Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2730
Hát azért kellen olyan külső kerület, ahova jöhetne vilinger, de ez itt már off.
Előzmény: Törölt nick (2708)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2729
Ott bizony. És meg is kell majd építeni!
Előzmény: felucca (2727)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2728

A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda

 

Hát, ha nem is autósztráda, de különszintű keresztezések nem ártottak volna rá.

 

hogy nincs Munkás körút

 

Az tényleg baj.

 

a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák

 

ez viszont nem biztos, hogy annyira hiányzik. A már említett BAH csomópont-Kossuth-Rákóczi tengelyen kívül pl. így vezették be az autókat a Váci-Bajcsy tengelyen is, a belváros felé igyekvő forgalmat kiemelve. Vagy az üllőit is említhetném. Holott mindenütt annak kellett volna lenni a célnak, hogy az autós még véletlenül se a belváros fele menjen, hacsak nincs dolga, hanem menjen el szépen valamerre. Ehhez pedig nincs szükség autósztrádákra.

 

Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba.

 

Hát ez meg egy óriási tévedés. Amúgy sem szabadna külön kezelni a dolgokat ennyire élesen.

Előzmény: xhwamt (2710)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2727
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Előzmény: xhwamt (2721)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2726
Akkor végül is azok szép idők voltak?:))
Előzmény: mestska (2720)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2725
Ezen nem csodálkozom...bír valamit az a progi egyáltalán?:)))Mindjuk a BFVT-ben azzal szerkesztették a forgalomtechnikát:)))
Előzmény: mestska (2722)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2724

Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata

 

A prágai belváros hangulata azért nem tűnhetett el Budapestről, mert nem is volt soha. Más volt a város mérete, más a házak átlagéletkora. Inkább azt mondanám, hogy egy kis szeletke Buda és Pest tűnt el, ahogy a Tabán lerombolásával is. ((vagy a nagykörút egyes részeinek kiszabályozásával akár)

 

Ekkor egyébként még a Kossuth Lajos utca nem volt olyan rossz hely, a bajok akkor kezdődtek, mikor már politikai akaratra szándékosan autós főutcát szerettek volna csinálni a Kossuth-Rákóczi tengelyből.

Előzmény: Törölt nick (2714)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2723
Mit csinálhattak volna? Ez a kelet-nyugati tengely! Pesten meg soha nem volt semmiféle prágai hangulat. Mindig bírtam az ilyen költői túlzásokat. :)))
Előzmény: Törölt nick (2714)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2722
mintha a mapinfo nem bírta volna a térképen az ékezetes betűket :))
Előzmény: felucca (2719)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2721

Feketével ami megvan, vagy hamarosan meglesz. Pirossal azok a városi autópályák, amik hiányoznak, vagy nem gyorsforgalmik. Szaggatott feketével a Hungária körút és a Bécsi út, amin erősen csökkenteni kellene az egyszintű csomópontok számát, míg pirossal egy már félig meglévő körgyűrű déli szakasza.

 

A Ferihegyi repülőtérre vezető utat is már rég bővíteni kellett volna 2x2 sávra!

 

ui. A Munkás körútnál 2x2 sávban és városi autópályában gondolkodnak ha jól tudom. Csak remélni lehet, hogy ezt nem basszák úgy el, mint a Hungáriát, amit ma már nem lehet azzá fejleszteni.

Előzmény: Rooger Preed (2715)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2720
A régi szép idők, mikor odajártam udvarolni ;))
Előzmény: felucca (2719)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2719
Akkor jó, már én sem:)))
Előzmény: Törölt nick (2718)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2718

Nem.   (a mellékelt ábrát valamelyik topictárs linkelte be pár hónapja...)

Előzmény: felucca (2717)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2717
Te is a BFVT-nél dolgozol?:)))
Előzmény: Törölt nick (2716)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2716

ezen rajta van (meg a többi hiányzó út is...)

http://www.demszky.hu/assets/doc/aquincum1.jpg

Előzmény: Rooger Preed (2715)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2715
Elég sok szakasz van, ami igen nagy kapacitással viszi be a forgalmat a Hungária körútig, vagy az M1-M7 esetén a Moszkva térig.

A Munkás körút hol is menne? A Hungárián kívül még egy 2+2 sávos körgyűrűként funkcionálna?
Előzmény: xhwamt (2710)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2714

az, hogy belvárosi sztrádát csináltak belőle... (és ezáltal egy jó negatív példát produkáltak az autóelleneseknek)

 

de ezt már 100 éve barmolták el:

http://w3.ejg.hu/%7Eeszesa/erzsebet/erzsebet.html

 

Szóval a Belvárosi Plébánia maradt, de azért a környezö területen nagytakarítást végeztek, hogy 2 fiakkernél egyszerre több jármü is igénybe vehesse az új híd nyújtotta lehetöséget. Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata,

 

Előzmény: xhwamt (2711)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2713
Nincs vele semmi baj. Jó hely, szívesen járok oda bevásárolni. Szeretik az üzlettulajdonosok és az ottlakók. Egyikük sem kíván elköltözni onnan.
Előzmény: xhwamt (2711)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2712
A mai helyzet azonban egymást szisztematikusan követő fejlesztések miatt tudatosan alakult ki.

Ezzel most csak arra szeretnék reagálni, amit a város és az útfejlesztés általános viszonyáról mondtál.
Előzmény: xhwamt (2711)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2711
Mi a baj a Kossuth Lajos utcával? A város kelet-nyugati tengelye nem sétálóutca és nem is lesz az soha.
Előzmény: felucca (2706)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2710
Nem a Hungária körúton belül van a baj. A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda, hogy nincs Munkás körút, hogy a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák. Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba. Itt komplett körutak hiányoznak!
Előzmény: RadiX (2705)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2709
"via vita" (Széchenyi I.)
Előzmény: felucca (2700)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2708

max. utana a belvarosban mar nem is mernel kiszallni az autobol...

 

ez nem igazán értem, de végül is lényegtelen...

 

Ha úgy általánosságban a VÁROSI úthálózat fejlesztéséről beszélünk, akkor miért van az, hogy egyesek rögtön 6sávos autópályát vízionálnak a belvárosba?

 

Biztos hogy a belváros békásmegyertől pestszentimréig és cinkotától budatétényig tart?

 

Nem lehet (legalább) 2 részre osztani?

mondjuk a nagykörúton (esetleg hungárián) belüli és kívüli területre?

 

hogy a külső kerületek gyűrűirányú úthálózatának a fejlesztése egyben tömegközlekedési fejlesztés is?

mertha az autók nem haladnak, akkor a busz is csak tötymörög a dugóban...

(merthogy itt az alacsony népsűrűség ergo alacsony igény miatt csak buszokra van szükség... )

Előzmény: RadiX (2699)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2707
Bocs, nem beszéltünk össze:)))
Előzmény: RadiX (2705)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2706
De lehet, Budapesten számos példa van erre. A Kossuth Lajos utca nem véletlenül olyan, amilyen, hanem tervezetten. A város vezetői és lakói pénzt és energiát fektettek bele, hogy a Kossuth Lajos utca olyanná váljon, amilyenné vált. A sort lehetne folytatni, bár talán ez a példa a legjellemzőbb.
Előzmény: xhwamt (2703)
RadiX Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2705
elore a 2x8 savos Kossuth Lajos utcaert! ;-)
Előzmény: xhwamt (2703)
RadiX Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2704
az osszes felsorolt varosban mar van elovarosi vasut, eleg lenne azokat ertelmesen osszekotni (max. 1 atszallas, ugye), az meg mindig olcsobb (es jobb) lenne, mint a te megoldasod.
Előzmény: Rooger Preed (2701)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2703
Egy várost nem lehet szétcseszni utakkal, mert az út a város alapvető alkotóeleme. A várost az utak hiányával, vagy az alultervezett kapacitásukkal lehet csak szétcseszni!
Előzmény: dr. Agy (2694)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2702

alapkritérium volt a vállalható idő...

ha a máv, hév, távbusz végállomásoknál van metro, akkor szerintem az idő szempontjából ez jó megoldás (persze az átszállás kicsit kényelmetlen, de a felsorolt viszonylatok az utazások mekkora részét teszik ki: 0,1%-át?)

Párizsban, Berlinben, Hamburgban kb. 3-4x akkora mint bp. így már annyira nem "érdekes", hogy ott van elegendő igény...

Bécs speciel nem. ő a kakukktojás.

 

Ha az autósnak javítják a városon átjutási konfortját, a tömegközlekedésben is javítani kell...

persze. a kérdés az, hogy azonos szinten van-e a 2

(illetve ez nem kérdés: az úthálózat rendkívül elmaradott a tömegközlekedéshez viszonyítva...)

így a pozitív diszkrimináció elve alapján ezt kell intenzívebben fejleszteni...

 

a közösségi közlekedés fejlesztésében sem érdekeltség, sem akarat, sem tudás nincsen.

De van. épül a DBR... ;-)

Előzmény: felucca (2698)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2701
Gyakorlatilag ez "könnyen" meg is valósítható, ha megépülne az M2G, folytatódna az M3 mindkét irányba, az M4 (ha már megépül) kimenne Budaörse, létrejönne az M5 és megépülnének a villamos körutak.
Persze, ez is horribilis összeg (elvinné a KözOP-ot közútfejlesztésre szánt pénzét), de az elővárosi vasúttal karöltve igen hatékony tömegközlekedést tenne lehetővé.
Előzmény: felucca (2698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!