En mar ennek is orulok. Tavaly meg az M0-M5-405-4 utvonalon szoptam es M5on azon a nyulfarknyi szakaszon volt mindig vmi baleset. 405 meg evrol evre egyre rosszabb allapotba kerult. Ugyhogy en nagyon orulok neki, hogy M0tol Abonyig 2x2 savon lehet menni. Lehet vitatkozni, hogy mennyibe kerult, mennyi ideig csinaltak, miert csak ennyi van kesz, de saina mar nem valtoztat semmin. Oruljunk annak, ami van.
Zala és Somogy megyék között egyszerűen megtalálható a megyehatár a Kis-Balaton térségében: ott gyakorlatilag a Zala-folyó a Balaton és a Kis-Balaton között kb. féltávig, majd innen tovább ill. déli irányban a "Zala-Somogyi határárok" nevet viselő csatorna/patak jelöli ki a megyehatárt, egészen a Zala megyei Pat teleülés déli széléig -- innen a megyehatár nyugatnak fordul, és fokozatosan Nagykanizsa alá veszi az irányt, ahonnét délnyugat felé tovább futva (a Zala megyei Beleznától nyugatra és a Somogy megyei Őrtilos-Szentmihályhegy falurésztől északra) végül eléri a magyar horvát országhatárt. Tehát ha Zalából keletre tartva átmégy a Zala-folyó vagy a Zala-Somogyi határárok csatorna/patak hídján, akkor onnantól kelet felé már Somogyban vagy.
Ez azt jelenti, hogy a7-es út menti Balatonkeresztúr, Balatonberény, Balatonszentgyörgy, Vörs, Tikos, Hollád, Szegerdő, Főnyed, Sávoly, Szőkedencs, Csákány, Nemesvid Somogysimonyi, és Varászló falvak már Somogy megyében, míg a Kis-Balaton keleti partjára eső Sármellék, Zalavár, Balatonmagyaród, Zalakomár, Galambok, Zalaszentjakab, és Miháld falvak Zala megyében vannak.
Mondjuk azért a megyematrica érvényességénél lehettek volna rugalmasak is, és az R76-osnak az "amúgy már" Somogy megyébe eső nyúlfarknyi (kb. 10 km-es....) szakaszát nyugodtan hozzászámolhatták volna a Zala megyei szakaszhoz, lévén az R76-os út az M7-es és a 7-es utak csomópontjánál amúgy is véget ér. Így egy nyúlfarknyi szakasz miatt nem kellene külön megyematricát venni a Balatonszentgyörgy-menti szakasz kedvéért... .
A nálunk maradt Zala, Vas, és GySM megyék határmenti települései között is gyakori a fehérhorvát jelenlét. Az útmenti helyiségtáblákból jól látható. Mindenütt beszélik a sajátjukat éppúgy, mint a déli részeken a kb. ugyanakkor és hasonló okokból betelepült sokácok és bunyevácok leszármazottai.
(Azért kicsit liberálisra sikerült a wiki cikk: szemérmetesen nem nevezi néven a gyereket. Ha erőltetett magyarosításról beszél, akkor bizony illene kerek-perec leírni, hogy bizony erőltetett germanizálás történt/ik Burgenlandban.)
Mondjuk az M35-M4-nek nem is a keletről nyugatra és visszafelé tranzit levezetése lenne a fő funkciója, hanem a Via Carpatia ránk eső részét akarták ezzel kipipálni, meg az építés alatt álló M30-al. Az már más kérdés, hogy ha meglesz az M30 is végig, akkor rajta marad-e a szellempálya gúnynév.
Megnézve a google térképen +60 km az M4/M0 csp és a 42/47 csp ha az M3-M35 felé megy az ember. Ez +30 % távban. Azért egy fuvarozónál ez nem kevés árban, legyen az a futásteljesítményben (kopás, üzemanyag). Miközben személyautónál csak 10 perc időnyereség már most. Ha meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor már nem elsz gyorsabb sem, és szerintem még km-ben is kedvezőbb lesz az M4-es útvonala (nem kell akkorát délről Szolnokon kerülni, ez biztos -2-3 km is lehet.
Szerintem is az M4 már azért így Abonyig az M0-tól nem kevés előnyt jelent fuvarozásban az M3 felé menet helyett. Ha meg meglesz Törökszentmiklósig az M4, akkor csodálkoznék olyan fuvaroson, aki a Kelet-nyugati irányban az M3-M35 felé menne az M4-4-42 helyett.
Ha nem akarunk szellempályát az M35-M4-ből debrecentől,akkor a tranzitot arra kell terelni táblákkal (M0-M3-M35-M4) , ahogy már korábban is említette ezt egy olvtárs.
Máskülönben a 42-es főút még jobban kapni fogja az ívet. Mivel az M4 már elér Abonyig, így aki eddig került M3-M35-M4-en az M4 hiánya miatt (M0-Abony között) az most az M0-M4-42 irányt választja. Egyértelműen olcsóbb, rövidebb. Persze most nem a Kassa felől érkező tranzitra gondolok, hanem a nyugatról keletre és keletről nyugatra tranzitra.
Szerintem tök jó hozzászólásai vannak a témákhoz, számokkal, megfigyelésekkel alátámasztva.
Meg ő legalább utánaolvas dolgoknak és utána nyilvánul meg.
Most az, hogy kiemel valamit vastaggal vagy pirossal, hogy szemléletesebb és olvashatóbb legyen a hozzászólása, és ne tűnjön egy egybefüggő nyers valaminek, azért nem gondolnám, hogy törölni kéne a hozzászólását.
Bocsi az offért. De Dimelo védelmében annyit had mondjak, ha a fórum lehetővé teszi a színek alkalmazását, akkor miért ne lehetne használni? Ha nem lehet, akkor tiltsátok le a szövegformázási lehetőséget és kész.
„A kamionok egy részének az M4-47-es főút csomópontjában történő leterelésével, majd a 47-es és 42-es főúton történő ártándi határátkelőhelyre vezetésével
a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) szerint nem keletkezik közlekedési probléma.”
Az el...rontott határmetszéspont bosszúja: elkészült a szellempálya!
Az alapvetően többlet utat-időt és költséget jelentő A3-M4 útvonalat - eddig is tudhatóan - kevés kamion fogja használni, és
most még ezek közül is szelektálni-terelni akarnak? (Mint Nagylaknál)
Az M4 hiányzó (P.ladány - B.újfalu) szakasza miatt a teljes 42. úton rövidebb + olcsóbb a fuvarozás, tehát nyugati irányból/ba megmarad a 42. út használata
és az M35-ről is a kamionokat hivatalosan terelik a régi 42. útra - akkor miért építenek elkerülőt Nagykerekinél és Bedő-keletnél?
A (vissza)terelés miatt nem csak Mezőpeterd szenved tovább, hanem Berettyóújfalu 42-47 körforgalom környezete is.
Még egy értelmezendő kijelentés:
„az elkészülő 4808 j. elnevezésű összekötő út külterületi szakaszain a meglévő burkolatot a kerékpáros- és a mezőgazdasági forgalom számára megtartják.”
Eddig úgy tapasztaltam, hogy az új elkerülők a belterületi útszakaszokat mentesítik az átmenő forgalomtól. A külterületeken együtt halad a teljes forgalom.
Mire gondolt a nyilatkozó, vagy az újságíró?
Az SSC társfórumon is felbukkant a téma:
"ha tényleg így (azaz kész) van, akkor most miért nem lehet az utolsó hazai csomópontig átadni"
A 4808. út jelenleg ezt a szelektált forgalmat sem bírná el. (vagyis a hibás irányú nyomvonal mellett az elkerülők hiánya gátolja a szakaszátadást.)
A szerződéskötés óta (2017.04. hó) 3 és fél év telt el.
Jelenleg az M4 lenne a legfontosabb fejlesztés. Nézhetünk akár forgalomnagyságot, akár baleseti statisztikát, akár elmaradott térségek megközelíthetőségét, minden szempontból prioritást élvezne ez az út.
Nem más útfejlesztés rovására, hanem azok mellett kellene végig megépíteni.Sem a M44-es, sem az M35-ös nem fog számottevő forgalomcsökkenést eredményezni a 4-esen.
M35-ről már többször volt szó. +75 km, közben Abonyig (talán Törökszentmiklósig) megépül az M4. Vagyis az M35-M3 hosszabb, drágább és még nem is lesz gyorsabb.
Természetesen fontos minden útfejlesztés. Csak a fontossági sorrenden van nézetkülönbség.
Nagy pénzben mernék fogadni, hogy az M35-ös decemberi átadása után részlegesen vagy teljesen kitiltják a 20t feletti járműveket a 42. főút Berettyóújfalu és Püspökladány között.
Kötelező útvonal iránya a M35-M3-M31-M0 lesz. Van erre már példa. Szép táblákkal jelölik.
"a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb..." Hihetetlen, hogy ezt jól látni és a számok is alátámasztják, mégsem képesek még mindig sokan elfogadni.
Csak akkor terelődik számottevően a tranzit más útra, ha az időben és költségben megéri nekik.
Ez a (haon) NIF közlés a korábbi feltételezéseknek pontosan az ellentéte.
Valószínűnek tartom, hogy a tervezési folyamatba, valamint a gyártási folyamatba épített köztes ellenőrzések elmaradnak, elmaradtak és emiatt a kivitelezés során olyan hibákat építenek be melyek csak a használatba vétel után derülnek ki.
Egyre másra jönnek a hírek, hogy a közelmúltban átadott közúti és gyalogos hidakkal problémák vannak. Aki sokat közlekedik az országban, láthatja, tapasztalhatja.
Miben látjátok a probléma okát?
Tervezési hiba, kivitelezési hiba? Kilopják az agyagot, vagy kevés a szakember? Ha papíron minden oké, nem akarják vagy nem tudják a tervet pontosan megvalósítani? Műszaki ellenőrnek nem tűnnek fel a hibák?
Ez a nyomorult 4-es főút/M4 annyi hányattatáson ment már keresztül, hogy nem csoda nem tudják mettől meddig tart. :) Most meg ugye a 4-es főút szűnt meg létezni egy jó szakaszon.
Megint alkottak, de ismét sikertelenül: a Google Maps a Corvin-negyed és a 311-es főút között M4-esként hivatkozik az útvonalra - igaz, Vecsés-nyugat és Cegléd között helyesen. Jó lesz ez, ha azt a bizonyos 17 kilométert a másik irányba csapják hozzá...