Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3388

a dunaújvárosi vizitorzenterben láttam egy A0-ás ábrát, ami a magyar dunahidak oldalnézeti rajzát tartalmazta. (ha jól emléxem főmterv logó volt rajta.)

 

nincs meg ez véletlenül valakinek vektoros formában?

ghosty9 Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3387
"Ez a 60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják."

Nem igazan osszevetheto, ugye az M7-nek mindig is kituntetett szerepe volt, sejtheto, miert...
Előzmény: Törölt nick (3384)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.05 0 0 3386

fúrópajzs/völgyhídfelszerkezet:

2 eléggé különböző dolog, nem nagyon lehet összehasonlítani...

 

panoráma:

személyautókból biztos nem lehet kilátni (a szélfogó, vagymicsoda miatt), emeletes busz emeletéről esetleg...

gyalogosan vajon át lehet kelni rajta???

(az istriában lévő limska draga viaducton vagy gyalogos/kerékpár közlekedésre lehetőség... speciel én nem mertem kipróbálni: qrva sok az a 120m, ami a völgy alja, meg az útpálya között van :-))

 

60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják...

 

szerintem nem dunahidakról van szó...

esetleg a petőfihez hasonló hídból kijöhet 60, mivel van 1+2+1=4 vb pillér, a felszerkezet meg acél.

vidéki hidaknál a széles ártér miatt jóval több pillér kell, hameg vb. a felszerkezet akkor az meg pláne qrva sok vb.-t igényel...

 

Ha meg kell, és ilyen nagy, hát akkor tényleg ára van

azt olvastam, hogy a másik lehetőség (az északabbi nyomvonalos, alagutas változat) még drágább lett volna...

szerintetek ez igaz???

 

átadásidőzítés:

van mit tanulni a horvátoktól: ők következetesen minden évben a nyári szezon elejére tudtak időzíteni (és tartották is a határidőt)

Előzmény: Törölt nick (3384)
Fricy Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3385
Kákán is csomót keresel?
Előzmény: Törölt nick (3384)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.04 0 0 3384

Hamarosan elkészül az egyedülálló völgyhíd
2007. március 04. 19:05


Két hónap múlva összeér az M7-es autópálya Kőröshegyen épülő völgyhídjának a két fele, már csak alig 100 méter hiányzik ehhez.

 

Alig száz méter még két hónap? Csak zárójelben: a metróalagútfúrásnál majd naponta 18 métert fog haladni a pajzs, no persze majdha egyszer tényleg elindul..

 

A híd egyszerre épül az országhatár és Budapest felől. A viadukt 88 méter magas és 1880 méter hosszú, így a balatoni panoráma egyedülálló a hídról.


Az jó. Majd megkérjük a kirándulóbuszokat is, hogy ugyanmár álljanak meg egy fénykép erejéig a hídon egy ötpercre.


A kőröshegyi viadukt azért is különleges, mert saját szennyvíztisztítója van. Így akkor sem kerülhet káros anyag a Balatonba, ha veszélyes anyagot szállító kamion szenved balesetet a hídon.

 

Ezt nagyon megnyugtató hallani. Örülök, hogy saját szennyvíztisztitója van, tényleg.

Lehetne mondjuk még esetleg saját mentőállomása, helikopter-leszállója, esetleg traumás betegeket fogadó műtője is, hátha valami nagyobb baleset történik ott helyben.


A völgyhídhoz annyi vasbetont használtak fel, amennyiből 60, átlagos méretű hidat lehetett volna megépíteni. A viadukt 40 milliárd forintjába kerül az államnak.

 

Annak örülök, hogy a kedves döntéshozók is még annyira büszkék, hogy mindenáron a rekordokat szeretik hangoztatni. Ez a 60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják.


Orosz Károly, a Hídépítő Zrt területi igazgatója elmondta, hogy egy nagyon hosszú szakmai előkészítést és vizsgálatot követően döntöttek úgy, hogy a völgybe ez a híd kell. Ha meg kell, és ilyen nagy, hát akkor tényleg ára van.

 

Ez így van. Normális országban: rövid, de hatékony szakmai előkészítés, lehető legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás kiválasztása, és a lehető legrövidebb idő alatt a munka kivitelezése. Kivitelezési csúszás esetén (nem, nem olyanra gondolok, hogy például át kell tervezni teljesen a hidat...) pedig kemény kötbérfeltételek érvényesítése.


A két irányból épülő völgyhíd részei várhatóan kettő hónap múlva összeérnek. Azután a szigetelés és a burkolatépítés következik. A három éve kezdődött építkezésnek eredetileg már tavaly őszre be kellett volna fejeződnie. A határidőt augusztus 12-ére módosították, és a kivitelezők szerint ezt tudják is tartani. Ekkor még következnek a különféle szemlék és a tervek szerint szeptemberben már használhatják az autósok a völgyhidat.

 

Az a szép, hogy már vagy másfél éve belőtték ezt a 2007.08.12-ét, megnéztem, mi a jóbüdös történhetett augusztus 12-én, amihez esetleg belőhették:

1323-ban Svédország és a Novgorodi Fejedelemség ezen a napon kötötte meg a nöteborgi békét. 1914-ben pedig Franciaország és Nagy-Britannia ekkor üzent hadat Magyarországnak. 1966-ben pedig John Lennon ezen a napon kért nyilvánosan bocsánatot azon kijelentése miatt, miszerint a Beatles népszerúbb, mint Jézus. Mindenesetre tökjó lesz, hogy a július-augusztusi főszezon után, szeptemberben adják át ezt a monstrumot.

Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3383
:D
Akkor 5 percen belül kapsz egy e-mailt!
Előzmény: mestska (3382)
mestska Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3382
de van.
Előzmény: Fricy (3381)
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3381
Nincs valakinek Ívkitűző zsebkönyve? :D
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3380
Egyrész egy autószalont kéne eldózerolni, másrészt (ami nagyobb gond) az M0-át lehajtójától nincs meg a szabvány 2 km, így még közelebb kerülnénk hozzá.
Előzmény: Törölt nick (3379)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3379

és ezt a kunkori felhajtót nem lehet kiváltani?

(hogy jobbkanyarral lehessen pest felé felhajtani)

 

azzal máris megszűnne a konfliktus...

Előzmény: Fricy (3378)
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3378
Térkép
Akik az Iparos utca déli feléről hajtanának fel az autópályára reggel Bp felé, azok visszatartanák az Érd M7-en túli oldaláról érkezőket.
Mivel ez lenne a jellemző forgalom, ezért ebben a konkrét esetben a körforgalom még rosszabb helyzetet teremtene. (Jelentős eltérés a körforgalmak ágai között nem mindig hoz ki jó eredményeket.)
Előzmény: Törölt nick (3377)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3377

az erős balkanyarforgalom alatt az érddél -> M7(dél) forgalmat érted?

 

ezexerint egy körforgalomnak kisebb a kapacitása, mint egy kanyarodósávos kereszteződésnek?

Előzmény: mestska (3376)
mestska Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3376
érdénél pl. végül azért nem lesz körforgalom a csomópontok tövében, mert a szimulációk során nagyon jól kiderült, hogy reggel az erős balra kanyarodó forgalom miatt Érd-észak felől érkezők baromira vissdzatorlódnának, stb, stb.
Előzmény: Törölt nick (3375)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3375

nekem kicsit zavaros, hogy miért döntenek ilyen vagy olyan megoldás mellett adott helyzetben.

 

pl. az M6x62-csp-ot megcsinálták kanyarodósávosra, pedig a 62-nek nemkicsi a forgalma (és lesz még nagyobb is, hiszen egy ideig nem lesz M8)

viszont az M6 ÖSSZES többi csp-ját korforgósra csinálták, pedig sok olyan van köztük, ahol jelentéktelen a forgalom.

 

akkor hogyis vanez?

Előzmény: Fricy (3373)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3374

jó hogy szóba került az alagút, már meg akartam kérdezni:

 

az elmúlt években elég sok alagúttűzeset történt, de a biztonságfejlesztések között sehol nem olvastam automata tűzoltóberendezésekről.

Olyan mennyezeti spriccelős fajtára gondolok, amiket kötelezően telepíteni kell az új építésű irodaházakba, bevásárló-szórakoztató-központokba.

 

Ez alagútban nem-e lenne-e használható?

Előzmény: attus germanicus (3371)
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3373
2 kicsi.
Előzmény: Törölt nick (3372)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3372
1 nagy körforgalom (mint a 6xM6) vagy 2 kicsi?
Előzmény: Fricy (3361)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3371
Lezárták szombat délelőtt a Franciaországot és Olaszországot összekötő Mont Blanc-alagutat, mert a francia bejárattól három kilométerre több tíz méteren beomlott a fala.

Az alagút előreláthatólag 24-48 órán át lesz lezárva a forgalom elől - közölte a Rhone-Alpes megyei útfelügyelőség. Az autósokat arra kérték, amíg el nem távolítják a törmeléket a Mont Blanc-alagútból, illetve amíg el nem múlik az omlásveszély, kerüljenek délre, a Fréjus-alagút felé. Olaszország és Franciaország között az Alpokon átmenő forgalmat már szerdán megzavarta egy kisebb, a mostanitól nem messze bekövetkezett beomlás a Mont Blanc-nál: akkor a hét és fél tonnánál nehezebb tehergépkocsikat tiltották ki erről az útszakaszról.
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3370
Igen, arról van szó.
Előzmény: Rooger Preed (3368)
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3369
Déli M0 hídon van kerékpárút, a híd északi oldalán.
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (3363)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3368
Ha jól sejtem az M7 Érd-Parkváros csomópontjáról. Amúgy rengetegen átszoktak a tárnoki csomópontra. Kíváncsi vagyok, mikor kezdik el komolyan lassítani az ott átmenő forgalmat (meg, hogy mikor lesz végre kész teljesen a Sóskút felé menő átkötés és mikor lesz teljes értékű csomópont).
Előzmény: Törölt nick (3365)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3367

szóval:

előzetes terepszemléhez... (közönségszolgálat/képek az építkezésről)

Előzmény: Törölt nick (3366)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3366
előzetes ...
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (3363)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3365
melyik csp-ről van szó?
Előzmény: Fricy (3362)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3364

északi-híd:

mindkét oldalon meg lehet nézni az építkezést.

a bal parton van a látohatóközpont, kilátóterasszal. viszont itt még kevesebb a látnivaló.

A jobb parton már kész az értéri híd egyik fele, kész az egyik mederpillér, és átlátni a szigetre is...

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (3363)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3363

Sziasztok!

 

Egy budapest-környéki kerékpáros túrához kapcsolódóan március közepén végigjárnám az összes fővárosi Duna-hidat, ehhez kapcsolódóan lenne két kérdésem: az épülő Megyeri hídhoz melyik oldalon lehet jobban "hozzáférni", közelebb menni, jobban lefotózni stb.; illetve a déli M0-hídnál van gyalogos-kerékpáros átkelő is a hídon?

Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3362
:)
Remélem idén már tényleg elkezdik. Bár kétségeim vannak, hogy tényleg jó lesz e így. És ezzel nem vagyok egyedül.
Előzmény: mestska (3359)
Fricy Creative Commons License 2007.03.03 0 0 3361
A körforgalmas megoldással minden ágban biztosított a többletkapacitás.
Előzmény: Törölt nick (3360)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3360

ha jól sejtem itt nem a forgalomra való méretezés az érdekes

(erre megvan a bejáratott számítási eljárás és csp.tipus névleges kapacitás adatok),

hanem a forgalom BECSLÉSE, de főként a következő 10-20 évre vonatkozó prognózis...

(addig azért jó, ha bírja kapacitással...)

Előzmény: Fricy (3347)
mestska Creative Commons License 2007.03.02 0 0 3359

nekem ez féllóhere volt anno, csak a domborzattal kellett játszani egy picit.

 

szintén körforgalmakkal. Nagy a balra forduló forgalmam...

 

aztán nehogy úgy járj azokkal a körforgalmakkal, mint az érdi csomópont átépítésének első elképzelése... :))

Előzmény: Fricy (3343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!