Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3340

az autópályán meg traktortól kezdve a biciklin át a tyukokig mindennel lehet találkozni....  :-))))

 

érdekes lehet. a már korábban említett angol srác is ír kubáról, gondolom akkor az itt leírtak neked ismerősek...

 

ha nem vagyok vindisgréc: ez amolyan magánszervezésű "ismerjük meg a nagyvilágot és kezdjük cubával" jellegű kirándulás volt?

Előzmény: Törölt nick (3339)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3339

meglehetős nosztalgiával nézegetem.. volt szerencsém két éve bejárni kubát autóval. a körgyűrűről annyit, hogy a csomópontokban többszáz ember jön össze stoppolni...az autópályán meg traktortól kezdve a biciklin át a tyukokig mindennel lehet találkozni.

Előzmény: Törölt nick (3338)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3338

ja: és a kikötő alatti aligutat láttad? nagyon buli.

főként a déli oldalon lévő csigabiga kijárat...

Előzmény: felucca (3335)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3337

jóvanna. nemkellmindenbe belekötni.

 

valóban sok útmenti ingatlanbekötés van rajta, meg néhány szintbeli csp.

(de feltételezem, hogy azokkal a (nemtúlgyors) csotrogány autókkal és alacsony forgalom mellett ez nem annyira zavaró...)

 

és azért van jónéhány lóhere, meg különszintű T-csp.

és 2x2 sáv széles. (nem sávos, mert a sávok nincsenek felfestve... :-)

 

Nekem maga a tény megdöbbentő, hogy MÁR NEKIK IS van egy VÁROST ELKERÜLŐ NYOMVONAL (olyan kiépítésben, amilyenben, de legalább van)

 

 

Budapestnek az a tragédiája, hogy a 80-as évekig a minden főutat a városközponton keresztül szemlélet volt divatban.

ezért nem épült főúti szintű elkerülés sem...

(bucurestinek pl. épült...)

 

Aztán amikor 86ban elkezdték az M0-t (akkor már ap. kiépítést igényelt a forgalom), mint derültégből villámcsapás, jött a rencerváltás, a mindent megakadályozás (delegalábbis hátráltatás) istenadta jogával.

 

és eltelt 15 év érdemi előrelépés nélkül, miközben a Bp és agglo autópark meg3xozódott...

Előzmény: felucca (3335)
mzdude Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3336
Ez jó, ebből a szempontból.

Dohogás:

Más szempontból viszont: és ha autópályán megy, akkor szemet lehet húnyni a túlsúly felett?

A HVG-ben most volt egy cikk, hogy az M5-ösön pont az állam és a fenntartó magáncég közötti felelősség miatt építettek egy mérőállomást. Hát ennyi erővel lehetne építeni minden határátkelőn, mert semmi szükségünk a túlsúlyos átmenő forgalomra. Csak akarni kéne.
Előzmény: attus germanicus (3333)
felucca Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3335
Hát...azért autópályának nem nevezném, nézd csak meg rajta a kapubehajtókat, meg a nagyíves kapcsolatokat:)

Ez olyan Tallin és a lett határ közötti "autópálya" kategóriája lehet. De azért érdekes. Jé, ott is élnek emberek?:))))
Előzmény: Törölt nick (3329)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3334
Szoval ami tenylegesen lassit, az nem jo, mert lassitja a helyieket is, ami meg nem lassit, az nem jo, mert nem lassit? Hat igy tenyleg nehez lesz. :-)

(Nagyjabol a "2x2 savos gyorsforgalmi utak a falvaknal elkerulovel es szintbeli keresztezodesek nelkul, de olcsobban, mint az autopalya" szintje, szvsz.)

Egyebkent tachografot nezni, meg tengelyterhelest merni is penzbe kerul.
Előzmény: mzdude (3332)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3333
Egy időben azt csinálták, hogy a pályával párhuzamos főutak mellett elég sűrűn volt tengelysúlymérés, meg lehet csinálni tachográf-ellenőrzést, ilyesmit. Mivel a kamionok igen nagy hányada túlsúlyos ill. túllépi a vezetési időt, el akarják ezeket kerülni, ezért mennek az autópályán.
Előzmény: mzdude (3332)
mzdude Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3332
Hmm...

- főútra fekvőrendőr: na haggyámá. Aztán majd a mentő meg a tűzoltó, és a teljes helyi forgalom is bukdácsol rajta? Pénzbe kerül.
- összehangolatlan lámpák: további szennyezés. Pénzbe kerül.
- 40-es táblák: amíg a kutya nem tartja be az ötvenet sem, addig akár 5 km-es táblákkal is teleszórhatod.
Előzmény: ghosty9 (3331)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 3331
Hat azert a kamionok tobbsege ha ellavirozna Szegedig a palya mellett (amit mar most sem tesznek meg, szinte felelmetes, mennyire kihalt az 5-os, legalabbis a deli szakasza), akkor utana meg csak menne Romania fele, akkor meg ugyis matricat kell vennie. Akkor meg...

Egyebkent nem az volt meg a multkor, hogy ilyenkor a "parhuzamos" ut falvait tele kell rakni 40-es tablakkal, fekvorendorokkel, meg (esetleg: osszehangolatlan) lampakkal? Aztan aki ket falut megy, annak ez ugysem szamit, aki meg tizet, es ezek utan sem megy a palyan, az megerdemli?
Előzmény: _roadrunner_ (3330)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3330

Azért a bíróság helyében lenne pár szavam az alternatíva nélküli néhány kilométeres szakaszok díjasításával kapcsolatban.

Amúgy ebben az esetben lényegtelen, mit mondanának, mert mire kimondanak valamit, már rég másik rendszer lesz, a beszedett pénzt meg nem kell visszafizetni általában, mert nem visszamenőlegesek többnyire az ítéletek (ill. AB-nál a határozatok).

 

Az a probléma még, hogy a tervek szerint a pályák melletti főutakon nem kötelező a matrica, tehát ezeken a részeken lehet, hogy továbbra is kerülgetnek a kamionok, legfeljebb kissé hosszabban.

Előzmény: attus germanicus (3328)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3329
nem gondoltam volna, hogy castro fellegvárának is komplett ap. gyűrűje van...
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3328
Végülis a matricás rendszernél mindegy, hogy 250 km-ért vagy 250 méterért kell megvenni a matricát, és az utóbbit könnyebb ellenőrizni. És ha már így is, úgy is meg kell vennie a matricát a kamionosnak, akkor a pályán fog menni, mert az gyorsabb.
Előzmény: _roadrunner_ (3324)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3327
Az M43 tiszahíd is ferdekábeles lesz...
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3326

lassan összeér a kőröshegyi híd:

http://www.nart.hu/galeria.php?id=67

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 3325

Sajnos ilyenkor az szokott történni, hogy az adott tevékenység (mint itt a közút-fenntartás) más állami forrásait apasztják el ugyanannyival, mint amennyi plusz bevétel ebből lesz, hogy annyira ne legyen mégse olyan jó. De ne legyen igazam.

 

Sajnos igazad van.

 

 

Biztos van aki itt jobban tudja, de egy nehéztehergépjármű több ezerszer jobban károsítja az utat, mint egy személyautó.

 

azért érdemes megkülönböztetni az "igénybe veszi" és "károsítja" kifejezéseket.

az "igénybe vétel" a több ezerszeres.

 

a "szerkezeti károsodás" akkor következik be, ha az "igénybevétel" nagyobb mint az út "teherbíró képessége".

 

ez két okból történhet:

- vagy eleve gyenge az útszerkezet,

- vagy a megengedettnél (az út tervezett teherbíró képességénél) nagyobb az igénybevétel, mert túlterhelt a jármű.

 

Előzmény: _roadrunner_ (3323)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3324

Jobban átnézve az utakat, annyira mégse terelik vissza a forgalmat az autópályákra. Az M5 ill. M7-tel párhuzamos főutakon pl. egy szakasz sincs kijelölve és az 1-es ill. 3-as utakon is csak egy-egy rövidebb szakasz van kijelölve, igaz nem lehet őket kikerülni egykönnyen, hogy megérje. A Tisza hidakra és a határmenti szakaszokra viszont egészen ráálltak, de a Híradóban is elhangzik, hogy az a cél, hogy Mo.-n ne lehessen úgy keresztülmenni, hogy ne járuljanak hozzá az útfenntartási költségekhez.

 

A várható 1-1,5 milliárd Ft-os bevételnövekedés, ha igaz, akkor még az újonnan felmerülő költségenövekedést se fogja fedezni, tehát nem túl hatékony a dolog (ld. parkolás), ráadásul a forgalomszabályozási cél se valósul meg, mint pl. a parkolásnál. Pedig most elsőre tényleg pozitívan álltam a dologhoz :]

 

A Híradó térképe több helyen ellentmondásban van a Magyar Nemzet által leírt utakkal, várjuk meg a hivatalos verziót is (jut eszembe megint kiszivárogtattak egy anyagot a GKM-ből...).

Addig is itt van még egy link a tudósításra, hátha nem ment az előző: http://www.hirado.hu/cikk.php?id=187468

Előzmény: _roadrunner_ (3323)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3323

Pénzbeszedésnek viszont nagyon is ésszerű a dolog, hiszen egy csomó pénzt spórolnak azzal, hogy csak a kikerülhetetlen közutakat kell ellenőrizni és nem mindegy milyen költséggel szedik be az útdíjat. Legrosszabb példa erre a parkolás, ahol az általunk fizetett összeg EGÉSZE elmegy a parkoló-társaság "működésére", de erre meg azt mondják, hogy nem a pénz a cél, hanem a forgalom-szabályozás.

 

Remélhetőleg végre azoktól is látnak némi pénzt, akik a legjobban megterhelik a közutakat (a használó fizet elve alapján). Biztos van aki itt jobban tudja, de egy nehéztehergépjármű több ezerszer jobban károsítja az utat, mint egy személyautó.

Ezzel az útdíjjal talán az is elérhető, hogy a párhuzamos főutak esetén az autópályát válasszák a kamionok, mivel ugyanaz a matrica kell oda is.

 

Sajnos ilyenkor az szokott történni, hogy az adott tevékenység (mint itt a közút-fenntartás) más állami forrásait apasztják el ugyanannyival, mint amennyi plusz bevétel ebből lesz, hogy annyira ne legyen mégse olyan jó. De ne legyen igazam.

Sajnos közútfenntartásra így is kb. negyedét költjük a pénzügyileg optimális összegnek. (Tehát, ha a mainál mintegy négyszer többet költenénk a közutak fenntartására, össztársadalmilag az lenne a legolcsóbb megoldás.)

 

Amitől viszont legalább ennyire tartok, hogy evés közben jön meg az étvágy és a közutakat nem túlzottan károsító személyautók is sorrakerülnek előbb-utóbb az útdíjszedésben...

 

(Az index viszont újabban egyre gyakrabban marad le a hírversenyben. Még az előre bejelentett (és utóbb megtörtént) autópálya-átadásokról is rendszeresen lekésnek.)

 

Itt az MTV Híradó tudósítása videón: http://video.hirado.hu/videok/hirado/20070227/hirado_kozutak_070227.wmv

 

Előzmény: mestska (3320)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3322
Ez így tényleg hülyeség. Mondanák azt, hogy az egy- és kétszámjegyq fQutak én punktum.
Előzmény: mestska (3320)
mestska Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3321

S hogy mennyire nincs alternatíva, azt jelzi, hogy pont a múltkor mentünk el megnézni, hogy Rád felé mennyire alternatív út van Vácról Rétságra. Végig lehet menni, hosszban se sokkal rosszabb, az meg majd kiderül, bevállalják-e a kamionok a Penc utáni keskeny kanyargós szakaszt.

Előzmény: mestska (3320)
mestska Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3320

persze úgy tünik, hogy leginkább azokat a szakaszokat próbálták megfogni, ahol nincs más alternatíva. Lásd Tisza hidak pl. Ésszerűség helyett ez inkább pénzbeszedésnek tűnik.

Előzmény: mestska (3319)
mestska Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3319

én nem értem ezt a listát, de valaki majd biztos jól elmagyarázza innen.

 

Pl. miért csak Mosonmagyaróvár-Jánossomorja?

Előzmény: Fricy (3318)
Fricy Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3318
mzdude Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3317
Sajnos az IC egyre jobban le van rongyolódva, és a menetideje is folyamatosan nő az elmúlt 10 évben.
Előzmény: felucca (3315)
felucca Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3316
Hát inkább úgy mondanám, hogy ott van hagyománya az urbánus szemléletnek, míg nálunk ennek nyoma sincs. Tanulságosak az erdélyi szász falvak: néhány száz lakos kisvárosnyi intenzitást produkál.

Többek között ehhez sem értünk, azon belül, hogy egyáltalán nem tudunk élhető országot létrehozni. Tegnap levonatoztam Kalocsára, meg vissza..hát az az országrész halál...
Előzmény: Törölt nick (3311)
felucca Creative Commons License 2007.02.27 0 0 3315
Nem kell dűlőutakon odajutni, felülsz az IC-re és hopp-hopp, már ott is vagy, közben olvastál kedvedre...
Előzmény: mzdude (3302)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.25 0 0 3314
persze ez a ritkás beépítés nálunk is csak az évtizedekkel ezelőtti parcellázásra jellemző, mostanság már elég sűrűn építenek...
Előzmény: _roadrunner_ (3312)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.24 0 0 3313
Az Érdi-teton elkezdték a hidat újra...
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.24 0 0 3312

 

- nagyobb népsűrűség,

- magasabb ingatlanárak (a keresetekhez képest is),

- mezőgazdaság kisebb szerepe,

- élhetőbb környezett, könnyebb az egymás mellett élés.

 

Nagyjából ez lehet az oka a sűrűbb településszerkezetnek, szerintem.

Előzmény: Törölt nick (3311)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.24 0 0 3311

A nyugateurópai falvakat, kisvárosokat nézegetve a guglin szembetűnő a sűrű beépítés. Lényegesen kisebbek a telekméretek mint a mi falvainkban.

 

Ez nem tudom, hogy a hagyományok miatt van így, vagy ezt tudatosan csinálják, takarékossági megfontolások miatt???

 

(mert minden közmű/infrastruktúra így lényegesen kevesebbe kerül pro koponya. mintpl.: települési úthálózat, csatorna, víz, gáz, telefon, villany)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!