A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda
Hát, ha nem is autósztráda, de különszintű keresztezések nem ártottak volna rá.
hogy nincs Munkás körút
Az tényleg baj.
a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák
ez viszont nem biztos, hogy annyira hiányzik. A már említett BAH csomópont-Kossuth-Rákóczi tengelyen kívül pl. így vezették be az autókat a Váci-Bajcsy tengelyen is, a belváros felé igyekvő forgalmat kiemelve. Vagy az üllőit is említhetném. Holott mindenütt annak kellett volna lenni a célnak, hogy az autós még véletlenül se a belváros fele menjen, hacsak nincs dolga, hanem menjen el szépen valamerre. Ehhez pedig nincs szükség autósztrádákra.
Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba.
Hát ez meg egy óriási tévedés. Amúgy sem szabadna külön kezelni a dolgokat ennyire élesen.
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata
A prágai belváros hangulata azért nem tűnhetett el Budapestről, mert nem is volt soha. Más volt a város mérete, más a házak átlagéletkora. Inkább azt mondanám, hogy egy kis szeletke Buda és Pest tűnt el, ahogy a Tabán lerombolásával is. ((vagy a nagykörút egyes részeinek kiszabályozásával akár)
Ekkor egyébként még a Kossuth Lajos utca nem volt olyan rossz hely, a bajok akkor kezdődtek, mikor már politikai akaratra szándékosan autós főutcát szerettek volna csinálni a Kossuth-Rákóczi tengelyből.
Feketével ami megvan, vagy hamarosan meglesz. Pirossal azok a városi autópályák, amik hiányoznak, vagy nem gyorsforgalmik. Szaggatott feketével a Hungária körút és a Bécsi út, amin erősen csökkenteni kellene az egyszintű csomópontok számát, míg pirossal egy már félig meglévő körgyűrű déli szakasza.
A Ferihegyi repülőtérre vezető utat is már rég bővíteni kellett volna 2x2 sávra!
ui. A Munkás körútnál 2x2 sávban és városi autópályában gondolkodnak ha jól tudom. Csak remélni lehet, hogy ezt nem basszák úgy el, mint a Hungáriát, amit ma már nem lehet azzá fejleszteni.
Szóval a Belvárosi Plébánia maradt, de azért a környezö területen nagytakarítást végeztek, hogy 2 fiakkernél egyszerre több jármü is igénybe vehesse az új híd nyújtotta lehetöséget. Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata,
Nem a Hungária körúton belül van a baj. A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda, hogy nincs Munkás körút, hogy a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák. Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba. Itt komplett körutak hiányoznak!
max. utana a belvarosban mar nem is mernel kiszallni az autobol...
ez nem igazán értem, de végül is lényegtelen...
Ha úgy általánosságban a VÁROSI úthálózat fejlesztéséről beszélünk, akkor miért van az, hogy egyesek rögtön 6sávos autópályát vízionálnak a belvárosba?
Biztos hogy a belváros békásmegyertől pestszentimréig és cinkotától budatétényig tart?
Nem lehet (legalább) 2 részre osztani?
mondjuk a nagykörúton (esetleg hungárián) belüli és kívüli területre?
hogy a külső kerületek gyűrűirányú úthálózatának a fejlesztése egyben tömegközlekedési fejlesztés is?
mertha az autók nem haladnak, akkor a busz is csak tötymörög a dugóban...
(merthogy itt az alacsony népsűrűség ergo alacsony igény miatt csak buszokra van szükség... )
De lehet, Budapesten számos példa van erre. A Kossuth Lajos utca nem véletlenül olyan, amilyen, hanem tervezetten. A város vezetői és lakói pénzt és energiát fektettek bele, hogy a Kossuth Lajos utca olyanná váljon, amilyenné vált. A sort lehetne folytatni, bár talán ez a példa a legjellemzőbb.
az osszes felsorolt varosban mar van elovarosi vasut, eleg lenne azokat ertelmesen osszekotni (max. 1 atszallas, ugye), az meg mindig olcsobb (es jobb) lenne, mint a te megoldasod.
Egy várost nem lehet szétcseszni utakkal, mert az út a város alapvető alkotóeleme. A várost az utak hiányával, vagy az alultervezett kapacitásukkal lehet csak szétcseszni!
ha a máv, hév, távbusz végállomásoknál van metro, akkor szerintem az idő szempontjából ez jó megoldás (persze az átszállás kicsit kényelmetlen, de a felsorolt viszonylatok az utazások mekkora részét teszik ki: 0,1%-át?)
Párizsban, Berlinben, Hamburgban kb. 3-4x akkora mint bp. így már annyira nem "érdekes", hogy ott van elegendő igény...
Bécs speciel nem. ő a kakukktojás.
Ha az autósnak javítják a városon átjutási konfortját, a tömegközlekedésben is javítani kell...
persze. a kérdés az, hogy azonos szinten van-e a 2
(illetve ez nem kérdés: az úthálózat rendkívül elmaradott a tömegközlekedéshez viszonyítva...)
így a pozitív diszkrimináció elve alapján ezt kell intenzívebben fejleszteni...
a közösségi közlekedés fejlesztésében sem érdekeltség, sem akarat, sem tudás nincsen.
Gyakorlatilag ez "könnyen" meg is valósítható, ha megépülne az M2G, folytatódna az M3 mindkét irányba, az M4 (ha már megépül) kimenne Budaörse, létrejönne az M5 és megépülnének a villamos körutak. Persze, ez is horribilis összeg (elvinné a KözOP-ot közútfejlesztésre szánt pénzét), de az elővárosi vasúttal karöltve igen hatékony tömegközlekedést tenne lehetővé.