Ha nem csak 50 km-es lesz a pálya, szvsz mindenféleképpen nőni fog a forgalma. Ha meg bematricázzáka a 6-os utat is a kamionoknak, akkor meg idő szempontjából érdemes lesz az autópályát választani.
Szinte minden nap járok az M6 érdi "négykörforgalmasánál", úgyhogy látom. Szinte minden második teherautó elkerüli a pályát. Gondolom ez később se javul jelentősen.
Csakhogy a kamionok, amelyeket most megsarcolnak, külföldön is tudnak tankolni. Vagyis az üzemanyag árának növelése megkerülhető. Az útdíj meg nem, vagyis hát igen, de csak országostul. :-)
Az a baj, hogy ha növelik az üzemanyag árát, az talán még jobban elmozdítja a matricát nem váltók arányába a jelenlegi (belföldi) trendet. Így viszont egyrészt további tranzitútvonalakat lehet megvámolni, másrészt az autópályákkal párhuzamos útvonalak talán tehermentesülnek.
Amúgy rég játam a régi 50-es úton, a Balatont meg talán még régebben. A teherforgalom most már átszokott az autópályákra vagy még mindig jelentős a mellette haladó forgalom? Azt tudom, hogy minden második teherautó a 6-ost választja az (üres) M6 helyett...
teherforgalom számára fizetőssé váló hálózatot a gazdasági miniszter rugalmasan, rendeletben módosíthatja. Így könnyebben tudnak változtatni, ha valamelyik bekerült szakaszról aránytalanul a mellékutakra torlódott a forgalom, vagy éppen akkor, ha egy új gyorsforgalmi szakasz átadásával egy addig nem fizetős főutat akarnak tehermentesíteni
most vagy én nem vagyok normális, vagy ezek...
ha annyira kell az a pénz (mert a jelenleg autóssarcba beszedett évi 800-1000mrd nem elég), akkor miért nem emelik az üzemanyag árát 10 Ft-al.
ez kb. évi 60mrd többletsarcot jelentene. ez több, mint a matricabevétel (a fenti kiterjesztéssel)
és nem kéne bohóczkodni...
vagy bohóczkodni jó? (csak én már kinőttem belőle?)
jó, azt sejtettem, hogy ha továbbépül, akkor már különszintű lesz...
inkább arra gondolok, hogy miért nem gondoltak arra, hogy így ez NAGYON balesetveszélyes lesz.
(nem akarok szerénytelen lenni, de amikor láttam, hogy nem épül felüljáró, első gondolatom az volt, hogy "b.zdmeg, ez így nem lesz jó")
És valóban jól éreztem: átadás után rögtön történt néhány súlyos baleset.
gyorsan át is építették lámpásra.
ezzel állítólag (én nem tapasztaltam, csak hallottam) az a baj, hogy kicsi az áteresztése (M4 irányban) és csúcsban feltorlódnak a járművek, 5-10 perces várakozással.
Szóval: nem lehetett volna úgy megépíteni (már MOST) különszintűre, hogy a folytatásnál ne kelljen már (sokat) módosítani a csp.-on?
ja, de ezt tudtam, hirtelen M0-t olvastam valamiért.
Feltételezem azért szintbeni, mert ha majd továbbépül az elkerülő, akkor alakítják ki a különszintűt, megváltoztatva a csomópont irányainak jelenlegi prioritásait.
Az a baj, hogy túl sok a szembetűnő hiba, ésszerűtlenség ahhoz, hogy a laikus feltétel nélkül elfogadja az elkészült "művet". lásd. cimtromdíjas lista korábbi hsz-ek között...
persze ezek nagyrésze politikai alkuk eredménye, nem a tervező a hibás...
mestska: van infod arrol, hogy az M4 gyömrői csp-ja miért nem különszintűre készült?
Én is közlekedem, én is beleugatok. És? Ahhoz nem kell zseninek lenni, hogy az embernek véleménye legyen arról, hogy hogyan kellene alakítaniuk a szakembereknek a saját környezetét, esetleg meglásson egy-egy hibát, balesetveszélyt az utak tervezésében.
Igen, sokan beszólnak ide a topikokba is így. De azt is meg lehet érteni, hogy aki ott lakik a problémánál, az érzi hogy szar, és elsősorban a maga szemszögéből látja a dolgot, más érdeket nem nagyon vesz figyelembe, és nem hiszi, hogy a messziről jött ember (a valamennyire képzett szakember) jobban átlátja a problémát. Mindenki beleugat mindenbe, mert szabad.
Ahogy mondod, épp ezért imádom a képviselőtestületi üléseket meg lakossági fórumokat, meg észrevételeket :))
A legnagyobb kedvencem eddig a győszentiváni városrész-polgámester véleménye volt a péri reptér közelében kialakuló közúti és vasúti infrastruktúrahálózatról.
A kétoldalas, tételes levelét egy mondatban össze lehet foglalni: minden sz@r vazze, én jobban tudom.
Kicsit tágítanám, nem az úttervezés, hanem általában a közlekedéstervezés, közlekedésszervezés. Mivel mindenki közlekedik, ebből egyből úgy gondolja, hogy ért is hozzá.
Pedig szerintem igazán nem ért hozzá senki. Nyilván azok akik tanultak ilyesmit, valamivel többet értenek hozzá, de igazán az ért hozzá, akinek nagyon sok tapasztalata van, mert sokat utazik (plusz tanulta is). Az meg nem ér rá tervezni.
Ezek a fórumok meg külöben is arról szólnak, hogy jönnek egyesek (nem mindenki, tehát akinek nem inge...) azt osztják az észt jól.