Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Valamennyi kell, hogy maradjon. Ugye 22 darabbal hülyítenek eddig, de először is legyen belőle valami ugye. Ha viszont mégis megjönnek ezek, és csuklósok, akkor is maradnia kell 7 darabnak, mivel most van 29 IK-280. Meg szerintem előbb a csuklós Rábákat, meg a 417-eseket dobják, nem a 280-okat.
Találgatni lehet, miket hova helyeznek át, de erről akkor érdemes beszélni, ha lesznek konkrétumok. Egyébként esélyes, igen, hogy visznek Sopronba is buszokat.
Egy E94 délután a Tesconál állt és tűzoltók dolgoztak rajta, rendszámot sajnos nem láttam.... Viszonylag épen maradt, de gondolom akkor megvan egy jelentkező a Conectok miatt leállók közé....
Reggel sokkal kihasználtabb mint a délutáni műszakváltáskor. Délután inkább a Keleti rendező-Jereván ltp. viszonylatban használják, sokszor már a tűgyárnál vagy a Hőközpont utcánál 10-15-en vannak rajta. Valószínű, hogy megrendelésre közlekedik, mint az 5-5A néhány indulása.
Sopronban a 17-es járaton délután átlag 3 ember van, nem tudom reggel használtabb-e, de nem hiszem, hogy így sok értelme van. És szerintem a 27-esnek kellene óra.30-kor indulnia a Csengeryből és a 7B-nek (amin szintén elég kevés utas van) óra.00-kor,mert nagy igény inkább a 27-es járatra van.
Nem gondolnám, hogy bármi ok-okozat lenne a két dolog között. 8 hónapja vezették be azt a járatpárt, időfekvés alapján a délutános dolgozók városközpontba szállítása céljából. Megpróbálták, de ezek szerint nem volt rajta elég utas.
Napok óta tolják a facebookon a negativ hangvételű posztokat ezzel kapcsolatban, hogy nem segit a győri állományon, semmit sem ér, stb, hogy igy se éri majd el más városokét az alacsonypadlós/légkondis arány...
A jedlikes tragikus esemény juttatja eszembe, hogy ezt jobb tisztázni:
Ha azt mondom, hogy a győri tömegközlekedés nem megfelelő (mondjuk 55%-on teljesít), azzal nem azt mondom, hogy a buszvezető, a forgalmista, a szerelő, a menetrendes, a menedzsment így teljesít. Mindenki a körülményekhez képest tud teljesíteni, azaz körülmény * egyéni teljesítmény = eredmény.
Vagyis
- elismerem, hogy a buszvezető csapágyasra dolgozza magát, amikor kevés pénzért rengeteget túlórázik és közben azzal foglalkozik, hogy valahogy forgalomban tartsa a hibáktól hemzsegő buszt,
- elismerem, hogy a szerelő minden kreativitását és erejét felemészti, hogy valahogy elhagyhassák a buszok a kaput, ha egyszer a szükséges alkatrészek nem állnak rendelkezésre, vagy egyszerűen túl sok busz vár szerelésre.
- elismerem a forgalmistát, hogy a menetrendhez szükséges busznál kevesebbel igyekszik a lehető legkevesebb járatot betöltetlenül hagyni, és ha már valamlyiket kell, akkor a legkevésbé fájó járatot,
- elismerem a menetrendest, aki tudja, hogy hol nyom a cipő, de nem tudja érvényesíteni a menetrendben, mert nem léphet át bizonyos kilométerszámot,
- elismerem a menedzsmentet, akik a változás idejében próbálják egyben tartani a rendszert és egyszerre megfelelni az új vezetésnek és a napi problémáknak
- és elismerek mindenkit, akit nem tudok felsorolni, mert nincs rálátásom, de feltételezem, hogy a maximumot adja magából.
Szerintem ezek a fenti emberek mind megérdemlik, hogy olyan munkakörülményeik legyenek, hogy elég legyen a 90%-os teljesítmény tőlük (ami tartósan fenntartható), és a rendszeren egy 80-90%-os teljesítmény látszódjon, hogy ne legyenek kitéve az utazóközönség állandó szidalmazásának.
Közben az utasok is elvárhatják, hogy ez a 80-90%-os színvonal létrejöjjön egy Győr gazgagsági szintű városban, ellenben az utastól nem várható el, hogy észlelje, hogy hol hibázik a rendszer, és sajnos azt fogja szídni, akihez hozzáfér.
Sajnos a politikustól sem várható el, hogy tudja, hogy hol hibázik a rendszer, viszont az elvárható tőle, hogy meghallgassa azokat, akiktől ez elvárható lenne. Persze a városházán csak arra figyelnek, amiről a választók beszélnek, és ezért jó lenne, ha lehetne nyíltan beszélni a problémáról, és nem kellene attól tartani, hogy olyanok, akik 110%-ot teljesítenek egy rendszerben, megsértődnek a rendszerre vonatkozó kritikán.
Szerintem a két gondolatod között lehet, hogy van összefüggés.
A közszolgáltatói szerződésben le van írva, hogy meddig kell a buszoknak megérkeznie, és amennyiben nem tud megérkezni a jelzett ideig, akkor meddig kell megegyezni arról, hogy mi legyen, hogyan legyen elszámolva.
Nekem az az meglátásom, hogy 17 * szóló * 1 év (=34 * szóló * fél év), illetve a 22 * csuklós * fél év között arányosságot vélek felfedezni, és valószínűleg ebben is fognak megegyezni. Amennyiben nem egyeznek meg, akkor meg menni fog a 17 szóló tovább.
Érdekes lesz az a 22 új, amikor nagyon valószínű, hogy nem lesz semmi a csuklós tenderekből.
_______________________________________________
Amúgy szerintem valamilyen szinten igaza van a VEKE-nek, mert vannak olyan városok, ahol többet fizetnek mint győrben, (ki is fizetik, nem csak támadják a Volánt) pl.: Eger. Oda is mehetett volna, de még tudnék vagy 4 várost sorolni.
Szerintem Győrben teljesen objektíven, más városokkal összehasonlítva a tömegközlekedés állapota csapnivaló. Abban nem látok semmi kivetni valót, hogy erre felhívja a figyelmet, és adott esetben megpróbálja ráébreszteni az alvó lakosságot illetve a városvezetést, hogy lehetne jobban is.
Nem kell őket szeretni... Főleg olyanok nem szokták szeretni, akik:
- boldogabbak, ha elhihetik, hogy minden szép és jó,
- nem tudják, hogy nem minden szép és jó
- vagy érdekükben áll elhitetni mindenkivel, hogy minden szép és jó
Aki azt szeretné, hogy jobb legyen Győrben a közlekedés, az nem támadja azokat, akik tenni akarnak érte, hanem
- vagy passzívan segítik,
- vagy aktívan segítik, például konstruktív vitával, amitől akár fejlődhet az elgondolásuk.
Igen, bele lesz számítva az árba, ez a természet rendje. Fel kellene ébredni, hogy a színvonalas szolgáltatás pénzbe kerül. Győr elég gazdag ahhoz, hogy megengedhesse magának.
"Mikor lesz Győrben megrendelőszervezet, vagy csak megrendlőhivatal, aki legalább a szolgáltatási szerződésbe belefoglalja a légkondi használatát?"
Te arra szeretnél egy külön szervezetet/hivatalt létrehozni, hogy az egyetlen egy autóbusz, mely fel van szerelve annak használatát felügyelje?
Nem semmi... :/
Bele lehet mindent írni a közszolg szerződés kiírásba pályáztatáskor...csak az bele lesz a szolgáltatási árba számítva és lehet még jobban nem fog a városvezetésnek tetszeni, amilyen számokat fog kapni érte, ha a mostani színvonallal is nagy bajok vannak. Ha nem születik érvényes pályázat, akkor marad a folytatás ideig óráig a mostani szolgáltatóval, a mostani színvonalon egy következő pályázat kiírásáig.