Keresés

Részletes keresés

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3252


Szerintem hivatalosan valami olyasmit mondanának, hogy a csatlakozási szerződésben vállaltuk, hogy 2009 végére biztosítjuk a törzshálózat 11,5 tonnás burkolat-megerősítését (ez így sem fog teljesülni). Márpedig az autópályákkal párhuzamos főutak részei ennek a hálózatnak, bárhogy is értelmezzük a főúthálózat/törzshálózat fogalmát.

Az autópályák ráadásul fizetősek, ugyanakkor a most még ingyenes főutakon az alapszolgáltatást, így a 11,5 tonnás megerősítést biztosítani kell.

Nyilvánvaló, hogy ennek még így sincs semmi értelme, különösen, amikor pl. Debrecen felé még építették az M35-öst, akkor a párhuzamos 35-ös főúton meg épp burkolatot erősítettek. Nálunk a hülyeség a normális és ha valamit jól csinálnak valahol, az a deviancia.

 

A holland példád nem csak a hagyományok miatt szép, hanem az ésszerűsége miatt. Lehet, hogy egy az egyben nem tudnánk alkalmazni, hiszen hatalmas hegyeink vannak, ahol más vonalvezetést kíván egy gyorsforgalmi út, mint egy főút és az alföldeken is összevissza kanyarog némelyik főút, mert száz éve a földesurak csak a birtokhatárnál engedték az utak építését (tipikusan ilyen a 85-ös út), az pedig összevissza haladt. Ezek is hagyományok :)

De hogy mindenhol külön autópályát kelljen építeni új nyomvonalon, az azért túlzás. A fizetős rendszerrel pedig végképp normává vált, hogy autópálya mellé párhuzamos főút kell illetve fordítva is.

 

Remélem nem bántanak meg az arra járók, de pl. az 5-ös, 6-os utak mellé nem kell mindenhova autópálya, a 4-es mellé se kellene M3-as autópálya Nyíregyháza után, ha a főútakat javítanák fel, de legalábbis nem Záhony felé kellene egy hosszabb úton autópályát építeni, vagy éppen csak egy másik 2x1 sávos "gyorsforgalmi" utat építeni. Az M7-en kihagytam volna kőröshegyi völgyhidat, ott van mellette a 2x2 sávos út Zamárdi és B.földvár között, amit össze lehetne kötni az autópályával.
Azokon a helyeken, ahol egyenesek az utak vizszintesen és függőlegesen is és ritkán lakott térségről van szó nem értem, minek keresnek új nyomvonalakat az autópályáknak... Talán azért hogy valaki jó pénzért megépítse, pedig lenne munka bőven enélkül is, csak az már bonyolultabb.

 

Előzmény: Törölt nick (3251)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3251

ami derült égből villámcsapásként érte az egész országot, mint az autópálya-építőket a nem várt nehézségek...

:-))))

 

11,5 tonnás megerősítés:

azon a főutak 11,5t-s ápgrédjének ami mellett ap. van (vagy éppen épül) mi értelme vagyon?

Előzmény: _roadrunner_ (3250)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3250

Véletlenül nem tudod,hogy miért csak Pécsig épül meg az M60-as? Sehol nem találok rá, hogy miért módosították a terveket. Pedig Baranya-megye megérdemelné!

 

Ismerjük ezt: "jár, de nem jut". Konkrétan nem tudom miért nem épül tovább, de nem is érdekes. Nyilván a források hirtelen beszűkülése lehet az ok, ami derült égből villámcsapásként érte az egész országot, mint az autópálya-építőket a nem várt nehézségek.

Az is valószínű, hogy ha a korábbi erős ember, Toller most nem kómában lenne, akkor ilyen simán biztos nem kerül le végleg a listáról a Pécs-Szentlőrinc közötti M60-szakasz a napirendről és talán-talán az M6-M60 többi hiányzó szakasza is valamivel előrébb tartana.

 

Így most már az a kérdés, hogy megépülhet-e még valaha ez a szakasz és ehhez kapcsolódóan mi minden indokolja, hogy megépüljön illetve ha belátható időn belül nem épülhet meg, akkor a 6-os főútat hogyan kellene fejleszteni ezen a szakaszon, hogy közel hasonló megoldást nyújtson, mint az M60 tette volna.

Az most biztosnak látszik, hogy 2013-14-ig nem kezdenek hozzá, de sose lehet tudni... A projektlista egy kormányhatározattal módosítható.

 

Előzmény: Aladár46 (3245)
ghosty9 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3249
Bataszek, Mohacs, nem kerdes. ;-)
Előzmény: mestska (3248)
mestska Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3248

Egyebkent az a kerdes, az ut melyik szakaszan

 

nem, a kérdés az, hogy melyik úton. Merthogy Baja és Pécs között nincs közvetlen út ;))

Előzmény: ghosty9 (3247)
ghosty9 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3247
:-) Egyebkent az a kerdes, az ut melyik szakaszan. Dehat a franctuggya, Bajara is csak azert emlekszem, mert onnantol hepehupas lett a taj. :-)
Előzmény: mestska (3237)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.13 0 0 3246

egy kis érdekesség: a holland úthálózat...

http://www.cbrd.co.uk/reference/international/netherlands/

 

Náluk az út- és viziútügyeket a Rijkswaterstaat nevű kormányhivatal menedzseli... 1813-óta... nemsokára ünnepli a 200 éves fennállását...

(ez így konkrétan meglehetősen durva: nálunk egy 10 éves hivatal már igen öregnek számít...)

 

Az úthálózat 1927-ben készített terveken alapszik...

A legtöbb elsőrendű út ap.-nak épült, vagy később ápgrédelték ap.-vá...

Emiatt náluk nincs az ap. hálózattal párhuzamos főúthálózat...

Aladár46 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3245

Ha minden törvényesen zajlana, akkor már át kellett volna adni M9 autóút 51 - 54. sz. főutak közötti szakasz-t és már javában dolgozni kellenne az M6-on is! :)

( http://www.nart.hu/imgs/2003_CXXVIII_tv.doc szerint.,azóta lehet,hogy már módosították a törvényt.)

 

Az alagúttal kapcsolatosan valahol azt olvastam,hogy 3 év alatt el lehet készíteni, most csak reménykedek,hogy 2009 dec.31-re elkészül.

 

Véletlenül nem tudod,hogy miért csak Pécsig épül meg az M60-as? Sehol nem találok rá,hogy miért módosították a terveket. Pedig Baranya-megye megérdemelné!

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (3244)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3244

Valahol hallottam, hogy a bátaszéki alagutak leghamarabb 2011-re lehetnek csak készen feltéve, hogy most elkezdik.

Valószínűleg csak az lesz a biztos, ha készen van és a csúszás.

 

Íme egy majdnem kész és egy kész szakasz, aminek még se híre se hamva:

 

M6 Bóly-Szentlőrinc (Pécs bekötés)
Hossza: 55 km. 2x2 sávos autópályává fejleszthető autóút
A szakasz a Szekszárd – országhatár közötti szakasz Bóly (Mohács) melletti csomópontjából ágazik ki, és a 6. számú főutat Szentlőrincnél éri el.
A szakasz 10 csomópontot tartalmaz, ebből 3 Pécs bekötését szolgálja.
 
Elkészült útszakasz átadása 2007. 12. 10
Szakasz hossza 55 km

http://www.nart.hu/projekt.php?id=48

 

M9 autóút 51 - 54. sz. főutak közötti szakasz megvalósítását a Kormány a 2044/2003. (III.14.) határozatában a felgyorsította a 2006. évben megépítendő gyorsforgalmi utak közé sorolta.
Jelenleg a Kormány határozat előírásait szem előtt tartva a környezetvédelmi tervezéssel párhuzamosan folynak az engedélyezési tervek készítése, egyeztetése, a területbiztosítás és régészeti munkák előkészítése. A tervek az I. ütemben 2x2 sávossá bővíthető 2x1 sávos autóúti paraméterekkel készülnek.
A szakasz hossza 10 km.
Szakasz hossza 10 km
http://www.nart.hu/projekt.php?id=72

Előzmény: Aladár46 (3242)
edk440 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3243
-M8-6.sz.főút csomópont: ki van táblázva,hogy [M8 Baja]..... ezek szerint,most úgy gondolják,hogy aki Bajáról tart Bp-felé,az átjön az M6-ra?

Én a közeljövőben megyek Budáról Bajára és ezen az útvonalon fogok.


-M0-Érdi tető: Ez nagyon is hiányzik M6-nak,mivel most elég gáz megközelíten az m6-ost és nagyon belassítja a forgalmat a 4 db. körforgó

Amíg el nem készül, a leggyorsabb útvonal: az M7-esen és Tárnokon keresztül.
Előzmény: Aladár46 (3240)
Aladár46 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3242

Szia Roadrunner!

 

Már régóta érdekel az autópálya téma,bár nem vagyok szakmabeli. A kezdési időpontokat különböző újságokban illetve a neten olvastam. A google is nagyon jó erre, bár tudni kell vele jól keresni.

Az időpontok csak "tervezett időpontok", szerintem is csúszni fognak vele. Most muszáj belehúzni az m6-os építésébe Pécs miatt,hogy kész legyen 2010-re. 

Előzmény: _roadrunner_ (3239)
mzdude Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3241
Csakhogy nem lehet végigrobogni egyetlen úton sem stabil 90-nel.
Előzmény: Rooger Preed (3238)
Aladár46 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3240

M8:

Igazad van,de 2x2 sáv akkor is kéne M7-M5 közötti szakaszon, mivel ha egyszer elkészülne biztos,hogy használná elég sok tranzit kamionos.És nem kéne Bp.felé kerülnie,ha pl. Grazba tart...

 

Érdekességek M6-M8-cal kapcsoltban:

 

-M8-6.sz.főút csomópont: ki van táblázva,hogy [M8 Baja]..... ezek szerint,most úgy gondolják,hogy aki Bajáról tart Bp-felé,az átjön az M6-ra? Szerintem,nem sokan fogják igénybe venni,bár nem vagyok közlekedés mérnök.

Kíváncsi vagyok,hogy mennyien fogják használni az új hídat. Várom a tippeket.

Én 1000-2000 járműre tippelek,kevesebben,mint most az m9-t.

 

-M0-Érdi tető: Ez nagyon is hiányzik M6-nak,mivel most elég gáz megközelíten az m6-ost és nagyon belassítja a forgalmat a 4 db. körforgó :) (aki már járt arra,annak nem kell ecsetelnem...). Talán 2007.szeptemberére elkészül ez a szakasz is.

 

Előzmény: Rooger Preed (3238)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3239

Szia Aladár!

 

Honnan vannak az infók a kezdés hónapjáról?

A kormányhatározatban csak a kezdés éve van megjelölve és rendszerint az sem biztos, általában közbejön valami...

 

1004/2007. (I. 30.) Korm. határozat a 2007–2013 közötti időszakban megvalósítani tervezett közlekedésfejlesztési projektek indikatív listájáról

KözOP - Regionális elérhetőség
M9 51–54. sz. főutak között 12,3km 2×1 sáv - 2008

Egyéb forrás (nem KözOP)
M6 Dunaújváros–Szekszárd 67,0 km 2×2 sáv - 2008
M6 Szekszárd–Bóly
49,0 km 2×2 - 2007
M60 Pécsi bekötés (Bóly–Pécs)
30,0 km 2×2 sáv - 2007

Előzmény: Aladár46 (3235)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3238
M8, nem hiszem, hogy a 2*2 sáv feltétlen szükséges aahoz hogy használják. Ha végig lehet rajta robogni stabil 90-el, mindenféle lakott terület nélkül ki lenne az a hülye, aki Veszprémről Szolnokra úgy menne, hogy közben Budapestet érinti?
Úgyis minden egy- és kétszámjegyű út fizetős lesz a tehergépkocsiknak.
Előzmény: Aladár46 (3235)
mestska Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3237
már csak az a kérdés, hogy melyik úton Pécs és Baja között? ;))
Előzmény: ghosty9 (3234)
Fricy Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3236
M8-at minimum Székesfehérvárig ill. az M5-ig "el kellene vinni".
Előzmény: Aladár46 (3235)
Aladár46 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3235

Hozzászólnék a mo.-i autópálya helyzethez:

 

M9:

Van forgalom már most is rajta,csak nagyon hiányzik az 54-es útig való meghosszabítás. Ekkor már valóban használható lenne,Szekszárd felöl is!

Szerintem,a legjobb helyre került az M9-es dunahíd és a hozzákapcsoldó autóút,mert összeköti dél-dunántúl legnagyobb közúti csomópontját az Alfölddel.

Továbbépítés:sajnos csak 2011-től és csak Dombóvár-Bonyhád kelet között és

2008-tól 51-54-es főút között.

 

M8:

Na ez tényleg semmiből-semmibe vezető híd lesz,amég nem épül meg a Veszprém-Dunaújváros-Kecskemét szakasz,legalább 2x2 sávban. Addig senki se fogja használni,főleg mert díjköteles lesz (talán a személyautóknak nem).

Egy jó cikk,az m8-as helyzetével kapcsolatosan:

http://www.hid-egyesulet.hu/aktualis/MolnarLA061206.htm

 

M6:

Dunaújváros-Szekszárd:talán autópálya minőségben,2x2 sáv,kezdés:2008. március.

Szekszárd-Bóly:2x2 sáv autóút,Bátaszék-Véménd között 4 alagút,itt vmax=90km/h.

kezdés:2007 szeptember.

Bóly-Pécs(már sajnos nem Szentlőrincig):2x2 sáv autóút

kezdés:2007 szeptember.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (3209)
ghosty9 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3234
"A franciáknál olyan van, hogy az út sok helyen 3 sávos, egy darabig az egyik iránynak van előzősávja, aztán az megszűnik, és a másiknak lesz."

Ugy emlekszem, Pecs es Baja kozott is van ilyen.
Előzmény: mestska (3216)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3233

na pont erre gondoltam, csak nem találtam a neten...

 

(valaki már pár hónappal ezelőtt belinkelte az anyagot - lehet, hogy te voltál?)

Előzmény: Asteriksz (3232)
Asteriksz Creative Commons License 2007.02.12 0 0 3232
http://alk.tiehallinto.fi/liikpalv/tietyypit_eng.pdf
KEMULAR Creative Commons License 2007.02.11 0 0 3231

Én San Diegoban láttam egy hatsávos (2X3) hidat, ami a haditengerészet támaszpontjára visz. Na ezt a hidat délelőtt az elválasztó betonidomok áthelyezésével 4+2 sávossá alakítják, ekkor mennek dolgozni a támaszpontra. Délben jön egy fura gép, ami újra átrakja az elemeket és délután már 2+4 sávos a híd. Így nincsen baleset és a fogalomnak megfelelőek a sávok.

Tulajdonképpen Budapesten is lehetne ilyet csinálni, pl. a Lánchídon. Délelőtt Budáról Pestre lenne egyirányú, délután fordítva.

xhwamt Creative Commons License 2007.02.11 0 0 3230
Előzmény: PécsBlokk (3228)
Fricy Creative Commons License 2007.02.11 0 0 3229
Szia!
Érdi M6:
http://varos.erd.hu oldalon találsz terveket a nyomvonalról. Bal oldali menüben lesz, közvetlenül sajnos nem tudom linkelni.
Ha működne a weboldalam, akkor ott képeket is találnál róla: http://friedlf.fw.hu Bár ezt elég rég frissítettem. :(
Előzmény: PécsBlokk (3228)
PécsBlokk Creative Commons License 2007.02.11 0 0 3228

Sziasztok!!!

 

Valaki tudna nekem segíteni olyanban, hogy hol lehetne utánanézni a következő 2 dolognak:

 

M6 : M0-Érdi tető szakasz nyomvonal esetleg képek

M6 : Pécs környéke nyomvonal

 

Előre is köszi

Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3227
EuroVelo:

Egyelőre nem sokat találtam, azt is 2001-es nagyvonalú tervet:

EV6: Rajka(Szlovákia)- Mosonmagyaróvár- Győr- Komárom(Szlovákia)- Esztergom (Szlovákia)- Szentendre- Budapest- Ráckeve- Solt- Baja-Mohács- Udvar(Horvátország) / Mohács-Hercegszántó(Szerbia-Montenegró)

EV11: Tornyosnémeti(Szlovákia)- Telkibánya- Sátoraljaújhely- Tokaj- Tiszafüred- Szolnok- Tiszakécske- Csongrád- Szeged- Röszke(Szerbia-Montenegró) Szeged- Kiszombor(Románia)

Ezek kismértékben változtak, meg eléggé felületesek. Remélem hétfőn az UKIG-ban tudnak valami bővebbet mondani.
xhwamt Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3226
Igen tudom.
Előzmény: edk440 (3225)
edk440 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3225
Lions' Gate Bridge, Vancouver.
Előzmény: xhwamt (3223)
mestska Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3224
a detektorok bekötési vonalai meglepően durván látszanak.
Előzmény: edk440 (3222)
xhwamt Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3223

Ez egy gyönyörű híd! Az art deco volt a nyugati civilizáció legszebb stílusa.

Előzmény: edk440 (3222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!