Keresés

Részletes keresés

felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2717
Te is a BFVT-nél dolgozol?:)))
Előzmény: Törölt nick (2716)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2716

ezen rajta van (meg a többi hiányzó út is...)

http://www.demszky.hu/assets/doc/aquincum1.jpg

Előzmény: Rooger Preed (2715)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2715
Elég sok szakasz van, ami igen nagy kapacitással viszi be a forgalmat a Hungária körútig, vagy az M1-M7 esetén a Moszkva térig.

A Munkás körút hol is menne? A Hungárián kívül még egy 2+2 sávos körgyűrűként funkcionálna?
Előzmény: xhwamt (2710)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2714

az, hogy belvárosi sztrádát csináltak belőle... (és ezáltal egy jó negatív példát produkáltak az autóelleneseknek)

 

de ezt már 100 éve barmolták el:

http://w3.ejg.hu/%7Eeszesa/erzsebet/erzsebet.html

 

Szóval a Belvárosi Plébánia maradt, de azért a környezö területen nagytakarítást végeztek, hogy 2 fiakkernél egyszerre több jármü is igénybe vehesse az új híd nyújtotta lehetöséget. Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata,

 

Előzmény: xhwamt (2711)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2713
Nincs vele semmi baj. Jó hely, szívesen járok oda bevásárolni. Szeretik az üzlettulajdonosok és az ottlakók. Egyikük sem kíván elköltözni onnan.
Előzmény: xhwamt (2711)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2712
A mai helyzet azonban egymást szisztematikusan követő fejlesztések miatt tudatosan alakult ki.

Ezzel most csak arra szeretnék reagálni, amit a város és az útfejlesztés általános viszonyáról mondtál.
Előzmény: xhwamt (2711)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2711
Mi a baj a Kossuth Lajos utcával? A város kelet-nyugati tengelye nem sétálóutca és nem is lesz az soha.
Előzmény: felucca (2706)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2710
Nem a Hungária körúton belül van a baj. A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda, hogy nincs Munkás körút, hogy a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák. Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba. Itt komplett körutak hiányoznak!
Előzmény: RadiX (2705)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2709
"via vita" (Széchenyi I.)
Előzmény: felucca (2700)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2708

max. utana a belvarosban mar nem is mernel kiszallni az autobol...

 

ez nem igazán értem, de végül is lényegtelen...

 

Ha úgy általánosságban a VÁROSI úthálózat fejlesztéséről beszélünk, akkor miért van az, hogy egyesek rögtön 6sávos autópályát vízionálnak a belvárosba?

 

Biztos hogy a belváros békásmegyertől pestszentimréig és cinkotától budatétényig tart?

 

Nem lehet (legalább) 2 részre osztani?

mondjuk a nagykörúton (esetleg hungárián) belüli és kívüli területre?

 

hogy a külső kerületek gyűrűirányú úthálózatának a fejlesztése egyben tömegközlekedési fejlesztés is?

mertha az autók nem haladnak, akkor a busz is csak tötymörög a dugóban...

(merthogy itt az alacsony népsűrűség ergo alacsony igény miatt csak buszokra van szükség... )

Előzmény: RadiX (2699)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2707
Bocs, nem beszéltünk össze:)))
Előzmény: RadiX (2705)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2706
De lehet, Budapesten számos példa van erre. A Kossuth Lajos utca nem véletlenül olyan, amilyen, hanem tervezetten. A város vezetői és lakói pénzt és energiát fektettek bele, hogy a Kossuth Lajos utca olyanná váljon, amilyenné vált. A sort lehetne folytatni, bár talán ez a példa a legjellemzőbb.
Előzmény: xhwamt (2703)
RadiX Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2705
elore a 2x8 savos Kossuth Lajos utcaert! ;-)
Előzmény: xhwamt (2703)
RadiX Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2704
az osszes felsorolt varosban mar van elovarosi vasut, eleg lenne azokat ertelmesen osszekotni (max. 1 atszallas, ugye), az meg mindig olcsobb (es jobb) lenne, mint a te megoldasod.
Előzmény: Rooger Preed (2701)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2703
Egy várost nem lehet szétcseszni utakkal, mert az út a város alapvető alkotóeleme. A várost az utak hiányával, vagy az alultervezett kapacitásukkal lehet csak szétcseszni!
Előzmény: dr. Agy (2694)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2702

alapkritérium volt a vállalható idő...

ha a máv, hév, távbusz végállomásoknál van metro, akkor szerintem az idő szempontjából ez jó megoldás (persze az átszállás kicsit kényelmetlen, de a felsorolt viszonylatok az utazások mekkora részét teszik ki: 0,1%-át?)

Párizsban, Berlinben, Hamburgban kb. 3-4x akkora mint bp. így már annyira nem "érdekes", hogy ott van elegendő igény...

Bécs speciel nem. ő a kakukktojás.

 

Ha az autósnak javítják a városon átjutási konfortját, a tömegközlekedésben is javítani kell...

persze. a kérdés az, hogy azonos szinten van-e a 2

(illetve ez nem kérdés: az úthálózat rendkívül elmaradott a tömegközlekedéshez viszonyítva...)

így a pozitív diszkrimináció elve alapján ezt kell intenzívebben fejleszteni...

 

a közösségi közlekedés fejlesztésében sem érdekeltség, sem akarat, sem tudás nincsen.

De van. épül a DBR... ;-)

Előzmény: felucca (2698)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2701
Gyakorlatilag ez "könnyen" meg is valósítható, ha megépülne az M2G, folytatódna az M3 mindkét irányba, az M4 (ha már megépül) kimenne Budaörse, létrejönne az M5 és megépülnének a villamos körutak.
Persze, ez is horribilis összeg (elvinné a KözOP-ot közútfejlesztésre szánt pénzét), de az elővárosi vasúttal karöltve igen hatékony tömegközlekedést tenne lehetővé.
Előzmény: felucca (2698)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2700
Azért nem a város van a közlekedésért, inkább a közlekedés a városért, csak hogy a helyes arányoknál maradjunk...
Előzmény: Törölt nick (2697)
RadiX Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2699
> Persze szétcseszhetjük a várost az autók kedvéért...

> van aki fejlesztésnek hívja, van aki szétcseszésnek. mindenesetre lehetne közlekedni általa.

max. utana a belvarosban mar nem is mernel kiszallni az autobol

Előzmény: Törölt nick (2697)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2698
Nem, nem megfelelő, mert alapkritérium volt a vállalható idő.

Ezeken a viszonylatokon direktjártara nincs elegendő igény...ez itt most sajnos kezd nagyon off lenni, de ugye ilyen típusú utazásokat Bécsben, Párizsban, Berlinben, Hamburgban megvalósíthasz direktjáratokkal, vagy maximum egy átszállással, miközben a budapesti agglomerációban...Érdekes, ott van elegendő igény.

Én csak az egyenlő elbánás elvét kérem számon. Ha az autósnak javítják a városon átjutási konfortját, a tömegközlekedésben is javítani kell. Nem a metróra gondolok,hanem a régionális közlekedési eszközre, a vasútra.

De ha már ennyire körbejártuk a forró kását...a politika és a közlekedéstervezés kórosan az autóra van fixálva. Minden fejlesztés közvetve és közvetlenül a közúthálózatra megy, a közösségi közlekedés fejlesztésében sem érdekeltség, sem akarat, sem tudás nincsen.
Előzmény: Törölt nick (2696)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2697

ok. nem ok-okozat.

 

még sem volt járhatatlan a város. nem mert nem volt ennyi autó.

(de ebből NEM következik, hogy most sok az autó - a nyugati szinthez képest kifejezetten kevés)

Márpedig ha nem sok az autó, akkor az út kevés.

(persze bejátszik a rossz forgalomszervezés, meg a különszintű csp-ok alacsony száma is... de ezekkel még nem oldódna meg a probléma, csak javulna valamelyest...)

 

Persze szétcseszhetjük a várost az autók kedvéért...

van aki fejlesztésnek hívja, van aki szétcseszésnek. mindenesetre lehetne közlekedni általa.

 

mert nem volt rá pénz,

pontosítsunk: pénz volt, csak elszórták mindenféle baromságra... De ez már OFF...

 

Előzmény: dr. Agy (2694)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2696

Ha jól értem, akkor a tömegközlekedési hálózatot jelenti...?

 

az eredeti feladat ez volt:

 Értelmes, vállalható időn belül eljutni Vácról Törökbálintra, Gödöllőről Pilisvörösvárra, Bicskéről Vecsésre. Közforgalmú hálón.:)

 

ezeken a viszonylatokon direktjáratokra nincs elegendő igény, így csak átszállással lehet megoldani.

megoldás: kb. a hungáriáig máv, hév, távbusz, onnan közvetlenül (vagy metro közbeiktatásával átjutva a hungária átellenes pontjára) szintén máv, hév, távbusz...

 

ez megfelelő?

Előzmény: dr. Agy (2695)
dr. Agy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2695
A közforgalmú közlekedés az, amikor bárki közember, általában deklarált tarifarendszer szerint-, jegyvásárláson keresztül megvalósított fizetség ellenében, egy szolgáltató gazdasági társaság járművén eljut valahová.
Előzmény: Törölt nick (2693)
dr. Agy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2694

"összekeverik az okot az okozattal: nem azért járhatatlan a város, mert TÚL SOK az autó, hanem mert TÚL KEVÉS az út. "

 

TE, ez hol ok és okozat? Két független dolog, amit ők úgy, te így próbálsz összekapcsolni ok-okozattá, de egyikteknek sincs igaza.

 

De mondok valamit. Mondjuk harminc éve is ennyi volt az út (vagy még kevesebb), még sem volt járhatatlan a város. Nem az út kevés, hanem nem jól használjuk azokat. Hiába próbáljuk meg egy abszolút másféle közlekedési szokásokra tervezett úthálózatot autók ezreivel használni nem fog menni. Ez fizikai alap. Persze szétcseszhetjük a várost az autók kedvéért, de az nem lesz a régi. Ez a szétcseszés meg csak azért nem történt meg, mert nem volt rá pénz, szerintem

 

 

Előzmény: Törölt nick (2653)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2693
Most lehet, hogy nagyon alap dolgot kérdezek: az mi?
Előzmény: felucca (2692)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2692
Ez alatt mit értesz?

Mondom, közforgalmú közlekedéssel!
Előzmény: Törölt nick (2687)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2691
Persze, hogy raktak arrébb követ, a lekötő mellett kell a kövezés..
Amúgy mohácsi kikötő- legfeljebb határvízi fejlesztés, azaz lekötők, kikötőpontonok, kikötőfalak építése, de nem árumozgatási, hanem adminisztrációs céllal (határrendészet).Mint Komáromban, pl.
Egyébben nem hinném, hogy nagyon sok minden lenne, lévén 35km-rel feljebb ott a bajai kikötő, sokkal nagyobb rakodási kapacitással, tárolóhellyel, partfallal, közúti kapcsolattal, és ez a 35 km a hajózásban nem sok. (Főleg, ha megvalósul a valóban kiépíthető bajai kikötőbővítés a híd felett, és ott elkészül a zöldkikötő is, azaz a hajók kommunális és ipri szennyező anyagait átvevő és feldolgozó üzem.)
Szóval Mohács EU-s határvízi kikötő lehet, de valszeg nem lesz nagyobb árurakodó kikötő.
Előzmény: mzdude (2689)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2690
passz. csak most olvastam róla...
Előzmény: mzdude (2689)
mzdude Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2689
Jaj, ezt a mohácsi kikötőfejlesztést is emlegetik már vagy 15 éve, komolyan érdekelne, sikerült akár egy kavicsot odébbtenni már?
Előzmény: Törölt nick (2688)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 2688

nem a jelenlegi forgalom miatt kell... hanem térségfejlesztési céllal...

(a sexárdi hídon se valami nagy a forgalom pro momento... :-)

 

a további oldalakon (amit nem másoltam be) azt írja, hogy kikötő, logisztikai kp., miegyéb épül....

ráadásul a komp nem egy "fixed link". iccaka, árvízkor, télen nem megy. erre nem lehet komoly gazdasági kapcsolatot alapozni.

az ecceri dógozónak meg elég drága a havibérlet (40e körül van)...

 

Előzmény: MALWIN (2685)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!