Hamarosan elkészül az egyedülálló völgyhíd
2007. március 04. 19:05
Két hónap múlva összeér az M7-es autópálya Kőröshegyen épülő völgyhídjának a két fele, már csak alig 100 méter hiányzik ehhez.
Alig száz méter még két hónap? Csak zárójelben: a metróalagútfúrásnál majd naponta 18 métert fog haladni a pajzs, no persze majdha egyszer tényleg elindul..
A híd egyszerre épül az országhatár és Budapest felől. A viadukt 88 méter magas és 1880 méter hosszú, így a balatoni panoráma egyedülálló a hídról.
Az jó. Majd megkérjük a kirándulóbuszokat is, hogy ugyanmár álljanak meg egy fénykép erejéig a hídon egy ötpercre.
A kőröshegyi viadukt azért is különleges, mert saját szennyvíztisztítója van. Így akkor sem kerülhet káros anyag a Balatonba, ha veszélyes anyagot szállító kamion szenved balesetet a hídon.
Ezt nagyon megnyugtató hallani. Örülök, hogy saját szennyvíztisztitója van, tényleg.
Lehetne mondjuk még esetleg saját mentőállomása, helikopter-leszállója, esetleg traumás betegeket fogadó műtője is, hátha valami nagyobb baleset történik ott helyben.
A völgyhídhoz annyi vasbetont használtak fel, amennyiből 60, átlagos méretű hidat lehetett volna megépíteni. A viadukt 40 milliárd forintjába kerül az államnak.
Annak örülök, hogy a kedves döntéshozók is még annyira büszkék, hogy mindenáron a rekordokat szeretik hangoztatni. Ez a 60 átlagos méretű híd rekordot például a váci, mohácsi, tiszaroffi, mindszenti lakosok bizonyára szintén örömmel hallják.
Orosz Károly, a Hídépítő Zrt területi igazgatója elmondta, hogy egy nagyon hosszú szakmai előkészítést és vizsgálatot követően döntöttek úgy, hogy a völgybe ez a híd kell. Ha meg kell, és ilyen nagy, hát akkor tényleg ára van.
Ez így van. Normális országban: rövid, de hatékony szakmai előkészítés, lehető legolcsóbb és leghatékonyabb megoldás kiválasztása, és a lehető legrövidebb idő alatt a munka kivitelezése. Kivitelezési csúszás esetén (nem, nem olyanra gondolok, hogy például át kell tervezni teljesen a hidat...) pedig kemény kötbérfeltételek érvényesítése.
A két irányból épülő völgyhíd részei várhatóan kettő hónap múlva összeérnek. Azután a szigetelés és a burkolatépítés következik. A három éve kezdődött építkezésnek eredetileg már tavaly őszre be kellett volna fejeződnie. A határidőt augusztus 12-ére módosították, és a kivitelezők szerint ezt tudják is tartani. Ekkor még következnek a különféle szemlék és a tervek szerint szeptemberben már használhatják az autósok a völgyhidat.
Az a szép, hogy már vagy másfél éve belőtték ezt a 2007.08.12-ét, megnéztem, mi a jóbüdös történhetett augusztus 12-én, amihez esetleg belőhették:
1323-ban Svédország és a Novgorodi Fejedelemség ezen a napon kötötte meg a nöteborgi békét. 1914-ben pedig Franciaország és Nagy-Britannia ekkor üzent hadat Magyarországnak. 1966-ben pedig John Lennon ezen a napon kért nyilvánosan bocsánatot azon kijelentése miatt, miszerint a Beatles népszerúbb, mint Jézus. Mindenesetre tökjó lesz, hogy a július-augusztusi főszezon után, szeptemberben adják át ezt a monstrumot.