Garamhegyi Ábel hozzátette: az út kivitelezése műszakilag igen nehéz lesz, hiszen új nyomvonalon halad, és az építőknek bonyolult természetföldrajzi adottságokkal kell megbirkózniuk.
A jogszabály (19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet a közutak igazgatásáról) szerint 1999.02.20-tól vannak egyszámjegyű főutak az autópályákkal párhuzamosan, de január 1-től táblázták át, csak nem tudom melyik évben.
Biztos, hogy nem 1997, hanem később volt.
Szerintem 1999 vagy 2000.
Hasonló kérdés még, hogy mikortól kékítették át az autópálya táblákat, inkább oda tippelném a 2002-3-t.
Én ezt másképp tudom. Az én ismereteim szerint pl. azért írták le majdnem nullára a hétéves ciklus vasúti fejlesztéseit, mert minden forrás kell a metróra. És az Unió szolidan utalt rá, hogy egy csak autópályát és metrót tartalmazó programra nem szándékozik rábólintani.
A KözOP szerint közel 3 milliárd euró értékű van most betervezve vasúti fejlesztésekre. Nem tudni mennyi valósul meg ebből, de az biztos, hogy pénz nincs ennyi. Ez direkt van így, túl kellett tervezni, hogy ha kihullik néhány projekt, akkor legyen helyette másik.
Jelenleg a vasút a nemzetközi közúti projektekkel (1,9 milliárd euró) osztozik egy 3,5 milliárd (önrésszel 4,1 milliárd eurós) kereten. Ez változni fog mostanában, de nem a metróval összefüggésben.
Ha hiányzó részt mind a vasúttól vonnánk el, akkor is minimum 2,2 milliárd euró értékű vasúti beruházásra lesz fedezet 2007 és 2013 között. Nem sok, de a 0-nál azért sokkal több.
A metrót a KözOP 1358 millió euróra teszi, a többi városi-elővárosival összesen 2570 millió a vége, de csak 1,6 milliárd euró van az alapban ezen a címen (önrésszel 1,88 milliárd euró), tehát 700 millióval van túltervezve.
Ezek a keretösszegek is elvileg még változhatnak még, de nagyon már nem fognak.
Mindazokat, amelyekről nincsenek kitiltva. Amennyiben az említett útszakaszon behaladást tiltó tábla nincs, a gépjárművek korlátzoás nélkül behajthatnak (nem ideértve természetesen a jogszabályban meghatározott általános érvényű tiltásokat).
Csak úgy eszembe jutott, hogy a Hajógyári sziget déli részének beépítése kapcsán szó volt némi útfejlesztésekről is. Ezekről lehet valamit tudni?
A másik, hogy a kamionok mely utakat használhatják? A minap jártunk például a 66-os úton, és korábban még sose láttam arrafelé kamiont, most viszont többet is. Ugyanakkor kissé kétlem, hogy azt az utat ilyesféle terhelésre tervezték.
Beruházó neve: ÉDRV-projektigazgatóság, átadási határidő: 2068 szeptembere:)))
De ez erősen tolódhat, ha az Únió a 2050-57-ig terjedő időszakban több kifogást talál a négyes metró finaszírozására, ezért azt kénytelenek lesznek a XIV. KözOP-ból finaszírozni, ráadásul várhatóan a pristinai LightRail erősen le fogja terhelni a zúnijós forrásokat.
A Közlepedék kft. előállt egy olyan tervvel, mely szerint a HÉV-et nem kell bevinni a lakótelepre a fenti (lenti) okokból, a kerület (és én:)) meg egyetértett vele.
Terveződik...terveződik...meg vannak történések, amik felülírják a hetvenes évek "metróterveit", amik még csak egy lakóteleppel számoltak Pesterzsébeten. Most a lakótelepnél kétszer intenzívebb lakóterület készülődik a Duna-parti nihil helyén.
Én ezt másképp tudom. Az én ismereteim szerint pl. azért írták le majdnem nullára a hétéves ciklus vasúti fejlesztéseit, mert minden forrás kell a metróra. És az Unió szolidan utalt rá, hogy egy csak autópályát és metrót tartalmazó programra nem szándékozik rábólintani.
A 4-es metró, ha támogatva lesz, "csak" a városi, elővárosi "közösségi" közlekedési projektek elöl szívja el a forrásokat, a közúti, vasúti közlekedés forrásait nem érinti, mert azok más keretösszegből gazdálkodnak majd.
Az újabb hírek szerint az EU legfeljebb csak a Keletiig támogatja majd a metrót, mert túl nagy falat ez még nekik is és lehet, hogy ezen belül mondjuk a felszíni munkákat és az állomásépítést sem fogják támogatni.
A 85%-os támogatás konkrét aránya is attól függ majd, mennyire jók a projekt pénzügyi mutatói és csak a közlekedési módon belüli fejlesztések átlagtámogatása lesz 85%, tehát lesz olyan, amit 100%-ig támogatnak és lesz olyan, amit még 60%-ig se. A lecsökkentett metróprojekt támogatási aránya az utóbbi szám felé közelít majd inkább, ha elfogadják egyáltalán.
Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre,
Ez honnan?
hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!
Bár valóban vannak fejlesztések a Duna-part mentén, épül a Mediterrán lakótelep és tervezik, hogy a sétálóutcát átviszik a Helsinki (Soroksári) úton, HÉV-en, vasúton a Duna felé (hogy etessenek valamivel), de Pesterzsébet nem tud kimenni a Duna partra, mert nem ott van.
Még a HÉV-től, vasúttól (ami a HÉV mellett van, de 10 méterrel lejjebb a gödörben) 100 méterre lakóknak is jobb lenne, ha bevinnék a gyorsvasutat metróként a városközpontba, a régi városközpontnál (Tátra téri vásárcsarnok) és annál kijjebb lakó tömegekről nem is beszélve.
"...M5 már be fog menni Pesterzsébetre és nem elkerüli azt, mint a HÉV és akkor majd felveszi a szintén tömött 23-as busz forgalmának nagy részét, de hogy mikor lesz ebből valami, azt nem tudom..."
Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre, hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!
Be fog épülni a hely, ha sokáig húzzák a soroksári elkerülőt.
Amúgy 5-ös főút, nem 50-es megy ott. Kb. 5 éve visszaszámozták egyszámjegyűvé az autópályákkal párhuzamos főutakat. Nincs tehát 100-as, 30-as, 50-es és 70-es főút és a 10-es is csak Dorogig megy, nem a határig.
51-es elkerülő meg azért nem lehet a soroksári elkerülő, mert az 5-ösből indul el az 51-es út, akárhova is teszik a nyomvonalat és csak az elkerülő végén az M0-ásnál válik szét a két út.
Amúgy tényleg jó lenne tudni, mikor épül meg végre....
Erzsébeten max. alagútban lehet elvezetni más nyomvonalon az 5-ös főutat, hogy a lakott helyeket elkerülje. Nem is lenne olyan nagy hülyeség, mert egy sűrűn lakott de rövid szakaszról van szó a Határ úttól a HÉV-felüljáróig, utána már elfér az út. Addig legfeljebb csak a zajvédő falban lehet reménykedni az 5-ös főútnál, mert az sincs és a kerület másik szélén, az M5-ös ap. mellett sincs...
Nem tudom, mennyien vannak a 69-es villamoson, de a ráckevei HÉV rendszeresen tele van. Sűrűbben is járhatna, ha lakott területeket is érintene.
M5 már be fog menni Pesterzsébetre és nem elkerüli azt, mint a HÉV és akkor majd felveszi a szintén tömött 23-as busz forgalmának nagy részét, de hogy mikor lesz ebből valami, azt nem tudom...
Laci! Kösz szépen, hogy továbbítottad az M0-M31-essel kapcsolatos pénzügyi szívásokat az indexes cikkszerzőnek. Hátha segít majd neki feltenni a megfelelő kérdéseket.