a dunaújvárosi vizitorzenterben láttam egy A0-ás ábrát, ami a magyar dunahidak oldalnézeti rajzát tartalmazta. (ha jól emléxem főmterv logó volt rajta.)
nincs meg ez véletlenül valakinek vektoros formában?
2 eléggé különböző dolog, nem nagyon lehet összehasonlítani...
panoráma:
személyautókból biztos nem lehet kilátni (a szélfogó, vagymicsoda miatt), emeletes busz emeletéről esetleg...
gyalogosan vajon át lehet kelni rajta???
(az istriában lévő limska draga viaducton vagy gyalogos/kerékpár közlekedésre lehetőség... speciel én nem mertem kipróbálni: qrva sok az a 120m, ami a völgy alja, meg az útpálya között van :-))
60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják...
szerintem nem dunahidakról van szó...
esetleg a petőfihez hasonló hídból kijöhet 60, mivel van 1+2+1=4 vb pillér, a felszerkezet meg acél.
vidéki hidaknál a széles ártér miatt jóval több pillér kell, hameg vb. a felszerkezet akkor az meg pláne qrva sok vb.-t igényel...
Ha meg kell, és ilyen nagy, hát akkor tényleg ára van
azt olvastam, hogy a másik lehetőség (az északabbi nyomvonalos, alagutas változat) még drágább lett volna...
szerintetek ez igaz???
átadásidőzítés:
van mit tanulni a horvátoktól: ők következetesen minden évben a nyári szezon elejére tudtak időzíteni (és tartották is a határidőt)
Hamarosan elkészül az egyedülálló völgyhíd 2007. március 04. 19:05
Két hónap múlva összeér az M7-es autópálya Kőröshegyen épülő völgyhídjának a két fele, már csak alig 100 méter hiányzik ehhez.
Alig száz méter még két hónap? Csak zárójelben: a metróalagútfúrásnál majd naponta 18 métert fog haladni a pajzs, no persze majdha egyszer tényleg elindul..
A híd egyszerre épül az országhatár és Budapest felől. A viadukt 88 méter magas és 1880 méter hosszú, így a balatoni panoráma egyedülálló a hídról.
Az jó. Majd megkérjük a kirándulóbuszokat is, hogy ugyanmár álljanak meg egy fénykép erejéig a hídon egy ötpercre.
A kőröshegyi viadukt azért is különleges, mert saját szennyvíztisztítója van. Így akkor sem kerülhet káros anyag a Balatonba, ha veszélyes anyagot szállító kamion szenved balesetet a hídon.
Ezt nagyon megnyugtató hallani. Örülök, hogy saját szennyvíztisztitója van, tényleg.
Lehetne mondjuk még esetleg saját mentőállomása, helikopter-leszállója, esetleg traumás betegeket fogadó műtője is, hátha valami nagyobb baleset történik ott helyben.
A völgyhídhoz annyi vasbetont használtak fel, amennyiből 60, átlagos méretű hidat lehetett volna megépíteni. A viadukt 40 milliárd forintjába kerül az államnak.
Annak örülök, hogy a kedves döntéshozók is még annyira büszkék, hogy mindenáron a rekordokat szeretik hangoztatni. Ez a 60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják.
Orosz Károly, a Hídépítő Zrt területi igazgatója elmondta, hogy egy nagyon hosszú szakmai előkészítést és vizsgálatot követően döntöttek úgy, hogy a völgybe ez a híd kell. Ha meg kell, és ilyen nagy, hát akkor tényleg ára van.
Ez így van. Normális országban: rövid, de hatékony szakmai előkészítés, lehető legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás kiválasztása, és a lehető legrövidebb idő alatt a munka kivitelezése. Kivitelezési csúszás esetén (nem, nem olyanra gondolok, hogy például át kell tervezni teljesen a hidat...) pedig kemény kötbérfeltételek érvényesítése.
A két irányból épülő völgyhíd részei várhatóan kettő hónap múlva összeérnek. Azután a szigetelés és a burkolatépítés következik. A három éve kezdődött építkezésnek eredetileg már tavaly őszre be kellett volna fejeződnie. A határidőt augusztus 12-ére módosították, és a kivitelezők szerint ezt tudják is tartani. Ekkor még következnek a különféle szemlék és a tervek szerint szeptemberben már használhatják az autósok a völgyhidat.
Az a szép, hogy már vagy másfél éve belőtték ezt a 2007.08.12-ét, megnéztem, mi a jóbüdös történhetett augusztus 12-én, amihez esetleg belőhették:
1323-ban Svédország és a Novgorodi Fejedelemség ezen a napon kötötte meg a nöteborgi békét. 1914-ben pedig Franciaország és Nagy-Britannia ekkor üzent hadat Magyarországnak. 1966-ben pedig John Lennon ezen a napon kért nyilvánosan bocsánatot azon kijelentése miatt, miszerint a Beatles népszerúbb, mint Jézus. Mindenesetre tökjó lesz, hogy a július-augusztusi főszezon után, szeptemberben adják át ezt a monstrumot.
Egyrész egy autószalont kéne eldózerolni, másrészt (ami nagyobb gond) az M0-át lehajtójától nincs meg a szabvány 2 km, így még közelebb kerülnénk hozzá.
Térkép Akik az Iparos utca déli feléről hajtanának fel az autópályára reggel Bp felé, azok visszatartanák az Érd M7-en túli oldaláról érkezőket. Mivel ez lenne a jellemző forgalom, ezért ebben a konkrét esetben a körforgalom még rosszabb helyzetet teremtene. (Jelentős eltérés a körforgalmak ágai között nem mindig hoz ki jó eredményeket.)
érdénél pl. végül azért nem lesz körforgalom a csomópontok tövében, mert a szimulációk során nagyon jól kiderült, hogy reggel az erős balra kanyarodó forgalom miatt Érd-észak felől érkezők baromira vissdzatorlódnának, stb, stb.
Lezárták szombat délelőtt a Franciaországot és Olaszországot összekötő Mont Blanc-alagutat, mert a francia bejárattól három kilométerre több tíz méteren beomlott a fala.
Az alagút előreláthatólag 24-48 órán át lesz lezárva a forgalom elől - közölte a Rhone-Alpes megyei útfelügyelőség. Az autósokat arra kérték, amíg el nem távolítják a törmeléket a Mont Blanc-alagútból, illetve amíg el nem múlik az omlásveszély, kerüljenek délre, a Fréjus-alagút felé. Olaszország és Franciaország között az Alpokon átmenő forgalmat már szerdán megzavarta egy kisebb, a mostanitól nem messze bekövetkezett beomlás a Mont Blanc-nál: akkor a hét és fél tonnánál nehezebb tehergépkocsikat tiltották ki erről az útszakaszról.
Ha jól sejtem az M7 Érd-Parkváros csomópontjáról. Amúgy rengetegen átszoktak a tárnoki csomópontra. Kíváncsi vagyok, mikor kezdik el komolyan lassítani az ott átmenő forgalmat (meg, hogy mikor lesz végre kész teljesen a Sóskút felé menő átkötés és mikor lesz teljes értékű csomópont).
Egy budapest-környéki kerékpáros túrához kapcsolódóan március közepén végigjárnám az összes fővárosi Duna-hidat, ehhez kapcsolódóan lenne két kérdésem: az épülő Megyeri hídhoz melyik oldalon lehet jobban "hozzáférni", közelebb menni, jobban lefotózni stb.; illetve a déli M0-hídnál van gyalogos-kerékpáros átkelő is a hídon?