Véderdő, tárjehabilitáció, ökológiai zöldfolyosó és természetvédelmi területek a Rákos patak völgyében. Azokkívül a túl nagy kerülő miatt nem lesz alternatívája a 3-as útnak, és ezzel a vonallal majdhogynem párhuzamosan már húzódik egy út, 31-4-es bevezetője+az Ipartelepi feltáró út.
Tervezett (vagy már épülő?) M0 Kihagytam. Csáknorisz híd. (tudom) Duna (bocs, elqrtam az enterezést) Baja egy híd van csak? Lehet, igazad van! Akkor csak bővítették, mert korábban a tehrautók, még korábban meg a személyautók a vasúti pályán mentek.
ferihegy a és b terminál mellett van még hely egy c terminálnak is (a műholdkép alapján nagyon jól látszik, hogy hol). ennek alapján az elkövetkezendő 20 év repülési forgalmi igényei meg vannak oldva, mert hely van bőven a jelenlegi terminálok mellett.
a te általad a túloldalon lévő terület, mint terminálhely akkor lenne releváns, ha a jelenlegieket már hely hiányában nem lehetne bővíteni (lásd pl heatrow, stb esete).
nem is beszélve arról, hogy ebben az esetben igenis kéreg alatt össze kellene kötni a terminálokat, és nem csak gyalogosan (autóforgalom, kéreg alatti metróféleség - lásd: zürich, heatrow, tömegközlekedési kapcsolat - busz). ráadásul az te általad a reptértől északra menő M4+31 nyomvonal azért sem szerencsés, mert nem biztosítja a reptérrel való kapcsolódást (vagyis reptéri forgalmat nem képes kezelni, pedig ott megy el mellette).
szerintem meg az új M4 üllő és vecsés elkerülőjének kapacitása elegendő a forgalmi igények középtávú kiszolgálására, tehát ha az a cél, hogy a bejövő forgalom el tudjon menni közép és észak-pest felé előbb mint a határ út, ecseri, hungária, akkor erre kellene rákötni az új 31es nyomvonalat (pl. ahol végződik jelenleg a ferihegyi bevezető út - csévéző útnál), bár szerintem érdemes ebben az esetben is megvizsgálni a forgalmi igényeket. másik megoldás a ferihegyi bevezetés kéreg alatt történő kivezetése az új 31es nyomvonal felé (a folyamatos és szaggatott sárga összekötése). ez ráadásul azért is releváns, mivel ebben az esetben kialakításra kerülhetne végre a földalatti garázs és üzletközpont rendszer ferihegynél (a vonatbekötésről már nem is beszélek), továbbá a ferihegyi gyorsforgalmi, külső és belső üllői út forgalmát is egy kis részben el lehetne vezetni (de mondom, kíváncsi lennék a 4-esen bejövők célállomásaira, forgalmi irányaira).
a 31esen fekvő agglomeráció bejutására pedig én inkább javasolnék egy északi nyomvonalat, mely a 3-as utat is tehermentesítené (lásd H123Laci lila vonala 2815ben). de az is lehet, hogy mindenre szükség van, egyedül a te új ferihegyi terminálodra nincs...
jelenleg mind a 31es, mind a 3as út bevezetője lakott területen vezet keresztül, szűk (2x1es) és túlterhelt.
A térképet nézegetve szembetűnő, hogy a kettő között van egy beépítetlen "nyílás", ami alkalmas lenne egy gyorsforgalmi út kiépítésére (LILÁval jelölve)
ez mind a pesti utat, mint 3as bevezetőjét tehermentesítené (és még az ott lévő ipari létesítményeket (meglévő és tervezett) kiszolgálná.
viszont ezt a nyomvonalat nem látom sehol a tervekben...
A 31-es egyik nyomvonalát a korábbi rajzról lefelejtettem, ezen már rajta van. Maglód és Gyömrő közt megy majd el. Forrás: VÁTI, 2005. évi LXIV. törvény - a Budapesti Agglomeráció Területrendezési Tervéről, amely két nyomvonalváltozatot is jelöl a 31-es út csatlakozására.
A vasút és a sárga szaggatott vonallal jelölt út. Az ugyanis jelenleg a reptérhez tartozik, a kerítésen belül található. Én semmilyen külföldi reptérnél nem láttam még olyan utat, ami a leszállópályák között megy a terminálhoz.
A vasutat kéregben tervezik a repülőtér alatt. Az úttal nem tudom mi a gondod, az égadta világon semmiben nem különbözik a 2-es terminálhoz vezető úttól.
Valószínűleg repülőtereket sem láthattál szerte a világon, mert ilyen az, ha tényleg a két kifutópálya közé építkeznek (nemhogy út és vasút!):
Jobban szemügyre vettem ezt a térképet, amire berajzolgattál. 1, a 31es út nem ott van, és nem is lesz ott soha. Legalábbis a betett linken nem így szerepel. 2, Google térképen és személyesen is jártam a mostani 4esen, nem is egyszer és közelebb megy a reptérhez, mint ahogy te berajzoltad. Ezek után szerintem hagyjuk, mert valahogy elrajzolod a dolgokat.
A vasút és a sárga szaggatott vonallal jelölt út. Az ugyanis jelenleg a reptérhez tartozik, a kerítésen belül található. Én semmilyen külföldi reptérnél nem láttam még olyan utat, ami a leszállópályák között megy a terminálhoz. Te mondtad azt, hogy a mostani 4es nem megy közvetlenül most a reptérhez. Pedig pont annyira közvetlen, mint amennyire a 2es nyomvonal. Ezért gondoltam, hogy te még ennél is közvetlenebbre gondolsz.
ui. Nem tettem megjegyzést, csak kifakadtam. Most már értem, hogy a közvetlenült úgy értetted, hogy az autópálya a terminál mellett halad. De olyan nincs, azt nem tudod megcsinálni, mivel a kapcsolat akkor is közvetett. Az autópályán nincs parkolósáv a taxiknak! :)
1, Azt mondtad közvetlenül kapcsolodik a reptérhez! Ez úgy kapcsolódik közvetlenül, ahogy most a 4es. 2, szerinted hagyni fogja a reptér, hogy a repülőtér kellős közepén menjen egy út?!?! Ez a megoldás nem tudom, hogy kinek a fejéből pattant ki, de biztos, hogy nem kivitelezhető. Max alagútban.
(Ui: Mit nem értesz? Teljesen egyértelmű, hogy miről van szó! Én nem írtam neked ilyet, amikor te nem értettem, amit leírtam. Mellesleg lehet, hogy számodra egyértelmű, amit leírtál, de más számára nem. Számomra is egyértelemű volt, amit leírtam, te elsőre mégsem értetted, így megismételtem másképp. És nem tettem ilyen megjegyzéseket.)
Mit nem értesz? Teljesen egyértelmű, hogy miről van szó! Egészen eddig erről beszéltünk, a 31-es és az M4 út bevezetéséről a Salgótarjáni útra.
Sárga - gyorsforgalmi, piros - vasút. Jól látható, hogy hol fog haladni a 100-as vasútvonal a kiigazítás után, vagy legalábbis a forgalom egy része és sárga szaggatott vonallal az is ott van, hogy egy potenciális "3-as terminált" hova lehet bekötni.
Azt nem is, de a kép bal alsó sarkában ott megy el. Arról egy rövid lehajtóval érthető el a mostani 2es terminál. De hogy a kettes szemben a repülőtér belső területén hogyan lesz elérhető az általad jelölt helyen a 3as terminál, nem tudom. Szerintem rossz helyre rajzoltad. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a két felszállópálya között a gurulóutakon belül épüljön fel a terminál. (Hogyan keresztezné a forgalom a gurulóutakat? Hol mennének be a gyalogosok a 2es terminál felöl??)
Mi van??? Ez a srágás terület hol fexik? Én úgy látom, hogy a két kifutópálya között. Hol érinti ezt a terveztet M4 levezető???? (A mostani 4es a közelében megy el.) És itt biztos nem fog vonat menni, hacsaknem alagútban. Vagy lehet, hogy rossz helyet jelöltél be??
Már ne haragudj, de ennek közvetlen kapcsolata lesz az alább már vázolt út révén! Egyenlőre ugye erről beszélünk. Ráadásul ez, nevezzük 3-as terminálnak éppúgy a 100-as vasútvonal jövendő kiigazítása felett fekszik, mint a 2-es terminál!
Már ne haragudj, de ezt ugyanúgy tudják csak megközelíteni, mint a mostanit, kivéve, hogy itt a gurulóutak alatt felett, vagy nem is tudom hogyan kellene átjuttatni az embereket.
No mindegy, az volt benne, hogy a torony környékére kellett volna építeni eleve a 2-es terminált, mivel onnan sokkal egyszerűbben el lehet érni mindkét kifutópályát, mint a mostani helyéről. szóval annak a résznek még lesz jövője: