Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2943
Ahogy nézem ez durván 10 km autópálya + 2,5 km alagút lenne.

Az autópálya az mennyi? 2 mrd/km? Az összesen durván 20 mrd Ft.
És akkor erre jön rá az alagút többletköltsége, ami 10-40 mrd Ft.

Akkor is max 60 mrd (bár az is k***a sok).

Az M0 Érdi tető-M0 szakasz mennyibe fog kerülni? Ha jól emlékszem az is ilyen kegyetlen drága szakasz lesz.
Előzmény: Törölt nick (2941)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2942

A tervezők között van vívóedző, geográfus és négygyermekes családanya is...

 

baszki. aszittem csak a foci az, amihez mindenki ért... de ezexerint az úttervezés is ilyen... :-)

Előzmény: edk440 (2939)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2941

upsz. lehet, hogy a 2-8mrd/km egy csőre vonatkozott....

 

tehát duplacsőnél: 4-16mrd/km...

 

(akkor a horvátoknak a svetirok mega malakapela duplacsövesítése, jókis megaprojekt... :-)

 

 

amúgy érdekes ennek az egnatia-nak a statisztikája:

length: 670km

cost: 5.9mrd euro

1650 bridges, with a combined length of 40 km

74 tunnels, with a combined length of 49,5 km

50 interchanges with the existing road network.

Cost of tunnels: 30% of total project cost

 

Előzmény: Törölt nick (2938)
edk440 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2940
Itt: http://www.solymar.hu/download.php?82d8781fd9aec3e91d8ebca62c6bd60c

elérhető az M0 Északi szektor 11-10 sz. fıutak közötti szakasza Előzetes Vizsgálati Dokumentációja. Sajnos térképmellékletek nélkül.
edk440 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2939
A guglis rajzodon a narancs és kék nyomvonalak között "csak" annyi különbséget látok, hogy az ezüsthegyben 500m-es helyett egy 2km-es alagút lenne.

Itt: http://www.uno.hu/news/story/231977 azt írják, 200 m-rel lenne hosszabb az alagút az óborosok verziójában.
Előzmény: Törölt nick (2931)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2938

hááát nemtom...

 

1. nem a nart, izé.. nif erőlteti az aligutat, hanem a helyiek.

(persze lehet, hogy a nif pézeli a civileket, hogy ezt erőltessék, de ez már az összeesküvés elmélet kategória...)

 

2. egyáltalán honnan van ez a 70 mrd?

az a + 1,5km alagút +költsége nem lehet több 10mrd-nél..

 

nézzük pl. az egnatia odos-t

http://www.egnatia.gr/flash/en/technical_tunnel_en.html

Tunnel costs range from € 8,000 to € 30,000 per linear metre for locations characterised by extremely adverse conditions

 

ez úgy 2-8mrd huf/km

 

mivel uniós projectnél nincs előírva, hogy drága magyar cégekkel kell építtetni, így jó lesz az olcsó osztrák, német, spanyol cég is... ;-)

Előzmény: xhwamt (2936)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2937
Egy újabb mérnöki csoda. :)
Előzmény: Rooger Preed (2934)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2936
Má hogy ne lenne! Itt arról van szó, hogy meg akarnak rendelni néhány kilométer sima autópálya és két kis alagutacska helyett hetvenmilliárd forint értékű alagutat. Azért van eltérés a beruházás volumene közt!
Előzmény: Törölt nick (2935)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2935

Lehet, hogy arról van szó, hogy az úniós pénzek révén beindul a minden eddiginél brutálisabb mértékű fosztogatás...

 

2lem, hogy erre lenne lehetőség:

- azt nemtom, hogy a projektek műszaki tartalmába mennyire szólnak bele, de a pályáztatásra (ami kötelezően nemzetközi!) qrvára odafigyelnek...

(lásd. a most épülő keleti szektor meglepően kedvező árát...)

Előzmény: xhwamt (2933)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2934
"tt jelen esetben tiszta pénzpazarlásról lenne szó, ha a 3.1-es megvalósulna, mivel a békásmegyeri Ófalut semmilyen mértékben nem érinti az M0 eredeti nyomvonalváltozata és annak hatásai."

De legalább lehet verni a mellünket, hogy megvan még egy gigaberuházás tök értelmetlenül. Ahelyett, hogy az egészet körbevennék egy 3 méter magas zajvédő fallal, és ahol tudják a föld szinje alá süllyesztik, mint az M6 Érdi tető-Százhalombatta Észak szakaszán.
Előzmény: xhwamt (2927)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2933

Fogalmam sincs, hogy mennyi lenne az alagút. Én már azt a kék vonalat is józan ész határán túl húztam meg és el sem tudom képzelni, mivel lehetne még drágítani. Talán ha az egész alagútban menne!

 

Lehet, hogy arról van szó, hogy az úniós pénzek révén beindul a minden eddiginél brutálisabb mértékű fosztogatás és most jön a hetvenmilliárdos extrém nyomvonalvezetésű szakaszocskák ideje, amikor eltapsol az ország ezermilliárdot a semmire +a haverok zsebébe.

Előzmény: Törölt nick (2931)
felucca Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2932
Jó, elnézést, egy kicsit valóban elvetettem a sulykot...:)
Előzmény: Törölt nick (2909)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2931

A guglis rajzodon a narancs és kék nyomvonalak között "csak" annyi különbséget látok, hogy  az ezüsthegyben 500m-es helyett egy 2km-es alagút lenne.

(a kőhegyi alagút kb. azonos a két változatban...)

 

tehát +1,5km alagút. ez télleg akkora ktsg növekedést okoz?

 

mennyibe kerül kb. 1km alagút (ilyen terep és kőzetviszonyok között)?

 

 

látom berajzoltad a tervezett kalászi kerülőt is:

az a vicc, hogy a kalásziak meg azt ellenzik. meg a kalász-üröm közti csp.-t sem akarják. mondván, hogy mennyenek a pomáziak körbe a 11-esen, ne rajtuk keresztül...

Előzmény: xhwamt (2927)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2930
az unitef.hu-n egész jó anyagok vannak, csak sajnos a projectkönyvtárak jelentős része kingkong az ürességtől már hónapok óta...
Előzmény: Törölt nick (2929)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2929

wow. thx.

gyorsan lementem, mielőtt a szerzőijogvédők levetetik... :-)

 

(ez a két térkép valahol fennt van a neten is, csak már nem tudom honnan szedtem le!)

segítek: http://www.unitef.hu/dynamic_data/127.jpg

Előzmény: xhwamt (2927)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2928

A tervező szerzői joga védi őket...

 

Ezt értem, csak azt nem, hogy miféle kára származik a közreadásból?

 

-mert ez nem olyan, mint a könyv vagy zene, amiből a szerzőnek eladásarányos bevétele van.

 

-és nemhogy egy civil, de még a konkurencia sem tud mit kezdeni vele, hiszen a tervezés már ki van adva az adott cégnek, azt már tuti ők tervezik.

 

ráadásul nem az A0s karácsonyfa tervrajzokról van szó, csak egy nyavalyás nyomvonalrajzról...

 

valami hasonló részletességűre gondolok:

http://www.gip.hu/nagy_terkep/terkep_1024.jpg

Előzmény: mestska (2921)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2927

Itt jelöltem minden jelenleg meglévő és leendő utat, csomópontot +kék színnel azt a nyomvonalat amint szerintem a 3.1-es haladhat:

http://img441.imageshack.us/img441/6889/m0eszakye0.jpg

 

Hogy ez a 3.1-es nyomvonal mennyire felesleges, azt a következő két térkép mindennél szebben illusztrálja:

 

http://img441.imageshack.us/img441/1616/130ra9.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/940/127fj2.jpg

(ez a két térkép valahol fennt van a neten is, csak már nem tudom honnan szedtem le!)

 

Itt jelen esetben tiszta pénzpazarlásról lenne szó, ha a 3.1-es megvalósulna, mivel a békásmegyeri Ófalut semmilyen mértékben nem érinti az M0 eredeti nyomvonalváltozata és annak hatásai. Ezen a ponton mindenképp ragaszkodni kell az eredeti nyomvonalhoz, mivel az a legenyősebb minden szempontból.

Előzmény: edk440 (2925)
mestska Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2926
egyetértek veled abban, hogy a tengelyvonalakat - véglegesedés után - illene az interneten is publikálni.
Előzmény: edk440 (2925)
edk440 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2925
Visszavonom, nem áll az, amit írtam. Megnéztem a törvényt, ami nevesíti az építészeti alkotást és annak tervét, valamint az épületegyüttes, illetve a városépítészeti együttes tervét, továbbá a műszaki létesítmény tervét, mint szerzői jogi védelem alá tartozó alkotásokat.

Ugyanakkor véleményem szerint a nyilvánosságra hozáshoz fűződő közérdek ebben az esetben erősebb. De fejezzük be a jogászkodást, és találjuk ki, hogy mit jelenthet az alábbi:

Az ófaluiak, az Óbor Egyesület ezek után feltételesen támogatásáról biztosította a fórumon az autópálya-építők által 3.1-esnek nevezett változatot, amely így már nem az óbudai kerület- és városhatárral párhuzamosan halad majd Üröm felé, hanem tesz egy kis kitérőt Budakalászra. Ezt a változatot egyébként az Óbor-kör Kulturális és Környezetvédő Egyesület javaslatára készítették el, a korábban kidolgozott, hasonló nyomvonalú 3-as változat helyett.

Előzmény: mestska (2924)
mestska Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2924

Nem az atlaszban levő, hellyel-közzel megfelelő nyomvonalakról beszélek, hanem az eredeti, tervezett vonalakról. Kissé meglepő lennne, ha azok nem állnának szerzői jogvédelem alatt, mert "így volt praktikus".

Ez kábé olyan, mintha azt mondanád, hogy x.y. író könyve nem áll szerzői jogvédeleme alatt, mert így volt praktikus sorbarakni a szavakat, igazából nem is egyedi alkotómunka.

Előzmény: edk440 (2923)
edk440 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2923
Ja, az út nyomvonalának kijelölése nem szerzői tevékenység, mert nem egyedi alkotómunka. Nem azért kanyarították adott módon az utat, mert azt látták művészinek és esztétikusnak, hanem mert úgy találták praktikusnak.
Előzmény: mestska (2921)
edk440 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2922
Mondom, a megjelent atlaszból vannak.
Előzmény: mestska (2921)
mestska Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2921

amúgy a nyomvonalrajzok továbbra is titkosak?

 

A tervező szerzői joga védi őket, nem igazán szeretik, ha így publikálgatják a neten. Mármint az eredeti nyomvonaltervet.

Előzmény: edk440 (2919)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2920
arra azért kíváncsi leszek, hogy az ezüsthegyi-barlangnál hogyan fog az autópálya alagútban menni..
Előzmény: edk440 (2919)
edk440 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2919
amúgy a nyomvonalrajzok továbbra is titkosak?

Egy változat megjelent a Cartographia 1:20 000 Budapest-atlaszában:







Vajon miben különbözik ettől az óborosok verziója?
Előzmény: Törölt nick (2884)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2918

OFF

Ja. eccer ugyan mentem campinggal egy 70est, de az télleg durva volt...  kb. ilyennek képzelem az örökkévalóságot... :-)

ON

Előzmény: Rooger Preed (2917)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2917
Irigyellek. Gondolom országútival mentél ilyen távokat. Azok meg nem a magyar bringautakra valók... :P
Előzmény: Törölt nick (2915)
mestska Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2916

De ha olyan negatívok lennének, akkor miért lett beválasztva az egyik tagja a Felügyelő bizottságba??

 

Az inkább politikai, mint szakmai döntés volt, de ez itt tényleg off.

Előzmény: BoGar (2914)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2915

OFF

wow!

ha már a nagy vallomásoknál tartunk, én is elárulom, hogy szoktam (bár már inkább szoktam volt... :-)

volt, hogy Tápiószecsőről mentünk Nagymarosra. odafele gödöllőn keresztül, vissza pesten át. kb.210km. estére jól elfáradtunk... :-) viszont 1m bringautat sem láttunk...

Egy másik alkalommal a kékesre mentünk fel. Az csak 160 volt retúrba, de a 800m szint jól megizzasztja az embert... ;-)

ON

Előzmény: BoGar (2913)
BoGar Creative Commons License 2007.01.10 0 0 2914
Akkor esteleg nézz be a Városi és elővárosi közlekedés topikba. Nem hiszem, hogy ott pl mindenkinek ellensége lenne a VEKE. De ha olyan negatívok lennének, akkor miért lett beválasztva az egyik tagja a Felügyelő bizottságba??
Előzmény: xhwamt (2903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!