugyanilyen szakaszosan,- darabosan törölt. Mi okozhatja ezt a jelenséget? Mit tehetek? Autómosó után egy darabig enyhébb ez az akadozás, de nem szűnik meg. Skoda Fabia 6y2 2003
Azt hiszem a cikkben pont az van, hogy ember hiányában ő áll be bepiszkolni a kezét. :D
Viszont ha olvasgatod Novoth Tibi itteni írásait (sajnos egyre ritkábbak) akkor abból azért eléggé lejön, hogy bizonyos méret fölött már kell egy ember aki a papírokat, beszerzést, kalkulációt, stb intézi és ez a méret nagyon hamar eljön. Na annak az embernek a bérét is ki kell termelni a többieknek, hogy egyáltalán tudjanak dolgozni, mert ha ez az ember nem lenne és ők csinálnák, akkor a munkaidő negyedében nem tudnának pénzt keresni (ha a tulaj csinálja akkor mondjuk kétszeres bért. :P)
Volt itt már ilyen kérdés,kb fél éve,szintén vw csoport ha jól remlik,nem dolgozott a munkahenger,vagy beszorult a betét...megrozsdásodott a tárcsa. A tárcsa külső fele is ilyen?
Aha, úgy látom nálatok havi 988 fontig nincs SZJA afölött sávos, és a TB százalékos értéke is a fizetéstől függően változik 700 fonttól felfelé kell csak fizetni. Mindezek mellett ha elvállaltam volna két éve a manchesteri ajánlatot a bruttó béremnek összességében a 72%-át tarthattam volna meg. Nem tudom erre a munkáltatónak mennyi teher jön még rá, de azért ez egészen más sarcnak tűnik.
Szóval nagyon úgy tűnik, hogy az ominózus pénzért nem fog embert találni, amíg munkaerő- kereslet van.
Marad az, hogy a tulajdonos saját maga végzi el a munkát. Mivel közgazdász, gondolom kiszámolta már párszor a tutit. Ami érdekes az az, hogy vajon miért éri meg alkalmaznia valakit havi 500 bruttó kiadással, mikor azt a pénzt megspórolhatja azzal, ha ő dolgozik?
Vagy lehet, hogy neki sem éri meg bepiszkolni a kezét ennyiért?
Kérdésem,olajcsere , citroen xsara picasso 1,6 hdi 9hx 2008 motorolaj szűrő betéten van egy kiálló (szelep o gyűrű van rajta ) a szűrőházban található hasonló méretű furat ,a szelepnek pontosan a furatba kell mennie?( be kell illeszteni vagy magától helyre megy? )
Kérdésem,olajcsere , citroen xsara picasso 1,6 hdi 9hx 2008 motorolaj szűrő betéten van egy kiálló (szelep o gyűrű van rajta ) a szűrőházban található hasonló méretű furat ,a szelepnek pontosan a furatba kell mennie?
Aztán azt a maradékot mindet elköltöd a boltban, minimum 27 százaléka még bemegy a pártkasszába. De ha piát, bagót, benzint veszel akkor még több... Csoda hogy élünk.
Persze hogy faszság. Ezért próbálom azt megvilágítani, hogy aki 250 ezer nettót kevésnek tart az döbbenjen már rá, hogy azért a pénzért a munkaideje minden órájában 3500 forint HASZNOT kell termelnie. Nem bevételt. Hasznot. És ekkor még a cég mínuszos. Ahhoz hogy a gépek ára amivel dolgozik. A fűtése a villany amit elhasznál, stb mind meglegyen ahhoz óránként 5000 kell.
Mint ma ebben az országban szinte semmi, mert nincsen meg a kkv-kat szipolzyózó és az élőmunkát terhelő megfizehtetelen mértékű adóterhelés és elképesztő mértékű újraelosztás mögött az a gazdasági erő, nyers országos szintű bevétel forrás, ami a szolgáltató ipar munkadíjait legális leadózott munkaerővel fedezné."
Zseniális , kompakt megfogalmazása a helyzetnek. :-)
"Az szép teória, hogy majd magas áron megszereljük egymás kerekét, meg beszárítjuk egymás haját, stb, és mindeki sokat keres, de a valóságban ez nyilván nem működik."
A munkáltató által rád költött összegből 53%-ot kapsz meg.
Itt egy kalkulátor felülre beírsz egy összeget (bruttó bér) alul meg kijönnek a sarcok, meg hogy végül mennyit tarthatsz meg belőle, illetve legalul hogy ez mennyibe került a munkáltatónak.
Szerintem ma Magyarországon nem túl életszerű gumisműhely esetében úgy számolni, hogy az alkalmazottnak bejelentve évi bruttó 4,7 milliója van. Ha be van jelentve egyáltalán, akkor vagy minimálbérre, vagy kissé fölé, (hogy az Apeh ne járjon állandóan a nyakukra), netán 4 vagy 6 órás melóra. idényen kívül lehet, hogy ki is jelentik "jobb helyeken".
mindenki dolgozik, ezert minden honapban mindenki fizetest kap. *
az, hogy ez az osszeg alkatreszbol/munkabol keletkezik..tok mindegy, mert bevetelnek hivjak.
* es akkor innentol fassag az egesz, mert a fonok a faszat veri az asztal alatt, es harom havonta nyaralni megy.
------------
no, fureszeljetek meg egy kicsit..
majd ha lesz fizetokepes kereslet a minosegi munkara, es ennek gyumolcset nem raboljak le a megvalasztott vezetok.. akkor majd gondolkozatok a mierteken.
Kb. 1000km-enként tönkre megy az 1-es henger gyertyája, rángat, durrog.
Trafók, gyertyakábelek, gyertyák újak, sőt még a motorvezérlő is ki lett cserélve.
Ha hengerfejes, az okozhat-e gyertya tönkremenetelt? 2 éve kicsit bugyog a víz a fűtőradiátor felől, előtte sosem csinálta(6.5 éve van meg). Kicsit fogy a víz, de nem vészesen, 2-3000Km-enként öntök utána egy decit kábé.
Már csak a hengerfejességre tudok gondolni, más mi lehet? Itt ugye "dupla" gyújtás van, ha a trafó lenne rossz akkor a 4-es henger gyertyája is rosszalkodna. Tavaj lett bele téve Marelli gyujtáskábel, azt kicseréltem Kugler kábelre ugyanúgy megvan a hiba, sőt visszaraktam a gyári kábeleket is, sajnos megmaradt a hiba. Gyertyák BKR5EZ a 2. garnitúra, a hiba megmaradt.
Kompressziót megmértem, jónak tünik. Szelephézagok megfelelőek, azokat is megmértem. Élő adatban nézve minden jeladó megfelelő(főtengely jeladó, Map szenzor, trafók, előgyujtás).
Nem valami drága a tömítés(3000Ft), csak a munka sok vele, amiatt kérdezősködöm, járt-e már valaki így vagy hasonlóan?
És a gumi eladás hasznából miért kellene részesednie annak a munkásnak? Hiszen erről szól a fáma nem? Hogy milyen kurva sokat termel a gumizással és azzal lenyúzza a bőrt a melósról. Erre írtam hogy alkudjon meg a főnökkel, hogy az a munkájáért és csak a munkájáért fizessen. 80% a bevétel ezen részének teljes összegéből az már döfi nem?
No meg az is egy lehetőség, hogy a gumisok árat emelnek és 5000 forint lesz egy kerék le és felgumizása abból tudnak majd nettó 350 ezres fizetést adni.
Ott viszont már megérkeztünk a nyugati árakhoz, amit magyar fizetésekből nem igazán fognak kifizetni az ügyfelek. (4x5e = 61 EUR, pont ennyit fizettem legutóbb.)
Ez pont az, ami egy emberrel nem fele olyan gyors, hanem sokkal-sokkal lassabb, és az elviselhetetlenségig fárasztóbb is.
A többivel egyetértek, én is sokallnám, ha valahol 10 feletti munkadíjból akarnák az autót átgumizni, ugyanakkor ez legálisan még így sem éri meg, teljesen jól kiszámoltad.
Mint ma ebben az országban szinte semmi, mert nincsen meg a kkv-kat szipolzyózó és az élőmunkát terhelő megfizehtetelen mértékű adóterhelés és elképesztő mértékű újraelosztás mögött az a gazdasági erő, nyers országos szintű bevétel forrás, ami a szolgáltató ipar munkadíjait legális leadózott munkaerővel fedezné.
Az szép teória, hogy majd magas áron megszereljük egymás kerekét, meg beszárítjuk egymás haját, stb, és mindeki sokat keres, de a valóságban ez nyilván nem működik.
Úgy hogy azt a 20 percet nem számolják a munkaidőbe tehát 8 órás munkaidő esetén a munkahelyeden 8 óra 20 percet kell tartózkodnod - amiből csak 8 órát dolgozol. Aki órabérben van az 8 óra munkaidőnek megfelelő bért kap ilyenkor is aki meg havibérben annál igazából mindegy.
Mivel nem órabérben hanem havi bérben van a fizetés megjelölve így ha csak 12 órát dolgozol abban biztosan van egy ebédszünet is minimum. :) De ahogy írták is, a munkaszerződésed szabályozza. Én csak azt akartam kihozni hogy számolgassunk már egy kicsit. Szezonban mondjuk van 6 hét ősszel, meg 8 tavasszal. Ha egyedül dolgozik valaki egy autón akkor mondjzuk 30 perc alatt meg tudja csinálni egy autó átgumizását onnantól, hogy beáll odáig hogy kiáll. (én 15 percet szoktam várni és ketten dolgoznak rajta). De legyen hogy négyen dolgoznak rajta és akkor ugyan negyede idő alatt megvan de akkor 4 felé oszlik a pénz, szóval 30 perc alatt ugyanott vannak (tökmindegy, hogy egy álláson 4 kocsi vagy 4 álláson darabonként egy.) Az óránként 2 autó és legyünk nagyvonalúak hogy ezalatt senki sem ebédel így 24 autó /fő megvan naponta 36 + 48 napon át egy évben. A maradék 8 hónapban (mert két hétre évente mondjuk szabadságra is megy a bácsi), legyen napi kettő. Gyorsan megnéztem gumiszerelés árakat legyen minden beeső autó alufelni és 2500 darabja - ebből az alku alapján legyen 2000 ft az övé. Az összesen (((21x8)x2) + ((36+48)x24))x2000 = 2352 gumi x2000 ft = 4 704 000 ft.
Minden szar járulék meg szja levonása után az nettó 2 433 900 ft évente, tehát havi 202 825 forintot kerestél. És azt neked kell beosztanod mert a valóságban keresel egymilliót ősszel, háromnegyedmilliót tavasszal a maradék hónapokban meg havi húszezret.
Ehhez képest a 250 000 fix havonta nekem nem tűnik olyan nagyon alacsonynak. Ahhoz hogy meglegyen a 250 ezer havonta meg kell csinálni szezonban több mint 30 gumit naponta és fejenként. Vagy nyáron és télen sokkal többet.
No meg az is egy lehetőség, hogy a gumisok árat emelnek és 5000 forint lesz egy kerék le és felgumizása abból tudnak majd nettó 350 ezres fizetést adni.
Igen van ebben is kavar és úgy tűnik az új MT szerint Neked van igazad!
Az MT szerint: " Nem minősül munkaidőnek a munkaközi szünet (a készenléti jellegű munkakör esetét kivéve), továbbá a munkavállaló lakó- vagy tartózkodási helyéről a tényleges munkavégzés helyére, valamint a munkavégzés helyéről a lakó- vagy tartózkodási helyére történő utazás tartama."
Viszont!
A munkavállaló részére, ha a beosztás szerinti napi munkaidő vagy a munkaidő-beosztástól eltérő (rendkívüli) munkaidő tartama a hat órát meghaladja, húsz perc, míg, ha az a kilenc órát meghaladja, további huszonöt perc munkaközi szünetet kell biztosítani. A munkaközi szünetet a munkavégzés megszakításával, főszabályként legalább három, legfeljebb hat óra munkavégzést követően kell kiadni. A felek megállapodása vagy kollektív szerződés a munkavállalók számára legfeljebb hatvan perc munkaközi szünetet biztosíthat.
Nem ennyire fehér-fekete! Egyrészt ezt a munkaszerződésed szabályozza, másrészt pl. ha a konyhában megbotlasz az üzemi baleset, tehát a MT ezt az időt munkaidőnek tekinti.
A havi fizetésed ha havi akkor rohadtul független attól, hogy te mennyi forgalmat csinálsz neki éppen. Mert ő a holtidődet is fizeti amikor a búrádat tömöd.
HA ennyire kevésnek találod akkor van megoldás. Egyezz meg a bácsival, hogy oké, te hajlandó vagy nála dolgozni teljesítménybérben, és mondjuk 1000 forintért szerelsz meg egy gumit, 200 meg az övé. (vagy az éppen aktuális szerelési ár 80%-a a tiéd 20 pedig az övé, ebből fizeti a fűtést a műhelyt a gépeket súlyokat, stb.....) Amennyit megcsináltál az lesz a szuperbruttó béred azon a héten vagy hónapban. Befizeti a munkáltatói járulékokat a munkavállalói járulékokat és a maradékot megkapod nettóban a számládra, kézbe, stb......
Szídom is őket rendesen, mert olyan, mintha multis gyerekek kapkodták volna össze az egészet tervezéskor két meeting között, aztán sok szèttörős hulladék műanyagból megvalósították.. Odavinném Münchenbe, hogy nézzék már meg, mit műveltek :-)
Motor végig bent volt, de a szívócsonk ha ki volt szerelve, akkor se ment be, pedig úgy könnyebb hozzáférni. Most már fent van a szívócsonk, ott már mindent visszakötöttem, többet le nem szedem. A külső disa lapát is bele volt esve, mert letört a tengelyről, az is cserés volt, úgy kellett kihalászni a leszerelt szívócsonkból. Ehhez az egész konstrukcióhoz csak gratulálni tudnék..
Ne add lejebb Te sem,és más kolega sem, a jó szakembert fizessék meg!, és tartsák tiszteletben, és a hibátlan, szakszerű munka elvégzéséhez, hivatalosan, jogtisztán, biztosítsanak minden feltételt.
Ez nagyon bonyolult,kérdés,mindenki más szintű tudással rendelkezik,a munkahelyek is eltérnek egymástól,ezért a fizetés is különböző,nekem a 250e ft netto már 4 éve is kevés lett volna.A tudás dönt!a tovább képzés,saját magunktól megkövetelt mindenkori precizitás,napi 8 órában!
Kb. 4-5 mm-t ez is bemegy, de nem tovább.. és a kisebbiknél, ahogy forgatom a főtengelyt, érezni, ahogy a lendkereket súrolja, aztán beugrik a lendkeréken lévő lyukba. A nagyobbnál semmit nem érzek, csak felkoppan valamire, belül oxidálódna ennyire a furat? Ez durva
Érdekes a cikk, bár mostanában úton-útfélen ezt szajkózzák.
De nem értem mi a gond. Piac van. A munkaerőnél is. Vagy a kapitalizmus csak addig buli, amíg munkanélküliség van és az emberek eldolgoznak „sz.ré-h.gyé”? Én speciel nem sajnálom egyik vállalkozást sem, hiszen 8-10 éve a válság idején ők sem sajnálták a sok munkanélkülit, akikből mazsolázhattak és a vérüket szívhatták. Amikor munkaerő kínálat volt, mindig azt mondták, ha nem bírod, számolj le.
Na most én is ezt mondom, amelyik vállalkozás nem bírja, az húzza le a rolót.
Aki vartyogott egy kicsit külföldiül és pénzt akart keresni az elporolt nyugatra. Hallgattak a ferkóra, ugye. Most meg megy a csodálkozás, hogy nincs, aki megsüsse a kenyeret. Szerintem nem is lesz ebben változás, amíg a fiataloknak csak az egyetem a perspektíva. Valahogy melósnak senki sem szeretne elállni, inkább valami irodába beülni vagy vállalkozóként más munkáján gazdagodni.
A cikkben említett összegnél én spec többet keresek (jóval) és mégsem érzem úgy, hogy túl lennék fizetve. Sőt! Szégyen, hogy 215 az átlag. Amíg a fizikai munkát nem akarják idehaza megfizetni, addig várhatják, hogy épkézláb munkaerő betoppanjon!
De hogy ne legyek teljesen offtopik. Az egyik autómat pár héten belül vinnem kell garis éves olajcserére. Végigtelefonáltam pár műhelyt, egy nyamvadt olajcserére meg átvizsgálásra ( 1 éves kocsinak mi baja lehet nagy átlagban??) 55-75 közti szórással adtak ajánlatot. Ilyen árak mellett talán a szerelők bére is lehetne magasabb, szerintem.
Ennek az embernek a szerelője akire vágyik még nem született,meg vagy már meghalt!Csinálj neki 10mill forgalmat 16 órában és legyen 6 kezed.250e ft ért! Már 4 éve is elfogadhatatlan netó volt!Közgazdász.
Mert nem szerelőt keres, hanem pénztermelő kulimunkást.
A gumis üzletág eleve kemény, amíg jól ment, volt egy ritmusa, nem fizettek túl sokat, de ezért volt a nagy decemberi pörgésből némi pulykapénz... természetesen feketén, mint akkoriban kb minden..
Más rabszolgamelókhoz (mert ez az) képest egészen jó pénz volt rajta, meg ezt nézve is, hogy betanított munka, tolongtak az emberek, nem is vettek fel, szinte csak ismerőst a jobban menő műhelyek..
Mert egy mosóban, vagy építkezésen gipszkartonozással, stb, még ennél is kegyetlenebb munkakörülmények közt (pláne télen!) lóf@szt nem fizettek.
Nyáron meg egésznap kint fociztunk a műhely mellet, meg hülyítettük a csajokat.
(mint a klímásnak, de még a kütyüpiacnak is megvannak a maga szerzonjai, ahol be kell a pénzt egész évre "aratni"....a gumis kb ugyanez, tavasszal jobban elnyúlik a nyáriszerelős szezon, az igazán kemény amikor berobban a tél)
Aki már bizonyított, és nem ilyen fél-idénymunkás jelleggel járt be, annak régen volt maszek is, gumi beszerzési áron (ami most kb a netes ár) szerelgethetett eztazt magának, volt felakasztva P rendszám is.....és egyéb okosságok.
A lehető legrosszabb konstrukció emellé a mostanra bukóban működő, roppant kis pénzt hozó, de kegyetlenül megterhelő betanított fizikai muinkához hozzátenni az autószerelést mint közepesen bonyolult szakmunkát.
Aki kereket emelgetett aznap csak 3-4 órát, és már "csak a lendület viszi", már nem fog pontosan és odafigyelve még közepesen durva műveleteket, olacserét, betétcserét sem csinálni.
Ráadásul ami elmegy egy gumisműhelyben, kosz, sár, stb, ((néha esősebb évszakban gyakorlatilag slagoztuk a falakat, a gépeket, mindent, télen meg ülsz a havas latyakos, olvadó sós mocsokban és nem tudsz mit csinálni..))
Na ez egy közepesen kultúráltabb műhelyben, ahol nem nyúlnak csak mechanikához és futóműhöz, már elgéggé tré, egy rendes szervizben pedig, ahol minden van, klímaszerelés, motorjavítás, üzemanyagrendszer, ki-be kell állni az autókkal, be kell ülni, próbakört menni, esetleg autóvillanyt vagy mást szerelni utastérban, már teljesen elfogadhatatlan.
De a közgazdász vállalkozó akárki főmufti nyilván a számok felől néz mindent, ami egyfelől érthető, az ő pénze van benne, csak rossz helyre tette, és beleragadt a légypapírba...másfelől szorítja a torkát a napi xar, gondolni sem tud olyanra, hogy valami preciziósabb vagy speciálisabb szakmunka felé nője ki magát, kínlódik ebben ami van.
Egyébként a hazai gumisszakma is önmagát ejtette csapdába, annakidején még a gumitárolást is az tolta be a köztudatba, hogy úgy akart számolni mind, jön mancika téliztetni, az kemény 1-2 hét alatt, de jön majd valamikor tavasszal, és akkor nem évi 1x hanem évi 2x szedjük be a lét, tavasszal kicist jobban elnyújtva.
Ettől van a nyári-téligumi fétis is, ami mostanra úgy átitta a szaksajtótól kezdve mindenki agyát, gyerek-ön és család-tömeg-gyilkos aki csak ki meri ejteni a négyévszakos gumit mint szót.
Naná, mert az null költség körül fent van éveket a kocsin, aztán miből élünk,...
... mostmeg, hogy már mindenki becsuk vagy lelép, túlkereslet nem túlkínálat van, fuldoklik a biznisz a saját maguk által telinyomott trágyagödörben.
Köszönöm, a linket ismerem, az első dugattyún elvileg TDC. A képen látható kisebb szerszám (nem erre való, tudom) simán bemegy a helyére, csak ugye valamennyire lötyög.. A normál szerszám semmi módon, mi lehet a trükk, ha van? Miért nem kör keresztmetszetű a hozzá való szerszám? Egyszerűen nem megy bele, csak a fotón látható kopásig (gondolom az a blokk anyagvastagsága) nem létezik, hogy ennyit kelljen kínlódni vele..
Egy kis technikai infóra lenne szükségem. Mercedes Bosztály (W245, 2006) hátsó ajtó zár probléma. A központizár lezárásakor a bal hátsó ajtógomb 1-2 miliméter híjján nem megy le teljesen és ezért nem záródik be az ajtó, viszont ha zárás után kézzel lenyomom azt az 1-2 milimétert akkor bezár és kívülről nem nyitható, tehát maga a rudazat nem szorul.
A kérdés az lenne hogy ilyen esetben a mechanikai zár van megkopva, vagy a központizár motor gyengélkedik?
(a mechanikus zárat már megkentem amennyire tudtam, de csak kívülről!)
Találtam ilyet a neten vmelyik kipufogós cég oldalán... Rozsdamentes, 6 rugó darabja. No, olyat se fogok venni.
Meglátjuk, azt gondoltam hogy ez egy filléres cikk a megfelelő boltban, de ha mégsem akkor majd megoldom másképp.
Korábban mindig a Mogyoródi útra jártam, van ott egy kipufogós mókus aki nem drágán dolgozik, de mióta "tudok" hegeszteni nem jártam nála, mer én még attól is sokkal olcsóbb vagyok... :-) Vagy tényleg bontó lesz, vagy levágom az új cucc végét aztán én is összehegesztem fixen. Úgy ingyé van, csak csúnyaság.
Van itthon még két másik teljes kipufogó, de azokból is már kirohadtak ezek a karima elemek, mindkettő egybe darab, mint az aktuális.
Ezt sem ismertem, de nem ilyenre gondoltam. Megvettem pl. egy új leömlőt (alant), ami tartalmaz egy flexi részt és a vége a katalizátorra menne.
Rajta van a szokásos ovális vég a két lyukkal az átmenő csavarokhoz, de ugye az én katalizátoromról már hiányzik az ellendarab. A cső jó, elvágás után rá lehetne hegeszteni a megfelelő párt, csak hát honnan ugyanolyat... Valaki is egyszer régen nem kapott és az elporlott csatlakozót levágva fixre hegesztette.
Van egy ilyen megoldás bosal 265-687,ez bardiban biztos van,gyakorlatilag az összes cső átmérőre kínálnak ilyet,ez persze akkor tud működni ha egyforma,ép átmerőket akarsz “összekötni”. Van olcsóbb kivitele is,amikor a két cső vége csak fel van vágva és 1-1 bilinccsel szorítod meg. Nem tudom ilyen megfelelne e neked?
Tudtok-e olyan boltot Pesten, ahol tudnék venni kipufogóhoz olyan felhegeszthető elemet, amivel aztán egymáshoz tudom csavarozni a részeket?
Az idők során kvázi az egész össze lett hegesztve egy hosszú rendszerré, de most egyes részeit újra cserélném és kéne felhegeszteni ilyen karimát a maradó részek végére.
A vezérlés azóta rossz, mióta a hengerfejezés és ezzel együtt a vezérműlánc csere történt, mostanra nyúlt meg annyira a lánc, hogy a vezérlés annyira elment, hogy visszaégés jelentkezik; az apró durrogást hallottuk kattogásnak - vezérműlánc és feszítők, vezetők cseréje, beállítása szükséges
2.
Hangos a motor, mert talán kevés olajat kap - át kell nézni, hol az üvegnyak az olaj áramlásban, tisztítás, olajcsere, szűrőcsere
3.
Fojtószelep ház repedt, szivárog a hűtőfolyadék, ragasztás sikertelen volt (ezt a nyáron átsöntöltem egy csővel a motorblokk és a tágulási tartály között - folytószelep-ház csere.
4.
Elektromos probléma: a km óra digitális része nem megy -javításra szorul
Tételezzük fel, hogy egyéb disznóság nem derül ki. Érdemes javíttatni?
Amúgy meg tartaléknak/adapternek stb is jó, én a CTEK meg a régi lidlis mellé vettem egyet,ha másra nem akkor arra jó lesz, hogy a 12V-os csörlő akkuját szintentartsa....
a797 és 798 kép ugyanannál az állásnál készült, abból látható az eltérés.
A gyertyák lehetnek attól feketék, hogy a vezérlés el van állítódva?
Nyúlhat 15 láncszemnyi hosszon ennyit a lánc? (831-es képen számoltam le a fogaskerekek legfelső pontjai hözött a láncszemeket)
Azt a bizonyos gyanús olajszűrőt merre találom?
Ha látom, már tudni fogom, hogy le tudom-e szedni, vagy sem.
De úgy tűnik, eleddig mindenki javíthatónak véli a motort. Végülis, aki a kukát javasolta, ő is elvállalta volna, csak azt mondta, benne van a pakliban, hogy a hiba feltárása benne lenne 20-30 ezerben, és utána azt kell mondania, hogy kuka.
Egyébként már 2 hónapja áll az autó, csak tovább nem akarom halogatni a döntést.
A lánc klt valóban a vége majd,a többi megvan lent-fent,nem kell a vez.deknit bántani így/addig. Esetleg egy új olajszűrő hacsak nem totál ép-szép a mostani.
Úgy tűnik a tengelyeid épek,lehetne rájuk alapozni(kevés pozitívum egyelőre). Kéne neked egy olajnyomás mérés,kompresszio-veszteség mérés(majd megmondják melyik miért vagy miért nem),teknő levétel a lehetséges trutymó lerakódás megvizsgálásra,egy olcsó vezérlés rögzítő klt(kb 5-7000Ft),kb ezek,és még mielőtt valaki a sorrendet elemezné megnyugtatom,ez csak fesorolás...A szívósorod nem változtatható,egy gonddal kevesebb,a gyertyák jó feketék isten tudja miért,a teljes lánc készlet sem halálos pl INA-ban,gyanús hogy max egy láncot kapott és könnyen lehet rosszul lett a vezérlés beállítva igen. Ha otthon/magad/rokon baráttal nem megoldható akkor ezek szerelő kötelesek,majd látod,meg ugye hogy mennyire is ér rá az autó stb. Van még kérdés,jut eszembe olajszűrő ház esetleg,más már hirtelen nem. A kidobás legyen az utolsó szerintem.
Most lehet a Lidlben kapni 3.8 amperes automata csepptöltőt, annak van AGM funkciója is (legalábbis a gépkönyve azt írja hogy azt kell AGM-hesz használni) 14,7 V-al. 4999 ft.
Tudod normál töltővel is tölteni ha nagyon muszáj (ugyanazzal az IUoU-jelleggörbével kell tölteni, mint a hagyományost), csak nem lesz tele, mert a töltési végfeszültsége magasabb (14.7V). Ha valami komolyabb műhelytöltőd van, nézd meg, nincs-e hozzá firmware-frissítés (a Voigt & Haeffner pl kiadott ilyet anno az AGM akksikhoz).
Sajnos a lámpát is tartani és egy kézzel fényképezni elég macerás volt, nem lett jó a kép.
Ha a két hasítéknak párhuzamosnak kell lennie, akkor az egyik bütyköstengely szimplán 1 láncszemmel arrébb van, mert egyértelműen nem párhuzamosak.
Továbbmegyek, ha párhuzamosnak kellene lenniük, akkor a vezérműlánc csere alkalmával nem a helyére tették vissza a láncot. De beindulhat így a motor???
Közben ezt találtam. A repedés még fekete, szóval friss és amikor eléri a rezonanciszintet, akkor a közepe kimengleng picit. Úgy néz ki Ő az elásott kiskutya.
Üdv. Van egy gondom a Yarissal. 1500 és 2000 fordulat közötti tartományban bevibrál a motor, pont olyan mint amikor rosz az alapjárat. Sem alatta, sem fölötte nem csinálja. A motortérből nem nagyon érződik, viszont az utastérben már igen, felerősíti a kasztni. Motorteljesítmény jó, olajfogyasztás nincs, gyertyákban 40k van, ékszíjtárcsa nem ver, check lámpát nem gyújt. Hibakódot még nem néztem. Ötlete valakinek? Motorláb lenne?
Cam, ha még valamit lehet ezen fényképezni, mondd, hogy mit, lefényképezem, aztán visszaszerelek mindent, úgyis csak "tátom a mafla pofámat" nem tudok vele mit kezdeni.
Sziasztok, egy könyvtárba tettem a készült videókat, fotókat, a leszedett szelepdeklivel az átforgatást most konvertálja a google. Rövidesen az is megtalálható lesz... Nekem semmi nem tűnt fel, szemre szépnek látszik a lánc, de ez semmit nem jelent, most láttam életemben először vezérműláncot.
Városi autónak aztán tényleg nem... Sr1 éppenséggel nem városban használja főleg, de sokan mások igen. Azok pedig pusztán divatból veszik. Aztán nem férnek vele a belvárosban.
Követ el az ember hibákat amikor a divat meg a csalóka vágyai után megy.
Én pl. kiköltöztem a városból megspórolva akkor egy ingatlan árát, úgy gondolván hogy 30 km a városközpontig az semmi. Aztán a várostól valóban elszakadni mégsem sikerült semmilyen szinten és mára már hárman három felé megyünk benne... Rengeteg stressz, idő és költség a közlekedés és hát igen, mi is ott tipródunk a városban olykor két autóval is egyszerre, növelve a dugót és a szmogot. Van hogy reggel és este külön kanyart kell csinálnom, így keresem a pénzt.
Lehet csinálni, csináljuk is nap mint nap, de összességében nem volt jó ötlet semmilyen szempontból. Ha megérem a nyugdíjat akkor majd látom a hasznát is, de az még odább van.
Bár ehhez már kevés a videó,térben,valósan kéne hallani,de mi a véleményed,nem lehet,hogy a lefutásnál az a kattanás jöhetne akár nem a motorból,hanem egy perifériájáról is,konkrétan a generátor halni készülő szabadonfutójára gondolok...
Lassan úgy vagyunk mi itt, mint amit Moldova írt az "Akit a mozdony füstje megcsapott" c. könyvében: már csak a hülyék és a megszállottak maradtak... :-D
Évek óta ismerem, nem egy lehúzós típus a srác, amit idáig javított nekem, az mind rendben volt, Egy bajom van vele, hogy soha nem ér rá, hónapokat kell rá várni. Az igaz, hogy ha valamit elvállal, akkor aztán a vállalt határidőt kivétel nélkül mindig teljesíti. Ami árat mond, az is meg van mondva, soha nem srófolja fel, de olyan már volt, hogy kevesebb lett, mert rosszabbra számított, mint ami aztán kiderült. Bár lennék olyan helyzetben, hogy a szamai kompetenciáját is meg tudjam ítélni (akkor nem is kellene szerelőhöz járnom :-).
Egyre inkább az a kép rajzolódik ki, hogy esetleg korai lenne további vizsgálódás nélkül leírni az autót. Ha Erdőkertes környékén van megbízható szerelő javaslatotok, akkor azért futnék még egy kört vele...
Jól mondja cam. A bontóban ott pihen egy olajteknő megrepesztett,vezerműdekni menet kiszaggatott csoda jó ideje,garantáltan fedett helyen tárolva beépítési garanciával...,ha nem vagy motorkódos forgalmiban akkor kis papírmunka vagy a bele tenni kívántnak a motorszámát elvarázsolni(ha jó és megy a motor és úgy kell számbűvészkedni hogy ne tűnjön szándekos beavatkozásnak) és még az alap dolgokról nem is beszéltünk.
Olvastam há’ ,én írtam a szívósor esetleges zörgéséről is(ami most itt elenyésző lehet a többi gond mellett). A vázszámod meg tudod adni csupán kíváncsiságból? W0L0XCF...
Köszönöm a hozzászólást, holnap sort kerítek a kipufogó felőli felvételre is. A levegőszűrő-házat is megnézem, de szerintem azzal nem lesz baj. Nem tudom, olvastál-e előzményeket: a szerelő, akinél járt a bontót javasolta, hacsak nem találok hozzá egy olcsó, de jó motort :-(
Izom jó lett a videó,kevés ilyen jól rögzített szokott készülni,ez így nagy segítség a profiknak. Fülre Escort 1.3 veztengely/lánc bajos hangja van,vagy clio I C3 motorral(sajnos ezek jutnak eszembe,és tudom rogadjak is meg). A kipufogó felől tudsz még esetleg rögzíteni,hallható egy kis pufogás,vagy rögzítezlen lev.szűrő ház,stb hang is.
Holnap leveszem a szelep deklit és fényképezek. Olaj van benne bőven. Az látszik valahol, ha ennek ellenére kevés a kenés? Olajnyomás hibajelzőnek nem kellene égni? (a check engine egyébként ég egy ideje)
Ha vezérmú tengely törött, azt látni fogom, ha a szelep deklit levettem?
Ha megtehetném hogy ennyit költsek autóra, akkor sem vennék ilyet, de neked kívánom hogy használd sokáig egészséggel és hibamentesen!
"Imádom" az úton az ilyen batár autókat.... Lassan csak alattuk tudok átnézni, hogy mégis milyen lehet a forgalom arra előrefelé. :-)
Múltkor egy 500-as Fiat tornyosult előttem, tiszta vicces volt hogy annak is a lökhárítója van szinte az orrom magasságában. Olyanok a mai személyautók, mint a mesebeli ökörbéka amelyik egyre jobban felfújja magát.
Szeretnék megjegyezni itt a szakiknak, hogy vettem egy VW Toureg Style V6-os dízelt, ami meglepett.
Mert ez:
- egy szabadidőautót, aminek semmi köze nincs a telepjárokhoz,
- a motor 5ooNm-es, a hajtás Torsen 4x4, 8-as ZF váltóval, a kocsi üressen 2 tonna és akkora batár, hogy alig fér el a garázsba, de az első 1700 km után, egy 233km-res közúti (kétsávos) etapon, tele kanyarral és forgalommal, 74km/h átlaggal ( úgy hogy minden településen 6o-65-el haladtam, egy utassal és fullba csomagokkal -igaz nem tul nehezekkel) az autó 6.5 litert fogyasztott százon.
A 2o15 -ös gyártású E6-os Skoda O3-as Scout-om, kb. ennyit fogyaszt, az 15oo kilójával, mert hetente megjárom oda -vissza ezt az útszakaszt.
Ezt ha a fogyasztást átszámitom széndioxid kibocsájtásra dízel esetén: 6.5x 2640/100=171.6g/km (benzin esetén a szorzó 2392 lenne). A gyári széndioxid kibocsájtási normája ennek a kocsinak 187g/km. Az átlagfogyi az első 1700km-en 7.5 volt, de ebbe volt vagy 25okm város, meg 4ookm +14o-tempójú pálya szakasz is.
Az autó besorolása E6d-temp és nem hazudik a gyártó a fogyasztással. Nagyon keményen dolgoztak azért, hogy ne kelljen hazudjanak. Semmi szélzaj nincs, úgy siklik az autó az úton, mintha lebegne. Ha megvan a sebesség, kilómétereket lehet vitorlázni egyenes és szabad útszakaszon, viszi a tehetetlensége és alig csökken a sebessége.
Az autót úgy rendeltem meg áplilisban, hogy a típus sem létezett, még prospektus se volt- csak 1o sor, hogy mit tartalmaz a konfiguráció- többet az értékesítő sem tudott. Az átvétel előtt nem is vezettem- (csak a büdös drága nagytestvérét- tele értelmetlenséggel: százra 6.1 másodpercel gyorsuló 600Nm-res motor, agyonextrázott és agyonkromózótt kivitel+TV méretű fejegység), mert szeptember közepén küldték el az első Touareg Style modeleket. Rendelés kvázi fix konfiguráció szólt, csak pár extrát lehetett hozzácsatolni, de megvan benne szinte minden extra- ami használható- és alig van rajta krom, valamint egy emberközelibb fejegységgel és műszefalllal látták el, amin van néhány gomb is, amit meg lehet újjal nyomni.
Úgy néz ki, hogy most az egyszer jó lapot húztam egy új autóval. A tapasztalatom az, hogy egy új dízelnek kell legalább 2o-3oe km, hogy a motor- hajtáslánc- felfüggesztés összeálljon és így elsőre nagyon kellemes az autó viselkedése, dinamikailag és minden más szempontból.
Olyanom nekem is van kb 5-10db😉. Sok dolog lehet,nem volt a készletben,nem is készletet kapott hanem csak egy szóló láncot és ahhoz max zsírpapír jár,egyebek,ezt már senki meg nem mondja.
Nem hülyeség,sőt😉. Esküszöm irtam volna az elring/reinz/corteco gyárnak hogy vegyen példát a másikról mert ha amazok meg tudják a szerszamot csinálni akkor az a másik miert nem? Lehet a “rossz” a jó mert nem nyújt annyit a teflonon🤔,talán ez magyarázhatja.
Tényleg jó,sőt majdnem elengedhetetlen a vezető szerszám,de ott sem mindegy melyik gyártótól. Peu 206nál a három gyártó közül most meg nem tudom mondani melyik volt a jó,de az elsőhöz olyan kúpot adtak ami nem csúszott rá kicsit sem a főtengelyre és a kritikus ponton elbillent,mínusz 8000. Tudom ez gyakori,rutin kell hozzá,de mégis ciki ha nem megy fel és azonnal nincs is másik.
A rugó nélküli szimering beszereléséről mik a tapasztalatok ? Én eddig féltem tőle, de egyes típusokhoz csak ilyen létezik, és félek hozzányúlni mert nem lesz jó. Hogyan kellene ezt szakszerűen beszerelni ?
Megnéztem a matricát, km óra állás, dátum rubrikák vannak rajta, meg egy egy egy vezérműszíj rajz, tehát lehet, hogy semmi köze a ténylegesen beszerelt darabhoz :-S
Hogy ez olyan szívósor e mint a G astrában,ahol a lamella sor furán tud zörögni,kattogni. Ha ez nem iyén akkor nem szóltam. Nem olyan rég láttam egy ilyen veztengelyét,totál le volt kopva,fura matt szürkék voltak a bütykök,nem volt fent semennyi olaj. Én nem dobnám el,de ha nem kerül tapasztalt emberhez akkor sokba lesz az tény. Conti lánc szettet nem is látok hozzá,bár múltkor is beégtem a 2.0 dízel Ford motorkóddal(ha nem irod elé hogy Ford,egy v6 Hyundai lánc szettet ad a Google😏).