Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2973

már így is jobban járnak, ha a környékbeli országokban tankolnak...

úgyhogy nem ezen a 10 Ft-on múlik...

Előzmény: mzdude (2968)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2972

már úgy értem cakompakk matrica helyett lenne az emelés...

 

Azt tudom, hogy minden második teherautó a 6-ost választja az (üres) M6 helyett...

erről beszélek...

Előzmény: Rooger Preed (2967)
Fricy Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2971
Ha nem csak 50 km-es lesz a pálya, szvsz mindenféleképpen nőni fog a forgalma. Ha meg bematricázzáka a 6-os utat is a kamionoknak, akkor meg idő szempontjából érdemes lesz az autópályát választani.
Előzmény: Rooger Preed (2970)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2970
Szinte minden nap járok az M6 érdi "négykörforgalmasánál", úgyhogy látom. Szinte minden második teherautó elkerüli a pályát. Gondolom ez később se javul jelentősen.
Előzmény: mzdude (2969)
mzdude Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2969
Az M7-es Balcsi melletti része lassan be lett lakva. Az M6-oson keveset járok, ott talán rosszabb a helyzet.
Előzmény: Rooger Preed (2967)
mzdude Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2968
Csakhogy a kamionok, amelyeket most megsarcolnak, külföldön is tudnak tankolni. Vagyis az üzemanyag árának növelése megkerülhető. Az útdíj meg nem, vagyis hát igen, de csak országostul. :-)
Előzmény: Törölt nick (2966)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2967
Az a baj, hogy ha növelik az üzemanyag árát, az talán még jobban elmozdítja a matricát nem váltók arányába a jelenlegi (belföldi) trendet.
Így viszont egyrészt további tranzitútvonalakat lehet megvámolni, másrészt az autópályákkal párhuzamos útvonalak talán tehermentesülnek.

Amúgy rég játam a régi 50-es úton, a Balatont meg talán még régebben. A teherforgalom most már átszokott az autópályákra vagy még mindig jelentős a mellette haladó forgalom?
Azt tudom, hogy minden második teherautó a 6-ost választja az (üres) M6 helyett...
Előzmény: Törölt nick (2966)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2966

 teherforgalom számára fizetőssé váló hálózatot a gazdasági miniszter rugalmasan, rendeletben módosíthatja. Így könnyebben tudnak változtatni, ha valamelyik bekerült szakaszról aránytalanul a mellékutakra torlódott a forgalom, vagy éppen akkor, ha egy új gyorsforgalmi szakasz átadásával egy addig nem fizetős főutat akarnak tehermentesíteni

 

most vagy én nem vagyok normális, vagy ezek...

 

ha annyira kell az a pénz (mert a jelenleg autóssarcba beszedett évi 800-1000mrd nem elég), akkor miért nem emelik az üzemanyag árát 10 Ft-al.

ez kb. évi 60mrd többletsarcot jelentene. ez több, mint a matricabevétel (a fenti kiterjesztéssel)

és nem kéne bohóczkodni...

 

vagy bohóczkodni jó? (csak én már kinőttem belőle?)

Előzmény: Fricy (2963)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2965
Az M9 forgalma így is elenyészó. Mi lesz, ha matricás lesz? :)
Előzmény: Fricy (2963)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2964

nem fogsz ki rajtam... :-)

 

bár nem tudom, hogy a régi 4es felé vezető elkanyarodó bekötőnek mi lesz később a szerepe?

- marad egy szimpla bekötőút, vagy

- folytatják a 31es felé és ócsa felé, hogy kialakítsanak egy utat a 31 és az M5 között, ami elkerüli gyömrőt, üllőt.

mert utóbbi esetben a javasolt kialakítás nagyon előnytelen...

 

Előzmény: mestska (2962)
Fricy Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2963
mestska Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2962

Szóval: nem lehetett volna úgy megépíteni (már MOST) különszintűre, hogy a folytatásnál ne kelljen már (sokat) módosítani a csp.-on?

 

lehet rajzolgatni ;)

Előzmény: Törölt nick (2961)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2961

jó, azt sejtettem, hogy ha továbbépül, akkor már különszintű lesz...

 

inkább arra gondolok, hogy miért nem gondoltak arra, hogy így ez NAGYON balesetveszélyes lesz.

(nem akarok szerénytelen lenni, de amikor láttam, hogy nem épül felüljáró, első gondolatom az volt, hogy "b.zdmeg, ez így nem lesz jó")

 

És valóban jól éreztem: átadás után rögtön történt néhány súlyos baleset.

gyorsan át is építették lámpásra.

ezzel állítólag (én nem tapasztaltam, csak hallottam) az a baj, hogy kicsi az áteresztése (M4 irányban) és csúcsban feltorlódnak a járművek, 5-10 perces várakozással.

 

Szóval: nem lehetett volna úgy megépíteni (már MOST) különszintűre, hogy a folytatásnál ne kelljen már (sokat) módosítani a csp.-on?

 

Előzmény: mestska (2960)
mestska Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2960

ja, de ezt tudtam, hirtelen M0-t olvastam valamiért.

 

Feltételezem azért szintbeni, mert ha majd továbbépül az elkerülő, akkor alakítják ki a különszintűt, megváltoztatva a csomópont irányainak jelenlegi prioritásait.

Előzmény: mestska (2959)
mestska Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2959

Azt sem tudtam, hogy nem különszintű.

Előzmény: Törölt nick (2957)
mestska Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2958

persze, szólj is bele, de akkor ne csak azt mondd, hogy miért szar, hanem hogy te mit javasolnál.

 

(a dolog nem rád értendő ténylegesen, hanem általános felvetés)

Előzmény: mzdude (2956)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2957

Az a baj, hogy túl sok a szembetűnő hiba, ésszerűtlenség ahhoz, hogy a laikus feltétel nélkül elfogadja az elkészült "művet". lásd. cimtromdíjas lista korábbi hsz-ek között...

 

persze ezek nagyrésze politikai alkuk eredménye, nem a tervező a hibás...

 

mestska: van infod arrol, hogy az M4 gyömrői csp-ja miért nem különszintűre készült?

Előzmény: dr. Agy (2953)
mzdude Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2956
Én is közlekedem, én is beleugatok. És? Ahhoz nem kell zseninek lenni, hogy az embernek véleménye legyen arról, hogy hogyan kellene alakítaniuk a szakembereknek a saját környezetét, esetleg meglásson egy-egy hibát, balesetveszélyt az utak tervezésében.
Előzmény: dr. Agy (2953)
dr. Agy Creative Commons License 2007.01.12 0 0 2955
Igen, sokan beszólnak ide a topikokba is így.
De azt is meg lehet érteni, hogy aki ott lakik a problémánál, az érzi hogy szar, és elsősorban a maga szemszögéből látja a dolgot, más érdeket nem nagyon vesz figyelembe, és nem hiszi, hogy a messziről jött ember (a valamennyire képzett szakember) jobban átlátja a problémát.
Mindenki beleugat mindenbe, mert szabad.
Előzmény: mestska (2954)
mestska Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2954

Ahogy mondod, épp ezért imádom a képviselőtestületi üléseket meg lakossági fórumokat, meg észrevételeket :))

 

A legnagyobb kedvencem eddig a győszentiváni városrész-polgámester véleménye volt a péri reptér közelében kialakuló közúti és vasúti infrastruktúrahálózatról.

 

A kétoldalas, tételes levelét egy mondatban össze lehet foglalni: minden sz@r vazze, én jobban tudom.

 

Előzmény: dr. Agy (2953)
dr. Agy Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2953

Kicsit tágítanám, nem az úttervezés, hanem általában a közlekedéstervezés, közlekedésszervezés. Mivel mindenki közlekedik, ebből egyből úgy gondolja, hogy ért is hozzá.

Pedig szerintem igazán nem ért hozzá senki. Nyilván azok akik tanultak ilyesmit, valamivel többet értenek hozzá, de igazán az ért hozzá, akinek nagyon sok tapasztalata van, mert sokat utazik (plusz tanulta is). Az meg nem ér rá tervezni.

Ezek a fórumok meg külöben is arról szólnak, hogy jönnek egyesek (nem mindenki, tehát akinek nem inge...) azt osztják az észt jól.

 

 

Előzmény: mestska (2947)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2952

az 1es, 3as, 6os változatok különböző hosszúság adatai:

(van itt alagút bőven, még az 1es a legmértéktartóbb...)

 

Előzmény: xhwamt (2927)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2951
Előzmény: edk440 (2950)
edk440 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2950
= 2941
Előzmény: Törölt nick (2949)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2949
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2948

van (volt?) olyan nyomvonalváltozat is, ami a "köves bérc" alatt alagútban vinné a pályát:

 

Előzmény: xhwamt (2927)
mestska Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2947

baszki. aszittem csak a foci az, amihez mindenki ért... de ezexerint az úttervezés is ilyen

 

ez így van. tanúsíthatom.

Előzmény: Törölt nick (2942)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2946

inkább 8,5km felszíni nyomv. + 2,5km alagút.

optimális esetben ez kb. 17mrd+10mrd=27mrd

(itt nemtom mennyit kell közműkiváltani...)

 

azért az egnatiás 4-16mrd/km alagútárhoz hozzá kell tenni, hogy: "for locations characterised by extremely adverse conditions"

 

ez gondolom szar, omlós kőzetet jelent, meg sok üregecskét... (a sveti roknál is sok üreg volt a nyomvonalban...)

 

az ezüsthegy nemtom milyen ebből a szempontból...

Előzmény: Rooger Preed (2943)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2945

37mrd. 8km M6 + 3km M0 bővítés.

kb. 3,5mrd/km

4csp. 2 felüljáró vasút felett. 22km önk.út. qrvasok közműkiváltás.

Előzmény: Rooger Preed (2943)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.11 0 0 2944
Persze. Mindenki tudja, hogy az a legjobb, ha a másik háza mellett megy el az út, de neki külön lejáró épül... :P
Előzmény: Törölt nick (2942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!