Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?
Ezek a vonalak szerepelnek nagyjából az összes térképen az elmúlt harminc-negyven évben. Az a gond csak, hogy azóta nem realizálódtak!
Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne a probléma.
Nem tudod megfogni. Az áteresztőkapacitás jelenleg iszonyatosan szűkös, de nem fog semmit a forgalmon. Mert az autósok 49%-a számára a gépjárművük munkaeszköz is. Nem tudják letenni. Rövid távon legföljebb trükközni lehet a parkolással például, de hiányzik nagyon egy üzleti negyed, ahol nem kell megfogni a forgalmat!
És az miért gond, ha elnéptelenedik? Ez tökéletesen álproblémának tűnik nekem! A kevert üzleti-lakónegyedben ugyanis csak a lakók szívnak a forgalom miatt. Többek közt.
Az üzleti negyed meg elnéptelenedik délután 4 után. Akkor még mindig jobb a kevert üzleti-lakónegyed. Kell értelmes közösségi közlekedés a város széléről és a városhatáron túlról.
A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!
Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?
A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.
Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne a probléma.
hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem
Javaslom kiépíteni Ferenciek tere központtal a szélrózsa minden irányába a 2*4 sávos gyorsforgalmi utakat. Persze azon is dugó lenne*, de legalább még rosszabb lenne azoknak akik esetleg egy élhető várost szeretnének.
* az már rég kimutatódott, hogy a nagyobb kapacitás nagyobb forgamat is indukál, melyek jelentős része új autó. Javaslom megtekintésre a Ruhr vidék, igen tanulságos közlekedési problémáit a párhuzamos, ám mégsem elég soha autópályákkal.
Az, hogy a Belvárosban mekkora forgalom van nem azon múlik, hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem és ennek ellenére iszonyatos a forgalom, csak dugók vannak és környezetszennyezés. A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.
De a legjobb megoldás egy új üzleti negyed lett volna Észak-Csepelen és a Ferencváros átellenes részein. Oda lehet a legsűrűbb autópályahálózatot építeni barnamezős beruházásként és így megmenteni a régi központot a forgalomtól. Sajnos az idióta városvezetés miatt erről már lehet lecsúsztunk mivel az irodaházak a városi lakónegyedekben épültek fel az elmúlt évtized nagy boomja idején. Csepelre meg szennyvíztisztító a város kellős közepére. :(
ui. A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Az a nyomvonal (meg a munkáskörút) kb. a prágai Jizni spojkának vag yminek felel meg, az ott szépen ki van építve, különszíntű keresztezések, 2*3 sáv, gyorsaforgalmi kiépítés. Ennek ellenére Párga körül épül szakaszokban a következő gyűrű elem. Pontosan azért, hogy a Prágát csak érintő forgalom nem a középső kerületekben bonyolódjon le.
Átfordítva: semmi keresnivalója egy kamionnak Kőbánya és Rákosmente között. Persze Rákosmente és Csömör között sem, de ezt már lentebb én is kifejtettem, ellentmondva neked a jó kis konzervatív szemléletemmel :))
A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda
Hát, ha nem is autósztráda, de különszintű keresztezések nem ártottak volna rá.
hogy nincs Munkás körút
Az tényleg baj.
a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák
ez viszont nem biztos, hogy annyira hiányzik. A már említett BAH csomópont-Kossuth-Rákóczi tengelyen kívül pl. így vezették be az autókat a Váci-Bajcsy tengelyen is, a belváros felé igyekvő forgalmat kiemelve. Vagy az üllőit is említhetném. Holott mindenütt annak kellett volna lenni a célnak, hogy az autós még véletlenül se a belváros fele menjen, hacsak nincs dolga, hanem menjen el szépen valamerre. Ehhez pedig nincs szükség autósztrádákra.
Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba.
Hát ez meg egy óriási tévedés. Amúgy sem szabadna külön kezelni a dolgokat ennyire élesen.
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata
A prágai belváros hangulata azért nem tűnhetett el Budapestről, mert nem is volt soha. Más volt a város mérete, más a házak átlagéletkora. Inkább azt mondanám, hogy egy kis szeletke Buda és Pest tűnt el, ahogy a Tabán lerombolásával is. ((vagy a nagykörút egyes részeinek kiszabályozásával akár)
Ekkor egyébként még a Kossuth Lajos utca nem volt olyan rossz hely, a bajok akkor kezdődtek, mikor már politikai akaratra szándékosan autós főutcát szerettek volna csinálni a Kossuth-Rákóczi tengelyből.
Feketével ami megvan, vagy hamarosan meglesz. Pirossal azok a városi autópályák, amik hiányoznak, vagy nem gyorsforgalmik. Szaggatott feketével a Hungária körút és a Bécsi út, amin erősen csökkenteni kellene az egyszintű csomópontok számát, míg pirossal egy már félig meglévő körgyűrű déli szakasza.
A Ferihegyi repülőtérre vezető utat is már rég bővíteni kellett volna 2x2 sávra!
ui. A Munkás körútnál 2x2 sávban és városi autópályában gondolkodnak ha jól tudom. Csak remélni lehet, hogy ezt nem basszák úgy el, mint a Hungáriát, amit ma már nem lehet azzá fejleszteni.
Szóval a Belvárosi Plébánia maradt, de azért a környezö területen nagytakarítást végeztek, hogy 2 fiakkernél egyszerre több jármü is igénybe vehesse az új híd nyújtotta lehetöséget. Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata,
Nem a Hungária körúton belül van a baj. A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda, hogy nincs Munkás körút, hogy a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák. Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba. Itt komplett körutak hiányoznak!