Szerintem hivatalosan valami olyasmit mondanának, hogy a csatlakozási szerződésben vállaltuk, hogy 2009 végére biztosítjuk a törzshálózat 11,5 tonnás burkolat-megerősítését (ez így sem fog teljesülni). Márpedig az autópályákkal párhuzamos főutak részei ennek a hálózatnak, bárhogy is értelmezzük a főúthálózat/törzshálózat fogalmát.
Az autópályák ráadásul fizetősek, ugyanakkor a most még ingyenes főutakon az alapszolgáltatást, így a 11,5 tonnás megerősítést biztosítani kell.
Nyilvánvaló, hogy ennek még így sincs semmi értelme, különösen, amikor pl. Debrecen felé még építették az M35-öst, akkor a párhuzamos 35-ös főúton meg épp burkolatot erősítettek. Nálunk a hülyeség a normális és ha valamit jól csinálnak valahol, az a deviancia.
A holland példád nem csak a hagyományok miatt szép, hanem az ésszerűsége miatt. Lehet, hogy egy az egyben nem tudnánk alkalmazni, hiszen hatalmas hegyeink vannak, ahol más vonalvezetést kíván egy gyorsforgalmi út, mint egy főút és az alföldeken is összevissza kanyarog némelyik főút, mert száz éve a földesurak csak a birtokhatárnál engedték az utak építését (tipikusan ilyen a 85-ös út), az pedig összevissza haladt. Ezek is hagyományok :)
De hogy mindenhol külön autópályát kelljen építeni új nyomvonalon, az azért túlzás. A fizetős rendszerrel pedig végképp normává vált, hogy autópálya mellé párhuzamos főút kell illetve fordítva is.
Remélem nem bántanak meg az arra járók, de pl. az 5-ös, 6-os utak mellé nem kell mindenhova autópálya, a 4-es mellé se kellene M3-as autópálya Nyíregyháza után, ha a főútakat javítanák fel, de legalábbis nem Záhony felé kellene egy hosszabb úton autópályát építeni, vagy éppen csak egy másik 2x1 sávos "gyorsforgalmi" utat építeni. Az M7-en kihagytam volna kőröshegyi völgyhidat, ott van mellette a 2x2 sávos út Zamárdi és B.földvár között, amit össze lehetne kötni az autópályával. Azokon a helyeken, ahol egyenesek az utak vizszintesen és függőlegesen is és ritkán lakott térségről van szó nem értem, minek keresnek új nyomvonalakat az autópályáknak... Talán azért hogy valaki jó pénzért megépítse, pedig lenne munka bőven enélkül is, csak az már bonyolultabb.
Véletlenül nem tudod,hogy miért csak Pécsig épül meg az M60-as? Sehol nem találok rá, hogy miért módosították a terveket. Pedig Baranya-megye megérdemelné!
Ismerjük ezt: "jár, de nem jut". Konkrétan nem tudom miért nem épül tovább, de nem is érdekes. Nyilván a források hirtelen beszűkülése lehet az ok, ami derült égből villámcsapásként érte az egész országot, mint az autópálya-építőket a nem várt nehézségek.
Az is valószínű, hogy ha a korábbi erős ember, Toller most nem kómában lenne, akkor ilyen simán biztos nem kerül le végleg a listáról a Pécs-Szentlőrinc közötti M60-szakasz a napirendről és talán-talán az M6-M60 többi hiányzó szakasza is valamivel előrébb tartana.
Így most már az a kérdés, hogy megépülhet-e még valaha ez a szakasz és ehhez kapcsolódóan mi minden indokolja, hogy megépüljön illetve ha belátható időn belül nem épülhet meg, akkor a 6-os főútat hogyan kellene fejleszteni ezen a szakaszon, hogy közel hasonló megoldást nyújtson, mint az M60 tette volna.
Az most biztosnak látszik, hogy 2013-14-ig nem kezdenek hozzá, de sose lehet tudni... A projektlista egy kormányhatározattal módosítható.
Ha minden törvényesen zajlana, akkor már át kellett volna adni M9 autóút 51 - 54. sz. főutak közötti szakasz-t és már javában dolgozni kellenne az M6-on is! :)
Az alagúttal kapcsolatosan valahol azt olvastam,hogy 3 év alatt el lehet készíteni, most csak reménykedek,hogy 2009 dec.31-re elkészül.
Véletlenül nem tudod,hogy miért csak Pécsig épül meg az M60-as? Sehol nem találok rá,hogy miért módosították a terveket. Pedig Baranya-megye megérdemelné!
Valahol hallottam, hogy a bátaszéki alagutak leghamarabb 2011-re lehetnek csak készen feltéve, hogy most elkezdik.
Valószínűleg csak az lesz a biztos, ha készen van és a csúszás.
Íme egy majdnem kész és egy kész szakasz, aminek még se híre se hamva:
M6 Bóly-Szentlőrinc (Pécs bekötés) Hossza: 55 km. 2x2 sávos autópályává fejleszthető autóút A szakasz a Szekszárd – országhatár közötti szakasz Bóly (Mohács) melletti csomópontjából ágazik ki, és a 6. számú főutat Szentlőrincnél éri el. A szakasz 10 csomópontot tartalmaz, ebből 3 Pécs bekötését szolgálja.
Elkészült útszakasz átadása 2007. 12. 10 Szakasz hossza 55 km
M9 autóút 51 - 54. sz. főutak közötti szakasz megvalósítását a Kormány a 2044/2003. (III.14.) határozatában a felgyorsította a 2006. évben megépítendő gyorsforgalmi utak közé sorolta. Jelenleg a Kormány határozat előírásait szem előtt tartva a környezetvédelmi tervezéssel párhuzamosan folynak az engedélyezési tervek készítése, egyeztetése, a területbiztosítás és régészeti munkák előkészítése. A tervek az I. ütemben 2x2 sávossá bővíthető 2x1 sávos autóúti paraméterekkel készülnek. A szakasz hossza 10 km. Szakasz hossza 10 km http://www.nart.hu/projekt.php?id=72
Már régóta érdekel az autópálya téma,bár nem vagyok szakmabeli. A kezdési időpontokat különböző újságokban illetve a neten olvastam. A google is nagyon jó erre, bár tudni kell vele jól keresni.
Az időpontok csak "tervezett időpontok", szerintem is csúszni fognak vele. Most muszáj belehúzni az m6-os építésébe Pécs miatt,hogy kész legyen 2010-re.
Igazad van,de 2x2 sáv akkor is kéne M7-M5 közötti szakaszon, mivel ha egyszer elkészülne biztos,hogy használná elég sok tranzit kamionos.És nem kéne Bp.felé kerülnie,ha pl. Grazba tart...
Érdekességek M6-M8-cal kapcsoltban:
-M8-6.sz.főút csomópont: ki van táblázva,hogy [M8 Baja]..... ezek szerint,most úgy gondolják,hogy aki Bajáról tart Bp-felé,az átjön az M6-ra? Szerintem,nem sokan fogják igénybe venni,bár nem vagyok közlekedés mérnök.
Kíváncsi vagyok,hogy mennyien fogják használni az új hídat. Várom a tippeket.
Én 1000-2000 járműre tippelek,kevesebben,mint most az m9-t.
-M0-Érdi tető: Ez nagyon is hiányzik M6-nak,mivel most elég gáz megközelíten az m6-ost és nagyon belassítja a forgalmat a 4 db. körforgó :) (aki már járt arra,annak nem kell ecsetelnem...). Talán 2007.szeptemberére elkészül ez a szakasz is.
A kormányhatározatban csak a kezdés éve van megjelölve és rendszerint az sem biztos, általában közbejön valami...
1004/2007. (I. 30.) Korm. határozat a 2007–2013 közötti időszakban megvalósítani tervezett közlekedésfejlesztési projektek indikatív listájáról
KözOP - Regionális elérhetőség M9 51–54. sz. főutak között 12,3km 2×1 sáv - 2008
Egyéb forrás (nem KözOP) M6 Dunaújváros–Szekszárd 67,0 km 2×2 sáv - 2008 M6 Szekszárd–Bóly 49,0 km 2×2 - 2007 M60 Pécsi bekötés (Bóly–Pécs) 30,0 km 2×2 sáv - 2007
M8, nem hiszem, hogy a 2*2 sáv feltétlen szükséges aahoz hogy használják. Ha végig lehet rajta robogni stabil 90-el, mindenféle lakott terület nélkül ki lenne az a hülye, aki Veszprémről Szolnokra úgy menne, hogy közben Budapestet érinti? Úgyis minden egy- és kétszámjegyű út fizetős lesz a tehergépkocsiknak.
Van forgalom már most is rajta,csak nagyon hiányzik az 54-es útig való meghosszabítás. Ekkor már valóban használható lenne,Szekszárd felöl is!
Szerintem,a legjobb helyre került az M9-es dunahíd és a hozzákapcsoldó autóút,mert összeköti dél-dunántúl legnagyobb közúti csomópontját az Alfölddel.
Továbbépítés:sajnos csak 2011-től és csak Dombóvár-Bonyhád kelet között és
2008-tól 51-54-es főút között.
M8:
Na ez tényleg semmiből-semmibe vezető híd lesz,amég nem épül meg a Veszprém-Dunaújváros-Kecskemét szakasz,legalább 2x2 sávban. Addig senki se fogja használni,főleg mert díjköteles lesz (talán a személyautóknak nem).
Én San Diegoban láttam egy hatsávos (2X3) hidat, ami a haditengerészet támaszpontjára visz. Na ezt a hidat délelőtt az elválasztó betonidomok áthelyezésével 4+2 sávossá alakítják, ekkor mennek dolgozni a támaszpontra. Délben jön egy fura gép, ami újra átrakja az elemeket és délután már 2+4 sávos a híd. Így nincsen baleset és a fogalomnak megfelelőek a sávok.
Tulajdonképpen Budapesten is lehetne ilyet csinálni, pl. a Lánchídon. Délelőtt Budáról Pestre lenne egyirányú, délután fordítva.
Szia! Érdi M6: http://varos.erd.hu oldalon találsz terveket a nyomvonalról. Bal oldali menüben lesz, közvetlenül sajnos nem tudom linkelni. Ha működne a weboldalam, akkor ott képeket is találnál róla: http://friedlf.fw.hu Bár ezt elég rég frissítettem. :(