Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ez amúgy elég régóta kunszigeti külső telephelyes volt, nem? Azt azért nem feltételezem, hogy újkora óta, mert rendszám alapján igencsak mosonmagyaróvári lehetett az első éveiben.
Igen, tudom, hogy a probléma az egész országban általános. Viszont a tényezők nem. Nem mindenhol az elérhető távolságban két jobban fizető ország, lassan fél város méretű és bővülő ipari park vagy egy hatalmas német multi jelenti a konkurenciát. Itt a nyugati végeken azért tényleg minden jelen van, ami csak konkurenciát jelenthet, talán csak a mezőgazdaság nem annyira hangsúlyos, mint sok helyen máshol.
(Amúgy meg a jármű és a fizetés még nem is minden tényező. Amit reflexből tudnék mondani például a közvetlen főnök személye és a cégnél tapasztalható bánásmód, amihez a Blagussnak sikerült egy elég jó embert elszednie az ÉNYKK-tól, mert az alá tartozó járművezetők közül sokan követték. Egyszerűen ennyit jelent egy hiteles felettes egy hiányszakmában, akihez könnyebb lojális lenni, mint egy ilyen állami óriáscéghez.)
Amíg benne van a közszolg szerződésben, ilyet nem igazán tehet a Volán.
Én inkább azt látnám szívesen, hogy a VB hogyan tervezi megoldani a személyzet utánpótlását, mert erről a nagy egységről nehéz elhini, hogy tud reagálni a helyi problémákra.
Arról van valami pontos szám, hogy kábé mennyi járat marad ki naponta Győr helyiben sofőrhiány miatt? Ha hihetünk a FB-n terjedő híreknek, ezen a héten még nem járt egy délután sem a CITY és most én is több, mint 2 kilométer gyalogláson vagyok túl, mert sofőrhiány miatt kimaradt az utolsó buszom...
Hi! Ma ment a hülyéskedés a munkahelyen: "Na milyen a Volán? Az első munkanap mindig nehéz szokott lenni"
Kíváncsi leszek a szabadjegyre, állítólag visszajön a megyei szabadjegy, ami visszalépés lenne az öt megye után. Pletykálnak olyant is, hogy megszűnik a gki oktatás munkaidőben, helyette oldjuk meg mi, viszont kifizeti a cég. Talán egy hét után okosabbak leszünk
Pár napja olvastam HVG-n , hogy valaki bérletet szeretett volna venni előre , de mondták neki , hogy nem lehet a szolgáltató váltás miatt .... A Volánbusz ezt cáfolta , ilyen nincs és nem is lehet .. 6 napja volt .... HVG-n visszakereshető ....
Ma délután megszokott rutinommal felszáltam a szokott helyközi buszomra ., a sofőr kedvesen tájékoztatott , hogy nàla bérlet nincs ... csak jegyet tud adni számla nélkül ..... mert szolgàltató ....
Bementem a "vidéki"-be ( Győr ) , hasonló sorsú emberekkel áltam 2 hosszú ( és ideges ) sorba ... ez megint érdekes mert hónap elején 4-5 ablak szokott nyitva lenni ... most 2 volt csak, pedig hónap eleje van ( 14 óra 45 perckor ) .... Ismerős sofőrt meglàtva ( következő járat ) utàna futottam , hogy nàla lehet-e bérletet venni ( a sor reménytelen hosszú volt ) .... nàla lehetett ....
Szóval gratulálok a szervezéshez .... remélem ismét lesz bérletregisztráció , hogy az a kevés utas is eltűnjön ... úgy is csak zavarjàk a forgalmat :-)
Szóval az új főnökasszony 6 èvig uralkodott a MÁV -nàl ... ennek a 6 évnek az egyenlegét a következő mondattal határozták meg most : szép volt , gazdaságilag látszólag jó volt ..
már csak azt kellene megtanulni , hogy nem a járatot kell leközlekedtetni , hanem az utasokat kellene elszállítani .....
Elírtad a cikkben a dátumot. "2019. december 30-án 23 óra 59 perckor megszűnik az ország hat darab regionális közlekedési központja". Ennyi idő már sajna nincs :D
Csak a dok jellegű kép erejéig volt időm megtekinteni egy fél perc időtartamra se, úgyhogy ezt most nemtudom, hogy CITY tábla van-e a buszon. Az biztos, hogy amik egymásra stócolva egymáson fekszenek a szélvédő mögött (talán látszik a képen), azok soproni táblák, de este már működött a kijelzője.
Az a baj a "12 SARUDI UTCA"-val, hogy az ott lakókon kívül szerintem senki nem tudja, hogy hol van. Én speciel a létezéséről sem tudtam, amíg meg nem láttam a kijelzőkön. Ráadásul a busz be sem hajt a Sarudi utcába…
Persze nem egyszerű a kérdés, hiszen a megálló a Kőszegi és a Harkai út kereszteződésénél van (a Sarudi pár méterrel odébb van), azok viszont a Harkai elején és végén is metszik egymást, így nem lehetne egyértelmű a "Kőszegi út, Harkai út" elnevezés sem. Régen ez a megálló Harkai útként szerepelt a műanyag táblákon (lásd 25648-as hsz), majd később Kőszegi útként. Ha akkor jó volt, továbbra is jó lehetne. Ugyanez igaz a 7-27-re is: a 7-es tábláira is évtizedeken keresztül Csengery út volt kiírva, pedig messze nem az volt az egyetlen megálló a Csengery utcában. Így ma is tökéletesen megállná a helyét.
Hangsúlyozom: ez a kijelzőre kiírt szöveg lenne. Ennek nem feltétlenül kéne betűről betűre egybeesnie a menetrendben szereplő névvel – az nyugodtan lehet hosszabb és precízebb.
Az utasok kb. 90%-a törzsutas, akik csak a szám alapján szállnak fel a buszra. De amúgy is szükségtelen elolvasniuk a kiírt célállomást, mert nemigen van olyan megálló Sopronban, ahol ugyanaz a járat mindkét végállomás felé megállna, tehát esélyük sincs rossz irányba felszállni. A helyi tömegközlekedést használó turisták éves száma meg valahol az elenyésző és a mérhetetlenül kicsi körül mozoghat (VOLT Fesztiválon kívül). Szóval tulajdonképpen alig van jelentősége annak, hogy mi van a kijelzőkre kiírva. Mégis, ha már ekkora kijelzők vannak beszerelve, akkor azok szolgáltassanak érdemi információt a járatról, de ne legyen, nem lehet céljuk a teljeskörű tájékoztatás. Arra ott a térképes online menetrend. Ezért mondom azt, hogy észszerű rövidítéseket használva, a lehető legnagyobb méretben jelenjenek meg rajtuk a végállomások, mert szerintem itt is igaz, hogy a kevesebb több, és nem érdemes elárasztani a megállóba beálló busz kijelzőjére felpillantó utast információval, mert ideje sincs esetleg feldolgozni az olvasottakat. Ezért nem baj, ha a felirat nem teljesen egyértelmű, mert ahogy írtam korábban, a JEREVÁN LTP sem az, mégis évtizedek óta bevált és működik.
Holnaptól nincs ÉNYKK, jogutódlással minden megy át a a Volánbuszhoz...dolgozó, jármű, telep, és a helyis közszolgáltatási szerződés is, szóval minden marad a régiben, csak majd idővel mindenre fel lesz nyalva a VB logó.
Nem csak a helyközire vonatkozik én szerintem. Mivel Sopronban nem városi cég csinálja, hanem a központi volán ( 4 évvel ezelőtt Kisalföld Volán, ma még Énykk, holnaptól Volánbusz ) ezért nem lesz 2 külön cég. Én szerintem semmi változás nem lesz, főleg helyin, ott ugyanaz a szar lesz minden.
Engem az érdekelne, hogy ha az összevonás csak a helyközire vonatkozik, akkor ezek szerint a soproni helyközis üzletág holnaptól egy másik cég lesz, mint ami a helyi szállítást végzi. Ezután hogyan fognak a már volánbuszos gépek és sofőrök helyi, ÉNYKK-s járatokat csinálni fordaszinten?
Nem akarom az egész cikket idemásolni , de pár dolog szemközt vágott :
Október 1-jétől egyetlen állami társaság, a Volánbusz Zrt. látja el az ország egész területén a közúti helyközi személyszállítást. Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbuszvezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni - mondta a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.
........
Megkezdtük a menetrendek összehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel” - mondta.
Szerintem mintha némi nemű ellentét volna felfedezhető a két bekezdésben ... pedig az egész cikk sem hosszú ....
Más : Érdekes ez a közlekedés biznisz ... 6 évvel ezelőtt egy 40 éves közgazdászra bizták a MÁV-ot --- Dávid Ilonának hívták ... tudjuk milyen megbizható szolgáltató , nyugodt munkahely lett belőle 6 év alatt .... mindenki menekül onnan aki tud és van esélye máshol ... ordító munkaerőhiány ..
Most az új Volán cég főnökasszonya egy 46 éves Dávid Ilona ... (véletlenül)